Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus. - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 458
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal sende en mail til TV Norge, høre om jeg kan få være med i Åndenes Makt, for spøkelset herjer i huset for tiden... stikkord Swans 2.3C og jeg har ikke enda fått testet F1.1C på Sherbournen... :-? Har ikke enda bestilt men har såååå fryktelig lyst.

Epson TW9000 kommer i morgen så da får jeg nok å henge fingrende med kalibering av både lyd og bilde, kanskje det kan bli litt fred fra spøkelset noen timer... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjedde ting litt fort her, men nå har ett av Lauvlands genistreker byttet eier. :|

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var såpass i Sherbourn sin favør altså?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Nå skjedde ting litt fort her, men nå har ett av Lauvlands genistreker byttet eier. :|
    Hvor havner den? Tilfelle jeg må ut å rane en postbil eller en annen transportbil..............he he.

Har jo tatt sin tid med frem og tilbake med dette valget, kanskje greit å ha det unnagjort til slutt?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke te mæ værtfall :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hvor havner den? Tilfelle jeg må ut å rane en postbil eller en annen transportbil..............he he.

Har jo tatt sin tid med frem og tilbake med dette valget, kanskje greit å ha det unnagjort til slutt?
    Du bør absolutt følge med, den skal nemmelig til Telemark.

Ja det har vært ett sånt elsk og hat forhold mellom meg og Doxaen, tror vi vokste fra hverandre.

Jeg skal komme tilbake senere med hvorfor jeg tok det valget jeg gjorde.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør absolutt følge med, den skal nemmelig til Telemark.

Ja det har vært ett sånt elsk og hat forhold mellom meg og Doxaen, tror vi vokste fra hverandre.

Jeg skal komme tilbake senere med hvorfor jeg tok det valget jeg gjorde.
    Kult,håper det er noen jeg kjenner som har kjøpt den da. Det hadde jo vært moro.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en mann som aldri har vært på 3D kino og egentlig aldri vært særlig interessert i 3D da jeg synes teknologien har vært for ny og tilbakemeldingene heller laber fikk jeg meg en aha opplevelse idag, rettere sagt en mektig opplevelse.

Epson`s sin TW9000 skal være ett av de kjøpene jeg er mest fornøyd med, fy f... trodde aldri ett projektorbilde kunne bli så bra, i 3D... :shock: Merker på øynene at filmen var lang, men bildene denne projektoren tryllet frem med Avatar i spilleren var bare helt fantastisk. Jeg kjøpte denne fordi jeg ville prøve en siste gang med projektor da mitt første kjøp (Optoma HD200x) ga meg en så der opplevelse, stort bilde men ikke noe mere enn det. Vurderte om jeg heller skulle kjøpe en 65" plasma men den ideen er herved skrinlagt. 3D krever sitt lerret, og jeg har ikke plass til større enn 106", men alikevel, dette var bare en sinnsyk kul opplevelse.

I 2D så leverer den ett bilde som er jeg absolutt fornøyd med, og med litt hjelp av FI så er ikke hakkingen på panoreringer så skjemmende lengre. Dette kan kun bli bedre etterhvert som jeg får enda bedre kontroll på lyset i rommet. Projektoren er forhåndskalibrert av Gorm Sørensen, fikk med kalibreringssertifikat og greier.

Så... Sherbourn 7-350

Saft er ordet, har gått å tygd på dette ordet mer og mer etterhvert som jeg har hørt musikk på dette effekttrinnet. Musikken virker saftigere enn med Doxaen, det er mere i liv i høytalerne nå enn hva jeg noengang kan huske å ha hørt. Det er ikke noen tvil om at Swans F2.2 liker effekt, og det får de med Sherbourn 7350. Lydbildet er stort, brystkassetrykket er kommet frem, jeg tar meg i å stusse over at bredden i lydbildet har økt på sanger som ikke har kommet like godt frem før, og jeg liker absolutt følelsen over å sitte med meget store kraftreserver.
    Lydsignaturen heller vel over til "The Dark Side" men ikke så mye at det kommer på kollisjonskurs med F2.2 sin tilbaketrukne stil. For dem som sitter å lytter etter mikrodetaljer istedet for musikken så er denne komboen kanskje ikke riktig, men da tror jeg ikke de hadde valgt Swans i utgangspunktet. Det spiller pent og raffinert der det skal, og trøkker til der det trengs. Tror også med matching av pre så kan de fleste styre seg inn der de vil med dette effekttrinnet... tommel opp. :grin:

Kanskje jeg kunne ha fått det samme med Doxa, men ikke med bare en 73b, 2 stk så kanskje. Jeg avliver herved myten, hvertfall for mitt eget vedkommende, denne matchen i heaven stemmer kanskje for dem som bruker sub i bunnen og deler på 80 hz, men jeg som ikke spiller med sub har savnet noe hele tiden i Swans F2.2, noe har ikke stemt i mine ører. Letingen er over for min del, jeg tror ikke jeg finner ett bedre effekttrinn uten å må øke budsjettet ganske mye.

En siste ting jeg har lagt merke, nå som jeg kjører alle høytalerne fra samme effekt så virker lyden mere "hel" i kinosammenheng. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men før så har Doxaen tatt seg av fronthøytalerne, og receiveren senter og bakhøytalerne. Sømløst er kanskje ordet jeg leter etter...det fungerer i allefall kjempebra...

...og til slutt. Min 16 amp kurs holder fint til hele rommet, jeg ser ikke behovet for å legge opp en egen seperat kurs til dette effekttrinnet. Jeg var litt spent på dette i forkant men alt har fungert smertefritt.

Veien videre.
    2 ting står på ønskelisten min nå.

Sherbourn PT-7030

Denne kommer jeg til å kjøpe så fort den blir tilgjengelig i desember, virker veldig spennende og vil muligens gjøre oppsettet mitt mere komplett enn hva det er i dag.

og Swans sin 2.3C

Men prosessor først, F1.1C gjør en kjempejobb i kinoen, i utgangspunktet godt fornøyd men 2.3C er større :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sherbourn PT7030 bestillt

Nå som Doxaen fikk en ny eier ble det litt penger til overs, og med Lpoints hos LSound etter kjøpet av PA7350 så ble det ikke så veldig stort mellomlegg, så da flesket jeg til med en forhåndsbestilling av en PT7030, håper på levering så snart så mulig, men mest sannsynlig en gang i romjulen.

Trenger tips til greie XLR kabler, setter de gjerne sammen selv hvis det finnes kit til en fornuftig pris der ute.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 5 stk DIY XLR kabler på 1,5 meter. Har funket helt topp hos meg hvertfall. Du kan få de grisebillig. Kan sende en MMS av de eller send meg en PM.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Van den hul og mekke selv

Eller så har Lsound Better Cables og Tchernov Cable med XLR

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Van den hul og mekke selv

Eller så har Lsound Better Cables og Tchernov Cable med XLR
    Alt for dyre kabler, jeg skal ha 1 meters lengder, maks 1.5 meter. Hvis jeg ikke finner noen fornuftige priset kabler med gode connectorer så kjøper jeg Klotz kabel og Neutrik plugger og lodder de sammen selv. Nordost og sånt tull bryr jeg meg ikke om...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som Doxaen fikk en ny eier ble det litt penger til overs, og med Lpoints hos LSound etter kjøpet av PA7350 så ble det ikke så veldig stort mellomlegg, så da flesket jeg til med en forhåndsbestilling av en PT7030, håper på levering så snart så mulig, men mest sannsynlig en gang i romjulen.

Trenger tips til greie XLR kabler, setter de gjerne sammen selv hvis det finnes kit til en fornuftig pris der ute.
    7x 350w burde gjøre susen ja - litt av et beist
    Blir veldig artig å høre hva du synes 7030'n etterhvert !
    Blir en laaaaaang ventetid framover nå da
    Hva bruker du som pre nå da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    7x 350w burde gjøre susen ja - litt av et beist
    Blir veldig artig å høre hva du synes 7030'n etterhvert !
    Blir en laaaaaang ventetid framover nå da
    Hva bruker du som pre nå da?
    Beist ja, jeg har forhåpentligvis flyttet en siste gang på den nå, måtte det bli lenge til neste gang. Men jeg er veldig fornøyd med den...det er nesten så jeg må lese de ordene på nytt, for jeg tror det nesten ikke selv at jeg omsider er fornøyd.

7030 koblet til 7350 balansert, pluss V6 inn på 7030 balansert tror jeg blir gode greier. Nå bruker jeg en Onkyo NR807 på hjemmekinobiten og en Parasound NC2100 til stereo. Når 7030 kommer så blir NC2100 lagt ut for salg, Onkyoen skal jeg flytte ned i stuen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg ikke har tenkt over før nå, det er jaggu XLR til subbene også, da skal mine PC13 Ultra få hver sin nye XLR kabel de også.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må finne et nyt kallenavn til deg jeg.

Heretter er du The Sherbournator.

BTW, grattis med enda en ny investering, spennende saker!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg prøver å selge XLR kabler selv her vil jeg minne om at det som oftest vil låte bedre med RCA kabler på slike semi-balanserte produkter. Men skjønner greia med at det er tøffere med XLR.
    Fullbalansert er det neppe.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beist ja, jeg har forhåpentligvis flyttet en siste gang på den nå, måtte det bli lenge til neste gang. Men jeg er veldig fornøyd med den...det er nesten så jeg må lese de ordene på nytt, for jeg tror det nesten ikke selv at jeg omsider er fornøyd.

7030 koblet til 7350 balansert, pluss V6 inn på 7030 balansert tror jeg blir gode greier. Nå bruker jeg en Onkyo NR807 på hjemmekinobiten og en Parasound NC2100 til stereo. Når 7030 kommer så blir NC2100 lagt ut for salg, Onkyoen skal jeg flytte ned i stuen.
    Synes du virkelig at NC2100 er en mye bedre pre enn 807'n ?
    Har en kompis som prøvde en sånn en i stedet for en Pio LX 85,men han foretrakk faktisk receiveren som pre med god margin fremfor NC 2100.
    Faktisk bedre enn Abrahamsen V 3.0 også.
    Men dette kan selvsagt ha mye med matching og smak og behag å gjøre også !

Er heller ikke så sikkert at V 6.0'n er noe bedre DAC enn den som sitter innebygd i 7030'n - men dette må selvsagt prøves
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mine ord, men en som kan litt om dette skrev :
    Skal man bruke romkorreksjon i stereo og bruke ekstern DAC får man først en A/D og så en D/A konvertering. Lite vits.
    PT7030 har mest sannsynlig en meget bra DAC også som ikke trenger en ekstern DAC.

At en receiver er bedre som pre en NC2100 må vel bare være tull siden NC2100 koster 6000 og er bare en forforsterker? Nei da :-)
    Siden Zebby likevel har tenkt til å selge NC2100 så kan jeg vel tillatte meg å være litt ærlig. NC2100 har jeg hatt selv og er vel et av markedets mest oppskrytte produkter. Noen steder er den til og med æresmedlem og er genierklært.
    Jeg hadde den samme med NC2250 effektforsterkeren. Prøvde NC2100 mot Rotel pre til 5500 kr, pre-delen i Hegel H200 og Yamaha 3067 receiveren sin pre. Alle disse hadde Hegel HD10 dac som kilde.
    NC2100 har en mer åpen klang enn Yamaha-en og Rotel-en, men den var sinnsykt frempå, men med flott dynamikk. Likevel var det noe med lyden i denne som gjør at den kommer på klart sisteplass av de testede.
    At NC2250 og NC2100 er laget for å matche hverandre og fra samme produsent er for meg et under. HELT forskjellig klang i disse produktene.

En PT7030 kontra en NC2100 kommer svært sannsynlig til å bli din størte oppradering på lenge.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Tror jeg må finne et nyt kallenavn til deg jeg.

Heretter er du The Sherbournator.

BTW, grattis med enda en ny investering, spennende saker!

Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Selv om jeg prøver å selge XLR kabler selv her vil jeg minne om at det som oftest vil låte bedre med RCA kabler på slike semi-balanserte produkter. Men skjønner greia med at det er tøffere med XLR.
    Fullbalansert er det neppe.
    Står da at både 7350 og 7030 har balanserte utganger på Sherbourn sine sider. Om det så mye tøffere vet jeg ikke, men mener at det er en bedre mekanisk kobling og støy blir faset ut.

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Synes du virkelig at NC2100 er en mye bedre pre enn 807'n ?
    Har en kompis som prøvde en sånn en i stedet for en Pio LX 85,men han foretrakk faktisk receiveren som pre med god margin fremfor NC 2100.
    Faktisk bedre enn Abrahamsen V 3.0 også.
    Men dette kan selvsagt ha mye med matching og smak og behag å gjøre også !

Er heller ikke så sikkert at V 6.0'n er noe bedre DAC enn den som sitter innebygd i 7030'n - men dette må selvsagt prøves
    Ja jeg mener NC2100 er en mye bedre pre enn 807, 807 i Pure Direct låter spinkelt. Mener jeg skrev en sammenligning mellom disse 2 tidligere i denne tråden.

Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •