Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 458
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med InConcert Miles? Stort membranareal, høy følsomhet og en enorm dynamikk:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaibz
    Hva med InConcert Miles? Stort membranareal, høy følsomhet og en enorm dynamikk:-D
    Takker for tipset, men det må være muligheter for å skaffe seg senter og bakhøytalere med lik lydsignatur også.

Har begynt å fundere litt på JBL, kanskje TL260...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal tro om det går å lure en slik kar inn i frontrekka mi...

CERWIN-VEGA HFA-21SX Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Bare lurer...

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Takker for tipset, men det må være muligheter for å skaffe seg senter og bakhøytalere med lik lydsignatur også.

Har begynt å fundere litt på JBL, kanskje TL260...
    Miles inConcert må bygges, så hvorfor ikke bygge 3 og ha et lyd transparent lerret? Det er min plan

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er viktig å ikke henge seg for mye opp i kun en parameter i lydgjengivelsen. Da sitter du til slutt med KUN slam via et par CW, men orker ikke høre på musikk lenger... Eventuelt blir du sittende som jeg med høyttalere på 1.70m med fire 11" i hver høyttaler i et 28 kvadrat lytterom, blir fort litt for mye bass av sånt

Høyttalere med høy følsomhet kan ofte bli slitsomme å lytte til. Det hjelper ikke mye å kunne spille høyt hvis en må skru ned fordi det låter dritt. Jeg mener også at å dempe øvre mellomtone for å gjøre musikken behagelig er feil vei å gå. Liker ikke at musikken blir ullen og kjedelig. Høy oppløsning kombinert med silkemyk gjenngivning, som f.eks Doxa Modell 73B (og Modell 62) er kapabel til, er det jeg vil ha. Høyttaleren må ikke ha noen unoter i øvre mellomtone og den må spille med sammenheng uten at noe stikker frem. Unoter i øvre mellomtone gjør at det fysisk stikker i venstre øret mitt he he. Aldri opplevd det på konsert så det er ikke hørselen det er noe galt med, snarere en overfølsomhet for enkelte frekvenser.

Grunnen til at jeg uttaler meg så bestemt om hva jeg vil ha er at jeg har hørt mye av det hos DoxaStein. Nå vet jeg at det er mulig å få høy oppløsning samtidig som det ikke stikker. Kjappheten i musikken, dynamikken i skarptrommen osv. Den gammle Doxa 8.1 har svært mye bra og bassen er også fantastisk oppløst. Men en enkel 8" holder ikke for slam effekten jeg vil ha så høyttaleren gror ikke helt inn i himmelen.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet, og det ble ikke noe hatteblåsing her. Skikkelig med bass når raketten går opp, men ingenting når trykkbølgen kommer. Så her må det være hukommelsen min som har spillt meg ett puss.

Har du sett denne senen hos andre som har heftig annlegg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    Miles inConcert må bygges, så hvorfor ikke bygge 3 og ha et lyd transparent lerret? Det er min plan
    Nei, frister ikke med byggesett...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Jeg tror det er viktig å ikke henge seg for mye opp i kun en parameter i lydgjengivelsen. Da sitter du til slutt med KUN slam via et par CW, men orker ikke høre på musikk lenger... Eventuelt blir du sittende som jeg med høyttalere på 1.70m med fire 11" i hver høyttaler i et 28 kvadrat lytterom, blir fort litt for mye bass av sånt
    Jeg er enig, tror jeg må teste mere før jeg gjør noe drastisk. Har ikke lyst å kvitte meg med Swans oppsettet nå som det er komplett, til musikk så fungerer det jo greit/bra så lenge jeg forer anlegget med kvalitet, det er hjemmekinobiten som jeg ikke er fornøyd med. Men for mye bass og lite slam...?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Da har jeg testet, og det ble ikke noe hatteblåsing her. Skikkelig med bass når raketten går opp, men ingenting når trykkbølgen kommer. Så her må det være hukommelsen min som har spillt meg ett puss.

Har du sett denne senen hos andre som har heftig annlegg?
    Skal være ganske heftig når ladningen går av i fjellene også. Du kan også teste ca 1 time og 15 minutter ute i filmen, når han flyr igjennom lydmuren... De påfølgende minuttene kan også anbefales... men har som sagt kun lokale jordskjelv hos meg.

Kjenner desverre ingen i Vesterålen som er entusiast når det kommer til hjemmekino, så jeg er ganske så alone...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se heller Hot Fuzz på bra nivå... kan få noen overaskelser der.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Se heller Hot Fuzz på bra nivå... kan få noen overaskelser der.
    Skal sjekkes ut... 8)

Jeg setter en stopper for videre innkjøp nå etter å ha sovet på saken, har konkludert at jeg har mange timer igjen med prøving og feiling før det forsvarer mere pengebruk på denne hobbyen. Aller helst skulle AVforum ha vært blokkert på brannmuren, og visakortet skulle ha vært forsvarlig innlåst.

Skal teste ut mere kalibrering, legge fokuset over på plassering og romakustikk, og en liten annen frekvenskurve enn hva jeg har i dag. Jeg har den nye kinoen i andre etasje, jeg satt nede i første i går mens resten av familien kikket på en av Narnia filmene, det hørtes absolutt ikke pent ut her nede i første... :twisted: Jeg skal få anlegget til å spille mere pent og sivilisert, ikke brutalt og rått...

Kanskje jeg skulle ha prøvd en AS EQ1 alikevel... viljestyrken med å ikke bruke mere penger er på topp her...

Får lese meg opp på høytalerplassering og akustikk istedet.... *sukk*

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Møbler

Jeg trenger møbler til hjemmekinoen, har sitter å siklet på Ekorness sine løsninger, men gud bedre meg for en pris... :shock: Jeg bruker IKKE 40.000 kroner på en sofa som kommer til å få medfart av unger og voksne...

Har sett litt på løsningene til Audioe Fence, 4 seteren som heter American til 13.000 kroner inklusiv frakt, uforskammet billig igjen, og varsellampene er tent... Har også sett at disse har vært solgt på Netthandelen, og da tenker jeg automatisk Europris kvalitet. 4-seter hjemmkinosofa - fri levering - FINN Torget

Edit: To avoid damage or breakage of the seam, collapse or aging, do NOT jump, drop, step or play on the sofa or armrests.
    1
    d) To prevent damage to the sofa during moving or relocation, please disassemble all parts and gently push or lift. Do not lift or drag by holding on to the arm or back rest.
    e) To prevent the color from fading, do not directly expose the sofa to sunlight or any heat source in close proximity.
    f) Avoid spilling color liquids, chemicals or any oily items.

Fra brukermanualen til møbelet, var som jeg tenkte, Europriskvalitet, men de var nå i det minste ærlig om det.

Jeg er åpen for forslag, 4 seter, skinn, helst ikke så mye over 20.000 da. I mellomtiden så skal jeg se om jeg greier å få ett kanontilbud på Ekorness sin Stressless Space Large

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå selger jeg driten...

Var det jeg tenkte i går før jeg gikk å la meg, etter timer med skyving av beistene på 64 kg med ett ukurrant design for fininnmåling med laser, metningspunktet mitt var nådd. Lydbildet satt ikke som det skulle, det var rett og slett helt elendig.

Bakgrunnen for denne massive innsatsen er at jeg har investert i akustikkplater, Rockfon Industrial Black, hele 12 stykker, om jeg får bruk for alle er dog mere usikkert. 30 meter med ubehandlet gulvlister 12x70 danner (holder til 6 plater) rammen rundt platene, og gir 2 cm med luft bak.

Zebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-imag0162-jpgZebby`s stue: Kalibreringmodus...snart i salgsmodus.-imag0163-jpg

Har montert 6 stykker, med 4 stk har jeg fått bukt med førsterefleksjonene ved hjelp av beregningsfilen til Norsk Audioteknikk. http://www.norskaudioteknikk.no/Down...fleksjoner.xls
    Kontroll med speil bekrefter at plasseringen er godkjent, har kun konsentrert meg om mellomtone og diskant modulen i Swansene.

Men ikke svarte om lydbildet ville falle på plass. Etter en del teori fra forumet om andres erfaringer så skjønte jeg at kravene måtte senkes. Avstanden mellom høytalerne ble redusert med ca 30 cm per høytaler, som gjør at jeg kan flytte meg fremover ca 60 cm, har lenge ønsket meg frem i denne posisjonen pga bassen men da har lydbildet kolapset totalt. Så hører jeg at ting begynner å falle på plass, og med litt flytting på akustikkplatene var jeg plutselig der...

Fillebikkja til Waters plasserer seg på D, og den andre bikkja vil jeg si ligger mellom D og E. OMSIDER!!!!! Resten av platen er blitt en fryd å høre på nå.

Fokuset er ekstremt, noe av det beste jeg har hørt av dette anlegget til nå. Bredden er vid, lurer på hvor langt jeg greier å strekke det bakover ved hjelp av akustikkplatene. Har 8 stk jeg enda ikke har plassert men man skal ikke overdempe rommet heller. Her jeg er veldig åpen for innspill. Nå kan det kun bli bedre, lyden er i allefall godt innenfor godkjent.

Så dem som begynte å sjekke Finn.no for billigere komponenter fra mitt anlegg må jeg nok desverre skuffe...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis disse 3 damene følger med møblementet, så LØP å KJØP!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Fokuset er ekstremt, noe av det beste jeg har hørt av dette anlegget til nå. Bredden er vid, ...
    Kjekt når man får betalt for alt stresset. De få som har vært hos meg etter akustikkmatter er plassert, lytteposisjon og høyttalere satt i 1/n, så er ordet de har brukt faktisk "fokus".

Kjekt når noen hundrelapper i akustikkplater kan lage et slikt lydbilde fra ethvert anlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal, skal ikke...

Vurderer å bestille en 4 seter fra AV shop, full pakke med skinn og vibratorer...38000 med frakt. Mucho dineroes :neutral:

Men jeg skulle gjerne ha hatt en kurvet sittegruppe, helt umulig å sette sammen noe som helst fornuftig i nettbutikken, og pakketilbudene deres har ikke buet løsning som opsjon. :? Får ringe dem i morgen...

Men hva synes dere, AVshop DreamScreen CineSeat ProMotor fire-seter / AVshop.no

Løp og kjøp eller har dere noen andre alternativer som kan gi mere for pengene enn dette produktet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er på tide med en liten oppdatering her, nå som man er begynt å bli litt aktiv igjen på fronten.

Har gjort en del ombygginger, har nå fått kinostolene til frontrekken, 3 stk Living fra Hjellegjerde til en latterlig pris, godt fornøyd med disse.

Har bygd meg ett podium, forhøyning eller scene hva enn man skal kalle det det hvor jeg har satt 2 reclinere med bord som en rad nr 2.

2 svære panoramavinduer er fjernet fra loftstuen og erstattet med solid vegg.

Skal få lagt inn noen bilder etterhvert.

Og i dag bestillte jeg meg ett amerikansk kjernekraftverk som skal få prøve seg i kinoen min, Sherbourn PA-7-350. Har lenge hatt lyst på Parasound A51 men jeg gir dette "rimeligere" alternativet sjansen først. Så nå begynner den maniske sjekkingen av pakkesporing...igjen. Dette blir morro...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er på tide med en liten oppdatering her, nå som man er begynt å bli litt aktiv igjen på fronten.

Har gjort en del ombygginger, har nå fått kinostolene til frontrekken, 3 stk Living fra Hjellegjerde til en latterlig pris, godt fornøyd med disse.

Har bygd meg ett podium, forhøyning eller scene hva enn man skal kalle det det hvor jeg har satt 2 reclinere med bord som en rad nr 2.

2 svære panoramavinduer er fjernet fra loftstuen og erstattet med solid vegg.

Skal få lagt inn noen bilder etterhvert.

Og i dag bestillte jeg meg ett amerikansk kjernekraftverk som skal få prøve seg i kinoen min, Sherbourn PA-7-350. Har lenge hatt lyst på Parasound A51 men jeg gir dette "rimeligere" alternativet sjansen først. Så nå begynner den maniske sjekkingen av pakkesporing...igjen. Dette blir morro...
    Grattis, 350 watt i hver kanal gjør nok vei i vellinga.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nok strøm der oppe til at du kan bruke den ?

Vanvittig kraftverk det der :-D

Må skriver noen ord om 7-350 opp mot de Norske hobby forsterkerne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er det nok strøm der oppe til at du kan bruke den ?

Vanvittig kraftverk det der :-D

Må skriver noen ord om 7-350 opp mot de Norske hobby forsterkerne

Oppe på loftstuen eller i nordnorge? Rapport kommer...

Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Grattis, 350 watt i hver kanal gjør nok vei i vellinga.
    Blir vel rundt 600 watt på frontene siden de er i 4 ohm, men vi får se, skal låte bra også...

Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •