Hans Petters stue: Status 2014 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 339
    Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal jeg spandere på meg en liten personlig upgrade?

Nice?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent!
    Bare pass på at ryggen ikke går opp til ørene. Det kan gi noen kjipe refleksjoner og sweetspot blir plutselig ikke så sweet lengre.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Skal jeg spandere på meg en liten personlig upgrade?
    Er bare å kjøre på..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ragwo: Ryggen er ikke så høy på den nei. Men enda verre er det med skinnmøbler. Mye refleks fra slike møbler har jeg lest.
    LarsGr: Det er fare for det ja. Skal innom Bohus på lørdag tenkte jeg, så skal jeg se at det er faktisk de jeg likte så godt sist jeg var der.

Men, ok! I dag kom forsterkeren hjem etter noen dagers forsinkelse med posten. Det var et kjærkomment medlem av familien som ble plassert inn i tvbenken. Men ettersom stativene til høyttalerne ikke er kommet enda, skal jeg ikke greie ut i det lange og smale om hvordan dette låter. Men så langt, med høyttalerne plassert på hver sin kan på tvbenken, kan jeg hvertfall si at jeg KOSER meg nå.

Ellers hadde jeg en aldri så liten handlerunde i gå kveld, og endte opp med litt nytt stæsj i hus. Der står en Sony KLD55EX500, et sett hvite Canton Movie MX120 i gangen. I tillegg ble det i dag bestilt en Denon AVR1911 (som hentes på lørdag), og to stk Denon DBP1611UD spillere.
    Dette skal i første omgang plasseres hos mine foreldre. Men om dette er en god pakke, blir det montert et identisk Canton sett på min loftstue. Men hos mine foreldre skal der settes opp et 7.1 oppsett med fronthøytalere som også skal kunne brukes til stereolytting. Til front har jeg nå bestilt et par Elac FS 127. En svært god pris og muligheten til å teste disse før kjøp gjorde valget lett.
    Det er et høyttalermerke jeg ikke har kjennskap til fra før, for uten noen FS 310.2 som jeg hørte på Resonans for 3 år siden. Har lest litt på testen som Lyd og Bilde gjorde på dem, samt Kenti sin dybdetest her på AVForum.
    Må si jeg gleder meg til å få den i hus å teste litt før saker og ting monteres hos mine foreldre.

Men, nok om det folkens. Nå skal jeg kose meg med musikk!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk akkurat levert et par Elac FS 127 sammen med kabler fra Xindak på døren av Øyvind fra Hordaland Hifi. SNAKK om service!
    Skal nå bruke noen dager på test av høyttalere samt kablene.
    Første inntrykk? Meget bra. Ikke samme god-lyden som Canton, men meget god lyd i Elac'ene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis.

Et velmenende tips: Sjekk LCR-verdiene på de Xindak-kablene. Mener å huske at Xindak sverger til litt "rare" verdier.

Er kapasitansen feil så se "Et varsku" i følgende artikkel: Upgraded Abrahamsen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Grattis.

Et velmenende tips: Sjekk LCR-verdiene på de Xindak-kablene. Mener å huske at Xindak sverger til litt "rare" verdier.

Er kapasitansen feil så se "Et varsku" i følgende artikkel: Upgraded Abrahamsen

Takk for info Tiger.
    Jeg har lest denne artikkelen tidligere. Min er en "orginal" utgave, dvs den er ikke upgrade utgave (enda...).
    Jeg skal forhåpentligvis innom Renaissance Audio i morgen og hente kablene Moiz ville jeg skulle bruke, så får jeg testet grundig disse kablene jeg har nå.
    Da blir det en tvekamp mellom disse tre:
    - Xindak FS-1
    - Xindak FS-2
    - JohnBlue SC88

Spennende å se hva resultatet blir.
    Den beste kabelen blir værende her, mens den nest beste går til min far.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi lyd dersom du oppgraderer din V2.0.

Jeg har sånn halvveis bestemt meg for ikke å oppgradere min egen V2.0. Redd for å miste den originale magien.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gi lyd dersom du oppgraderer din V2.0.

Jeg har sånn halvveis bestemt meg for ikke å oppgradere min egen V2.0. Redd for å miste den originale magien.

Ja, jeg er litt der jeg også føler jeg. Før jeg bestemmer meg, må jeg høre en UP her hjemme i stuen, sammen med min V2.0. Å oppgradere ut fra spec og data blir dødfødt synes jeg. Det er lyden som betyr noe.

Canton vs. Elac

Har forresten spilt en liten stund på Canton Vento Ref. 9 og Elac FS127 om en annen nå. Det som helt klart forskjell, er oppløsningen. Canton er veldig mye mer detaljert enn Elac. Den spiller dypere og har en større holografi.

Beklager kvaliteten på bildet vedlagt, men jeg får skylde på dårlig kompaktkamera.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt her i gården? Fortsatt fornøyd med Canton?
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ragwo.

Koser meg med musikken, men er ikke helt i mål enda med tanke på stativene.
    BMH har gitt meg x-antall nye datoer på når de kommer i hus. Siste var i går da jeg snakket med dem, så skulle de være på plass i dag, men kontrabeskjed kom senere på dagen. Nye 1-3 uker å vente.
    Nå skal jeg låne et annet stativ fra dem i påvente av mine egne skal komme.
    På tide egentlig, da vi venter på stativ for å kunne omplassere høyttalerne, og de andre møblene slik stuen skal bli.

Elac forsvant ut bare noen dager etter de kom inn. De kunne ikke på noe vis måle seg med Canton i forhold til størrelse på lydbildet, detaljer og den tredimmensjonelle effekten i musikken. Inn er også høyttalerkabler fra JohnBlue kommet. Modellen er SC88 Et veldig positivt innslag i oppsettet mitt. En meget brukervennlig kabel, da den er mer bevegelig enn dyrere kabler, men samtidig (men absolutt viktigst)gir den en enda mer nøytral lyd. Den hverken tilfører eller trekker fra detaljer i lyden. Den beste kabelen jeg har hatt i hus siden PS Audio kabelen til mer enn dobble prisen. Kan anbefales på det sterkeste!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må legge ut noen bilder av smykkene når BMH får ut fingeren
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Du må legge ut noen bilder av smykkene når BMH får ut fingeren

Det kan jeg love deg. Er for mange produktbilder, i stedet for mine egne nå på profilen min. På tide å ta egne bilder snart, men da krever det å få ting plassert rett i stuen. Jeg har prøvelyttet til dem der de skal stå, og det spilte MEGET bra om jeg skal si det selv. Er uheldig plassering slik de står i dag. Vegger, møbler, vindu og andre store flater har for stor innvirkning på lyden i dag.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk jaggu på en smell gitt.
    Det ble en iPad på meg, selv om jeg ikke hadde planer om å kjøpe Apple produkter. Men svært god pris, og en lite samarbeidsvillig pc gjorde dette til en impulshandling av de mer positive.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Jeg fikk i går kveld mine Schuko strømkabler. Nyskjerring som er jeg er, måtte jeg åpne opp pluggene for å se oppbyggingen av kabel og plugg.
    Første inntrykket var meget bra. Solid kabel, solide ledere, og kraftige plugger. Men, det som slo meg, var skjermingen av kabelen. Så vidt jeg er blitt fortalt, skal skjerming være koblet til jord, for å gi full effekt. Her var skjermingen kuttet i samme nivå som gummihylsen rundt kabelen. Altså ingen kontakt til jord.
    Hva er deres formening rundt dette? Er det riktig at skjermen er kuttet, eller bør jeg fikse dette på kablene mine?
    Tenkte jeg skulle stille spørsmålet til dere mange all-vitende, før jeg tar dem i bruk.

Her er kabelen:

Plugger er P-079e og C-079

For dem som evt skulle være nyskjerrig på denne kabelen, så kan jeg jo nevne et par små fakta:
    Schuko P-079e og C-079 har en veil stykkpris på 800-900 kroner i Norge.
    Selve kabelen er Van Den Hul The Mainstream Hybrid som hifiklubben selger til 2798,-. Da må vel det sies at en ebay pris levert hjem på ca 500,- er som et varp å regne.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med pekebrett og kabler!
    Kablene ser unektelig fete ut. Er de dimensjonert for 10A eller 16A? Du har ikke en link til ebukta?
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Gratulerer med pekebrett og kabler!
    Kablene ser unektelig fete ut. Er de dimensjonert for 10A eller 16A? Du har ikke en link til ebukta?

Fant en som selger på eBay nå: High Grade Gold-Plated 1.5M Silver SCHUKO Power Cable | eBay

I følge Hifi Klubben, er den dimensjonert til 16A.
    *Edit: Etter litt googling, tolker jeg det som at kontaktene på kabelen, er dimensjonert for 10A.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Going Apple al the way?

Blir mer og mer fornøyd med min ny iPad, og vurderer å kjøre Apple på signalkildesiden til fordel for Squeezebox. Tenker Apple TV i første omgang, evt etterfulgt av en Time Capsule 2TB. Noen med erfaring med denne pakken? Jeg skal kun bruke dette til lek og motto på lyd og bildesiden. Pc har jeg utenom som jeg bruker til "viktigere" ting som excel og Word-ting.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg lurer fortsatt på om noen har vært borti komboen jeg viser til oppe.
    Men, i mens kan jo vi kose oss med denne filmen laget av samme høyttaler som jeg har:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=CofzJgYxbvQ[/YOUTUBE]

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes Apple TV er begrenset ifht formater og endel andre ting.
    Personlig bruker jeg ettpar Mac Minier som fungerer ypperlig både til film og musikk + en hel del andre ting. Selvfølgelig en dyrere løsning men du for jo kjøpt de brukt også.

Jeg styrer iTunes bibloteket på min Mac Mini med min iPad, Minimacen står koplet med Optisk Toslink inn i dacen. Min mutltiromslyd løsning med Squeezeboks produkter er ikke i nærheten av stabilliteten jeg har med mine Mac Minier..:-D

Hans Petters stue: Status 2014-dsc_0189-png

Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •