Hans Petters stue: Status 2014 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 339
    Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er valget tatt, og forsterker er på vei.
    Har de siste ukene testet en mengde forskjellige headsettforsterkere, og den som har brent seg fast i hodet mitt, er JohnBlue Hydra.

Gleder meg veldig til denne kommer, og det skal bli en fryd å kunne få utnyttet potensialet i AKG K701.
    Ah... Jeg er en fornøyd mann nå! Har lært mange spennende produkter å kjenne, og er 100% sikker på at jeg har tatt et RIKTIG hifivalg.
    Nå skal det spares til nye høyttalere. Får ikke tanken ut av hodet, om Usher Dancer Mini One i stuen min.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny hodetelefonamp! :-)
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Gratulerer med ny hodetelefonamp! :-)

Takk skal du ha Ragnar. Ble veldig forelsket i JohnBlue i Stavanger. Var myyyye som skulle til for at jeg ville valgt noe annet. Den var veldig absolutt korrekt i forhold til mine preferanser.

Er så smått i gang med planlegging av loft-kinoen også nå. Tror det blir en helt grei kino, og et rimelig bra stereo-oppsett nå.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whooops... Der røk bakhøytalerne ut døren etter et impulssalg. Ser ut til at det også var begynnelsen på loftkinoen. Kommer til å ha et ytterst beskjedent budskjett-anlegg der oppe. Grunnen er at ungene primært blit dem som kommer til å bruke det. PS3, Xbox360, tuner og BD-spiller blir mediene som skal brukes. Til fruens store glede blir det dermed også færre komponenter i stuen.
    Planen oppe blir følgende oppsett:
    Denon AVR-1911
    Samsung BDP3600 (fra stuen)
    Dynavoice F6 EX (1 par)
    Dynavioce FX-4 EX (4 stk.)
    Dynavoice C-4 EX
    XTZ 99 W10.16 (fra stuen)
    TV: 42" (ikke bestemt hvilke)
    I tillegg går AKG K940 opp, som et alternativ til 13-åringen, om han ville spille når de yngste har lagt seg. Stuen er dessverre vegg i vegg med rommene deres.
    Tror det kan bli en grei løsning i den 17m2 stuen.
    Stuen har skråtak, og i enden, vil jeg bygge inn et hyllesystem til forsterker. Sub vil også få et eget kammer i veggen. Et av kriteriene med byggingen av denne kinoen, er gulvplass. Rommet skal også benyttes til lekerom for en to, og en fire-åring.

Mulig jeg legger min Yamaha RXV1900 ut for salg om ikke lenge. Den skal bli erstattet av en Abrahamsen V3.0 forforsterker for å komplettere Abarahamsen-oppsettet mitt. XTZ 99.21 med stativ kommer også til å bli solgt for å gjøre plass til Usher Dancer Mini One. (Jeg får dem bare ikke ut av hodet).

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnet bruksendring av stueanlegget, har jeg nå opprettet profil på MinHifi.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JohnBlue Hydra er nå kommet i hus, og innspillingen av headsett har for alvor startet. Den skal nå gå døgnet rundt med musikk, hvertfall 7-8 dager nå, så får vi se hvordan det spiller. Foreløpig spiller det vakkert.
    Har også snakket litt med Moiz, hvor der kom opp muligheter for oppgradering av forsterkeren i form av bytte av op-amp. Dette skal jeg lese meg opp på i tiden som kommer. Har bl.a fått noen anbefalinger som jeg skal lese ekstra nøye om.

Legger ved et bilde av min headcandy slik den er plassert.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du rendyrker stereo ser jeg.

Ikke det dummeste valget det. Gratulerer med nye oppgraderinger..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent!
    Gratulerer!

Hvordan låter den uinnspilt?
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Du rendyrker stereo ser jeg.

Ikke det dummeste valget det. Gratulerer med nye oppgraderinger..

Takk skal du ha Lars. Der skal skje litt av hvert med stuen snart(over nyttår?). Stereo vil være det mest naturlige i layouten vi har satt opp. Dedikert surround/spillrom kommer på loftstuen. Der kommer et skikkelig budskjettanlegg.
    Pengene kommer nok til å bli lagt i stueanlegget.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Pent!
    Gratulerer!

Hvordan låter den uinnspilt?
    Inntrykket av den etter jeg koblet den til, er kontroll, STÅL kontroll. Jeg hører detaljer ned i registeret som jeg aldri har hørt før. Vokaler er fantastisk naturlig, og lydbildet er stort. Jeg skal nå forsøke å la være og bruke headsettet en ukes tid, kun kjøre musikk kontinuerlig, så skal jeg se hvordan lyden har utviklet seg.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like greit å ikke høre på innspillingen (av ampen). Desto mer morro blir det gjerne å høre forskjellen etterpå :-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Like greit å ikke høre på innspillingen (av ampen). Desto mer morro blir det gjerne å høre forskjellen etterpå :-)

Ja, akkurat det jeg mener også. Blir spennende å høre hvordan de blir.

Slik står de nå og spiller:

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig!

Det er en meget pen amp du har fått i hus. Synes den passer også godt sammen med AKG K-501, bra driv, flyt og behagelig lydbilde.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Nydelig!

Det er en meget pen amp du har fått i hus. Synes den passer også godt sammen med AKG K-501, bra driv, flyt og behagelig lydbilde.

Takk skal du ha Morten.
    Jeg fikk skryt av kona også for utseendet. DET er vel å regne som en bonus?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL

Slik står de nå og spiller:
    Riktig pen Head-Fi rigg. Sånt liker vi.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig pen Head-Fi rigg. Sånt liker vi.

Takk takk Lars. Er meget godt fornøyd selv også. WAF, absolutt!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig innspilt headsett samt en grundig test, funker det?

Mitt egoanlegg har stått til innspilling ca 300 timer nå, etter jeg fikk JohnBlue Hydra i hus. Første inntrykket når den kom i hus, var god oppløsning og detaljer i hopetall. Den bar dòg noe preg av ikke å være innspilt. Litt lukket, kald og kjedelig lyd om jeg skal være veldig kynisk.
    Jeg lyttet litt til headsettet underinnspillingen, ca etter 100 timer, og merket allerede da tegn til forbedring. Nå etter ca 300 timer, valgte jeg å hente fram min ypperste plate for en real test.

Keith Jarrett - La Scala.
    Dette fantastiske verket, som ble spilt inn i Teatro alla Scala i Milan i 13 februar 1995, vil etter min mening gå inn i historien som en av de beste album gjennom tidene.

På platen består konserten av to deler, pluss en tolkning av den kjente å kjære 'Over The Rainbow'.

Nå over til selve testen:
    Keith Jarrett er kjent for sine "ulyder" mens han spiller. Dette er detaljer som jeg under lytting på mine høyttalere synes virker komisk og til tider irriterende. Humming, nynning og stønning har tidligere vært en en bakgrunnsgreie i stykket. Nå i dag fikk dette en ny dimensjon.
    Grunnen er oppløsning jeg ikke har opplevd tidliger på denne innspillingen. ALt ga mening nå. Man ser for seg hvordan han lever seg inn i musikken, og man hører også så veldig mye mer av "ulydene hans". Det er svært vanskelig å beskrive, det må bare oppleves.
    Gjennom platen, hører man også nå hvor pinlig korrekt fingrene til Keith løper over tangentene. Man kan snakke om kirurgisk nøyaktighet.
    Selve lydbildet er også et annet enn hva man før fra vanlige høyttalere.
    På mitt XTZ-Abrahamsen anlegg, ser jeg en stor scene i lydbildet, hvor Keith eier hele scenen. Han fyller den med vellyd og gir en konsert hvor man sitter på første rad og drømmer seg bort.
    Med JohnBlue og AKG, har jeg nå flyttet meg opp på scenen sammen med Keith. Jeg befinner meg på hans venstre side og får klaverlyden direkte inn i hodet. Lukker man øynene, "ser" man fingrene på tangentene hvor delikat og direkte de jobber. Denne lyden formidles til det perfekte gjennom K701'ene.
    På platen, fra 36 minutter, finner man det vakreste stykket jeg vet om i musikkverden. Det er nok til å gi en mann tårer i øyekroken om det formidles godt nok. Man kjenner en følelse av lykke og velvære. Jeg får her en følelse som sier meg, alle problemer løser seg til slutt, alt går bra, dette er nirvana. :-D Det er rart med det, men slik er det for men å beskrive hvordan lyden har blitt nå. Det handler lenger ikke om å tolke hvordan bassen er dyp, fyldig, presis og kontrollert. Ei heller ikke om hvor klar det er i toppen, og hvor godt vokal kommer fram i mellomtonene. Nei, her er det nydelig framført, med en tilsynelatende vannrett frekvenskurve fra a til å.
    Ingen toner overdøver eller forsvinner i lydbildet, alt er tilstede og så naturlig som det kan bli. Jeg kan vel med hånden på hjertet at dette er den beste fremførelsen jeg har hørt av denne platen.

Jeg drister meg til å legge ut et bilde fra testen som min kone tok.
    Min datter har funnen god-plassen, mens hun ser på tv. Uansett hvor dårlig undertegnede tar seg ut på bildet her(mer sovehår og tv-buksen), er det et bilde som gir inntrykk av den gode følelsen. God musikk, en herlig datter, alt det som gir livet mening. Det er dette som er meningen med musikk.
    Det eneste jeg kan sette fingeren på under testen som var av irritasjonsmoment, var at kaffen ble kald (glemte den helt)og lyden av headsettet som knirket mot saccosekken når jeg beveget meg. Livet er ikke feil når man ikke har annet å sette fingeren på enn dette.
    Skal jeg trekke konklusjon mot andre tester gjort av samme oppsett, så er det mangelen på kraft. Men, for meg er dette ikke noe problem. Jeg spiller med lyttenivå på 60-80% av forsterkerens volum. Dette er nok for meg, og det er kanskje et tegn på at jeg begynner å bli "voksen".
    Med en annen DAC med lavere utgangsnivå enn Abrahamsen V6.0 vil antageligvis en kraftigere forsterker være nødvendig.

Håper denne testen inspirerer andre til å skaffe seg et egoanlegg eller investere i en forsterker for å gi headsettene headroom til å gjøre det de er laget for.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig velskrevet! :-D
    En virkelig inspirasjon for å gi hd650ene noe ordentlig spille på. Takk!

PS: Joggebukse er lov, derimot straffes bruk av one-piece med dette som eneste musikkformidler fram til 2027
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderingstid, ser jeg....

Fortell!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderingstid, ser jeg....

Fortell!

Du har øynene med deg Lars!
    Joda, det blir endringer i stuen nå. Det er bare bortkastet at den glimrende forsterkeren RVX1900 kun opererer som pre-amp. Valget kunne da vært å byttet denne ut med en Abrahamsen V3.0 som pre. Dette ville nok vært en flott løsning her, men så var det ønsket om å prøve noe nytt. Ja, oppgraderingsspøkelset har kommet på besøk.
    I utgangspunktet vil jeg bytte litt nå, for å teste ut diverse forsterkere fram til høyttalerbytte. Derfor frigjør jeg noen lapper til ved å la V4.0 gå også. En løsning med en integrert forsterker gir meg mange muligheter. Har noen navn på "blokken", som Hegel, Rogue, Koda, Yaqin, Naim, Bladelius. Har også lyst på noen kabler fra Home | moiz.no som jeg har lyst å teste.

Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •