Hans Petters stue: Status 2014 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 339
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott brukeranmeldelse av dac'en. Interessant lesning
    Kjørte du den balansert eller ubalansert i testen? De balanserte utgangene på V6 skal visst låte en del bedre enn de ubalanserte.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Flott brukeranmeldelse av dac'en. Interessant lesning
    Kjørte du den balansert eller ubalansert i testen? De balanserte utgangene på V6 skal visst låte en del bedre enn de ubalanserte.
    Det er det som er litt artig ser du. Jeg kjørte testen ubalansert.
    Har også lest at RCA låter noe mer spinkelt enn XLR, så dette blir jo artig når XLR blir kjøpt i/etter ferien.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende
    Godt å ha noe å glede seg til når ferien er over.
    SB Touch

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flotte greier!

Flott stueoppsett du har fått, og artig at flere får opp øynene for Abrahamsen sine fantastiske produkter.

Dac'en har jeg ikke testet selv. Spennende lesning ihvertfall.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Flott stueoppsett du har fått, og artig at flere får opp øynene for Abrahamsen sine fantastiske produkter.

Dac'en har jeg ikke testet selv. Spennende lesning ihvertfall.

Takk skal du ha Vetteman. Abrahamsen er for meg et merke som imponerer stort hjemme. V4.0 er gulle-gull i det oppsettet jeg har pr. i dag.
    Jeg ble litt nervøs når jeg var på besøk hos Ragwo i går. Vi kjørte forskjellige koblingsalternativer mot hans Tact pre, og det ga merkelige utslag. Et tilsynelatende høyt utgangssignal, var mer enn Tact'en kunne håndtere. Den ga en del markant forvrengning i lyden. Jeg trodde noe var helt feil med DAC'en, etter at alle mulige koblingsalternativ var testet med samme feil. Men når Ragwo fant ut at vi skulle teste DAC gjennom hans Cary-pre, var problemet borte. Han har nå DAC'en på test i noen uker, så blir det spennende å se hans konklusjon med den koblet opp på LITT grommere utstyr enn mitt! :-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt headsett på plass!
    AKG K701, nydelig! Finish, byggekvalitet, utseende og ikke minst lyden overrasker stort. Skal gi dette headsettet god tid til innspilling mens jeg ser på diverse headsettforsterkere som skal drive dette. Forslag mottas med takk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye hørlurar! :-)
    Eneste erfaringen jeg har med headamps er min kinamikk Indeed som sannsynligvis ikke er helt oppe på det nivået du sikter på.
    Har du fått testet V6 balansert vs ubalansert? Er veldig spent på resultatet siden forskjellen vær såpass stor hos meg selv med en god dose overstyring.
    SB Touch

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker denne på 702 (som er samme som 701 bare at ledningen kan byttes og fargene er forskjellige):

6moons audio reviews: Burson Audio HA-160

Denne har seriøst mye kraft og full kontroll på klokkene.

Se også: http://avforum.no/forum/generelt-aud...on-traden.html

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Etter jeg fikk V4.0 i hus, har jeg innsett at watt blir her etter svada på papiret.

Om du går for en V4.0, tror ikke jeg personlig du vil angre. Det er en god invistering i mine øyne!
    Kloke ord her..

Gratulerer med egen tråd og nye oppgraderinger, Hans Petter.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Nytt headsett på plass!
    AKG K701, nydelig! Finish, byggekvalitet, utseende og ikke minst lyden overrasker stort. Skal gi dette headsettet god tid til innspilling mens jeg ser på diverse headsettforsterkere som skal drive dette. Forslag mottas med takk.
    Gratulerer så mye med nye hodetelefoner! Har selv hatt K701 i to år nå, å ha aldri angret på at jeg kjøpte så dyre klokker.

Du gjør lurt i å gi dem mange timer innspilling. Selv lot jeg de bare ligge å spille 24 timer i døgnet en hel uke, før jeg nesten i det hele tatt lyttet til dem. I mine ører blir disse klokkene bare bedre og bedre de første måndene, til de er ferdig innspilt. Jeg bruker klokkene mine flere timer daglig om kveldene, så de har virkelig fått spilt seg skikkelig inn.

Når det kommer til valg av hodetelefonforsterker må du nesten lese litt rundt å teste selv. Selv bruker jeg som flere andre en Musical Fidelity X-CANv8 og det spiller veldig veldig bra sammen med K701.

De eneste hodetelefonene jeg kommer på i farten jeg vil kjøpe, til for del for K701 er Sennheiser HD 800, men så koster jo disse også tett opp mot 10k.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Gratulerer med nye hørlurar! :-)
    Eneste erfaringen jeg har med headamps er min kinamikk Indeed som sannsynligvis ikke er helt oppe på det nivået du sikter på.
    Har du fått testet V6 balansert vs ubalansert? Er veldig spent på resultatet siden forskjellen vær såpass stor hos meg selv med en god dose overstyring.

Hei Ragnar, nei har dessverre ikke det nei.
    Vært mye besøk og styr her de siste dagene, men regner med jeg får mulighet til det mandag eller tirsdag.
    Har heller blitt en del hjelp til minstegutten med stadig ladig av et viss helikopter.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jeg bruker denne på 702 (som er samme som 701 bare at ledningen kan byttes og fargene er forskjellige):

6moons audio reviews: Burson Audio HA-160

Denne har seriøst mye kraft og full kontroll på klokkene.

Se også: http://avforum.no/forum/generelt-aud...on-traden.html

Som du nevnte på facebook ja.
    Den er uten tvil en av de to-tre jeg vurderer nå. Må bare se om jeg får gjort unna en ytteseanse på ett eller annet vis før jeg handler. Gleder meg til prosessen.
    Takker for linkene og anbefalinger!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Kloke ord her..

Gratulerer med egen tråd og nye oppgraderinger, Hans Petter.

Takk skal du ha Lars.
    Der er mange planer som surrer rundt i hodet på meg vedr. anlegget. Så mange muligheter, så mange fristelser.
    Der er nok mer planer enn penger for tiden, men sene høstkvelder venter. Overtid og ekstra income.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Gratulerer så mye med nye hodetelefoner! Har selv hatt K701 i to år nå, å ha aldri angret på at jeg kjøpte så dyre klokker.

Du gjør lurt i å gi dem mange timer innspilling. Selv lot jeg de bare ligge å spille 24 timer i døgnet en hel uke, før jeg nesten i det hele tatt lyttet til dem. I mine ører blir disse klokkene bare bedre og bedre de første måndene, til de er ferdig innspilt. Jeg bruker klokkene mine flere timer daglig om kveldene, så de har virkelig fått spilt seg skikkelig inn.

Når det kommer til valg av hodetelefonforsterker må du nesten lese litt rundt å teste selv. Selv bruker jeg som flere andre en Musical Fidelity X-CANv8 og det spiller veldig veldig bra sammen med K701.

De eneste hodetelefonene jeg kommer på i farten jeg vil kjøpe, til for del for K701 er Sennheiser HD 800, men så koster jo disse også tett opp mot 10k.

Ja, det var veldig omtenktsomt av min kone, å gi meg disse i gave til meg. Hun får absolutt med seg hva jeg virkelig ønsker meg. Lyden i 701, har siden jeg hørte dem første gang, tiltalt meg. Selv ut fra boksen, synes jeg de var bra. Men når jeg vet at de kan bli så pass mye bedre med innspilling og forsterker, kan jeg ikke annet enn smile av dem.

De forsterkerne som pr i dag ligger øverst på "må-sjekke-ut-listen", er disse:
    - Burson HA-160
    - JohnBlue Hydra
    - Musical Fidelity X-CAN V8
    - Vincent KHV-111

Flere kommer nok etterhvert.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve

Takker så mye Kent Ove!
    X-Can ble plutselig enda mer aktuell nå.
    De to mest aktuelle kandidatene nå før evt test, er X-Can og Burson.
    Det står 50/50 mellom dem nå.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min eldste sønn kom hjem etter ferie med moren i dag, og da ble det visst en gave til meg!
    Nå skal far kose seg ja.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    knall bra serie!! med konge lyd bare og sette i gang og se nå hehe

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny dingseboms i heimen (og ellers):
    HTC HD2

Ser der finnes mye kjekt av applikasjoner, widgets etc. Noen gode forslag?
    Jeg har ikke snøring på hva som er det kuleste, ei heller hvor jeg skal finne det på en fornuftig måte.
    :-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hodetelefonforsterker

Jeg befinner meg denne helgen i Stavanger i forbindelse med Gladmat Festivalen. Som den store mat-nerden jeg er, så var dette en helg jeg har sett fram til lenge. En fantastisk by, og et fabelaktig arrangement.
    Men kunne jo ikke være her uten å foreta et besøk hos Resonans Lyd & Bilde. Jeg er som flere her vet, på jakt etter forsterkeri til å drive mine AKG 701.
    Mange kandidater har vært lest om, og mange har jeg forhørt meg om. De som pr. i dag er på ønskelisten, er Lehmann Audio Rhinelander, John Blue Hydra, Musical Fidelity X-CAN V8 og Burson HA-160.

Lehmann har kommet opp som et alternativ, da jeg så Resosnans annonserte på sine nettsider at de begynte å ta inn dette merket.

Jeg kjørte først en kjent låt med Thomas Dybdal, One Day You'll Dance For Me New York City. En riktig god-låt hvor stemmer, instrumenter og bakgrunnsstøy lett kan rotes sammen. Der etter kjørte jeg noen melodier fra Khmer albumet til Nils Petter Molvær.

Lehmann hadde en frisk og "trivelig" lydsignatur i toppen og i mellomtone, som kunne gjort denne til en meget god forsterker. Hadde det ikke vært for at den fullstendig rotet til bassen, hadde denne vært en kandidat med videre i vurderingen. Inntrykket som denne ga fysisk, lett, liten, spinkel strømforsyning gjorde også sitt til at dette ikke var noe å satse på.

John Blue Hydra derimot, var av et helt annet kaliber.
    Solig chassis, solide terminaler og et solid volumpotmeter ga et helt annet inntrykk av hva jeg kunne vente meg videre.
    Ikke fullt så frisk i toppen som Lehmann var, men dette er fordi ikke Hydraen farger lyden på samme måte som jeg synes Lehmann gjorde. Hydra var en veldig korrekt lydformidler i mine ører. Bassen var tørr, krisp og meget kontrollert. Meget bra! Skjeldent har jeg hørt Tløn på Khmer platen spille så bra. Eneste jeg har å utsette på denne forsterkeren, var at den skulle vært en smule mer strømsterk. Jeg måtte vri godt på volumpotmeteret for å komme i "feel-good" nivå. Men, når det er sagt, skal Burson HA-160 være veldig mye mer strømsterk om jeg skal velge den framfor Hyrda nå. Det er skjeldent jeg spiller med noe særlig volum over vanlig lyttevolum, og der leverte forsterkeren over all forventning. Spørsmålet er da, om jeg skal velge den noe dyrere Burson HA-160 for at jeg da vet den har mer å gå på, eller var dette nok for meg? Jeg var aldri på maks på volumet...

(Testplate: Thomas Dybdahl - En Samling, og Nils Petter Molvær - Khmer. Lydkilde: Electrocompaniet ECC-1)

Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •