Hans Petters stue: Status 2014 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17
Viser resultater 321 til 339 av 339
    Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    OK, sjekket hvor nære mine står og jeg er ganske close - 51 cm fra logo i front til vegg, ikke mye å hente der....

51 cm var veeeeldig nær vegg i mine øyne. Har lest noen plasser at Vista trives best ca en meter fra bakvegg. Men igjen, det er jo faktorer som rom, møbler etc som spiller inn. På papiret skal Vista og Electromotion spille like dypt. Jeg var som sagt redd for at jeg måtte ha inn sub i tillegg etter AP Scorpio forlot stuen, men den gang ei.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mannen fornøyd med ML? har vel dratt på noen timer nå

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk Per Christian. Har dessverre hatt noen uker med forkjølelse, influensa, tette ører og generelt kjip form. Har hatt meg noen dager hjemme fra jobb, og virkelig kost meg med vinyl. Men ørene er ikke helt med merker jeg. Opplever alikevel høyttalerne som en mye mer vellykket match, både til utstyr og i rommet. Vegger spiller på lag og lydbildet er stort. Når jeg er 100% i form, skal jeg og fruen jobbe med plasseringen. Greit å være to på en slik jobb. 8)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Jo takk Per Christian. Har dessverre hatt noen uker med forkjølelse, influensa, tette ører og generelt kjip form. Har hatt meg noen dager hjemme fra jobb, og virkelig kost meg med vinyl. Men ørene er ikke helt med merker jeg. Opplever alikevel høyttalerne som en mye mer vellykket match, både til utstyr og i rommet. Vegger spiller på lag og lydbildet er stort. Når jeg er 100% i form, skal jeg og fruen jobbe med plasseringen. Greit å være to på en slik jobb. 8)
    Godt bilde - store paneler som stråler begge veier setter omgivelsene i sving - jeg er solgt på ML
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Godt bilde - store paneler som stråler begge veier setter omgivelsene i sving - jeg er solgt på ML

Ja, jeg kan vanskelig forestille meg en konvensjonell høyttaler med det første.
    Men, det finnes mye kult der ute. Mye spennende fulltone, to-veis, fieldcoil osv. Skal aldri si aldri. Men ML er kommet for å bli (en god stund) her i huset.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer til og bli vanskelig og gå fra ml nå ja! Det låter rett og slett helt vilt bra

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Martin Logan har nå fått stå en stund å spille seg til. Det er ikke de veldig store endringene som har blitt siden de kom ut av eskene. Men fyldigere bass, friskere og mer symetri i lydbildet har det blitt. Det er absolutt en kjempe investering, da de har gitt mange gode stunder med god musikk og samvær med min kone. Det som har skjedd er at hun har gått fra ikke å skjønne hvorfor jeg bruker så mye tid og penger i dette, til å ha gjenoppdaget musikkgleden. Vi har hatt kvelder der tv'en er av, og vi sitter heller å diskuterer musikk. Hvem som spiller fint, hvilke stemmer som gir gåsehud og hvilke innspillinger som låter flat og uengasjert. Men den muligens beste kommentaren fikk jeg i går fra en jente på fem år som var i bursdagsbesøket til min datter nå i helgen (25/3). Hun spurte hvor lyden kom fra. Jeg pekte på høyttalerne. "Nei, lyden kommer jo fra der(under tv'en), og der (sideveggene) og der.... " sa hun. Høyttalerne er både vinklet og tittet etter beste evne til stuen, så jeg skjønner hun godt. Det er noe som heter: "en skal høre sannheten fra barn og fulle folk." Jeg er hvertfall meget fornøyd med lyden her, og måten de formidler musikk på. Jeg sliter faktisk med tanken om konvensjonelle høyttalere igjen. Kan ikke helt se hva jeg skal kjøpe i stedet for disse. Større ML kanskje?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, høres ut som om du har møtt den avhengighetsskapende lyden som elektrostater er i stand til, ja....

Følger spent med fra sidelinjen fremover :-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune, la oss si det sånn at jeg forstår VELDIG godt hvorfor du både faller tilbake på, og bruker ML som referanse i tester osv.

Nå er det påske, og jobben legges på hyllen til tirsdag hvertfall.
    Lader kropp og sjel før turen går til hytten der både fruen og barna er nå.
    Dagens musikktips fra meg er disse:

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og denne:

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal sjekke de ut nå Christy baron, sjekk hun ut Kult lydbilde på plata gentle journey!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Per Christian, skal gjøre det.
    Ellers står nå Bonobo for underholdningen her i stuen, nye platen "The North Boarders" har et fabelaktig driv. Love it. Ellers har jeg akkurat kost meg med Beka Gochiashvili og hans selvtitulerte album. Fikk sansen for denne etter anmeldelse av platen i Jazznytt nr 6-2012. Der ble den anbefalt av godeste royervin her på avforum, som blandet mange jern i ilden skriver for dette flotte magasinet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny plate på snurr:

Ola Gjeilo - Stone Rose. Magisk!
    Ikke så mye annet å si. Snøen utenfor ble plutselig vakker med denne platen på. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahmsen er bra saker!

Hei har selv god erfaring med Abrahamsen, har V1.0, V3.0, (2stk)V4.0, og V6.0. Bruker litt forskjellige høyttalere og endrer også på kablingen alt etter musikk. Har aldri sett at der har vært noen som har hatt monoblokkene V5.0, kun sett en test. Det er jo dumt at der blir laget "forsøksserier" som ikke kommer i vanlig salg. Nå holder de på med en ny "Aeris" serie, vet ikke noe som helst om hva det blir eller om det er noe å vente på.
    Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves sies det jo!

Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Heisann du, hyggelig at du "stakk innom" tråden min.

Abrahamsen V4.0 har strømreserver i massevis. Jeg blir stadig positivt overrasket over kraften i den. Den har en trafo på 1000VA. Til sammenligning, har Rotels mastadont RB-1090 som på papiret yter 2x380w, en strømforsyning på 1200VA. Det er altså masse krefter her. Etter jeg fikk V4.0 i hus, har jeg innsett at watt blir her etter svada på papiret.
    Musikk som tidligere kunne høres anstrengende ut, spesielt Kari Bremnes sine høytoner, var nå¨behagelig og lytte til. Forsterkeren hadde nå full kontroll på tonene som kom ut av høyttalerne. Nå sammen med DAC'en, har jeg tatt musikken til nye høyder her i huset, og det meste er en fryd å høre på.
    At den også kan drive hardkjør, fikk den vise i helgen som var. Med 40 gjester på fest, og musikk som var like mye fysisk som hørbar, ga den ingen tegn til å slite. Like uanstrengt åkka som hvor mye den ble presset utover kvelden/natten.

Om du går for en V4.0, tror ikke jeg personlig du vil angre. Det er en god invistering i mine øyne!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært inne på Avforum nå. Lenge siden jeg har viet noe særlig tid til HIFI-samfunnet på nettet i det hele og store. Årsakene er mange. En av de store utfordringene mine i 2013 (som er et år som fortest mulig skal gå i glemmeboken), var en kone som ville flytte ut "for å finne seg selv". Sannheten var nok en helt annen, nemlig at hun har hatt forhold til det som var en felles venn. Gift han også. Jeg er glad det kapittelet er over for min den. Dette i sum betyr at jeg har overtatt eneboligen vi eide sammen. Dette koster meg svært mye dessverre. Men så lenge ungene har et sted de føler er "hjemme", kan det koste hva det vil så lenge vi hat til mat på bordet. Mor flytter 30 minutters kjøretur unna, så det er viktig for meg å beholde en stabil plass her for dem. Jeg kan nok stikke fingeren i jorden, og innse at noe oppgraderinger av HIFI eller planlagt kino ikke blir aktuelt de første par årene. Sjangsen er nok større for at jeg ser meg nødt til å nedgradere om det kniper på. Men men, det er tross alt ikke det viktigste i livet.
    Men der finnes alikevel store lyspunkt i Casa Hans Petter. Musikk har fått en viktigere del av livet mitt. Jeg har også fått bedre tid til å nyte musikk ettersom barna bor 50/50 hos meg og mor. Ola Gjeilo har fortsatt en sterk posisjon i musikkbiblioteket mitt. Jan Gunnar Hoff, er også en artist jeg anbefaler å låne øret til. Jeg har ikke fått kjøpt så mye vinyl som jeg ønsker, for det er lite som er så trivelig som å sitte i godstolen å høre på en god vinylplate. Men WIMP HIFI er et svært godt alternativ som også benyttes mye.

Til slutt, sent men godt, Godt nytt år til dere alle!
    Sist endret av HPL; 01-25-2014 kl 20:40

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år, HP.
    Trist med det som har skjedd, men regner med du kommer styrket ut av det totalt sett. Livet går desverre ikke alltid slik man har tenkt, men man må bare gjøre det beste ut av det. Og det er ingen tvil om at musikk er rett og slett terapi for sjelen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Lars. Virkeligheten er ikke alltid slik den ser ut som. Men men, SUCK it up og gå videre. Sånn er livet. :-)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt her i gården?