Hans Petters stue: Status 2014 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 339
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med en homeplug av et eller annet slag. Vi har et par slike Komplett.no - TP-LINK TL-PA411 PowerLine Starter Kit i bruk her i huset. Dønn stabilt og veldig enkelt å koble opp.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hva med en homeplug av et eller annet slag. Vi har et par slike Komplett.no - TP-LINK TL-PA411 PowerLine Starter Kit i bruk her i huset. Dønn stabilt og veldig enkelt å koble opp.
    +1 på denne også. har en sånn slik, men den har problemer med å gi et høyt internettsignal 15mib/s + om det er koblet mye annet på samme kursen. Jeg måtte koble opp min på kjøkkenet for å ikke få delay i spill som krevde mye internett. for vanlig Xbox live etc. funker den utmerket uansett, men jeg har ikke tenkt å la 30mib/s linja mi gå til waste :P til vanlig bruk er den kjempebra, men ville ikke satt den i en strømpad.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audio Physic Scorpio selges...

En ikke helt perfekt match mellom Marantz og Audio Physic, ga igjen gnist i ønsket om å teste elektrostater i stuen. Problemer med refleksjoner fra veggene, og mye prøving og feiling i forhold til plassering, har fått meg til å innse at et høyttalerbytte er på sin plass. Jeg kan ikke omplassere møbler og anlegg, ei heller ta inn akkustiske hjelpemidler. Det ble W ikke spesielt fornøyd med. Lydabsorbentene passer absolutt ikke inn i stuen, dessverre. Martin Logan vil da antageligvis være en bedre løsning, grunnet svært lav spredning til sidene. Horisontal spredning på 30 grader, antas å være midt i blinken for stuen vår. Jeg er spent på å se hvilke resultater en elektrostat vil gi hos meg.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og nå er et par Martin Logan Electromotion ESL kjøpt og betalt. Nå er det bare å vente på leveranse, og at AP blir solgt. Regner med å ha dem i hus i slutten av måneden. AP må ut først, har ikke plass til begge. Jeg blir nok å pare ML med en eller to SVS SB12NSD for å kompensere med tidlig avrulling på bassen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AP Scorpio har nå fått ny eier. Tror de har kommet til et meget godt hjem, der de skal trylle ut nydelige toner fra Exposure forsterker. Jeg er invitert til å treffe dem igjen, noe jeg absolutt kommer til. Rolf som hentet dem i dag er en meget hyggelig herremann, og han virket meget fornøyd med kjøpet.

Jeg henter i morgen Martin Logan, som skal få 100-150 timer på labbene før finjustering og plassering blir gjort endelig. Høyttalerne ble kjøpt for Moen uker siden, og har stått et par uker på Musikk Magasinet i påvente av å bli hentet av meg. Blir kjekt å få noe nytt i hus!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var de på plass!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Da var de på plass!
    Nice! Lever de opp til forventningene? :-)

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Tipper du kommer til og kose deg med disse:-) bare og dempe lyset og nyte:-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quench
    Nice! Lever de opp til forventningene? :-)

Nå har de spilt siden kl 20 i går kveld, og jeg prøver ikke å ha noe mening før de er innspilt. Men ut av esken, er de helt klart en bedre match med Marantz enn Audio Physic var.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Gratulerer! Tipper du kommer til og kose deg med disse:-) bare og dempe lyset og nyte:-)

Skal gjøre en test av dette i kveld PC, lover!
    Regner med du vet hva jeg har i vente, selv om du har en større modell.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye - spennende høyttalere dette :grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre en test av dette i kveld PC, lover!
    Regner med du vet hva jeg har i vente, selv om du har en større modell.
    det høres bra ut! Har blitt mye sitting i mørket etter ml kom i hus her hehe

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De så flotte ut, gratulerer!

Merket noe til at bassen står så lavt når den deles såpass høyt? Tenker da i fohold til at den tilsynelatende spiller rett inn i sofaen.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    De så flotte ut, gratulerer!

Merket noe til at bassen står så lavt når den deles såpass høyt? Tenker da i fohold til at den tilsynelatende spiller rett inn i sofaen.

Geir Arne

Jeg var litt nervøs i forhold til akkurat det når jeg bestilte dem. Hadde derfor bl.a plan om en eller to SVS SB12NSD i tilfelle bass ville bli et problem. Når jeg plasserte dem første gang, satte jeg dem nøyaktig slik Scorpioene stod. Det ble "helt greit". Målene var da 85 cm fra bakvegg og 51 fra sidevegg målt fra logoen nede på høyttalerne. Men først når jeg plasserte dem slik ML anbefaler i manualen (61cm fra både bak og sidevegg) begynte bassen å gi lyd fra seg. Det ble litt i meste laget. Jeg dro dem fram til 70 cm fra bakvegg, da ble det svært bra. I området fra ca 150hz og opp til panelene overtar, kan jeg ikke si jeg mangler noe. Når de er spilt inn, skal jeg få tatt noe målinger, så ser vi.
    Høyttalerne er uansett planlagt flyttet til garasjekinoen når den står ferdigbygget neste år.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner. Godt de fungerer bra.

Blir vel spennende med egen kino også?

Geir Arne

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var litt nervøs i forhold til akkurat det når jeg bestilte dem. Hadde derfor bl.a plan om en eller to SVS SB12NSD i tilfelle bass ville bli et problem. Når jeg plasserte dem første gang, satte jeg dem nøyaktig slik Scorpioene stod. Det ble "helt greit". Målene var da 85 cm fra bakvegg og 51 fra sidevegg målt fra logoen nede på høyttalerne. Men først når jeg plasserte dem slik ML anbefaler i manualen (61cm fra både bak og sidevegg) begynte bassen å gi lyd fra seg. Det ble litt i meste laget. Jeg dro dem fram til 70 cm fra bakvegg, da ble det svært bra. I området fra ca 150hz og opp til panelene overtar, kan jeg ikke si jeg mangler noe. Når de er spilt inn, skal jeg få tatt noe målinger, så ser vi.
    Høyttalerne er uansett planlagt flyttet til garasjekinoen når den står ferdigbygget neste år.
    Interessant. Synes jeg har litt lite bass på mine Vista, så jeg hjelper til litt med en velodyne 10" musikk sub. Mulig jeg skal prøve å dra de nærmere veggen.

På den annen side trodde jeg dette men avstant til vegg på elektrostater i største grad hadde med å gjøre at panelene stråler begge veier, men godt mulig du har rett da porten peker mot veggen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Interessant. Synes jeg har litt lite bass på mine Vista, så jeg hjelper til litt med en velodyne 10" musikk sub. Mulig jeg skal prøve å dra de nærmere veggen.

På den annen side trodde jeg dette men avstant til vegg på elektrostater i største grad hadde med å gjøre at panelene stråler begge veier, men godt mulig du har rett da porten peker mot veggen.

Uten å ha forsøkt Vista hjemme selv, vil jeg tro at det hjelper litt. Men ettersom panelet er større på Vista, vil jeg tro stråling fra panelet virker inn i større grad også enn mine. Som tommelfingerregel fra ML, sier de 61cm fra bak- og sidevegg. Så kommer justering i tillegg. Her er det bare å prøve seg fram. Det som også er med å påvirke bassen hos meg, er som ganilsen påpeker, at de spiller "inn i sofaen". Hvert hjørne hos meg blir som en "åpen baffel" rundt høyttaleren. Om jeg flytter på sofaen, vil nok lyden forandre på seg også vil jeg tro. Det er maaaaaange faktorer som spiller inn for å lykkes med lyd.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg skjønner. Godt de fungerer bra.

Blir vel spennende med egen kino også?

Geir Arne
    Ja, det skal bli kjekt. Vi ønsker at stuen skal bli mer som en sosial arena uten forstyrrende elementer som f.eks tv og stort lydanlegg. Derfor blir det garasje med kino "on top". Men det ligger enda litt fram i tid, så det er mulig vi lager en midlertidig løsning på loftstuen med f.eks Definitive Technology ProCinema 600.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha forsøkt Vista hjemme selv, vil jeg tro at det hjelper litt. Men ettersom panelet er større på Vista, vil jeg tro stråling fra panelet virker inn i større grad også enn mine. Som tommelfingerregel fra ML, sier de 61cm fra bak- og sidevegg. Så kommer justering i tillegg. Her er det bare å prøve seg fram. Det som også er med å påvirke bassen hos meg, er som ganilsen påpeker, at de spiller "inn i sofaen". Hvert hjørne hos meg blir som en "åpen baffel" rundt høyttaleren. Om jeg flytter på sofaen, vil nok lyden forandre på seg også vil jeg tro. Det er maaaaaange faktorer som spiller inn for å lykkes med lyd.
    OK, sjekket hvor nære mine står og jeg er ganske close - 51 cm fra logo i front til vegg, ikke mye å hente der....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •