Hans Petters stue: Status 2014 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 17 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 339
    Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akustiske tiltak er et tema jeg tydligvis må se litt mer på også da det tysdligvis ikke var bare bare å flytte på ting . Sliter litt med dette , og nå jeg skal kun sitte igjen med et kombinert lytterom/stue så er jeg ikke sikker på hvor jeg skal begynne og hvilke høytalere jeg skal beholde . Jeg har 4 par stående nå og det er 3 for mangen

Anbefaller slike dempeføtter til Apene Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Demping

Der er sikkert mangen typer som er rimeliger og like gode om de leter litt, viktigeste er at de står godt, kobler av fra underlaget og er lette å flytte ved vasking .

Forøvrig så blir ikke de fleste Rør pre så veldig varme at det er noe problem for barnehender.
    Der er mangen spennende forsterkere å få tak i men tror jeg hadde holdt meg unna en del av de skandinaviske merkene om det er intigrert som er ønsket.
    Impedansen er også litt kinkig for de fleste rørforsterkere selv om en litt moderne variant av rør signaturen ( etter min mening) passer AP veldig godt.

Scorpio 2 er uttålig med en forsterk som er for aggresiv i toppen og har for lite strøm til å ha kontroll på alle elementene.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Akustiske tiltak er et tema jeg tydligvis må se litt mer på også da det tysdligvis ikke var bare bare å flytte på ting . Sliter litt med dette , og nå jeg skal kun sitte igjen med et kombinert lytterom/stue så er jeg ikke sikker på hvor jeg skal begynne og hvilke høytalere jeg skal beholde . Jeg har 4 par stående nå og det er 3 for mangen

Anbefaller slike dempeføtter til Apene Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Demping

Der er sikkert mangen typer som er rimeliger og like gode om de leter litt, viktigeste er at de står godt, kobler av fra underlaget og er lette å flytte ved vasking .

Forøvrig så blir ikke de fleste Rør pre så veldig varme at det er noe problem for barnehender.
    Der er mangen spennende forsterkere å få tak i men tror jeg hadde holdt meg unna en del av de skandinaviske merkene om det er intigrert som er ønsket.
    Impedansen er også litt kinkig for de fleste rørforsterkere selv om en litt moderne variant av rør signaturen ( etter min mening) passer AP veldig godt.

Scorpio 2 er uttålig med en forsterk som er for aggresiv i toppen og har for lite strøm til å ha kontroll på alle elementene.

Det blir nok VCF demperne. Jeg skal til Oslo medio oktober, så jeg plukker dem med meg da. Må jo ha noe audio-relatert å glede meg til når jeg skal dit. ;-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Familien Grei på fjelltur, samt closeup av AP Scorpio 2

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge DacMagic Plus selges.

Tenkte det var på tide å teste ut et nytt merke, så derfor er dagens DAC laget ut for salg. Det blir spennende å høre hva Musical Fidelity kan tilføre dagens oppsett. :-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å vurderer diverse endringer/oppgraderinger om dagen.
    Mine svakeste punkter i oppsettet i dag, er den digitale verden samt fravær av analog kilde.

Når det gjelder digital kilde, tenker jeg litt på Pioneer N-30/N-50. Har av en eller annen grunn hengt meg opp i denne løsningen, av ukjent årsak. :???:
    De ser smashing ut i mine øyne, og ut fra spec gir de funksjonene jeg ser for meg. Tenker å koble denne opp mot en NAS via USB. På den måten kan jeg styre høyoppløst/ukomprimert materiale på en enkel måte.

Jeg har også hengt meg litt opp i ProJect Debut Carbon Espirit, etter god omtale i L&B. Riaa må jeg da også ha. ProJect med rør? En billig god løsning?

Er det noen som har erfaring med disse, evt andre bedre forslag?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Projecten personlig, men de jeg kjenner som har mener den er god til prisen.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen får jeg ProJect Debut Carbon Esprite i hus, ja med mindre Musikk Magasinet er uheldig og får den mandag i stedet. Vinyl fra 2L er alt klar for snurring, så satser på at det blir en fin inne-helg.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å leker med tanken på hvvordan vi skal bygge underholdningsrommet når garasjen en gang står ferdig på tunet ute. Vi ønsker å lage en passasje/gang fra stuen og opp på garasjeloftet via trapp. Men når det kommer til utstyr, driver jeg å leker med tanken på ny forsterker. Jeg har i lengre tid sett på erstatning til Lyngdorfen, som Forøvrig har gjort en kjempejobb sålangt. Oppsettet er ikke optimalt pr i dag, med tanke på brukervennligheten til bl.a 15 åringen i huset, og fruen. Jeg vil ha en lettere løsning enn i dag. I dag har jeg DAC, riaa, amp, blueray, Xbox, tuner og tv som er koblet litt ulogisk pga tilkoblingsmulighetene. Så hvorfor ikke bytte Lyngdorf, DAC og riaa med en god reciever? Jeg har falt litt for Marantz SR7007. Utseende er ingenting å utsette på, tilkoblingsmuligheter i hopetall, 4K/4K upscale, 3D, AirPlay osv gjør denne til en meget god kandidat. På papiret hvertfall. Men er det noen som kjenner denne ampen? Jeg kommer til å bruke den direkte på AP Scorpioene i første omgang, og senere en god effektforsterker/monoblokker med SR7007 som pre/prosessor i et stereo-oppsett. Den skal da senere drive senter, bak- og sidehøyttalere i garasjekinoen.

Spørsmålet er da om Marantz blir en grei match, eller om det blir fullstendig skivebom i forhold til Audio Physic? Kjør debatt!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke Marantz er veien å gå på AP om man ikke skal bruke effektforsterker. Jo mer power, jo bedre var min konklusjon når jeg hadde Scorpio II.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er nok en effekt på sikt ja(som skrevet over ;-) ). Enten det eller en god integrert med HT inngang.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladelius Thor gorde en god jobb på AP hos meg når jeg testet det
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Bladelius Thor gorde en god jobb på AP hos meg når jeg testet det

Bladelius er på "Me want" listen, spesielt etter praten med Roald Mikkelsen (Renaissance Audio). Men i første omgang er det en reciever som er aktuelt, med fokus på kommende kino. Kinoen skal kunne brukes til stereo også. Der kommer alternativer som f.eks Bladelius inn.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en tur til Renaissance Audio på fredag, vurderer jeg nå salg av Lyngdorf SDAI2175 forsterkeren, Musical Fidelity M1 DAC og den midlertidige riaa'en NAD PP2. :-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Lyngdorf forlatt huset, og Denon CEOL er tatt ut fra kjøkkenskapet som backup til jeg får den nye...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er også DAC'en solgt, og ny forsterker ble bestilt hos Renaissance Audio i går. Kommer til Bergen over helgen, så da blir det fart i musikken igjen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på høy tid å ønske alle sammen en riktig god jul. Her i hus, går vi noen travle, men i aller høyeste grad koselige juledager i møte. Det har vært et hektiskt, innholdsrikt og givende år. Både hva gjelder jobb, familie men også Audio. Nå skal jeg bruke tiden til overs, til å lære min nye Marantz å kjenne. Det blir nok litt film, men for det meste musikk. Så folkens nyt juletiden, ikke la stresset ta deg. GOD JUL!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Da er det på høy tid å ønske alle sammen en riktig god jul. Her i hus, går vi noen travle, men i aller høyeste grad koselige juledager i møte. Det har vært et hektiskt, innholdsrikt og givende år. Både hva gjelder jobb, familie men også Audio. Nå skal jeg bruke tiden til overs, til å lære min nye Marantz å kjenne. Det blir nok litt film, men for det meste musikk. Så folkens nyt juletiden, ikke la stresset ta deg. GOD JUL!
    Vi nyter.

God jul.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg her en utfordring i forhold til nettoppkobling av Marantz SR7007. Den må kobles opp med kabel, Dvs den har Ethernett kontakt. Jeg ønsker å overføre signalet trådløst til forsterkeren, da synlig kabel ikke er et alternativ. Roterende står i etasjen over, og det blir et lite pent kabel strekk ned til amp. Forsla til løsning som er stabilt og enkelt? Mottakerboks ved forsterkeren må altså ha mulighet til å gi signal med nettkabel.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve en slik trådløs sender som man bruker til å utvide det trådløse signalet med i større kontorlandskaper og skoler O.l.. Tror det skal være mulig å koble kabel til den og bruke den til å koble trådløst på en sånn til Router

Noe sånt som denne jeg tenkte på: Komplett.no - ASUS EA-N66 Universal Repeater/AP/Client
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Side 15 av 17 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •