Hans Petters stue: Status 2014 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 339
    Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Ville sjekket om girkassen tåler en effektøkning på nærmere 50 %, bare for å være sikker Det kan nemlig bli dyrt om man får problemer med en automatkasse.

Den tåler 250hk og rett over 400 nM.
    Samme kasse som står i Range Rover HSE 2.7l 190hk.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gratulerer med ny bil.
    Vi ser frem til at du betaler inn Hk avgift til fellesskapet på den økte effekten etter oppgraderingen

Jeg sørger alltid for å ha godkjent oppgradringene på bilene mine. Men at pengene går til fellesskapet, det kan vi vel skjønt være enig om at det ikke skjer. Få av de pengene går til annet enn administrasjon, slik som det meste av offentlige etater...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Jeg sørger alltid for å ha godkjent oppgradringene på bilene mine. Men at pengene går til fellesskapet, det kan vi vel skjønt være enig om at det ikke skjer. Få av de pengene går til annet enn administrasjon, slik som det meste av offentlige etater...
    Bra!
    Admin er også en del av fellesskapet. Tenk på alle de skattekronene hver enkelt ansatt gir til fellesskapet

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aaaargh...!

Føler meg som en vinglefi**e for tiden!
    Hadde med 99% sikkerhet bestemt meg for å bytte ut litt av hvert i stereoen. Hadde bestemt meg for Martin Logan ElectroMotion i kombinasjon med BelCanto. Men Canton har gitt meg mange gode lyttestunder den siste tiden. Med høst været som river i huset, god vin i vinskapet og en lun og god stue, har jeg gitt meg selv tid til å nyte det jeg har. Meeeeeen, er det ikke alltid sånn med oss audiofile at man alikevel leter etter feil? Forsterkerkraft har jeg ikke allverden av merker jeg. Canton Vento Ref. 9 krever sitt av strøm. Under en god-stund med Jan Garbarek, merket jeg at kontrollen slapp taket. IRRITERENDE! Har fått gode tips av bl.a Gismo med flere. Er myyyye elektronikk jeg har lyst å teste for tiden. Men skal jeg være litt framtidsrettet, så bør jeg se etter en forsterkerløsning med hovedvekt på digitale in ganger kombinert med relativt greit med kraft. BelCanto er ikke å komme utenom da med sine DAC løsninger. En annen løsning er Primare I32 med digital-kortet. Men jeg finner fint lite tester på I32, noe som er kjekt å lese i forhold til om jeg skal bruke tid på å kjøp/teste denne. Noe her som har eller har testet denne? Ellers frister det å gå opp enda noen hakk kvalitetsmessig på forsterkersiden. Spørsmålet er hvor høyttalerne blir det svakeste leddet?
    Trenger litt innspill før jeg går ut å pansetter huset for å hamstre eletronikk til den store gullmedaljen! (ikke at jeg går såå langt da...) :-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det se ut til at min Abrahamsen kommer til å skifte eier innen få dager. I samme slengen driver jeg å planlegger neste kjøp. Har vært i kontakt med en her på AVForum, om en bestemt forsterker i dag som kan se ut til å bli mitt nye kjøp. Jeg går i såfall bort fra det jeg skrev i går om digitale innganger etc. Vinglehode? Jepp!
    Hvilke det blir, kommer jeg til å røpe når kjøpet er gjennomført. Absolutt en oppgradering i forhold til i dag. Det eneste hintet jeg kan si pr. nå, er at jeg ikke har nevnt merket i de siste postene mine.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i impulsmodus forrige helg, og la derfor min Abrahamsen V2.0 ut for salg. Det gikk ikke lange tiden før avtale om salg var i boks. Da måtte jeg ha en ny snarest. Jeg fant en annonse på en Lyngdorf SDAI 2175 her på forumet. Avtale ble gjort, og nå står den godt plassert i tvbenken.

Førsteinntrykket er svært bra. Frisk fin lyd, bass i massevis, og krefter nok til å ha stålkontroll på Canton'ene. Jeg rekker dessverre ikke å teste den noe særlig i dag. Skal på venners-venners fest i kveld! Regner med å få huset en god stund for meg selv i morgen, så da skal det testes nøye. Må jobbe litt med plasseringen av høyttalerne igjen, samt demping av bakveggen. Det er en far for at jeg kommer til å ha en fiiin lydmessig tid hjemme mens høstværet pisker mot veggene utenfor. Det gjør musikk-kos ENDA litt koseligere.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt forsterkeri, Hans Petter.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny forsterker. Håper de fortsetter og levere varene.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Gratulerer med nytt forsterkeri, Hans Petter.

Er det bare meg, eller har jeg fått den gratulasjonen noen ganger av deg siden jeg kjøpte V4.0 av deg? Hehe. Det har visst blitt en del bytte ser jeg på historikken min.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, eller har jeg fått den gratulasjonen noen ganger av deg siden jeg kjøpte V4.0 av deg? Hehe. Det har visst blitt en del bytte ser jeg på historikken min.
    Har vel gratulert deg med ny forsterker minst 2 ganger siden den gang.

Du vet, med denne og mange andre hobbyer er det veien som er målet.. :-D

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med finfin forsterker! :-D Har den innebygd DAC?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Gratulerer med finfin forsterker! :-D Har den innebygd DAC?
    Nei, SDAI2175 har ikke DAC, så dette er neste punkt som skal gjøres noe med. Pr. I dag bruker jeg den analoge utgangen på AirPort Express(grøss). Her skal det testes en del før jeg kommer i havn. En ting er sikker, jeg skal opp noen hakk fra Abrahamsen V6.0. Noen navn så langt er Audio Note og Hegel. Tenkte å bruke vinteren på dette, men kommer ikke til å legge så sinnsykt mye peng i den. Har konfirmasjon for min eldste sønn til våren, så da ryker nok far økonomisk til.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne godt tenkt meg noen innspill vedr. valg av DAC.
    Jeg har snart lest meg grønn på specs, informasjon og tester fra flere profilerte den siste tiden. De jeg lurer på sålangt er disse:
    Musical Fidelity M1
    Hegel HD10
    Audio Note DAC 1
    Calyx DAC 24/192
    Burson DA160

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Detaljert? (høre alle pling-plonger uten nesten å lytte)
    - Nøytral? (spille i timesvis uten lyttetretthet)
    - Farget? (trekke fra / legge til noe for å få lyden du vil ha)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    - Detaljert? (høre alle pling-plonger uten nesten å lytte)
    - Nøytral? (spille i timesvis uten lyttetretthet)
    - Farget? (trekke fra / legge til noe for å få lyden du vil ha)

Gode punkt Tiger. Jeg har blitt mer glad i å høre lyd slik den ble spilt inn, så derfor detaljert og nøytralt. Ønsker ikke å farge lyden for mye nei. :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg, utifra de DAC-er jeg har hatt, anbefale at du legger øret til HD10. Den DAC-en jeg har hatt lengst. Har den fortsatt, og grunnen er nettopp at man kan lytte i timesvis...

Nå kommer Hegel med en HD11 (i midten av desember) og den skal visstnok få samme pris som HD10 hadde ved introduksjon. Det påstås at HD11 er hakket hvassere (se http://avforum.no/forum/generelt-aud...egel-hd11.html )

HD10 til dagens pris (3.990) bør du nå legge et øre til, dersom du liker å ha et godt og nøytralt utgangspunkt.

At HD10 ikke har ekstern strømadapter og at den har XLR-utganger, kan for enkelte være et stort pluss.

Vil du ha litt mer fart i musikken og litt mer romfølelse, enn hva HD10 gir, så er Rega DAC en outsider til lista di...

Lykke til, uansett DAC-valg.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir en tur til Soundgarden på onsdag for å sjekke ut Hegel H10.
    I tillegg kommer der noe annet i posten de nærmeste dagene. Hva dette er, vet jeg fint lite om.

En annen ting, er at jeg nå skal i gang med anlegg nr. 2 i løpet av kort tid.
    Dette blir ikke mer ekstravagant enn at vi skal bytte kjøkken, og jeg skal integrere et eget anlegg der. Det blir antageligvis Denons CEOL cd-reciever, med innfelte Canton høyttalere (InCeiling 845) i veggene. Er ikke sikker på om jeg skal gå for 2 eller 4 høyttalere på kjøkkenet. Mest sansynlig, blir det 2, da disse blir enklest å sjule i den designen vi kommer til å gå for.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten update:

Jeg har nå noen DAC'er i heimen for test, Cambridge, Hegel og en annen som jeg ikke kan si så mye om enda. Jeg hadde en svært hyggelig lyttestund i går kveld, der jeg fikk flyttet litt på dem, og hørt dem en etter en. Jeg tester både SACD og iPad->AirPort i denne runden. Jeg har koblet det slik at det blir 1:1 testforhold, hvor hovedfokus er med Denon som kilde. Jeg har koblet analog fra kilde til Lyngdorfen, pluss digitalt fra kilde via DAC til Lyngdorf. Bruker både XLR og RCA for å sjekke forskjellene.
    I direkte 1:1 test, benytter jeg meg av RCA ut fra DAC til RCA på Lyngdorf. Da vil jeg få mest mulig riktig testforhold. XLR brukes til det "lille ekstra" som et balansert signal vil gi. Dette brukes ikke som testresultat, da RCA fra analog kilde mot XLR fra DAC ikke vil være godt nok sammenlignbart, grunnet høyere utgangssignal fra DAC. Det blir nok mer test i helgen. Får ikke testet så mye i dag og i morgen. Har en fått en viktigere oppgave den siste tiden; være der for en venninne som mistet moren denne uken. Trist.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten update:

Jeg har nå noen DAC'er i heimen for test, Cambridge, Hegel og en annen som jeg ikke kan si så mye om enda. Jeg hadde en svært hyggelig lyttestund i går kveld, der jeg fikk flyttet litt på dem, og hørt dem en etter en. Jeg tester både SACD og iPad->AirPort i denne runden. Jeg har koblet det slik at det blir 1:1 testforhold, hvor hovedfokus er med Denon som kilde. Jeg har koblet analog fra kilde til Lyngdorfen, pluss digitalt fra kilde via DAC til Lyngdorf. Bruker både XLR og RCA for å sjekke forskjellene.
    I direkte 1:1 test, benytter jeg meg av RCA ut fra DAC til RCA på Lyngdorf. Da vil jeg få mest mulig riktig testforhold. XLR brukes til det "lille ekstra" som et balansert signal vil gi. Dette brukes ikke som testresultat, da RCA fra analog kilde mot XLR fra DAC ikke vil være godt nok sammenlignbart, grunnet høyere utgangssignal fra DAC. Det blir nok mer test i helgen. Får ikke testet så mye i dag og i morgen. Har en fått en viktigere oppgave den siste tiden; være der for en venninne som mistet moren denne uken. Trist.
    Blir artig å høre konklusjonen din !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det en stund siden jeg har oppdatert her, men det har sine årsaker.
    Jeg har hatt som skrevet tidligere, noen DAC'er på test som jeg skal skrive om senere(kanskje til helgen). Men det som har tatt mest tid, har vært planleggingen av endringer i huset. Nytt kjøkken kommer i januar, varmepumpe, stue- og spisemøbler like så. Det blir en del konstruksjonsmessige endringer, som ny inngang til kjøkkenet, åpen løsning mot stuen osv. I tillegg skal det (som er det mest interessante for dere) monteres et "usynlig" stereoanlegg på kjøkkenet. Jeg mottar et par høyttalere fra Bose i morgen som jeg bestilte på eBayen. Dette er de som heter 191.
    I tillegg henter jeg en Denon CEOL i hvit på Hifiklubben førstkommende lørdag.

Denne skal plasseres i et av overskapene, og høyttalerne felles inn i veggen rett under overskapene.
    For uten dette, har jeg jobbet litt med akkustiske tiltak i stuen.
    Jeg har skaffet meg noen akkustikkplater fra Rockwoll (fire stk) og et par mono Wave paneler fra Akustikk - Foam Line.
    Dagene har vært svært travel i det siste, så jeg har kun grovplassert dem.
    Jeg har jobbet en del i min kones søsters nye Spa her i Bergen, med klargjøring av butikk for åpning. Den er nå åpnet og for dem av dere som kanskje vil teste ut fiskespa, anbefaler jeg å ta turen ned! Classy Beauty i Østre Muralmenning, vis á vis Proffice sitt kontor.

Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •