Hans Petters stue: Status 2014 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 17 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 339
    Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    To uker siden ferien, og lange dager på jobben. Det var ekstra tungt å begynne igjen denne gangen. Kanskje fordi vi virkelig har hatt en god ferie i år? Resultat av tre uker denne gangen, er senkede skuldre og godt humør. Men desto vanskeligere var det å innhente hverdagen.
    Jeg droppet rett ned i saccoen i går, framfor høyttalerne og fikk meg en skikkelig meditasjonsaktig stund for meg selv. Konemor stod for grillmat til middag, mens jeg fikk ligge på lading litt. Deilig! Kom over en artist på Wimp som heter Karunesh. Kan anbefales på det sterkeste. Trenger du noe musikk å flyte inn i drømmeland med, så er dette saker!

13 august, er jeg forøvrig i Oslo en tur for å se etter oppgradringer til stueanlegget hjemme. Det blir både en tur innom Oslo Hificenter og Stereofil. Gi en lyd/send en PM om du vil hilse på, og kanskje ta en felles hifi-safari i hovedstaden. Hadde vært hyggelig å truffet likesinnede på andre siden av "fjellet".

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro butikker du har valgt deg ut, men har du tid anbefales det å ta turen til Horten for å besøke Terje på Audioaktøren!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Morro butikker du har valgt deg ut, men har du tid anbefales det å ta turen til Horten for å besøke Terje på Audioaktøren!
    Audioaktøren er en kjempe spennende forhandler, men det blir ikke tur dit i denne omgang. Jeg kommer til å være fotturist i Oslo, og skal bo hos en venninne. Blir derfor ikke mulighet til lengre utfart den helgen. Primært skal jeg se på elektronikk, men jeg kan ikke la være å se på høyttalere også. Jeg har noen kandidater på blokken, men det er for tidlig hverken å si noe om hva eller når. Skal prøve å danne meg et inntrykk først.

Newcomer Zissou sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Regner med du har fått Canton på plass nå. Happy?
    Hei igjen!

Kom i hus på søndag, og er veldig fornøyd. Var akkurat slik lyd jeg ville ha, driver dem med Hegel, men var hakket bedre med Naim. Har ganske mye oppgraderings-potensial på elektronikk-siden nå i hvertfall.

Glad jeg droppet Elac i hvertfall, liker lyden i dem veldig godt, men de ble litt mer sterile enn Canton. Ombestemte meg mye på grunn av tråden din, så takk for det.:smile:

Hans Jørgen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er demo på et par høyttalere, samt diverse BelCanto elektronikk booket med Oslo Hificenter. Har også meldt interesse på noen et annet par høyttalere som har blitt anbefalt. Blir spennende dette. Det er bare å henge seg på.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er dagens "tørre" ekskursjon over. En dusj, og litt duft på kroppen, så er det ut å sjekke Oslos vannhull. Turen innom Oslo Hificenter var en hyggelig opplevelsen som desverre vil komme til å koste meg litt penger. Dagens mål var de nye elektrostatene til Martin Logan, ElectroMotion. X-stat paneler og en tight 8" basselement. Sømløs crossover, og et stort lydbilde. Kort og godt, ja den havner i stuen min. Avtalen er at de skal stå klar neste gang jeg er i Oslo, da med bil. Canton blir antageligvis lagt ut for salg om ikke så veldig lenge. Canton er vel og merke, den beste stativhøyttaleren jeg personlig har hørt. Men i en stor stue som vår, vil ML ElectroMotion være en bedre løsning. Jeg hørte også Ethos fra ML på T+A elektronikk. En fin opplevelse, så absolutt! Men sett i lys av hva ElectroMotion presterte til under halve prisen, gikk tankene mine tilbake til demorommet der de stod. Et lite, litt vanskelig rom, som under testen ga ElectroMotion begrensninger ved litt volum over normalen. Et problem jeg ikke vil oppleve hjemme, grunnet lytterommets størrelse. Jeg hørte ML ElectroMotion på BelCanto elektronikk. DAC1.5 og S300 effektforsterker. En overraskende god match i både min og selgere ører. Det var første gang de hadde matchet denne pakken, og det fungerte bedre enn de hadde forventet.
    Ellers fikk jeg høre på AP Avantera. Wow! Skjønner nå hva dere AP folka snakker om. En meget autoritær høyttaler som serverte musikk via Bel Canto. DAC2.5 og 500M blokker. En flott opplevelse, men alt for dyrt i det heletatt å vurdere.
    Ellers på min vandring i Oslos gater, var jeg innom Stereofil. Der fikk jeg hørt mastodontene MBL 101. Inn i h e l v e t t e(sorry moderators). Men SOM det spilte! Har ALDRI hørt slik scene, holografi, 3D i lydbildet. Jeg har aldri kunnet før pinpointe det jeg hørte slik før. Aldri før har Miles Davis vært meg så nært. Jeg formelig kunne reise meg opp å håndhilse på mannen. dagens store skuffelse var også på Stereofil. ta not DC8T ga meg den dårligste lytteopplevelsen sålangt i dag, sett bort fra diverse politikere som lovde gull og grønne skoger til forbipasserende. Jeg kan ikke tro annet enn at det var på grunn av dårlig plassering. MBL 101 stod nok i veien for en god opplevelse. Skal nok høre disse igjen under bedre forutsettninger.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer som ny-frelst. Dersom du først blir hekta på elektrostater så blir det gjerne med deg videre, ta mitt ord for det

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var dagens store oppgradering gjort.
    Gamle Ford Focusen min blir levert til spikerproduksjon en av dagene etter en påkjørsel. Nå er det plass og komfort som teller. På tunet står nå en Volvo S80, 2 liter turbo bensin, 163hk (enn så lenge), autolat og masse utstyr.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha. Autolat. 10 poeng!

Pen bil da =) Mange s80 trøndertaxier her, og de kjennes ut som ren luksus. Kjempegode å sitte i. Stooor plass. Går godt!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var dagens store oppgradering gjort.
    Gamle Ford Focusen min blir levert til spikerproduksjon en av dagene etter en påkjørsel. Nå er det plass og komfort som teller. På tunet står nå en Volvo S80, 2 liter turbo bensin, 163hk (enn så lenge), autolat og masse utstyr.
    Gratulerer!!

S80 er en virkelig kjørevogn. Fantastisk comfort.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med god bil!

Hvordan er lyden i originalanlegget?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de "glemte" bilene på markedet.
    Mye bil for pengene.

Slitan!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Gratulerer med god bil!

Hvordan er lyden i originalanlegget?

Helt grei. Vei støy i kupeen er så lav at lyden på anlegget er svært lav og alikevel hørbar. Det er lett å snakke til dem i baksetet osv. I bilen er det aldri noe plass vi sitter å "lytter" til musikk. Men på generell basis, så er det et av de bedre orginale anlegg i bil jeg har hørt.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Gratulerer!!

S80 er en virkelig kjørevogn. Fantastisk comfort.

Takk takk. Jeg har sett en stund etter en slik bil, og nå som vi ble påkjørt og alikevel måtta ha ny så var denne bilen gull. Jeg har ALL historikk på bilen, til og med ned til kvittering på oljekannene som er kjøpt og byttet på den.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    En av de "glemte" bilene på markedet.
    Mye bil for pengene.

Slitan!

Ja, absolutt. Noe som også gjenspeiler prisen i innkjøp og på forsikring.
    Den skal nok ikke "slites", men passes like godt på som den er gjort til nå. Skal opprettholde verdien på den til jeg selger den videre.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, absolutt. Noe som også gjenspeiler prisen i innkjøp og på forsikring.
    Den skal nok ikke "slites", men passes like godt på som den er gjort til nå. Skal opprettholde verdien på den til jeg selger den videre.
    Som bergenser vet du jo at uttrykket "slitan" betyr noe sånt som "gratulerer med nyinnkjøpet"...

Lurt å ta vare på bilen, så kommer det deg til gode når den engang skal selges..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Som bergenser vet du jo at uttrykket "slitan" betyr noe sånt som "gratulerer med nyinnkjøpet"...

Lurt å ta vare på bilen, så kommer det deg til gode når den engang skal selges..

Jepp, derfor jeg brukte " " å slites.

(PS. Har bestilt BSR sin PPC "chip". 231hk er ikke å forakte!)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PPC er jo en virkelig smart måte å gjøre det på.. 231HK

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sjekket om girkassen tåler en effektøkning på nærmere 50 %, bare for å være sikker Det kan nemlig bli dyrt om man får problemer med en automatkasse.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med ny bil.
    Vi ser frem til at du betaler inn Hk avgift til fellesskapet på den økte effekten etter oppgraderingen

Side 11 av 17 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •