Hans Petters stue: Status 2014 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 339
    Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her var det ikke mye forslag og hjelp til problemet nei.
    Men jeg har rådført meg med to forum-medlemmer som bestitter en del kompetanse innen lyd, plassering etc. (Takk skal dere ha, dere vet hvem dere er.) Har nå funnet en løsning som jeg er svært tilfreds med.
    Det innbefattet enda mer vridning av høyttalerne, der jeg målte med laser fra hver høyttaler. Kort fortalt, krysser lyden nå ca 5-10 cm framfor nesetippen i sweetspot. I tillegg er det satt opp midlertidige lydabsorbenter bak høyttalerne. Lyden er nå fenomenal.
    Scenen er stor, og holografien er til å ta og føle på. Bakveggen er "borte", og lyden sitter MIDT framfor meg. Flytter jeg meg 10 cm til hver side, mister kontrollen. Har også testet forskjellige "QSound" innspillinger, og den kjente bikkja til Roger Waters står godt ut til siden for meg til høyre, på sangen "The Ballad of Bill Hubbard". Bill Hubbard sitter og prater gjennom låten, oppe til venstre på veggen min. Life's GOOD. 8)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! :-D
    Godt det ordnet seg. Har du parkert tanken om sub når det sitter så bra som det gjør?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Gratulerer! :-D
    Godt det ordnet seg. Har du parkert tanken om sub når det sitter så bra som det gjør?
    Ja, faktisk. Pengene går heller til bedre elektronikk. :-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk sms fra HifiKlubben i dag, om at min Denon DBP1611UD var kommet.
    Jeg bestilte den (dvs de, bestilte to stk. faktisk) 2 feb. Er det dags å be om discount eller noen kabler med i et bundlet tilbud?
    Henter dem på lørdag uansett.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Jeg fikk sms fra HifiKlubben i dag, om at min Denon DBP1611UD var kommet.
    Jeg bestilte den (dvs de, bestilte to stk. faktisk) 2 feb. Er det dags å be om discount eller noen kabler med i et bundlet tilbud?
    Henter dem på lørdag uansett.
    Da må du nok høre med Denon selv gitt . Regner med at HFK har lite med delayen her å gjøre. Uansett, gratulerer med knall spiller .

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dessverre ble det ingetur til HifiKlubben i dag, grunnet pålagt overtid på jobben. Ikke så mye å gjøre med det, sånn er det bare. Men et lite lyspunkt ble det alikevel. I posten i dag, kom en pakke fra Home | moiz.no. Det var et sett JohnBlue S-30 RCA-RCA kabler. Førsteinntrykket av disse var svært bra! Rhodiumpluggene var pakket inn i krympeplast for å beskytte dem under transport osv. Kabelen har samme dimensjon som selve pluggen, som igjen er av den låsbare typen. Ser fram til å teste denne kabelen alene i huset, med to andre kabler for sammenligningens skyld. De to blir da Nordost Blue Heaven og Biltema RCA (bare på gøy). Det mest korrekte vil jeg tro hadde vært å sammenligne med Black Magic Revelation, da både JohnBlue og Black Magic tilsynelatende virker nogenlunde likt bygget opp. Begge ned RCA i rhodium.
    Jeg må nok vente litt med testen, da jeg vil ha huset for meg selv for å kunne spisse ørene skikkelig.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er høyttalerkabelen montert som den skal, inne i høyttalerstativet. Der er laget hull, til akkurat dette formålet, men hullet nederst i foten, måtte borres opp for å få gjennom kabelskoene på JohnBlue SC88 kablene.

Her er før:

Her er etter (bilde tatt med crap kamera):

(Don't mind the white cable, den er kun midlertidig)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon BDP-1611UD is in the house. Første inntrykk: mer oppløst lyd enn Samsung, mer trykk i mellomtone og bass. Bildet på BD er mer krisp og husfarger er mer naturtro! Love it! :-) Nå skal jeg se film, snakkes!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye kabler og BD-spiller
    Meget elegant løsning med høyttalerkablene i stativet. Noen inntrykk etter første filmen?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Gratulerer med nye kabler og BD-spiller
    Meget elegant løsning med høyttalerkablene i stativet. Noen inntrykk etter første filmen?
    Takk Ragnar. Det ble ikke så mye film i går. Etter 30 minutter av Max Manus, ble jeg "innkalt" av noen venner, til støtte opp om delokale puben. Pliktoppfyllende som. Jeg er, stilte jeg opp på kort varsel. Men som jeg skrev så vidt i forrige post, er bildet enda mer krisp i forhold til Samsung. Hudfarger blir mer naturtro, tekst osv virker kanskje skarpere enn før. Kontroll på kontrast,overgang mellom sort og hvitt er bedre. Der er ingen farget overgang å spore. Oppskallering fra DVD til HD går som en lek.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nattjazz - 11 netter med tett musikk

I dag er første dag nattjazz i Bergen. Noen som skal?
    Det blir hvertfall en kjempekonsert med Joshua Redman, gleeeeeder meg!!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var årets Nattjazz i gang, og de tre første konsertene er unnagjort. Først ut var Joshua Redman, dernæst kom Jenny Hval etterfulgt av Kakkmaddafakka.
    En liten oppsummering av disse tre, skal jeg legge ut i løpet av morgen formiddag (i dag egentlig, ettersom klokken har blitt litt ser jeg). Nå skal jeg dra tinitusen jeg fikk, etter den egentlig lavmelte Jenny Hvals konsert, i seng! :-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eureka! I går kom fruen min med en kommentar jeg ærlig må si, varmet hjertet mitt veldig! Hun hadde vært på venninnebesøk på tirsdag og sett Frustrerte Fruer slik som de fleste jenter ser for tiden. Der hadde de hatt på venninnens surroundanlegg. Min kjære oppdaget da at der ER forskjell på lyd.
    Hun sa hun opplevde lyden som upresis, metallisk, slitsom og irriterende.
    Ja, vi HAR god lyd hjemme faktisk, sa hun. (Dette kommer da fra en dame med redusert hørsel.)
    Happy? Jeg? Næææææ.... :-D

(Måtte selvfølgelig slenge inn en kommentar, om at når vi bytter forsterkeriet, vil lyden bli enda bedre! Svaret fra fruen da var; Kult!)

Newcomer Zissou sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Såg du hadde inne Elac 127 noen dager, dette er vel en billigmodell som ikke er i helt samme klasse som Canton'ene dine, og uten JET diskanten. Lurte på om du har noen formening om hvordan Elac 247 ville hørt ut i forhold til Canton?
    Bytter sikkert ut hele anlegget i løpet sommeren, og Ref 9 DC og Elac 247 står høyest på listen, men litt begrensede muligheter til å sammenligne de dessverre.

Likte sitatene fra fruen forresten!:-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zissou
    Hei!

Såg du hadde inne Elac 127 noen dager, dette er vel en billigmodell som ikke er i helt samme klasse som Canton'ene dine, og uten JET diskanten. Lurte på om du har noen formening om hvordan Elac 247 ville hørt ut i forhold til Canton?
    Bytter sikkert ut hele anlegget i løpet sommeren, og Ref 9 DC og Elac 247 står høyest på listen, men litt begrensede muligheter til å sammenligne de dessverre.

Likte sitatene fra fruen forresten!:-D

Heisann Zissou.

Det er ingen tvil om at FS 127 er en meget god høyttaler for den summen. Men at de ikke når Canton opp til knærene er heller ingen tvil om. FS 247 har jeg dessverre ikke hørt. Men JET elementet til Elac har jeg hørt, da i 310. En meget tiltalende lydsignatur, med litt strammere og nøytral spillestil enn Canton Ref. 9. Ref 9 derimot har jeg ingen problemer med å få til å spille bra i et stort rom. Har hørt den i mindre stue enn min, og der også spilte den knall. Jeg personlig ville brukt litt tid på valget, og hørt begge kandidatene før jeg hadde kjøpt. Ideeltsett på samme elektronikk og musikk. Det beste vil jo være hjemlån/deponering, men det er ikke alle som tilbyr slike ordninger. Om det er noe verdi, så kan jeg i aller høyeste grad anbefale Canton. De krever litt jobbing med plassering, men når du finner riktig plassering er det lite som kan måle seg med dem i mine ører hvertfall. :-)

Newcomer Zissou sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd, skulle gjerne brukt litt mer tid på innkjøpet, men var visst ikke så mange igjen av noen av modellene til rimelige priser så gikk for Canton uhørt da jeg er vekke på jobb i en måned.
    Tror lyden passer meg ganske så bra, så får jeg heller bruke litt tid på valg av elektronikk.

Igjen, takk for veiledning, mulig jeg er tilbake etter flere tips om litt.

Newcomer wito sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Ipad app...

[QUOTE=HPL].....Jeg får en dipp i bassen i området 30-60 hz. Dette målte jeg med et program jeg lastet ned til min iPad.......[QUOTE]

Håper du vil dele med oss hvilken App du har brukt....

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zissou
    Takk for gode råd, skulle gjerne brukt litt mer tid på innkjøpet, men var visst ikke så mange igjen av noen av modellene til rimelige priser så gikk for Canton uhørt da jeg er vekke på jobb i en måned.
    Tror lyden passer meg ganske så bra, så får jeg heller bruke litt tid på valg av elektronikk.

Igjen, takk for veiledning, mulig jeg er tilbake etter flere tips om litt.

Regner med du har fått Canton på plass nå. Happy?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wito
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    .....Jeg får en dipp i bassen i området 30-60 hz. Dette målte jeg med et program jeg lastet ned til min iPad.......
    Håper du vil dele med oss hvilken App du har brukt....
    Skal se om jeg husker det når jeg er hjemme fra jobb. Jeg har ikke vært så veldig aktiv her den siste tiden. Sommer, sol, ferie, grilling og kos med musikk har satt en brems på tiden brukt på nettet. Bra er det da.

Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •