TheCableGuy`s HIFI oppsett. Samsung Galaxy Tab 10'1 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Fånt henta suben eller? Jeg er selv nysgjerrig på hvordan SVS' lukkede konstruksjoner står seg mot spesialister som JL Audio.
    Ble hentet i går kveld. Ble sent grunnet litt overtid, så jeg fikk ikke testet den så mye. Førsteinntrykket er derimot bra. Var litt mer futt i denne enn xtz`ene mine. Om jeg får integrert den med xtz`ene mine gjenstår å se. Kanskje jeg må ty til din ekspertise
    Skal snart se matrix nå. Må teste den litt på film

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tok i hvertfall en film med røtent blu-ray spor IMO

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig. Jeg så den på dvd... Lenge siden jeg hadde sett den, så det var en faktor som bidro. Ble kun brukt svs, og blir nok brukt tid på integrasjon i dagene som kommer. Må bare skaffe flere y-ledd...

Ser for meg at en db måler blir tingen nå, så det spørs om jeg må spørre pent om å få låne din om du fortsatt har den...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Mulig. Jeg så den på dvd... Lenge siden jeg hadde sett den, så det var en faktor som bidro. Ble kun brukt svs, og blir nok brukt tid på integrasjon i dagene som kommer. Må bare skaffe flere y-ledd...

Ser for meg at en db måler blir tingen nå, så det spørs om jeg må spørre pent om å få låne din om du fortsatt har den...
    Jeg har to... En analog og en digital.
    Du kan FÅ den analoge (helt ubrukt, medfulgte i en pakkedeal med SVS PC13 Ultra), men batteriet må du skaffe selv!

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja. Skal mest sansynlig passere deg i dag da jeg skal hjelpe Stuggu med å henge opp tv i hans Hacienda. Kanskje jeg plutselig er på døren...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å komme innom.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lånt meg en db måler, og turen går nok til HIFI Klubben i dag for å skaffe de y-ledd som jeg mangler.
    Har fått noen tips om hvordan jeg kan kalibrere alle 3 subbene, så vi får se om helgen bærer frukter. I dag står subbene i bakkant av rommet i hvert sitt hjørne, men blir nok å flytte xtz frem slik at svs får stå alene i ene hjørnet bak. Dette er derimot ikke spikret i stein, men vi får se hva som blir best.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så dette er klart; du FIKK db-måleren.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så dette er klart; du FIKK db-måleren.
    Da må jeg bare si TUSEN TAKK:-D
    Blir nok flittig brukt i helgen. Ser ut til at temperaturen innbyder til inneaktivitet...

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg i går fikk til et godt utgangspunkt for videre finpuss mtp kalibrering av subene mine i går. Plasserte xtz i front, og svs bak. svs ble fasejustert for å matche fronten best mulig da jeg ikke hadde mulighet til å snu polarisasjonen på den. Med db-måleren fikk jeg et rimelig greit resultat med denne fremgangsmåten. Alle subene ble individuelt justert på volum til å bli like, før alle fikk spille sammen slik at jeg kunne justere volumet til å matche frontene.
    Ble testet på From Paris With Love, og tatt i betraktning av at disse subene ikke er av de som går dypest, må jeg si jeg ble ganske fornøyd.

Senere på kvelden tok jeg også en rassia på stereo-oppsettet mitt. Dro ht litt lengre frem på gulvet, samtidig som de ble plassert litt nærmere hverandre. Siden rommet mitt er som det er får jeg litt slappere bassrespons i høyre ht. Hører det godt når jeg tar testlåten drum 7 hits left-right. Begynner bra med ht som er plassert i nærheten av venstre hjørnet, men siden jeg på høyre side har åpen løsning mot spisestue-delen, blir bassen litt slappere når slagene når høyre ht. Litt irriterende, og jeg prøvde med ulik plassering av akustikkplatene mine for å prøve å gjøre det beste ut av det. Ser derimot ut til at jeg må leve med et kompromiss akkurat her. Qsound effekten får jeg heller ikke helt på plass. Kanskje kommer åpenbaringen en dag som løser alle problemene...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du begynner å få orden på bassen i hjemmekinoen. Jeg regner med at du merket fort at en db-måler er et rimelig essensielt verktøy for å lirket frem noen som helst godlyd fra et flersub-oppsett.

Forøvrig klør det skikkelig etter å ta en tur på besøk en helg, hvor vi kan ta en skikkelig hi-fi nerdedag og finne ut av stereooppsettet ditt.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får bli enige om en dag. Kanskje du ser noe i oppsettet jeg har oversett/ikke prøvd.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Kanskje det hadde vært kult med en pepsi kjøler? Prisen var jo ikke så ille. Uvisst hvor mye de bråker da, men...

TechBay AS | Gadgets Pepsi Max Retro mini små kjøleskap 12V 230V LAN bil

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helga ble det til at jeg gjorde et forsøk på å kjøre cd-spilleren min gjennom transporteren. CD-spilleren min er fra `97, så det har jo skjedd litt på dac-siden siden den gang. Fikk derimot et tips om at jeg kunne bruke de digitale inngangene på transporteren for å dra nytte av en ganske så anerkjent dac.
    Det hele fungerte ganske greit, men siden jeg sjelden hører på cd om dagen må jeg nok innrømme at jeg ikke kan gi noen umiddelbare tilbakemeldinger på heving i lydkvaliteten. Men rent placebomessig vet jeg nå at det er bedre arbeidsforhold

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    I helga ble det til at jeg gjorde et forsøk på å kjøre cd-spilleren min gjennom transporteren. CD-spilleren min er fra `97, så det har jo skjedd litt på dac-siden siden den gang. Fikk derimot et tips om at jeg kunne bruke de digitale inngangene på transporteren for å dra nytte av en ganske så anerkjent dac.
    Det hele fungerte ganske greit, men siden jeg sjelden hører på cd om dagen må jeg nok innrømme at jeg ikke kan gi noen umiddelbare tilbakemeldinger på heving i lydkvaliteten. Men rent placebomessig vet jeg nå at det er bedre arbeidsforhold
    Man skal ikke undervurdere feelgood faktoren

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ikke undervurdere feelgood faktoren
    Sant, sant.
    Samtidig må jeg si at jeg nesten merket forskjell i lyden (vet at det ikke er mulig) etter at jeg var ferdig med å rote bak i racket mitt. Pga for kort optisk kabel måtte jeg bytte plass på ene forsterkeren min og cd spilleren. Dette medførte noe flytting av kabling, og jeg måtte nesten le litt for meg selv siden jeg begynte å lure på om lydbildet ble noe forandret. Det er nå snakk om lyd fra transporteren som ikke ble utsatt for noen endringer i det hele tatt.
    Det jeg tenkte i denne sammenhengen er at mange kan la seg lure av snake oil og placebo siden man tror så hardt på at det skal bli forbedringer.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Huskjøp på gang

Kontrakt er underskrevet!
    Da er det bare å vente på at boligbygger skal bli ferdig med huset en gang i løpet av vinteren slik at jeg kan flytte inn i løpet av påska.

Ulempen er derimot at det her ikke blir mulighet for å kjøre egen hjemmekino. Det blir nok noe mindre enn det jeg leier i dag siden det er snakk om en halvpart av tomannsbolig. Det er derimot tenkt å kjøre mer fokus på multiromsløsninger, og heller prioritere stereo. Uansett er det jo lenge før innflyttning, så jeg er ikke helt fremmed for at tanken om kombinert stereo og kino kan utvikle seg...

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver nå å tester parasound på mine b&w 804s.

Daglig oppsett:
    Transporter
    Lyngdorf sdai2175 på diskant mellomtone
    Lyngdorf sda2175 på bass

Test:
    Transporter
    Lyngdorf sdai2175 som forforsterker
    2 stk parasound nc2250 biampet på hver sin 804s

parasound er nok litt mer engasjerende i bassen, men den er ikke like klar og detaljert i toppen. Siden dette er første lytten klarer jeg nok ikke å bestemme meg for hva som skal beholdes i dag. Må nok gå et par runder med meg selv for å finne ut hva jeg vil prioritere. Evt selge alt og prøve noe helt annet...

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv 2stykk Halo A21
    Min tråd

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et tips på tråden parasound entusiastene. Kunne prøve med lyngdorf på toppen, og parasound til å dra bassene. Det blir nok å prøve ut, så får jeg se om jeg ender opp med det beste fra to verdener...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •