Robin's Hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Robin's Hjemmekino

Hei! Jeg er ny innenfor hifi og hjemmekino, og har anskaffet meg mitt første skikkelige hjemmekinoanlegg.

Utstyret består av:

Panasonic TH42PX7E Plasma
    Sony STR-SE225
    Sony Playstation 3
    Pioneer GR-560
    US Carvour 12" subwoofer
    Technics SB-AFC250
    Dali 104

Meget fornøyd med flatskjermen og høytalerne, mens reciver og sub er ikke noe å skryte av.

Synes reciveren deler lyden noe dårlig når jeg ser film, lyden fra bakhøytalerne er nesten fraværende selv når lyden bak er stilt på max.

Jeg bruker en gammel eaqulizer for å justere frekvensområdet suben skal jobbe på, da den som er innebygd ikke fungerer.
    Suben er forøvrig fra netthandelen, så forventningene var ikke ekstremt høy da jeg anskaffet denne. Den fungerer greit til film, men når det skal nytes musikk duger den ikke.

Det begynte med at jeg bestemte meg for at microanlegget mitt skulle doneres til garasjebruk, og jeg ville jeg skaffe meg skikkelig stereo.

Jeg fikk en gammel Technics SU-VX500 hos en kjenning og et par Dali 104 hos faren min, og dette ble utgangspunktet. Dette var såklart en ekstrem oppgradering iforhold til hva jeg hadde tidligere, og jeg mener dette spillte skikkelig fint! Men siden jeg elsker å se film, fant jeg ut at jeg ville se om jeg kunne få tak en surroundreciver og et par bakhøytalere til en grei penge. Jeg fikk da tak i en gammel Pioneer Reciver, en Pioneer eaqulizer og et par store Sonab høytalere som egentli skulle kastes. Reciveren fungerte ikke helt bra, og jeg likte ikke lyden i høytalerne så jeg byttet dette mot to bakhøytalere og en 12" sub. Jeg fikk også lånt Sony reciveren som jeg bruker i dag.

Dette fungerer greit nok med tanke på at det er satt sammen av komponenter jeg har fått gratis

Øverst på ønskelista ligger ny surroundreciver, mens sub kommer på en god andreplass. Hvis noen har noe å anbefale til opsettet mitt så fyr laus!
    Vet det er mange her inne som har ekstreme hjemmekinoanlegg og mye kunnskap om dette

Bilder:

Sitter forøvrig å nyter Yello Touch, for et fantastisk album!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.

Bra med bilder, det liker vi.

Prøv å trekke frontene frem til de står kan-i-kant med racket. Både for syns skyld og for mindre refleksjoner.

ps! vi er ikke overvettes begeistret over "front-planter" - dvs fronter som brukes som pidestall til planter o.l.
    Også på grunn av utseende, men mest pga uønsket vibrasjon i de pottene.....
    Men planter liker vi, bare så det ikke er misforstått....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blei bedre med høytalerne kant i kant med bordet hehe, plantene får stå der, merker ingen vibrasjon i pottene så :P

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen!

Aaaahhhh, et nytt medlem som skal tre inn i den vanedanende hobbyen vår!

Velkommen skal du være!

Finn frem til et budsjett du kan avse til formålet, så får du helt sikkert masse forslag her inne!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei å velkommen til forumet. Dette ser ut som st flott startoppsett, før det store spøkelse kommer å tar deg. :-D Fint med et budsjett , som nevnt tidligere. Lykke til med fremtidige oppgraderinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, tror allerede spøkelset er på tur :P Takk for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •