Kens stue... BYEBYE KLIPSCH.. Nå på SENTER jakt :D - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 211
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Herlig! Vurderer sterkt å kjøpe disse selv etter andres meninger om hvor "syke" de er! Kommer selvsagt mye ann på musikksjanger, men.

I hvert fall, setter pris på om du kommer med en liten vurdering her med en gang du har prøvd de 8)

Hei!

Det skal jeg, alle sier dem er så "syke" som du sier. Å da måtte jo jeg teste:twisted:

Jeg hører på alt egentli, om vi ser bort ifra klassisk. Det som gjorde at jeg kjøpte disse var igrunn den bra omtalen og forsterkerdelen. Er spendt på åssen dem har løst dette. Men tenker meg det blir litt mer punch å klarhet i lyden. Bruker igrunn ikke hodetelefoner så spess. mye, men kan være greit å ha, er endel ute å går med hunden osv. å da på lange turer kan dette være bra

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en lytterunde hos kompisen igår så blei jeg så keen på å teste Onkyo hjemme hos meg så skal dra å hente en Onkyo TX-NR5007 nå. Var såpass god pris så klarer ikke la vær å teste

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Etter en lytterunde hos kompisen igår så blei jeg så keen på å teste Onkyo hjemme hos meg så skal dra å hente en Onkyo TX-NR5007 nå. Var såpass god pris så klarer ikke la vær å teste
    Hmm,såpass ja
    Blir spennende å høre hva du synes da
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hmm,såpass ja
    Blir spennende å høre hva du synes da
    Da står det en Onkyo av bra kaliber i racket for førstegang da

Følelsen når du pakker opp denne er ENORM!! Den er tung å oser kvalitet! Yamaha RX-V2065 som går for å være en temmelig bra reciver veier en brøkdel!

I racket skiller den seg ut litt da allt jeg har er sort men denne er sølv. Litt nedtur, men hva kan man forvente for 9.000.- ?

Rukket å sett litt på en film å må si at det (kanskje bare er for at jeg håper på det) er bedre bilde med denne enn med Yamahaen. Lyden har jeg ikke fått hørt så mye på enda da jeg bruker effektforsterkere. *Men tankte iløpet av morgendagen få testet åssen denne reciveren takkler RF-7 vid Bi-amp.

Framtidfplanen nå er vel igrunn å prøve å finne en Parasound A51 så jeg slipper all kabelrot bak racket. Men disse dukker ikke opp like ofte på brukten lenger...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovet å komme med tilbake mld. på endel ting, så her kommer dem

Kan starte med headsettet ( Beats by dre studio). Må si det imponerer veldig, bra detaljert og bra basgjengivelse, men er ikke å legge skjul på at til hiphip/R&B/rap er den helt perfekt! Da det kommer til litt mer pop, klassiskt osv. finnes det nok mye bedre alternativ der ute på markedet. Har ikke hatt grunn å sittet mange mange timer å lyttet, men lovet å komme med en tilbake mld.

Når dte kommer til Onkyoen så angrer jeg ikke noe på at jeg har byttet ut Yamahaen, men det skulle bre mangle til den prisen. Jeg bruker den på Klipsch 7 settet nå, uten effekt... å den imponerer fremdeles. Men man merker forskjell på når det er effekt koblet til å ikke. Men hadde jeg hatt noe mindre HT i stua hadde jeg ikke tenkt tanken på effekt! Bildet er noe bedre også, men her tror jeg nok det er TV:n som setter begrensningene.

Videre ser jeg jo etter effekt og vurderer å kjøpe NAD M25. Men ingen her inne kan si meg om dette kan funke sammen med Klipschene... så vurderer bare på å kjøpe den å se åssen det ligger ann.

Er det noen der ute som har testet, så skriv gjerne en kommentar om dette!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    One Parasound A23 in the rack, two to go

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vesle A23 på mektige rf7?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Vesle A23 på mektige rf7?
    Både ja å nei... blir en på hver

Blir 400 watt til hver komponent i frontrekken og 3stk A23 leverer nok strøm for å drive frontrekken ville jeg tro, eller tror ikke du dette?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen kommenter til dette med 3stk A23 på en Klipsch 7 frontrekke?

Så en film igår å en idag, å jeg tørr å påstå at det er mer fart i senter kanalen med A23 enn det de var med NC-275. Er jo en dyrere forsterker med høyere spes. så skulle kanskje bare mangle? Men da spørr jeg meg selv om A23 er nok til RF-7, jeg mener da det bør være nok strøm for å drive RF-7 meget bra?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen kommenter til dette med 3stk A23 på en Klipsch 7 frontrekke?

Så en film igår å en idag, å jeg tørr å påstå at det er mer fart i senter kanalen med A23 enn det de var med NC-275. Er jo en dyrere forsterker med høyere spes. så skulle kanskje bare mangle? Men da spørr jeg meg selv om A23 er nok til RF-7, jeg mener da det bør være nok strøm for å drive RF-7 meget bra?
    Dyrere produkter er ikke ensbetydende med bedre lyd Kekka, men det vet du jo. Er ingen automatikk i det.

Sett bort ifra det, så vil jeg tro du er inne på et spennende spor!

Hva koster en A23 i dag?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Dyrere produkter er ikke ensbetydende med bedre lyd Kekka, men det vet du jo. Er ingen automatikk i det.

Sett bort ifra det, så vil jeg tro du er inne på et spennende spor!

Hva koster en A23 i dag?

Nye er det 10.690.- på tonart, man kan sikkert få noen rabatter. Men brukte så ligger dem på ca. 5000.- Har holdt et øye med markedet over lengre tid å den prisen der er ganske "stabil"

Vurderer og ev. bruke en A21 til frontene isteden for 2stk A23. Men tror dette gir noe mindre for pengene. Å 2stk A23 er noe billigere en 1stk A21 på brukten.

Vet at pris ikke alltid har noe å si, men grunnet design så blir det denne gangen Halo fremfor NC serien.

Drømmen hadde vel vært 3stk JC-1 på frontrekken, men det finnes det ikke penger til 8)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drømmen hadde vel vært 3stk JC-1 på frontrekken, men det finnes det ikke penger til 8)
    Da har du noe å strekke deg etter! Carpe Diem!

Parasound er et av merkene jeg angrer litt på at ikke jeg har prøvd, har tro på det!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du noe å strekke deg etter! Carpe Diem!

Parasound er et av merkene jeg angrer litt på at ikke jeg har prøvd, har tro på det!
    Kan kanskje skjønne at du angrer litt på det, MEN du har masse godsaker i racket du da som andre folk bare drømmer om

Jeg vurderte for litt siden å bytte ut mine RF-7 mot Swans F2.2... men syntes ikke helt det var vært penga

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kanskje skjønne at du angrer litt på det, MEN du har masse godsaker i racket du da som andre folk bare drømmer om

Jeg vurderte for litt siden å bytte ut mine RF-7 mot Swans F2.2... men syntes ikke helt det var vært penga
    Takk for det, men nå har ikke jeg betalt nypris for veldig mye av det jeg har. Gjelder å følge med når det dukker opp gode kjøp! Ikke at det er noen unnskyldning, det har gått med PÆNG JA!

Ang. RF7 og F2.2 kan jeg ikke si annet enn at jeg ikke liker Klipsch lyden, den passer ikke ørene mine. Men det henger igjen fra gamle dager, har ikke hørt det på lenge. Annet enn Overland sine RF83 på Doxa 73, det var rått! Helt toppers!

Men noen liker mora, andre liker dattera, heldigvis! Hadde vært kjedelig hvis alle kjøpte Klipsch, eller Swans? Eller Doxa/Parasound?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, men nå har ikke jeg betalt nypris for veldig mye av det jeg har. Gjelder å følge med når det dukker opp gode kjøp! Ikke at det er noen unnskyldning, det har gått med PÆNG JA!

Ang. RF7 og F2.2 kan jeg ikke si annet enn at jeg ikke liker Klipsch lyden, den passer ikke ørene mine. Men det henger igjen fra gamle dager, har ikke hørt det på lenge. Annet enn Overland sine RF83 på Doxa 73, det var rått! Helt toppers!

Men noen liker mora, andre liker dattera, heldigvis! Hadde vært kjedelig hvis alle kjøpte Klipsch, eller Swans? Eller Doxa/Parasound?
    Har ikke betalt nypris på noe unntatt TV å Blurayen jeg

Til kino kan jeg ikke si jeg har hørt noe bedre enn Klipsch å Parasound, Men om jeg var interessert i musikk hadde jeg nok valgt noe annet enn Klipsch, men Parasound hadde nok fått bli med der også hvis jeg ikke hadde hatt råa til McIntosh

Kan si at mine naboer ikke anlegget mitt, prøver å ikke se på film så veldig seint med fullt pådrag, Skrir som regel av SVS:en

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kan du se! Brukte produkter er sjelden noe dårligere, de er vel heller bare ferdig innspilt! Og da gjelder det å følge med når det er noe man vil ha eller har lyst på!

Min neste oppgradering blir å bytte ut mine 2 Doxa 73 med 2 stk Doxa 62. Koster PÆNG det også, men for en lyd da mann!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kan du se! Brukte produkter er sjelden noe dårligere, de er vel heller bare ferdig innspilt! Og da gjelder det å følge med når det er noe man vil ha eller har lyst på!

Min neste oppgradering blir å bytte ut mine 2 Doxa 73 med 2 stk Doxa 62. Koster PÆNG det også, men for en lyd da mann!
    Ja, brukt er tingen hvis man ikke vil bruke alle pengene på high end audio!

Jeg har dessverre aldrig testet ut Doxa noengang å vet ikke åssen det låter, men om man leser litt rundt omkring så er jo dette bra saker, skjeldent dem ligger på brukten også.

Sitter nå å vurderer hva jeg skal bruke for HT til høydekanaler... ser etter noe billig no da...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått tak i noen Focal Dome som lå her på brukten, så nå blir det å teste presence. For å se om det blir noe mere morro å se på film

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått tak i noen Focal Dome som lå her på brukten, så nå blir det å teste presence. For å se om det blir noe mere morro å se på film
    Her hviles det ikke skjønner jeg, Focal dome er gode saker og med store fordeler som kan brukes i tak og på veggen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Her hviles det ikke skjønner jeg, Focal dome er gode saker og med store fordeler som kan brukes i tak og på veggen.
    Siklet lenge på dome før jeg klinte til med RS-7, for å bruke bak. Men nå blir det å bruke dem på høyden, hvis ikke det gir noe bedre lyd får jeg montere dem på soverommet

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •