Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av -DJ_Ultimate-
Apropos Kina og østenprodukt...
Hva har det egenlitg å si??!! Jeg har jobbet hos sykkelimportør tidligere. Der importerte vi sykler og reservedeler. Vi hadde også sykler som blir brukt i Tour d'France og WorldCup DownHill. ALT dette blir laget i Taiwan og skrudd sammen i østen og sendt med container derifra. Delene har aldrig vært i US en gang, bare "designet in US".
Dette var litt OT, men bare for å dra en sammenligning. Hvor ting er produsert har liten eller ingenting å si! Og om det skulle ha noe innvirkning på noe som helst er det at prisen ut til kunde blir lavere!
|
Jeg tror det bare er en fordel at det er lagd i kina, ihvertfall med tanke på å få igjen mye for pengene, når det er direkte import.
Usikker på om det elementet vil virke bra i en subkasse for hjemmebruk, tror kanskje det vil gi litt lav følsomhet i praksis, det elementet, det er bare en måte for deg å finne det ut på.
Selv ville jeg heller vurdert elementer som ikke var dobbeltspole, dersom jeg skulle bruke en mono forsterker til det for hjemmebruk, for bilbruk ville jeg foretrukket en dobbeltspole bass på en 2 kanaler, fremfor å skulle brokoble begge kanalene på en spole, og dermed halvere dempefaktoren.
Jeg ville også heller brukt to 10 tommere, fremfor en 12 tommer, dersom det var til hjemmebruk. En 10 tommer utgave av samme bass til bilbruk, og en utgave som ikke var dobbeltspole, til hjemmesub bruk, (med innebygd forsterker).
Har sett tegninger på en hjemmesub med 4 stk 8 tommere, den tenker jeg låt bra.
Men du for prøve! Kanskje det blir kjempebra.