Hvilket headset har DU! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 5 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 895
    Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har AKG K 272 HD (lukket) og Quatafire 610 (kongekombo!)

Jeg ville nok gått for Beyerdynamic DT 770 Pro hvis jeg skulle velge igjen. Jeg har latt meg sjarmere av bassgjengivelsen og den nydelige komforten disse klokkene innehar. Beyer passer bedre til iPod o.l. da den er mer lettdreven.

AKG har kanskje bedre gjengivelse i mellomtoneområdet, men mot høyere frekvenser synes jeg de var ganske så jevne.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    Hadde det vært dårlig bass i disse hadde de nok ikke vært kanskje verdens mest ettertraktede headset for DJer og brukt av et lass av produsenter. Bruker disse selv på spillejobb samt på mp3-spilleren og det fungerer meget bra IMHO
    Sennheiser HD 25 spiller bass, men ikke den dypeste og de er langt fra lineære i de nederste oktavene. De mangler også noe helt oppe i toppen. Frekvensresponsen er oppgitt til 30 Hz-16 kHz. Jeg tror at grunnen til at de blir brukt så mye blant DJer er at de tåler ekstremt med juling, alle deler kan enkelt skiftes, de stenger ut lyd godt og kan spille litt for høyt (120 dB, uvisst hvilken vekting, ikke opplyst på Sennheisers hjemmesider). For all del, det er et godt headset men ikke oppe i ligaen med Sennheiser 500- eller 600-serien. Og prisen er stiv. Du får mye som låter bedre for 2500 kr, IMHO
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    Hadde det vært dårlig bass i disse hadde de nok ikke vært kanskje verdens mest ettertraktede headset for DJer og brukt av et lass av produsenter. Bruker disse selv på spillejobb samt på mp3-spilleren og det fungerer meget bra IMHO
    Neppe verdens mest ettertraktede headset for dj's. Har sett "et par" dj's (noen rimelig store også) og det har enten vært Technics eller Pioneer på hodet dems. Så fryktelig populært blandt disc jockey'er er det nok ikke. Produsenter er flittige brukere av HD 25 tho. Det låter nemmelig veldig stort uten veldig mange hestekrefter til å drive det.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker nå et par Grado SR-60, de gruser mitt forrige headset; Creative HQ-1700, på lydkvalitet.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senneheiser HD595 på Pro-ject Headbox MKII og Creative SB X-fi Extreme Gamer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW! Vil bare minne folk på at nyere Grado's ( 07/08 ) har nytt design på putene! Ser det er mye klaging på komfortn. Nye puter dreper den påstanden

Newcomer Bartholomew sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Denon AH-D2000! Spiller fletta av headset som Sennheiser HD650++

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bartholomew
    Jeg bruker Denon AH-D2000! Spiller fletta av headset som Sennheiser HD650++
    Thats a bold statement? =b

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Thats a bold statement? =b
    Vel, kanskje det til-og-med kan stemme? ....

Fra denne testen: link

"Put another way, the Denon AH-D2000s are a great set of home headphones. However, are they worth their $350 asking price? I had the opportunity to compare them with the Sennheiser HD 600s, which can be had for about the same price. The Sennheisers have an open-air design and cloth-covered ear pads, but I ended up enjoying the Denons more. I think I enjoyed the Denons more mostly because they delivered more powerful bass than the Sennheisers, though their closed design might have something to do with that. However, the Sennheisers also aren't nearly as comfortable to wear, despite the fact that they are lighter then the AH-D2000s."

Ellers, også veldig god omtale på HeadRoom

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker et AKG K240S til det aller meste her hjemme. Er jeg på farta (dvs. ipod på jobben, er håndverker ATM) har jeg noen Sennheiser cx300. AKG-headsettet er mye bedre enn sennheiser-pluggene jevnt over, men det må man nesten forvente.

Ellers syns jeg AKG-headsettet er veldig bra, her i fjor vinter tenkte jeg det var på tide å oppgradere og prøvde samtlige Grado-modeller i SR-serien, men ingen av de virket som noen nevneverdig oppgradering. Dette var i USA, så prisene var ganske snille. A/B testet med AKG-headsettet mitt på diverse greier de hadde i butikken, og syns ikke det var verdt pengene imellom. Jeg mislikte ikke noen av Grado-headsettene, men AKG-settet er fantastisk komfortabelt og har en lyd som passer mitt øre veldig godt, så hvis det går i stykker en dag kjøper jeg kanskje et nytt, dersom det er på markedet enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny hodetelefon til iPod Touch?

Feil post.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har etterhvert fått en grei liten samling: Stax SR-404 med SRM-006t røramp, Grado RS-1, Etymotic ER-4 og Sennheiser HD545.

For tiden holder jeg på å bygge en Borbely forsterker som kommer til å bli brukt med Sennheiser og Grado.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zapp Brannigan
    Jeg har etterhvert fått en grei liten samling: Stax SR-404 med SRM-006t røramp, Grado RS-1, Etymotic ER-4 og Sennheiser HD545.

For tiden holder jeg på å bygge en Borbely forsterker som kommer til å bli brukt med Sennheiser og Grado.
    MMmmm peeent Høres ut som headsetdrømmen! RS-1 that is.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    MMmmm peeent Høres ut som headsetdrømmen! RS-1 that is.
    Da TTVJ åpnet hadde de supertilbud på Gradoene til 550 USD (tror jeg det var). Kunne nesten ikke si nei Det blir spennende å høre disse med Borbely forsterkeren.

Det eneste jeg mangler nå er et headsett med aktiv/passiv støydemping til jobb og reising, men har ikke funnet noe med både god støydemping og god lyd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske high-end den butikken der da. Flere høytalermerker jeg aldri har hørt om ihvertfall. Nice

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ha tatt bildene sjæl, men lyset er ikke det beste for tida. Snappa defor bilder på nettet. Kanskje siden, hvis interessen for tråden holder seg?

Utstyret er som følger: Creative HQ-1700 - et lett, solid og smart konstruert sett. Musikkgjengivelsen i forhold til pris og utførelse er bare topp. Går dypt nok, god til bærbart og lettdrevet.

Denon AH-D2000 trenger neppe mer skryt, selv om den fortjener det. Bestilte settet fra utlandet, ble ikke mye billigere. Overraskende at konstruksjonen er så vinglete. Venstre kopp har ramla av to ganger. Sist smurte jeg tappen inn med lynlim og forsegla jævelskapet med en klink. Ellers er den behagelig, tilfredsstiller skinnfetisjen og er behagelig å ha på, som også Creative`en er.

Beyerdynamic DT 770 Pro er jo en tøffing til en rimelig penge. Krever mest power for å drive - 80 Ohm mens de andre ligger på rundt 30. Får litt "plassangst" av Beyer`n av og til. Lyden blir så dyp og kraftig, om noen skjønner.

Audio-Technica ATH-A900 er sosialdemokraten i samlinga. Presterer jevnt og trutt i forhold til alle preferanser og musikalske krav. Temmelig nøytral i gjengivelsen og kan bli kjedelig i lengden. Da går man tilbake til Denon-settet for å sanse spennet i lydbildet.

Maskinereiet består av iBasso P2, XM4 fra Practical Devices (den blå) og/eller Little Dot MK III.

Det er et stort utvalg i rør-amper "der ute" og tilbudet til Mp3-spillerne er jaggu ikke mindre. Neste trekk i retning portabel amp ville være XM5 fra Practical Devices, som har enda flere diskant- og bassgaininnstillingsmuligheter. I denne er det også DAC, pluss flere muligheter mtp tilkobling.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG K142. Grei lyd, små klokker. Dvs. de blir slitsomme å ha på i mer enn en times tid.
    Muligens noen kvalitetsproblemer, mine klokker har nettopp kommet tilbake fra service pga. dårlig lodding.
    Hadde nok ikke kjøpt samme modell igjen, mest pga. at de ikke er komfortable å ha på i lengden.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par AKG 701, Spliller fantaskisk med min Musical Fidelity X-Can V8.
    Synd de ikke blir brukt så mye.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når de starter å selge Sennheiser HD 800 i Norge?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Jeg har et par AKG 701, Spliller fantaskisk med min Musical Fidelity X-Can V8.
    Synd de ikke blir brukt så mye.
    Trådløse? Eller har du redigert bort ledningene på bilde....

Side 5 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •