Hvilket headset har DU! - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 45 av 45 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45
Viser resultater 881 til 895 av 895
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,139
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Ser fin ut, men den har ikke aktiv støykansellering.
    Så derfor anbefales Sony'en som koster 40% mindre

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Sony MDR-V6 Studio Monitor.
    Sony MDR-V6 - Wikipedia, the free encyclopedia

Sony MDR-V6 review - Engadget

Sony MDR-V6 Monitor Series Headphones

Kjøpt på ebay, ny i uåpnet eske, for USD118 inkl.frakt (det finnes rimeligere på ebay enn den jeg kjøpte fra).
    Pakke utlevert uten krav om mva/toll.

Er dette markedets beste headset til rundt 100 USD? Ja, det vil jeg tro.
    Tviler ikke

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W P7 her. Etter å ha lyttet mye på div. hodetelefoner fant jeg ut at det har ingen likemann. Ingen! Nirvana - rett og slett. 3000 spenn er skampris egentlig.

Har lyst til å prøve et av Yamaha sine etter hvert også (fordi jeg er fan).
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

4. Liker slendrian har likt denne posten
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har fått interesse for Head-Fi siste tiden, og har derfor gått til innkjøp av noen hodetelefoner siste tiden.
    Har følgende hodetelefoner, B&W P3, B&W P5 Series 2, B&W P7, B&O H6.
    Har også følgende Wireless hodetelefoner, B&W P5 Wireless og B&O H8 Wireless

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha prøvd VE Monk "earbud" og forelsket meg i dem fikk jeg VE Zen og nye Zen 2.0 om fredagen. Fantastisk at earbuds kan låta så bra

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten update.

Koser meg med Focusrite Forte amp og B&W P7 for tiden.
    P7'ene er svært lettdrevet, men jeg/det når nye høyder med en god hodetelefonforsterker. Det bor så mye godt i det, og jeg hadde lett betalt det dobbelte hadde det vært tilfellet.

Etter hvert blir det igjen innkjøp av et (eller annet) Grado headset.
    Back in the day hadde jeg Grado SR125i, men jeg ble aldri helt fornøyd pga mangel på power.
    Med Forten vil ikke det bli et problem.

PEACE!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,914
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke manglende komfort alltid vært et problem med Grado?

"Boses are built for long haul flights therefore are very comfortable by design. Grados are not.

Some people experience constant pressure when using Grados, others (myself included) do not mind. Do note that the pads need to be replaced regularly, as they wear out relatively quickly."

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd mye forskjellig, var innom flere Audio Technica og ATH headset men de satt aldri helt.

Da jeg fikk høre DT770 80ohm hos en venn ble jeg svært fornøyd, og kjøpte et par like etter. Jeg reagerte litt på at lydbildet ikke hadde nok tremble for min smak, så jeg søkte rundt og fant DT990 Pro. DT990 Pro frelste meg totalt. Begge er behagelige å ha på samtidig som de har en "V-soundstage" (altså, fokus på tremble og bass) som passer perfekt for min musikk smak (Electronica, House, Hip-Hop). Kan nevne at DT770 er lukket (du hører ikke hva som skjer rundt deg, de hører ikke hva du hører på), mens DT990 er halv-åpne.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste par ukene har Auriosonics Rockets og ASG-1PLUS kommet inn døren i tilegg til VE Asura 2.0.

Hvilket headset har DU!-20160218_164819-jpg

Hvilket headset har DU!-20160206_104500-jpg

Hvilket headset har DU!-20160209_173605-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

T5p

Da var beyerdynamic t5p 2nd kommet i hus. Veldig fornøyd med disse

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,368
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Xtz Divine bluetooth hodetelefoner i gave av kona.
    Har en app laget av Dirac, reisebag fulgte med, samt en del kabler og kontakter.

Hvilket headset har DU!-img_20160425_135351-jpgHvilket headset har DU!-img_20160425_135717-jpg
    Sist endret av Danke; 04-25-2016 kl 15:04

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,139
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler og kontakter og app og sånn, helt fint.
    Men hvordan er lyden? Og hvordan er batteritiden? Og hvordan er støydempingen?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,368
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Kabler og kontakter og app og sånn, helt fint.
    Men hvordan er lyden? Og hvordan er batteritiden? Og hvordan er støydempingen?

Lyden er bra og fin kvalitetsmessig. Har bare prøvd Bluetooth til telefon. Jeg har akkurat begynt å bruke den, rekkevidde er bra og batteriet skal være veldig bra, hørt fra tester 12 timer pluss. Kommer tilbake når jeg har prøvd mer. Edit jeg har hørt på høyt volum i hele dag, tok en pause hjem fra byen og til middag. Batteriet er nå på 90%......... klokken er 24.00. og skal lades..

Jeg må bruke den litt mer før jeg mener noe mer da den bare er brukt en gang på vei til barnehage.

Støydemping er fraværende, leste noe på nett om at appen skulle kunne dempe støy, men det tror jeg neppe.
    Kommer tilbake med mer inntrykk. Fornøyd med byggekvalitet og lyd.

Lyden skal være bedre med telefoner som har apt-x, jeg vet ikke om min android støtter dette. Iphone har ikke apt-X etter hva jeg vet. Men mange Samsung og LG har dette.

Det positive er at DSP appen kan brukes med bluetooth. Det går å bruke spotify eller mobilens musikkspiller også, men da kjøres det uten DSP appen.

Lyden er annerledes i iPhone. Litt bedre lyd og mer markant bass tror jeg. Litt annerledes enn androiden selvom androidlyd også er bra.

Lurer på hva forskjellen kan bero på. Lydformat, bluetooth eller kanskje det at appen opprinnelig ble anpasset iphome?

Stemmer Dirac ble hovedsakelig utviklet til iPhone, mens Android appen er videreutviklet fra Dirac av XTZ. Hørt noe om at Dirac er på vei til android, men at det har noe med avtalestyr å gjøre. Dirac er iallefal videreutviklet av XTZ til android pr idag, og det er litt forskjell på lyden begge veier. Jeg vil si det sånn iPhone er lydnirvana, android er veldig bra med en litt annerledes signatur, samt at Dsp Appen på android er mye bedre i setup, funksjoner spillelister etc..

Volumeffekten på Android er veldig bra, var bare det at jeg ikke viste at Mastervolumknappen sitter på hodetelefonene. Lydsignaturen og opplevelsen er bedre med iphone, min personlige mening, samtidig som Android DSP også er veldig bra.

Uvante ting med masterknapp som overstyrer app på hodetelefonene, samt at ledningen som forøvrig er flat og ukveilende må dyttes ekstra hardt inn til man hører et knepp.

Batteritid veldig bra, bruker den en hel dag på full lyd uten problem. Rekkevidde er insane, kan praktisk talt gå rundt i hele huset mens telefonen ligger på bordet. Vegger av tre og gips er ikke noe problem virker det som......

Jeg gir den 9 av 10, trekker et fordi det ikke er aktiv lydkanselering, men på den andre siden så lekker den iallefall ikke noe lyd ut selv på høyt volum.

Byggekvalitet, Dsp, batteritid, rekkevidde, lydkvalitet, svært behagelig samtidig som den sitter godt samtidig som den er lett.
    Prisen i Sverige er vel ikke så gal, like under 1500...

Jeg har ikke hørt de, men gjetter en papegøyekiller..

Jeg vet at det i bluetooth er en BW P5 killer med ledning. Jeg vet ikke hvilket filformat jeg spiller nå er noe av Albinoni, og detaljrikdommen i Dirac er helt sinnsyk, man hører et lydbilde og detaljer kjempetydelig, jeg snakker om pusting og klimpring med fingerspisser på fiolin. Og slike detaljer har jeg ikke hørt i CD kvalitet på den måten. Det er trolldom rett og slett.... Det må være komprimert, men det er trolldom dette og ikke skam i det.

Tool Pushit også, helt noe annet enn Albinoni, men fy flate for et øs, og detalj. Det må også være komprimert og jeg tror ikke helt det jeg hører. Litt sånn er inntrykket av denne DSP... Jeg har aldri hørt maken til vellykket korrigering. Jeg trodde jeg hadde vært igjennom Audyssey og YpAO eller hva det heter, men de skjønte ikke greia tydeligvis....
    Sist endret av Danke; 04-27-2016 kl 00:39

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,368
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spår at svenskene i Dirac tar over for Audyssey.... De er allerede igang med DTS-HD....

Vurderer sterkt å skaffe til laptop og bruke målemikrofon og fore anlegget. For et par laken så er det absolutt levelig iforhold til Lyd/refleksjons demping, matching, signalbedring etc...

Genialt..

Test av Diracs DSP app | Lyd & Bilde

Dirac Live room correction - improves your audio system — Dirac

Fikk dette svaret når jeg spurte en annen som bruker Dirac til anlegget:

-Her utgjør Dirac en så stor forskjell at jeg ikke kan se for meg anlegget uten.

(Siden du nevner Audyssey - det fins i flere utgaver, og "siste og beste" utgave gjør som Dirac og forsøker å rette opp både frekvensrespons og impulsrespons - med omtrent samme type filter.)

Sist endret av Danke; 04-27-2016 kl 22:31

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å nyter stemmen til Gretchen Parlato her nå. Grado SR325e gjorde susen gitt ))

Side 45 av 45 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •