Hvilket headset har DU! - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 43 av 45 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 895
    Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bestilte dem fra lenken din ja. Trenger egentlig ikke nye plugger, men så var det dette med å teste nytt utstyr da...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM Vis post
    Det er sikkert en veldig bra telefon. Men den er jo så himla svær... Jeg har forøvrig Sony Xperia S selv. Mn jeg bruker den ikke til musikklytting. Batteriet tømmes da svært fort og bassen blir borte når baterinivået blir lavt.
    Hei!

Hvordan synest du lydnivået er på tlf.Eg føler lydnivået på z3 er litt lavt,men tar sikkert feil.Tenkte å bruke z3 en uten fiioen da den avgir litt summing.Men merkes ikkje so mye ved musikkspilling.

Når man spiller høyoppløste filer.Vil man da tape kvalitet visst man kobler til ein fiio til ein annan enhet (z3 for eksempel),og så til hodetelefoner.Og vanlig phono/aux kabel mellom fiio og z3?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVsmurfen Vis post
    Bestilte dem fra lenken din ja. Trenger egentlig ikke nye plugger, men så var det dette med å teste nytt utstyr da...
    Ser frem til dine inntrykk av proppene når du har fått dem og testet dem litt

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost Vis post
    Hei!

Hvordan synest du lydnivået er på tlf.Eg føler lydnivået på z3 er litt lavt,men tar sikkert feil.Tenkte å bruke z3 en uten fiioen da den avgir litt summing.Men merkes ikkje so mye ved musikkspilling.

Når man spiller høyoppløste filer.Vil man da tape kvalitet visst man kobler til ein fiio til ein annan enhet (z3 for eksempel),og så til hodetelefoner.Og vanlig phono/aux kabel mellom fiio og z3?
    Det er veldig lenge siden jeg hørte musikk på telefonen. Men jeg husker ikke lyden som svak eller på noen måte dårlig. Jeg husker lyden tvert i mot som veldig god, minst like god som i en ipod nano jeg benyttet på den tida. Ankepunktet mitt var som tidligere nevnt at bassen forsvant helt eller delvis når bateriet var mindre enn halvfult. Og jeg synes å huske at musikklyttingen tappet bateriet Ganske fort.

Jeg har som nevnt en Astell & Kern AK100 DAP og en Fiio Andes Dac som jeg benytter sammen med Shure SE535. Jeg har forsøkt å spille høyoppløste filer både med og uten Fiioen inkoblet. Fiioen har litt støy i bunnen, men ikke noe jeg hører eller legger merke til med musikk på. Jeg opplever ingen forringelse av ren lydkvalitet med Fiioen koblet inn. Jeg opplever at jeg får litt mer trykk i lyden med Fiioen og foretrekker derfor å bruke denne. Jeg liker å kjøe på med litt ekstra bass. AK100 har 5-bånds equalizer om jeg husker riktig. Fiioen har 0-10 justering for diskant og bass.
    Jeg opplever best resultat om jeg bruker AK100 uten eq overhodet og litt basspådrag i Fiioen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig lenge siden jeg hørte musikk på telefonen. Men jeg husker ikke lyden som svak eller på noen måte dårlig. Jeg husker lyden tvert i mot som veldig god, minst like god som i en ipod nano jeg benyttet på den tida. Ankepunktet mitt var som tidligere nevnt at bassen forsvant helt eller delvis når bateriet var mindre enn halvfult. Og jeg synes å huske at musikklyttingen tappet bateriet Ganske fort.

Jeg har som nevnt en Astell & Kern AK100 DAP og en Fiio Andes Dac som jeg benytter sammen med Shure SE535. Jeg har forsøkt å spille høyoppløste filer både med og uten Fiioen inkoblet. Fiioen har litt støy i bunnen, men ikke noe jeg hører eller legger merke til med musikk på. Jeg opplever ingen forringelse av ren lydkvalitet med Fiioen koblet inn. Jeg opplever at jeg får litt mer trykk i lyden med Fiioen og foretrekker derfor å bruke denne. Jeg liker å kjøe på med litt ekstra bass. AK100 har 5-bånds equalizer om jeg husker riktig. Fiioen har 0-10 justering for diskant og bass.
    Jeg opplever best resultat om jeg bruker AK100 uten eq overhodet og litt basspådrag i Fiioen.
    Testet fiion sammen med z3en,og synest at eg merket støyen fra fiioen mindre nå.Men kan vere fordi eg satt på bussen,og hører littegranne støy derifra og.Men alt i alt synest eg at det låt best med fiioen tilkoblet.Mulig det berre er innbilling,men det hørtes ut som om lydbildet ble litt større,og instrumenter osv,litt bedre separert.Har et test album eg kjøpte på hdtracks.Dr chesckys headphone experience ett eller annet.Husker ikkje tittelen i farten.For tidlegt på morran,og kaffen er ikkje begynnt å virke enda hehe Når eg kobla fiioen til pcen og hørte eine sporet,var det nedt som ein trommelyd var et stykke utenfor øret.Når eg hørte samme spor med kun z3en,så var samme lyd meir inntil øret og litt ovenfor.Med fiion tilkoblet,var lyden utenfor igjen slik som ved pcen.Så det virker så fiioen absolutt har noe for seg.Og mulig ein bruker mindre strøm fra moben,da fiioen driver øreproppene?

Prøvde OTG kabel på fiioen og moben,men fikk det ikkje til å funke.Det virket fint på samsung s4 active.Noen som vet om sonys mobiler har støtte for otg? Og ved bruk av otg kabel,vil ein da få nytte av dacen i fiioen? Ved aux kabel er det vel kun ampen ein får nytte av?

Noen som har fått formstøppte propper i hus nå da? Er spent på å høre om resultatet

Må og få seie at eg blir meir og meir fornøyd med proppene.Var skeptisk til å begynne med,da eg liker hodetelefoner best,med tanke på komfort.Men eg trur rett og slett det handler om å finne den rette proppen (gummi,foam,silikon,rett størrelse,osv).Det som er med 846ene er at når eeg tar dei på,så føler eg at både propper og øret må ha litt oppvarming.Og når eg har spilt ein stund låter det knall

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser cdon har 20% avslag på øretelefoner og hodetelefoner.Her kan ein sikkert gjøre eit kupp.Shure se846 får ein til 6399.

Noen som har fått testet formstøpte nå da?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost Vis post
    Ser cdon har 20% avslag på øretelefoner og hodetelefoner.Her kan ein sikkert gjøre eit kupp.Shure se846 får ein til 6399.

Noen som har fått testet formstøpte nå da?
    Takk for tipset!
    Det var akkurat insentivet jeg trengte for å legge inn en bestilling på Shure SE846.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset!
    Det var akkurat insentivet jeg trengte for å legge inn en bestilling på Shure SE846.
    Julaften kommer tidligt for enkelte Håper du blir fornøyd med proppene

Vurderer selv nye kabler,men vet ikkje om det er så mye å hente lydmessig. (den vanlige kabeldiskusjonen.hehe )

http://www.moon-audio.com/silver-dra...one-cable.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et King Sound KS-H03 med M20 rørforsterker som jeg er meget fornøyd med. Dette er elektrostatiske hodetelefoner med Otl rørforsterker. Låter bedre enn alle komboer jeg har hatt tidligere med Audeze.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgte dere china post levering på piston?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99 Vis post
    Valgte dere china post levering på piston?
    Husker ikke helt. Valgte vel det som stod som standard.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Head-Fi året har begynt veldig godt med Audio-Technica CKR10, Fidelio X2 og Matrix M-stage inn døren

Er meget fornøyd med alle tre men Fidelio X2 stikker ut som et par særdeles gode hodetelefoner.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er enda et headset på vei inn med postmannen.

Denne gangen går vi vintage, på en måte, og til et headset som har egen wikipedia side

Sony MDR-V6 - Wikipedia, the free encyclopedia

Det skal bli spennende å høre om de lever opp til andres erfaringer:
    Sony MDR-V6 Monitor Series Headphones

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man har bluetooth hvordan fungerer dette. Brukes da Dac i feks iPhone? Det gjör det ikke sant?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feks i forhold til aktive höytalere med blutooth.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, lyd overføres digitalt (ikke tapsfri) til BT høyttaler/hodetelefon/etc. og denne enheten har DAC. Lydmessig ikke helt optimalt men det funger greit nok...

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist endret av Vessel56; 05-15-2015 kl 08:24

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjöpe blutooth hodetelefoner på Elkjöp eller Clas? Eller nett?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Kjöpe blutooth hodetelefoner på Elkjöp eller Clas? Eller nett?
    Clas har vel bare Philips sine, og de skal du ikke ha

Jeg prøvde dem, men benyttet meg av angreretten, se i tråden her:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...rtramp-25.html

Side 43 av 45 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •