Hvilket headset har DU! - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 41 av 45 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 895
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sennheiser TR170 til hjemmebruk, Bose QC20i for ut på tur (som er hver dag, er togpendler...)

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KjøpteAudio Technica ATH-M50X fra coolshop.com. Prisgaranti og fri frakt. Likte godt løsningen med tre utskiftbare ledninger. God byggekvalitet. Lyd, upåklagelig til mitt bruk. Fin og fast i bass/mellomtone. Har gått mye i rock. Jethro Tull, Bad Company, Nazareth og Pink Floyd, A-T klarte den sjangeren fint

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,086
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sidewinder D7 DAC/amp fra iBasso og et Audio Technica ATH-M50 headset som jeg er meget fornøyd med. Avspilling skjer fra enten Spotify eller rippet .flac via mac eller pc alt etter hvor jeg befinner meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Focal Spirit One, som jeg bruker hjemme. Er veldig fornøyd med de, sitter godt og dekker hele øret.
    På tirsdag kjøpte jeg meg Shure SE215 ørepropper. Så langt fornøyd, sitter godt i øret og isolerer veldig bra. De må spilles inn endel timer til, så de blir nok bare bedre og bedre. Disse skal brukes på bussen til/fra jobb hver dag.
    Vurderer om jeg skal få støpt Ear Sleeves til de, fra Hantek. Noen som har gjort dette og har erfaring med det?

Lurer også på om jeg skal kjøpe hodetelefonforsterker til å koble på iPhone/øreproppene, må være liten/kompakt. Noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

shure se846

Sitat Opprinnelig postet av OleM Vis post
    Oioi, det er saker. Jeg har selv Shure se535. Jeg syntes disse var dyre nok, for å si det slik. Men de later suverent bra etter noe tids innspilling. og de sitter som et skudd i øret, i allefall i mitt. Jeg bruker dem med en bærbar rigg bestående av en Astell & Kern AK100 DAP og en Fiio Andes Dac. Denne kombinasjonen later helt suverent. Det hadde vært svært interesant å høre hvordan se846 later i forhold. Jeg lurer også veldig på hva slags elektronikk man egentlig må ha for å yte slike proper retferdighet. Hva har du tenkt å drive dine se846 med, gertost? Og hva slags musikk hører du på?
    Hei! Har ikkje vært innom her på leeeenge,så sikkert for sent svar... Men uansett,har selv hadt se530 en tid tilbake,og var fornøyd med dem.Men se 846 er mye mer komfortable å ha på.Er som sagt en stund siden eg hadde se530,så lydmessig husker eg dem ikkje heilt.Men se 846 har veldig bra lyd,med spesielt dyp bass.Og veldig avrundet i toppen (hater å beskrive lyd,da eg er utrolig dårligt på dette.hehe ),noe som sikkert ikkje alle liker.Men for meg betyr det at det aldri blir ubehagligt ,skrikende diskant,osv.Kan lytte i lengre perioder og ikkje bli lyttetrett Eg yter dem nok ikkje rettferdighet i det hele tatt.Ipoden min tok nettopp kveld.Delvis skyld i dette etter lengre tids irritasjon.Så nå bruker eg samsung s4 active sammen med fiio e07k andes og OTG kabel.Har kuttet ut wimp hi og gått over til spotify premium.Delvis mest pga musikkutvalg på spotifyen som ikkje finnes på wimp hifi.Men kommer nok til å anskaffe wimp hifi senere.Kunne godt tenkt meg ein astell & kern,men blir litt dyrt,og har blitt så godt vant med spillelister og offline modus.Er så raskt og enkelt å sette sammen musikk Hører på alt mulig av musikk.Det kan gå fra klassisk til dimmu borgir.Rock,elektronikka,hip hop,trance,rock,pop,osv.... Nå for tiden går det litt i "philter" (elektronika,norsk).Det som er bra med 846,er at uansett hviken sjanger du hører på,så låter det bra.Kunne tenkt meg å fått formstøpte propper,dragon silver kabler,og ny ipod touch 5 gen og eventuelt ny amp/dac med tiden.Men får ta litt og litt i oppgraderingen.Har vært litt missfornøyd med fiio ampene.Kablene/tilkoblinga tåler lite.Har sikker hadt 4-5 kabler som har tatt kveld.Men da har eg hadt dei i bukselomma/jakkeloma.Så spillerne er portable,ja,men tåler ikkje å bli gått med.Men sitte i ro på bussen og slikt går fint.Ein ting som er negativt med shure se846,er ikkje proppene i seg selv.Men det er selve prisen.7998 for desse er altfor mye.Man får med mye ekstrautstyr,og ein uknuselig,vanntett oppbevaringsboks,og dei er bygget som ein solid tanks og tåler mye.Og kabelen kan byttes ut.Så dei kan jo vare livet ut.Men alikavel.Prisen burde vært rundt 5-6 lapper.Når se 535 ligger rundt 2800 for tiden,så er prishoppet opp til storebroren for mye.Så får håpe shure tar til vett her
    Sist endret av gertost; 08-29-2014 kl 19:19

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,326
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPhone 4 tok kvelden og ny iPhone 5s måtte kjøpes.
    Da fulgte nye ørepropper med, se vedlagte bilde. OK lyd faktisk, men isolasjon fra lyd utenfra er så godt som null.
    Men lyden er langt fra så god som i de Ultimate Ears proppene jeg har.
    Så de nye originale Apple proppene er kun som reserve.

I dag har jeg også bestilt et par av disse:
    http://www.xiaomishop.com/103-origin...adset-2nd.html

Spennende!
    http://www.head-fi.org/t/717620/revi...ning-budget-fi
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Hvilket headset har DU!-image-jpg  
    Sist endret av Supertramp; 08-29-2014 kl 21:48

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble visst wimp hifi igjen på meg.Klarte ikkje å holde meg unna.Har testet litt mellom spotify premium og wimp hifi.Synest enkelte sanger på wimpen låt bedre.Har skiftet til "white filter" på se 846 da det er ein del på nettet ( head-fi,anmeldere,osv),som anbefaler desse.Fornøyd så langt

Ps:Eit lite spørsmål.Når ein bruker OTG kabel mellom fiio e07k andes og samsung s4 active.Korleis blir det da visst ein setter lyden på mobilen på fullt,og deretter stiller på passelig nivå på fiioen? Blir lyden forvrengt da? På ipod touchen brukte eg L9 kabel,og da var det fiioen som justerte lyden og ein kunne ikkje stille in på ipoden.Men nå med otg kabel kan eg stille lyden på både mobil og fiioen.Har også sett litt på fiio mont blanc 12.Ser denne er rein amp.Fiio e07k andes har jo innebygd dac også,men til mitt bruk fra fiio til mobil er vel dacen overflødig? Kobler eg opp mobilen til anlegget er det via bluetooth og argon bluetooth mottaker....
    Sist endret av gertost; 08-31-2014 kl 10:49

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost Vis post
    Når ein bruker OTG kabel mellom fiio e07k andes og samsung s4 active.Korleis blir det da visst ein setter lyden på mobilen på fullt,og deretter stiller på passelig nivå på fiioen?
    Hold volumet på telefonen på 100%. Så lenge du ikke opplever klipping, hold volumet så høyt som mulig så lenge som mulig.

.Fiio e07k andes har jo innebygd dac også,men til mitt bruk fra fiio til mobil er vel dacen overflødig?

Mnja. Det er en reell mulighet for at den eksterne DAC-en i Fiio E07-en er bedre, og jeg tviler ærlig talt på at det er særlig forskjell mellom forsterkerbiten i E07k-en du har, og E12-en.

Når det er sagt: Jeg ville drøyd eventuelle oppdateringer til Creative har sluppet Sound Blaster E5 på markedet - den har en del features som gjør den attraktiv for mobilbruk - Bluetooth, USB Host Streaming (så du slipper OTG-kabel - i tilegg kan den fungere som nødlader for telefonen din), stereomikrofon++

http://us.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-e5 har litt mer info.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, E12 har ganske mye mer kraft å rytte med enn E07k (ca 4x dersom jeg husker riktig). Har aldri hørt E07k men E12 er i alle fall overlegen E11 i lydkvalitet. Med E07k får du en DAC også men du får garantert en bedre forsterker i E12, kommer an på hva du prioriterer.

Når det gjelder Sound Blaster er det et spennende produkt men jeg personligen ville styrt unna blutooth overført lyd men dette er vel bare en av mulighetene på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gertost trenger med Shure-IEM-ene er egentlig bare to ting:

1. Lav egenstøy - siden det er IEM-er, så merker du egenstøy rimelig fort
    2. Lav utgangsimpedanse - Shurene har en nominell impedanse på 9Ω, og krever i praksis en forsterker med utgangsimpedanse nær null.

Det de _ikke_ trenger er en stor og strømsterk forsterker - de gir 114 dB SPL på 1mW, noe selv enhver telefon klarer.

Angående Sound Blaster: Den støtter AptX, og jeg vil anta at de med det også mener AptX Lossless - noe som i teorien gjør den like bra som en trådet forbindelse.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost Vis post
    Hei! Har ikkje vært innom her på leeeenge,så sikkert for sent svar... Men uansett,har selv hadt se530 en tid tilbake,og var fornøyd med dem.Men se 846 er mye mer komfortable å ha på.Er som sagt en stund siden eg hadde se530,så lydmessig husker eg dem ikkje heilt.Men se 846 har veldig bra lyd,med spesielt dyp bass.Og veldig avrundet i toppen (hater å beskrive lyd,da eg er utrolig dårligt på dette.hehe ),noe som sikkert ikkje alle liker.Men for meg betyr det at det aldri blir ubehagligt ,skrikende diskant,osv.Kan lytte i lengre perioder og ikkje bli lyttetrett Eg yter dem nok ikkje rettferdighet i det hele tatt.Ipoden min tok nettopp kveld.Delvis skyld i dette etter lengre tids irritasjon.Så nå bruker eg samsung s4 active sammen med fiio e07k andes og OTG kabel.Har kuttet ut wimp hi og gått over til spotify premium.Delvis mest pga musikkutvalg på spotifyen som ikkje finnes på wimp hifi.Men kommer nok til å anskaffe wimp hifi senere.Kunne godt tenkt meg ein astell & kern,men blir litt dyrt,og har blitt så godt vant med spillelister og offline modus.Er så raskt og enkelt å sette sammen musikk Hører på alt mulig av musikk.Det kan gå fra klassisk til dimmu borgir.Rock,elektronikka,hip hop,trance,rock,pop,osv.... Nå for tiden går det litt i "philter" (elektronika,norsk).Det som er bra med 846,er at uansett hviken sjanger du hører på,så låter det bra.Kunne tenkt meg å fått formstøpte propper,dragon silver kabler,og ny ipod touch 5 gen og eventuelt ny amp/dac med tiden.Men får ta litt og litt i oppgraderingen.Har vært litt missfornøyd med fiio ampene.Kablene/tilkoblinga tåler lite.Har sikker hadt 4-5 kabler som har tatt kveld.Men da har eg hadt dei i bukselomma/jakkeloma.Så spillerne er portable,ja,men tåler ikkje å bli gått med.Men sitte i ro på bussen og slikt går fint.Ein ting som er negativt med shure se846,er ikkje proppene i seg selv.Men det er selve prisen.7998 for desse er altfor mye.Man får med mye ekstrautstyr,og ein uknuselig,vanntett oppbevaringsboks,og dei er bygget som ein solid tanks og tåler mye.Og kabelen kan byttes ut.Så dei kan jo vare livet ut.Men alikavel.Prisen burde vært rundt 5-6 lapper.Når se 535 ligger rundt 2800 for tiden,så er prishoppet opp til storebroren for mye.Så får håpe shure tar til vett her
    Sent men godt!
    Takk for svar!
    Jeg er godt fornøyd med mine Shure SE535. Men mye vil ha mer så jeg vurderer SE846... Men så var det prisen da.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123 Vis post
    Med E07k får du en DAC også men du får garantert en bedre forsterker i E12, kommer an på hva du prioriterer.
    Hva mener du med "garantert bedre forsterker i E12"? Kraftigere forsterker? Eller faktisk bedre lydkvalitet forutsatt samme eksterne DAC som den som sitter i E07K?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arvebe Vis post
    Det gertost trenger med Shure-IEM-ene er egentlig bare to ting:

2. Lav utgangsimpedanse - Shurene har en nominell impedanse på 9Ω, og krever i praksis en forsterker med utgangsimpedanse nær null.

Det de _ikke_ trenger er en stor og strømsterk forsterker - de gir 114 dB SPL på 1mW, noe selv enhver telefon klarer.
    Har du forslag til hva som er en god match til Shure SE846?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva menes med klipping for å spørre dumt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=arvebe;2000999]Det gertost trenger med Shure-IEM-ene er egentlig bare to ting:

Angående Sound Blaster: Den støtter AptX, og jeg vil anta at de med det også mener AptX Lossless - noe som i teorien gjør den like bra som en trådet forbindelse.[/QUOTE

Merker det kommer støy fra fiioen.Når eg setter på pause i musikken høres det ut som det er regn i bakgrunnen.Men svakt.Merker det ikkje noke særlig ved musikkavspilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sent men godt!
    Takk for svar!
    Jeg er godt fornøyd med mine Shure SE535. Men mye vil ha mer så jeg vurderer SE846... Men så var det prisen da.
    Ja synest selv dei var altfor dyre og laaaangt over budsjett.Men solgte unna ein del hifi/hjemmekino utstyr ifjor,og da deriblant sennheiser hd800.Med ein treåring i hus ble det mindre brukt.Men savnet den gode high end lyden fra sennheiserene,selv om dei låt litt kliniske og kalde/flat.Men åpne hodetelefoner er utelukket nå,så shure se 846 passet meg bra.Var litt skepisk da eg egentlig synest ørepropper er ukomfortable.Men her fekk eg bevist det motsatte.Og for ein lyd.Herlig bass og crispy og detaljert lyd.yummy.hehe.men dog ikkje så stort lydbilde som hd 800.Men jaggu meg det største lydbildet eg har hørt fra propper.Er digg å endelig kunne høre musikk med audiofil lyd igjen,om det så er på tur,på vei til jobb eller mens vetla ser på barne tv .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sent men godt!
    Takk for svar!

Det beste hadde nok vært å fått testet 846ene,men om det er noen butikker som har demo av desse veit eg ikkje.Tenker da siden du har se535,og dei og blir lovprist rundt om på nettet.Er jo tross alt 7998 spenn Eg hadde som sagt se530 for lenge sia,men husker ikkje hvordan dei låt,bortsett fra at eg var fornøyd med lyden,men at dei var ukomfortable.Men her skal vel se535 være forbedret + utskiftbare ledninger.Har lest litt på head fi,og noen har skiftet fra 535 til 846 og er strålende fornøyd.Mens ein head fiere mente det var 535 lyd med subwoofer .Er mange tester ute av 846ene og dei får meget god kritikk.Er blant dei beste på markedet for tiden.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,595
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74 Vis post
    KjøpteAudio Technica ATH-M50X fra coolshop.com. Prisgaranti og fri frakt. Likte godt løsningen med tre utskiftbare ledninger. God byggekvalitet. Lyd, upåklagelig til mitt bruk. Fin og fast i bass/mellomtone. Har gått mye i rock. Jethro Tull, Bad Company, Nazareth og Pink Floyd, A-T klarte den sjangeren fint
    Angrer litt på at jeg ikke kjøpte dem selv, i sin tid...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor man kan få take i propper til shure sine iems? Fikk berre med 1 par med slike yellow foams til se846ene,og dei holder ikkje så lenge.Kunne tenkt meg flere slike Og er det noen her fra bergensområdet som vet om ein kan få laget formstøpte propper i bergen til shurene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med Hantek http://www.hantek.no
    De samarbeider sikkert med noen i Bergen som tar avtrykk av ørene. Så sender du avtrykkene til Hantek som lager proppene.
    Jeg skal til de om ei og ei halv uke å ta avtrykk selv, til mine Shure iems.

Side 41 av 45 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •