Hvilket headset har DU! - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 38 av 45 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 895
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vel jeger- og samlerinstinktet i oss som aktiveres?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,955
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker meg om (det hender jo) så har jo jeg også kjøpt alle mine foner uhørt! ops:

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    I've got Wood!

Da har hodetelefonoteket fått tilskudd av "woodies" fra Audio-Technica, nemlig ATH-W1000X.
    Har kjørt de rundt 20 timer. Klar lyd rett ut av eska, mye detaljer og mye (nok) bass som skal temmes etter hvert, sies det. Diskanten er noe kvass, men også her skal lyden slipes til sier omtalen. Stor klarhet i gjengivelsen av frekvensen i vokalsjiktet veier opp for det ikke spesielt brede lydbildet. (Mye info i midtfrekvensen.)

Men hei, dette er lukkede klokker. Den lekre, crispe Audio-Technica-lyden gjør den til en ny höydare i samlinga. Hittil vurderes denne like høyt som ATH-AD900X (AD900X=åpen, denne=lukket), hver til sitt bruk. Utvalget ser dermed sånn ut:

Audio-Technica ATH-TAD500
    Audio-Technica ATH-A900
    Audio-Technica ATH-AD900
    Audio-Technica ATH-AD900X
    Audio-Technica ATH-W1000X
    Beyerdynamic DT-770 PRO 80 Ohm
    Denon AH-D2000
    HiFiMAN HE-300
    Philips CitiScape Uptown
    (Og Sennheiser PX 200-II til mobilt bruk.)
    Fin samling Zeezar!

Jeg har veldig lyst på AD900x. Savner sårt bass i mine AD700 men elsker de i øvrig. Hvordan er bassen på AD900x og hvordan er byggekvaliteten?

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    peter123: Audio-Technica AD700 er jo bare lekker. Men mangler bass som du sier. Har hatt den og favoriserte den på lik linje med Denon D2000. Selv om de to er totalt ulike. Etter hvertkom ATH-AD900 i hus og overtok favorittplassen, også den på lik linje med Denon D2000, og nærmere i lydsignatur.

For tre mnd. siden bestilte jeg ATH-900X, siden da har AD900 ikke vært i bruk. Bassen i X-versjonen er mer fremtredende med mer trøkk enn i AD900 som igjen har mer bass enn AD700. Vil tro at har du klart deg med AD700, tipper jeg du vil være fornøyd med AD900X. Inntil ideen om ny oppgradering skraper på døra.

Byggekvaliteten er god, de sitter godt på mitt hode iaffal (str.60) men forandrer plassering ved brå bevegelser. Lett er de og luftige (ikke varme), puter i en stoffaktig plysjtype, og åpne som AD-serien jo er. Ellers er mitt inntrykk: elegante og stilrene. Materiale i hard plast, griller i lettmetall. Krom i riktig mengde, som i fabrikkmerker og på drivere (som er synlige innenfor grillen - nam, lekkert!). Og driverne er vinklet (noe som vel mangler på AD900..?). Anbefales!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt uhørt;

Akgk710
    Sennheiser pxc450
    Shure se535
    monster copper pro brons
    Beyer T70 + sjefen ; Senn HD700

-Må forresten lever inn T70 på rep til ing. Njål.. -høyre klokke virker ikke...

-Litt nedsig å må benytte senn 450 på jobben inntil videre... (tivoli > Lyr >)

P.s Solen skinner i BERGEN!

+ sony mdr-ps8500(?) knall trådløse som brukes digitalt fra phiillips bluray9600

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye propper i dag: Shure SE535.

Dette låter nydelig. Har kost meg med Floyd og Zeppelin i flac i hele dag:-D

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    peter123: Audio-Technica AD700 er jo bare lekker. Men mangler bass som du sier. Har hatt den og favoriserte den på lik linje med Denon D2000. Selv om de to er totalt ulike. Etter hvertkom ATH-AD900 i hus og overtok favorittplassen, også den på lik linje med Denon D2000, og nærmere i lydsignatur.

For tre mnd. siden bestilte jeg ATH-900X, siden da har AD900 ikke vært i bruk. Bassen i X-versjonen er mer fremtredende med mer trøkk enn i AD900 som igjen har mer bass enn AD700. Vil tro at har du klart deg med AD700, tipper jeg du vil være fornøyd med AD900X. Inntil ideen om ny oppgradering skraper på døra.

Byggekvaliteten er god, de sitter godt på mitt hode iaffal (str.60) men forandrer plassering ved brå bevegelser. Lett er de og luftige (ikke varme), puter i en stoffaktig plysjtype, og åpne som AD-serien jo er. Ellers er mitt inntrykk: elegante og stilrene. Materiale i hard plast, griller i lettmetall. Krom i riktig mengde, som i fabrikkmerker og på drivere (som er synlige innenfor grillen - nam, lekkert!). Og driverne er vinklet (noe som vel mangler på AD900..?). Anbefales!
    Takk for utfyllende svar zeezar:-D

Hmm, jeg lurer på hvor forskjellig AD900x er fra mine Fischer Audio FA-011.....mye vanskelige valg her i livet. Regner med at det bare er en måte å finne ut det på..........

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    ... mye vanskelige valg her i livet. ...
    Bruk ferie-/skattepengene til noe fornuftig og invester i head-fi. ATH-AD900X behagelig å ha på seg og svært lette (veldig lik AD700 både i vekt og passform). De to gummibelagte metallbøylene over hodet går fint an å bøye til for tilpasning. Riktig en hodetelefon for varme sommerdager, dette.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd mye surr, men koss porta pro er vinneren.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk ferie-/skattepengene til noe fornuftig og invester i head-fi. ATH-AD900X behagelig å ha på seg og svært lette (veldig lik AD700 både i vekt og passform). De to gummibelagte metallbøylene over hodet går fint an å bøye til for tilpasning. Riktig en hodetelefon for varme sommerdager, dette.

Hmm, feriepengen går til restkatten men skal nok få lirke det til.

Jeg sliter med at AD700 er litt for store for meg. Har satt en strikk rundt "vingene" og det hjelper en del, Har lest at AD900x sitter litt fastere på hodet til folk. Er det ditt inntrykk også?

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg lurer på hvor forskjellig AD900x er fra mine Fischer Audio FA-011.....mye vanskelige valg her i livet. Regner med at det bare er en måte å finne ut det på..........
    Den som søker skal finne:
    http://forums.whirlpool.net.au/archive/2089386

The discovery thread.! NEW Jant71's take on the new ATH-CLR100 Pg 618.. Zero Audio Carbo Basso PG 601!!

Ser ut til at de kan komplettere hverandre godt (den siste linken er for øvrig den morsommeste tråden jeg har funnet på Head-Fi til nå).

Mvh
    Peter

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nylig AKG K451 portable, disse kjøpte jeg uhørt fra CDON etter massiv research så var disse meget gode til prisen. De låter bedre på Iphonen min kontra pcen, er det noen som vet om en liten god forsterker til å ha mellom pc og headphone?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Har lest at AD900x sitter litt fastere på hodet til folk. Er det ditt inntrykk også? ...
    Staten gir og staten tar, ja.

AD700-kannen er jo så lette at de fyker av hodet hvis vinduet står åpent. I så måte klamper AD900X mer og er (la meg se..., veier..) 308 g med ledning og 3,5>6,3mm-plugg. Men grepet er på ingen måte ubehagelig og omslutter hodet mer enn jeg husker AD700 gjør (er solgt).

Strikk-modden er jo effektiv for å hindre kannene i å sige.

Hvilket headset har DU!-strikk-mod-jpg

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte finne fram mitt Steelseries head set som tidligere ble brukt til spilling. Det er åpent, men overraskene bra lyd på nettbrett med nyanskaffet FiiO E5 forsterker.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer Netrum sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Denon AH-D600 klokker.
    Kjøpte de som oppgradering for et par Beyerdynamic DT770pro.
    Kan trygt sei eg hør forskjell på de ja hehe.
    Betalte 3tusen på hifiklubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg blir å skaffe meg et sett Grado PS1000, sammen med Musical Fidelity M1HPA. Har fra før en Musical fidelity M1DAC som jeg skal koble til sammen med en høyere oppløst overgang fra USB til SPDIF fra Bel Canto.
    Testet litt på Grado GS1000 men opplevde mid-bass til å være litt rotete så valget ble PS1000, men GS1000 var litt mer underholdende å høre på sånn ellers.

Har vært å hørt endel på forskjellige sett i det siste, Denon, AKG, Beyerdynamic og Sennheiser, for det meste de beste modellene.
    Denon har nok best kvalitetsfølelse, AKG har mest plastfølelse.
    Likte lyden på Gradoene best, deretter Sennheiser/Beyerdynamic T1 på litt delt plass, Denon og så AKG. Man får nok litt det man betaler for på lyd ihvertfall.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,955
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det skal nok mye til for å slå HIFIMAN HE-500. Ingenting annet jeg har hørt kommer i nærheten.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Vel, det skal nok mye til for å slå HIFIMAN HE-500. Ingenting annet jeg har hørt kommer i nærheten.
    Er du blitt audio-fundamentalist, Tron? Tør ikke å tvile mer og ligger med navlen opp på makelighetens gyldne sky :twisted: ?
    Jeg har anskaffa meg lillebroren HiFiMAN HE-300. Tenkte at hvis dette er så gode kanner for så lite penger som "alle" sier, så kan kanskje også jeg - en dødelig fattigfaen - få høre englesangen.

Men de blir bare hengende på veggen. Det går i stedet i Audio Technica W1000X og ditto A900X. Jeg syntes ikke HE300 hadde tilstrekkelig personlighet, særpreg, dynamikk, originalitet eller hva det nå kan være. De låt flate og skulle liksom gjøre alt riktig. Men de har jo dynamiske drivere og er ikke av planar-typen som sine storesøsken. Uansett går jeg ikke videre den veien. M.t.p. estetikk og ut fra de hvite, stive kablene lokker et utvidet bekjentskap heller ikke.

I stedet bestemte jeg meg for å gå i retning Kenwood men bestilte først noen råbillige portable, foldbare kanner: JVC Victor HA-S500-Z, $55USD levert fra Japan via eBay. Overraskende god bass og byggekvalitet. Nesten verdt pengene bare for utseendet.

Hvilket headset har DU!-jvc-victor-ha-s500-jpg

Hvilket headset har DU!-jvc-victor-ha-s500-z_foldet1-jpg

Kenwood KH-K1000 la jeg inn bestilling på hos AudioCubes. Men det er tydeligvis en ordentlig Jompa-kiosk når det kommer til kommunikasjon og tilgang på egen konto på nettsida der. Pengene er trukket på PayPal-konten men har ikke fått fnugg av info eller bekreftelse på handelen og har åpna tvist gjennom PayPal. Vi får se.

Hvilket headset har DU!-kenwood-kh-k1000-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til daglig bruk bruker jeg fortiden Koss PortaPro.
    Før har jeg hatt både sennheier px-100 og en entry level AKG.
    Problemet er at headsettene jeg bruker til vanlig ikke pleier og overleve mer enn ca 3 månder med min til tider klomsete og uforsiktige bruk.
    Av de nevnte var jeg mest fornøyd med Senheiser tett etterfulgt av AKG.

Til Fly bruker jeg Bose quietcomfort 15, lydkvalitets messing syntes jeg de er veldig overpriset. Men støydempingen er gull verdt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nylig akg 551 hos elkjøp helt greie de.Kan ha godt av ekstern forsterker føles det som,spiller balansert og mere hifi tunet eller "loudness"booste.Men er store klokkene i seg selv,og har kort kabel ettersom de i bunn og grunn er beregnet til bærbart utstyr.soundgarden hadde disse til ca1300kr på tilbud nå.Føler jeg greit kan anbefale dem,for dem som ikke er ute etter high-end.Men nå koster ofte high-end mer eller ca.1000kr.

Side 38 av 45 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •