Hvilket headset har DU! - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 33 av 45 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 895
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Det er vel flere som har testet begge Argon hodetelefonforsterkerne - og mener de på ingen måte yter AH-D5000 rettferdighet.
    Dvs - det er kvaliteter i AH-D5000 man ikke får frem med Argon.
    Det er nok mye mulig. Jeg syntes det låt himmelsk, selv på en iPod, så tror ikke jeg trenger veldig mye mer enn den Argon ampen. En får iallefall se senere

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blake
    Bruker for tiden iPod Nano 6.gen, FiiO L9 LOD kabel,FiiO E11 og AKG Q460.
    Kjøpte også nylig en iPod Touch 4.gen, men den får riper bare man ser på den, så venter på et deksel før jeg surrer den sammen med E11.
    Vurderer også å gå til innkjøp av et AKG Q701, det vil vel funke greit med E11 forsterkeren?

Vedlegg 88571

Heisan! Bruker E11 med Sony mp3 spiller. -Fungerer knall, Har også prøvd den på Akg k701 med ok resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker så meget, Greven.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Det er vel flere som har testet begge Argon hodetelefonforsterkerne - og mener de på ingen måte yter AH-D5000 rettferdighet.
    Dvs - det er kvaliteter i AH-D5000 man ikke får frem med Argon.
    Har Argon ha1 ... -Ikke god nokfor Akg k701. -Har Lyr på jobben -skulle vært artig å prøve D5000 på den....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Det er nok mye mulig. Jeg syntes det låt himmelsk, selv på en iPod, så tror ikke jeg trenger veldig mye mer enn den Argon ampen. En får iallefall se senere
    Tenk deg da hvor bra den da kan låte med ikke komprimerte filer og en forsterker bedre enn Argon
    Kan f.eks trygt anbefale denne - som et vesentlig bedre alternativ - og til omtrent samme pris:

Hjem - Mala Audio

Har bl.a. denne selv. Har ikke hørt den i kombinasjon med D5000, men har hørt på D5000 - og i min mening så utfyller de hverandres karakteristikker og signaturer godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sennheiser HD800

Hei!

Noen som har erfaring med sennheiser HD800?

Var tenkt å kjøpe meg ein hegel stereoforsterker som skulle integreres i eit surround oppsett eg har.Men i det siste har eg tenkt mye på dette og kommet fram til at slik situasjonen er nå,så har eg kanskje mer å hente på å anskaffe meg eit bra hodetelefon sett.
    Situasjonen er nemlig slik at for tiden har eg og min samboer svigermor boende hjå oss,da hun har fått jobb i nærheten hvor vi bor,og bor egentlig 3,5 timer unna.Så hun har fått bo hos oss en stund.Så har me også ei lita ei som treng fred og ro om kvelden.No søv ho ganske godt om nettene,og er vant med lyder (film,musikk,støvsuger,osv),men man tar jo selvsagt hensyn til mini snuppa I tillegg leige me ut leiligheten i 2 etasje til min søster og familien.Men huset er gammelt og veeeeldigt lytt.

So difor har eg lurt på om eg kanskje skal gå for HD800 istedenfor stereoforsterker (har pioneer lx81 og vincent sp331 i surroundoppsettet mitt nå).Det er ikkje ofte eg får spilt høy musikk,eller satt meg ned å nyte musikken nå for tiden.Enten er vesla våken eller så er svigers i sweetspoot.Hehe.Og dama skal få med seg "kvalitetsprogram" som paradise hotel og i gode og onde dager hele tiden.Så kanskje eg hadde vært bedre tjent med hd800 som eg kunne kost meg med på kveldstid?

Har denon ah-a100 liggende (impulskjøp),men synest dei ikkje når heilt opp til det eg hadde forventa.Lydkvaliteten er bra,men lyden føles litt tett innpå hodet.Ikkje so stort lydbilde.Har lest at å høre på 800ane er nesten som å høre på høytallere.Og da hadde passet meg veldigt bra.Har også Hegel HD20 dac og argon H1 som eg tenkte å bruke sammen med h800.Og eventuelt investere i ein bedre hodetelefon forsterker senere.

Hva mener dere? Ville dere gått for hd800 i mitt tilfelle,slik situasjonen er? Sparer også ein del penger ved å gå for hodetelefonene kontra stereoforsterker

Ps:Noen bra tips til hvor dei har HD800 billigast?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argon H1 vil ærlig talt ikke orke å gjøre noe bra for HD-800. HD-800 er noe av det som krever mest av en amp for tiden (sies det på head-fi.org). Folk raver om amper til to og tre ganger prisen av HD-800 selv for å låse opp potensialet.

Selv er jeg ikke helt "med" på HD-800. Stort lydbilde og detaljert - ja, men en distinkt mangel på bass og nedre mellomtone for min del - samt voldsom sibilans (ekstremt skrikete s-er).

De er underlige, de hodetelefonene. Noe gjør de bedre enn stort sett alt annet, for eksempel lydbilde. Andre ting sliter de ganske tungt med (i mine ører). Husk også at de er åpne, så du får tonnevis med Paradise Hotel inn i din lyttesituasjon, og damen din får tonnevis av musikken din dyttet inn i sitt intellektuelle program på tv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er poenget med å poste samme spørsmål flere plasser, gertost? Som medlem i 6 år ville jeg trodd du visste bedre...

Dobbelposten din: http://avforum.no/forum/showthread.p...84#post1801784

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon Ah-d2000
    Akg K550
    Audio Technica ATH-M50

Nuforce HDP forsterker

Bruker for det meste K550 etter jeg kjøpte dem p.g.a. komfort, vurderer å selge d2000

Bruker M50 på reiser osv

Hvilket headset har DU!-bilde-jpg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er super-noob når det kommer til head-fi

Har akkurat gått til anskaffelse av Aune X1 Dac og Grado SR60i. Det gjør jo tiden med Wimp foran pcen litt hyggeligere. Frykter at dette kan utarte seg framover i samme stil som hifi-oppsettet

Hvilket headset har DU!-img_3098-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis kenti! 8)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis ja kenti, mye lyd for pengene der. Når jeg ser Grado med Aune tenker jeg aktiv og framoverlent lyd. Blir det mye gain/skarp gjengivelse i øvre toneleie?

Har samme amp i bruk ved PCen (mens hybriden Little Dot I+ enda ikke har fått nye motstander lodda inn - skjerpings!). Bruker med hell en motstand i form av en plugg bestilt på eBay. Senker gainnivået og virker godt med lav-ohms hodetlf. (f.eks. Denon D2000/28 Ohm).

Forresten, hva kalles en sånn dings? Både på norsk og engelsk, please?

Bilder:
    Hvilket headset har DU!-p1030181-jpg
    Hvilket headset har DU!-p1030182-jpg
    Hvilket headset har DU!-p1030183-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beyerdynamic DT250

Har skaffet meg ett Beyerdynamic DT250 headset som jeg bruker på min Fiio E17 som jeg igjen bruker på iPhone og pc.

Er meget godt fornøyd selv om dette er en modell som kom for mange år siden.
    Noen andre som har erfaring med disse klokkene?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Denon AH-D510, JBL Reference 430 og vanlige øreplugger fra LG. Utrolig nok synes jeg at LG-pluggene er ganske bra til å være originale plugger... Denon 510 er jeg ikke så fornøyd med, det høres ut som at det ligger noe mellom elementet og "huset" Ellers er jeg utrolig fornøyd med JBL'ene. Spiller ikke like høyt, men spiller utrolig dypt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Bruker med hell en motstand i form av en plugg bestilt på eBay. Senker gainnivået og virker godt med lav-ohms hodetlf. (f.eks. Denon D2000/28 Ohm).

Bilder:
    Hvilket headset har DU!-p1030181-jpg
    Hvilket headset har DU!-p1030182-jpg
    Hvilket headset har DU!-p1030183-jpg
    Seems to be just what Aune X1 DAC needs

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,368
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt en BW P5. Til bruk når man kjører tog eller buss eller er ute å går.

Har ikke fått prøvd de ordentlig ennå før nå, og de er nydelige, men jammen ikke værst lyd heller. Spiller ikke så høyt, men ganske detaljert og oppløst. Klarer å plassere instrumenter.

Bruker de til Mp3 spilleren som er en Creative. Bruker den også litt til laptopen om kvelden.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,368
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Argon H1 vil ærlig talt ikke orke å gjøre noe bra for HD-800. HD-800 er noe av det som krever mest av en amp for tiden (sies det på head-fi.org). Folk raver om amper til to og tre ganger prisen av HD-800 selv for å låse opp potensialet.

Selv er jeg ikke helt "med" på HD-800. Stort lydbilde og detaljert - ja, men en distinkt mangel på bass og nedre mellomtone for min del - samt voldsom sibilans (ekstremt skrikete s-er).

De er underlige, de hodetelefonene. Noe gjør de bedre enn stort sett alt annet, for eksempel lydbilde. Andre ting sliter de ganske tungt med (i mine ører). Husk også at de er åpne, så du får tonnevis med Paradise Hotel inn i din lyttesituasjon, og damen din får tonnevis av musikken din dyttet inn i sitt intellektuelle program på tv.

Har noen av dere prøvd å bytte kabler på Argon forsterkerne? Håpløst ledninger og kontakter og innmat følger med..

Elendig kvalitet, jeg fikk to forsterkere av hifiklubben, begge hadde løse dårlige kontakter.

De gav tilbake pengene, regner med at alle er sånn. Argon gikk også fort vekk fra utstillingshyllene...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Labbetuss 8)

Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Grattis ja kenti, mye lyd for pengene der. Når jeg ser Grado med Aune tenker jeg aktiv og framoverlent lyd. Blir det mye gain/skarp gjengivelse i øvre toneleie?

Har samme amp i bruk ved PCen (mens hybriden Little Dot I+ enda ikke har fått nye motstander lodda inn - skjerpings!). Bruker med hell en motstand i form av en plugg bestilt på eBay. Senker gainnivået og virker godt med lav-ohms hodetlf. (f.eks. Denon D2000/28 Ohm).

Bilder:
    ...
    Du har litt rett i dine antagelser, denne kombinasjonen gir en relativt frempå lydsignatur. Må lytte litt mer, men kan si såpass at det låter en god del mer balansert med flac vs eksempelvis Wimp. Noen låter på Wimp opplever jeg som litt tynne i lyden, dvs hakket for lite i nedre del av frekvensområdet. Mens på gode innspillinger låter det faktisk ganske så bra, også med bra respons nedover. Oppløsningen og attaket i Gradoene er bra, så ønsker egentlig ikke å tenke på hva bedre hodetelefoner vil gi Så jeg vil ikke si at de låter veldig "skarpt" i toppen, men det kan på noen låter kanskje oppleves slik pga nivået i bassen.

Aune X1 og Grado blir litt for følsomt mtp gain, så må justere volumet fra avspilleren på pcen. Skulle nok hatt en slik attenuator som du har bestilt der.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    That`s the word, - attenuator!
    Huska det begynte på 'att' men kom fram til 512 treff på bleier - attends. (Til bruk rundt hodet for å dempe lyden?)

Fant ikke akkurat den jeg bestilte. Istedet, RCA-dempere (bilde under). Ikke helt billige, men dempe-pluggen min kosta noe rundt USD 25, den óg.

Rothwell Audio In Line RCA Attenuators (Pair)
    Hvilket headset har DU!-kgrhqz-n4e9des0-9-bprk2c-60_58-1-jpg

God lytt!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eksakt de samme in-line attenuatorene du viser til der, fungerer bra mtp på å dempe inn-signalet, men desverre ikke uten å farge lyden. Man får litt ekstra i bunn, og en noe mer avslepet topp.

Side 33 av 45 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •