Hvilket headset har DU! - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 30 av 45 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 895
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Så bra, da er det bare det 4. beinet som mangler litt kjøtt....

Med den utstyrsparken - er det også supert hvis du kan stille på et treff :-D
    I dag er det fredda'n....

Ulempen med å bo i grisgrendte strøk (Kristiansund) er det at det sannsynligvis ikke ville blitt store treffet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W C5, engangspropp :s

Var på HiFiKlubben idag og kjøpte B&W C5 ørepropper. Tror du ikke den ene proppen er død nå? Jeg har bare sittet foran dataen og hørt på god musikk i 2 timer, så døden den bare helt plutselig.

Crap! Håper Hifiklubben er lette å ha med å gjøre, så jeg slipper noen krangel i morgen. Det var da ingen engangspropp jeg kjøpte

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snart Denon AH-D7000, og forsterkerkjøp står for døren. Har noen forslag til kombinasjoner her, helst med mulighet for optisk tilkobling? Jeg har sett på Yulong D1000 og Nuforce Icon HDP som relativt rimelige og tilsynelatende gode alternativer. Jeg har selvsagt også sikla på Burson, og av Moiz.no har jeg blitt anbefalt en kombinasjon av Burson DA 160 og HA 160, da til en betydelig stivere pris. Er det noen som har erfaring med noen av disse på nevnte Denoner?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Jeg har snart Denon AH-D7000, og forsterkerkjøp står for døren. Har noen forslag til kombinasjoner her, helst med mulighet for optisk tilkobling? Jeg har sett på Yulong D1000 og Nuforce Icon HDP som relativt rimelige og tilsynelatende gode alternativer. Jeg har selvsagt også sikla på Burson, og av Moiz.no har jeg blitt anbefalt en kombinasjon av Burson DA 160 og HA 160, da til en betydelig stivere pris. Er det noen som har erfaring med noen av disse på nevnte Denoner?
    Brukte selv D7000 sammen med både Head-Direct EF-1 hybrid-amp og Matrix m-stage ss-amp. Begge koblet opp mot en Cambridge DacMagic som DAC. Begge følte jeg ga utrolig mye og virkelig ga liv til D7000. Det skal også sies at dette er betraktelig mindre penger enn f.eks Burson.

Det skal dog sies at når du kjøper Burson så får du noe som virkelig (angivelig) oser kvalitet. For meg er det bare fremdeles obskurt å skulle bruke mer på amp og dac enn hva hodetelefonene koster (i allefall nå).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Det skal dog sies at når du kjøper Burson så får du noe som virkelig (angivelig) oser kvalitet. For meg er det bare fremdeles obskurt å skulle bruke mer på amp og dac enn hva hodetelefonene koster (i allefall nå).
    Det samme kan ikke sies om markedsføringen hvor de fremstiller produktet sitt med egenskaper det ikke har. Tenker på testen i 6moons, kommentarene til testen og hvordan de har brukt det til annonsering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Grado SR 60, Beyerdynamic DT 231 og Sennheiser CX 300. Billig og bra. Har også kjøpt en Muse rørforsterker og en Muse DAC. Nesten gitt vekk på ebay med den lave dollarkursen for tiden.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Det samme kan ikke sies om markedsføringen hvor de fremstiller produktet sitt med egenskaper det ikke har. Tenker på testen i 6moons, kommentarene til testen og hvordan de har brukt det til annonsering.
    Jeg har lest dette, og det er vel sånn sett også legitimt å spørre hvilke egenskaper produktet faktisk har og hva det i realiteten gjør med lyden. Dette ikke minst med utgangspunkt i prisen som kreves. Utseende og følt kvalitet er uansett så godt at det er lett å la seg lure, og det er derfor jeg spør om dette er verdt prisen. For produktene til Burson er utrolig lekre!

Jeg har også lurt litt på hva optisk- kontra usb-tilkbling har noe som helst å si for lyden. Jeg tenker i Burson sitt tilfelle på HA-160D (usb) kontra kombinasjonen DA 160 og HA 160 (optisk og usb). "Trenger" man det fordyrende sistealternativet for best mulig lydopplevelse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte B&W P5 idag.

Testet de i 10min med mine favoritt-testelåter: Jay Z/Kanye West - No Church in the Wild, James Blake - Limit to my Love og Røyksopp - Triumphant.
    Er igrunn ikke noe basshue, men syns det er viktig at den høres riktig ut. Mellomtone- og diskantfremstillingen til hodetelefonene kan jeg lære meg å like lyden av.

Sammenlignet med Denon AH-D1100 til halve prisen merket jeg ikke veldig mye, kanskje jeg er tonedøv eller noe mer alvorlig.
    Utlsagsgivende var komfort og ikke minst UTSEENDE!
    Svært lekre, og det var derfor jeg testet de og kjøpte de.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HMD 280 pro 64Ohm

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat bestilt Hyundai CJC 9200! Slå den dere.. får faktisk ganske bra kritikk.. Headphone review: Hyundai CJC 9200 | Serato.com

Specs:
    Driver size 57mm
    Sensitivity 107 +-3dB at 1Khz
    Impedance 64 ohms
    Freq response 5Hz - 30Khz
    RMS output 2500 milliwatt
    Max output 3500 milliwatt
    Plug type 3.5mm stereo plug with two 6.3mm adapters

Hmm, kanskje man skulle gått for en headphone rørforsterker med det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv oppgradert kolleksjonen min av ting som gir meg lyd med Westone 4 fra Westone

Veldig fornøyd så langt. Har omtrent kun kjørt de uten forsterker rett fra Samsung Galaxy S2-telefonen min, og detaljenivået disse IEM'ene gir er perverst. De er hysterisk detaljerte, med et virkelig stort lydbilde. Samtidig er diskanten luftig, magisk oppløst og omtrent ikke skrikende.

Bassen er definitivt der, men gjør veldig lite av seg. Det kan godt hende en forsterker gjør mer for bassen, men alt hva jeg har lest tilsier at dette er svært nøytrale IEM's, så om du er et rampete basshode vil du sikkert ha noe annet enn dette. Jeg kan stort sett alltid høre og identifisere bassen, men den er ikke en bass som skaper noe av seg. Den er nøytral, rask og svært oppløst, men på ingen måte f.eks. Denon-fyldig.

Alt i alt minner Westone 4 meg forstyrrende mye om Sennheiser HD-800, et par hodetelefoner jeg i utgangspunktet har lyst til å forelske meg i, men ikke klarer. Når det kommer til Westonene er jeg dog ganske forelsket, fordi de gir et lydbilde som ikke er helt likt LCD-2'ene mine, sitter utrolig godt i ørene (første gang for meg og plugger, dette at de ikke umiddelbart faller ut) og at støydempingen er virkelig god. Jeg kan gå langs en sterkt trafikert vei og lytte til musikken min som om det skulle være tatt fra en hollywood-film der de fjerner all bakgrunnsstøy og kun spiller av musikk.

Alt i alt ekstremt glad for disse. De er ikke umiddelbart billige (450 usd eks frakt), men de har gitt meg stor glede "på farten".

Har også bestilt en Fiio 5 amp som forhåpentligvis kan puffe litt mer bass og volum inn i Westonene, da dette som sagt er litt lavt akkurat nå. Ingen stor fare å ikke få noe mer, men mye vil stort sett alltid ha mer

Edit - Med hodetelefonforsterker pustes det på sett og vis nytt liv i Westone 4. Bassen åpner seg og blir mer markant, og antakeligvis noe mer korrekt enn fra den relativt anemiske samsung-telefonen min. Lydbildet åpner seg også ganske godt. Selv macbook proen min presterer å bringe musikaliteten videre enn Galaxy S2-telefonen klarer. Håper derfor på en fin liten oppgradering i form av den knøttlille fiilo-ampen.

Uansett, fantastiske plugger. Virkelig utrolige, føler jeg. Vurderer fremdeles litt frem og tilbake hvorvidt jeg skal gå for custom plugger tilmålt. Koster 1000 kr å ta en avstøpning, og videre 150 usd for å få laget riktige plugger av Westone. Kan kanskje være verd det? Usikker på om lydbildet forandrer seg. Noen som har fått dette utført og kan gi tilbakemelding?

Venter også i spenning på å få LCD-2'ene mine tilbake fra service hos Audez'e. En behagelig høst/vinter i vente, med andre ord

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tevil
    Kjøpte B&W P5 idag.

Testet de i 10min med mine favoritt-testelåter: Jay Z/Kanye West - No Church in the Wild, James Blake - Limit to my Love og Røyksopp - Triumphant.
    Er igrunn ikke noe basshue, men syns det er viktig at den høres riktig ut. Mellomtone- og diskantfremstillingen til hodetelefonene kan jeg lære meg å like lyden av.

Sammenlignet med Denon AH-D1100 til halve prisen merket jeg ikke veldig mye, kanskje jeg er tonedøv eller noe mer alvorlig.
    Utlsagsgivende var komfort og ikke minst UTSEENDE!
    Svært lekre, og det var derfor jeg testet de og kjøpte de.
    Du vil nok bli mer fornøyd med lyden som tiden går og de får brent seg inn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tevil
    Kjøpte B&W P5 idag.

Om du umiddelbart likte de, så kommer de neppe til å skuffe deg fremover. Jeg har hatt mine i litt over et år nå - og verdsetter de høyt - til sitt bruk.
    Jeg kan ikke si at jeg har merket noen nevneverdig endring i form av innspilling.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakke fra hongkong i dag..

Mer lyd for penga får man ikke

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonique
    Mer lyd for penga får man ikke
    Nysgjerrig - hvor mange penger er det snakk om? Og på ebay eller et annet sted?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Nysgjerrig - hvor mange penger er det snakk om? Og på ebay eller et annet sted?
    Vi snakker om 261,- inkludert frakt (levert som gave). Helt latterlig billig for hva du får. Spiller fantastisk med tanke på pris, og virker vellbygd.

Og jepp, ebay selger.. eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices

Skal komme tilbake med litt mer synspunkter når jeg får sammenlignet det med headsett på skolen (i helt annen prisklasse). Men kan ut fra førsteintrykket si jeg er meget fornøyd.. som nevnt ovenfor er jeg ikke alene Headphone review: Hyundai CJC 9200 | Serato.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, det er jo gitt vekk. Godt under 200-kronersgrensen. Ja takk, dette må prøves. MEN.. skepsisen melder seg veldig

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Jøss, det er jo gitt vekk. Godt under 200-kronersgrensen. Ja takk, dette må prøves. MEN.. skepsisen melder seg veldig
    Hehe, hadde vel egentlig ikke forventet så mye annet men hadde vært artig å hørt om noen andre ble like positivt overrasket som megselv.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen av de jeg har, ikke noe fancy.
    Gleder meg til Audio Technica ATH-M50 kommer i posten, bestilt i går kveld :-)

Hvilket headset har DU!-ath-m50big-jpg

Creative Zen Aurvana
    Hvilket headset har DU!-creative-aurvana-zen-jpg

Jabra BT620s (Bluetooth)
    Hvilket headset har DU!-jabra-bluetooth-stereo-headset-bt620s-5-jpg

Koss Spark Plug
    Hvilket headset har DU!-koss_plug-jpg

Koss Porta Pro
    Hvilket headset har DU!-koss-porta-pro-p2307-jpg

Sony MDR-EX70
    Hvilket headset har DU!-sonymdrex70lp-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har et nytt medlem tilkommet porteføljen (HD650 og P5), da disse Edition 8 dukket opp i posten forrige lørdag.

Side 30 av 45 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •