Hvilket headset har DU! - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 29 av 45 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 895
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,463
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Snakker ikke om forsterkerkraft, snakker om impedansforhold.

En forsterker bør ha mye lavere utgangsimpedans enn hodetelefonenenes motstand. Med A1 som er konstruert for å drive 600 ohms hodetelefoner og har 120 ohms utgangsimpedans blir størrelsesforholdet helt feil sammen med B&W som er lavimpedante.
    Ok altså Ohm det kommer an på.

Kan du foreslå headphones som passer sammen med A1 og forsterkere som passer til BW?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naturlige hodetelefonene til A1 er T1 eller alternativt andre med impedans på rundt 600 ohm.

Til B&W og lignende ordinære hodetelefoner passer omtrent alt av hodetelefonforsterkere, har inntrykk av at Matrix M-stage er det store om dagen.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God hodetelefonforsterker for høyimpadante hodetelefoner brukt sammen med lettdrevne hodetelefoner av middels kvalitet...
    Det er fint hvis du kan spesifisere litt mer hvilke(t) fabrikat(er)/modell(er) du baserer uttalelsen på.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Spiller det flott, så spiller det flott.
    Ja, ikke sant
    Kombinasjonen B&W P5 og beyerdynamic A1 - oppleves bedre enn flott

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ville definitivt kostet på meg noen ordentlige 600 ohms hodetelefoner hvis jeg skulle brukt A1.
    Prøvde et sett med beyerdynamic T1, men B&W P5 har bedre lydopplevelse i en kombinasjon med beyerdynamic A1

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Naturlige hodetelefonene til A1 er T1 eller alternativt andre med impedans på rundt 600 ohm.

2. Til B&W og lignende ordinære hodetelefoner passer omtrent alt av hodetelefonforsterkere
    1. Lydmessige gir den kombinasjon jeg beskriver i forrige innlegg en mer naturlig lydopplevelse

2. Det gjør ikke det, så dette blir svada....lydopplevelsen endrer tydelig karakter på forskjellige hodetelefonforsterkere - akkurat som med kabler...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    1. Lydmessige gir den kombinasjon jeg beskriver i forrige innlegg en mer naturlig lydopplevelse

2. Det gjør ikke det, så dette blir svada....lydopplevelsen endrer tydelig karakter på forskjellige hodetelefonforsterkere - akkurat som med kabler...
    Nekter ikke for at lydopplevelsen endrer seg med ulike forsterke men vanlige hodetelefonforsterkere har en utgangsimpedans på <10 ohm og passer rent elektrisk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Ja når forholdet mellom hodetelefonens impedans og forsterkerens utgangsimpedans ikke er riktig, kan/vil det påvirke lyd.

P5 bør drives av en forsterker med mindre enn 2 ohm utgangsimpedans.

Headphone & Amp Impedance

Headphone Impedance Explained

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda mer om hva forholdet mellom hodetelefonens impedans og forsterkerens impedans gjør med med frekvensgang, les. lydgjengivelse:

Between the Ears: the art and science of measuring headphones Page 4 | Stereophile.com

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hodetelefoner:

JVC HA-RX900. Bedre lyd i forhold til pris tror jeg ikke finnes.

Sennheiser HD215. Synes ikke lyden i disse er det helt store.

Sennheiser RS170. Egnet for Tv og gjerne noen filmer. Å spille musikk på disse låter ikke helt topp for å si det mildt.

Fischer Audio FA-002W "Sapele tre" På vei fra russland hvor de er laget.
    http://fischeraudio.com/wood/wood.php

Logitech G35. Brukes til å kommunisere med FS2Crew i Microsoft Flight Simulator X

Creative EP-630 Plugger. Sitter veldig godt i øret, men mangler litt oppløsning i toppen.

Forsterkere:

Little Dot MKIII. Bang for the buck.

Indeed G3. Knøttliten rørforsterker som sparker som en hest. Ikke helt på høyde med Little dot, men i forhold til pris så låter den veldig bra.

Fiio E11. Bærbar forsterker som får liv i litt tungdrevne telefoner. Har en veldig bra bass EQ funksjon som ikke ødelegger lyden som en loudness funksjon gjør.

Dac:

Argon Dac1. Kjempefornøyd med lydbildet fra denne.

Muse Mini TDA1793. Litt "mørkere" i lyden enn Aragon. Har ikke usb, kun optisk/coax

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    JVC HA-RX900. Bedre lyd i forhold til pris tror jeg ikke finnes.
    Har sett på dem før, og de koster jo nada. Hvordan vil du rangere den absolutte lydkvaliteten til disse. Dvs. ikke i forhold til pris.

Har du utført "mindre resonans"-moden?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har sett på dem før, og de koster jo nada. Hvordan vil du rangere den absolutte lydkvaliteten til disse. Dvs. ikke i forhold til pris.

Har du utført "mindre resonans"-moden?
    Absolutt lydkvalitet vil jeg gi dem 7-7.5/10. Kunne hatt litt mer "attack" i mellomregisteret.
    Har utført den moden ja. Brukte dempematriale som jeg kjøpte på clas ohlson.

Men som du sier, koster jo nada. Så jeg koser meg med disse til jeg får Fischer sine så får jeg høre hvordan de er.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sennheiser HD 555. Er egentlig veldig fornøyd med dem, men er ingen stor bruker av headset. Så blir ikke så ofte brukt
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til B&W og lignende ordinære hodetelefoner passer omtrent alt av hodetelefonforsterkere.
    God hodetelefonforsterker for høyimpadante hodetelefoner brukt sammen med lettdrevne hodetelefoner av middels kvalitet høres ut som en oppskrift på bløt og udefinert bass, litt som en høyttaler i et ordinært rom.

Passer B&W P5 på Beyerdynamic A1 eller ikke?
    Har du selv hørt dem sammen?

Eller snakker du nå om noen andre hodetelefoner som du har hørt på Beyerdynamic A1 (B&W P5 regnes muligens ikke som middels kvalitet)?

Beyerdynamic selv oppgir at A1 er beregnet for både lavimpedante og høyimpedante hodetelefoner.
    Men for all del, mulig at en tilfeldig blogger vet bedre;-)
    (ref linkene dine)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2002tii
    Passer B&W P5 på Beyerdynamic A1 eller ikke?
    Har du selv hørt dem sammen?

Eller snakker du nå om noen andre hodetelefoner som du har hørt på Beyerdynamic A1 (B&W P5 regnes muligens ikke som middels kvalitet)?

Beyerdynamic selv oppgir at A1 er beregnet for både lavimpedante og høyimpedante hodetelefoner.
    Men for all del, mulig at en tilfeldig blogger vet bedre;-)
    (ref linkene dine)
    Har ikke hørt de sammen men jeg ser at det ikke er noe gunstig rent elektrisk. Linken Bar1 postet fra Stereophile viser poenget mitt med måling.

Har aldri hørt A1 men jeg kunne godt tenkt meg å høre den for jeg har 600 ohms hodetelefoner. Uten å ha hørt B&W P5 omtaler jeg de som middels, ut fra det jeg har lest av tester og brukererfaringer har jeg ikke noen grunn til å tro noe annet.

Uten å være 100% sikker tror jeg 120 ohms utgangsimpedans er en gammel standard og det er ingenting i veien for å bruke den, man bør bare være klar over at det er ikke sikkert lyden blir gjengitt korrekt ved bruk av lavimpedante hodetelefoner.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har aldri hørt A1, men jeg kunne godt tenkt meg å høre den...
    Det er en fornuftig plan, for du trenger så absolutt litt mer "kjøtt på beinet"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskusjonen over minner meg på at det ofte er fornuftig å ha to tanker i hodet, samt være åpen for andres synspunkter.

a) Hvordan man rent teknisk skal sikre best mulig lyd. "Teknisk" tilnærming gir ikke nødvendigvis best lyd for en bestemt person, men det vil være fornuftig å støtte seg til en teknisk teori om best mulig kompatibilitet mellom komponentene for å sikre et godt utgangspunkt når man skal danne seg en mening om komponentenes potensiale innen lyd.

b) At selv om man ikke har en løsning som rent teknisk er best, så kan det låte flott allikevel. Imidlertid betyr ikke det automatisk at dersom brukeren justerer oppsettet slik at komponentene teoretisk passer bedre sammen, vil få dårligere lyd. Helt sikkert anderledes. Noen vil mene bedre og andre dårligere. Jeg vil mene andelen i første kategori vil være gjennomgående høyere

Litt avsporing, men dog relevant:
    Tror det er en del på forumet som kan ha stereokomponenter der utgangsimpedans og inngangsimpedans mellom hhv. forforsterker og effektforsterker i teorien er for lav, men som i egne ører spiller flott likevel. Hadde man justert dette til en høyere ratio, så skal man ikke se bort fra et samme lytter ville opplevd lyden som mer dynamisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en fornuftig plan, for du trenger så absolutt litt mer "kjøtt på beinet"

Ja, jeg har bare 3 stk brukbare hodetelefoner (DT770, K701 og T1) og 2 stk rigger til å drive de (Stello DP200 og KingRex/QED).

Ved siden av mitt eget utstyr har jeg hatt Grado PS1000 (>20k) og Sennheiser HD800 på lån.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, jeg har bare 3 stk brukbare hodetelefoner (DT770, K701 og T1) og 2 stk rigger til å drive de (Stello DP200 og KingRex/QED).
    Så bra, da er det bare det 4. beinet som mangler litt kjøtt....

Med den utstyrsparken - er det også supert hvis du kan stille på et treff :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting, det er sjelden nyttig å være bombastisk i sine uttalelser og dermed undergrave andres meninger, enten de er basert på opplevelser eller teknikk. Hva som er bra i den enes ører kan låte crap i andres.

Det gjelder å ha respekt for andres meninger. Jeg har forståelse for at Flageborg opplever P5 og A1 som en fantastisk match, men jeg har også forståelsen for at dette rent teknisk ikke er en optimal match. Så om Flageborg mener at A1 og P5 er best for ham, vel ham om det. Jeg har ikke hørt komboen. Men jeg har hørt litt på P5 og sitter i hvert fall med 4 klokker rundt bordet her nå som jeg ville ha kjøpt lenge før den. Deriblant HE-300, som jeg mener spiller en god del bedre. Men det er min ører og min mening, folk får gjøre seg opp sin egen.

Ut- og inngangsimpadanser er kanksje en av mine "kjepphester" når det gjelder lyd totalt sett, derfor synes jeg som oftest at de aller beste synergieffekter oppnår når en benytter utstyr fra en og samme produsent. Da først får en kanskje utnyttet lydpotensialet og en oppnår den lydsignaturen for konstruktøren ønsker for sitt produkt. Om det er best i en brukers ører; vel ikke nødvendigvis. Men om det er en "optimal" match rent teknisk; definitivt.

Noe aner meg at den aller beste synergieffekten med A1 vil være T1 Tesla 600 ohm. T1 skal snart til lytt her hjemme, og jeg har bedt om å få med A1 også for å teste ut denne synergien. Så får vi se om mine bønner blir hørt :-)

Side 29 av 45 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •