Hvilket headset har DU! - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 28 av 45 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 895
    Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hm. Siste forslag:

Poenget er at Decibel styrer følgende "vindu". Dersom du bruker iTunes, er ikke "Exclusive access" en opsjon, og det er viktig at verdiene i dette "vinduet" reflekterer kildematerialet (dersom det er lossless). For lossy spiller det ingen trille.

Jeg antar at du her har noe som sier "USB Audio DAC", eller noe sånn? Du skal sette verdiene for den til 16 / 44.1 dersom det er lossless CD-rip du spiller av.

Jeg antar at alle "lydforberedingsparametre" ellers er deaktivert i iTunes.

Hvilket headset har DU!-midi-png
    hmm? hvor finner jeg innstillinger på i tunes, må bruke kontroll panel på pc.

Decibel from sbooth.org er til mac? funka ikke, wind-7

40 å første pcn, hehe disse nye greiene..

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel slenge inn min head-fi samling selv da

Foreløpig er utstyrslista:

-Denon Ah-a100
    -B&W P5 on-ear
    -B&W C5 in-ear

Men leter fælt etter et par AKG K1000. Vet at disse er sjelden vare på brukten, men må være lov å drømme litt :-D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

Jeg sikler fælt på de nydelige hodetelefonene til BW P5 er det det de heter? Men skulle gjerne hørt med noen som har de om det er noe særlig å høre på.
    Det har blitt mye lytting til HeadFi de siste månedene, og jeg får bekreftet hver gang hvor utrolig bra Bowers & Wilkins P5 faktisk spiller musikk...

En fordel med Stax, Beyerdynamic, Sennheiser, Denon osv. klokker er selvsagt enkelheten med plassering på ørene...

Bowers & Wilkins P5 gir meg, så langt, størst lydopplevelse, men det er avgjørende med korrekt plassering på ørene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fornøyd er du med B&W C5 ? Holder den godt på plass? Tenker på denne til trening......og hvordan er bassen?

Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Får vel slenge inn min head-fi samling selv da

Foreløpig er utstyrslista:

-Denon Ah-a100
    -B&W P5 on-ear
    -B&W C5 in-ear

Men leter fælt etter et par AKG K1000. Vet at disse er sjelden vare på brukten, men må være lov å drømme litt :-D
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hvor fornøyd er du med B&W C5 ? Holder den godt på plass? Tenker på denne til trening......og hvordan er bassen?
    Er veldig fornøyd med C5. Sitter som støpt i øret, er svært behagelig å høre på og bassen er fantastisk. Spiller dypt og definert. Passer egentlig til de fleste musikksjangere Er et helt annet produkt enn P5. Kan trygt anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Da handles disse inn i dag

Er veldig fornøyd med C5. Sitter som støpt i øret, er svært behagelig å høre på og bassen er fantastisk. Spiller dypt og definert. Passer egentlig til de fleste musikksjangere Er et helt annet produkt enn P5. Kan trygt anbefales.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du brukt disse under trening? tenker spesielt på løping og sykling. Er terrengsyklist og er avhengig av et par som sitter godt nok i øra og som samtidig ikke blir ødelagt av en ørliten regnskur (regn og elektronikk er en dårlig kombinasjon, men hei - jeg er ingen værgud).

Og gjengir disse god nok lyd til at du kan nyte musikk i sofaen? Dama er en flittig student som leser mye og trenger dermed ro i leiligheten. Så jeg må skaffe meg øreplugger som kan brukes til både trening og HeadFi

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Har du brukt disse under trening? tenker spesielt på løping og sykling. Er terrengsyklist og er avhengig av et par som sitter godt nok i øra og som samtidig ikke blir ødelagt av en ørliten regnskur (regn og elektronikk er en dårlig kombinasjon, men hei - jeg er ingen værgud).

Og gjengir disse god nok lyd til at du kan nyte musikk i sofaen? Dama er en flittig student som leser mye og trenger dermed ro i leiligheten. Så jeg må skaffe meg øreplugger som kan brukes til både trening og HeadFi
    Har brukt de til jogging og atv-kjøring i skogen, så de sitter mer enn godt nok hvor godt de fungerer i regnvær vet jeg ikke, men ville ikke tatt alt for store sjanser

De gjengir musikken svært godt. Kan trygt bruke de til sofalytting. Kan trygt anbefales

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Da blir det et par slike på meg til uka. Du burde forresten vært salgsmann, hehe. Nå har du fått 2stk til å kjøpe headphones

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Takk. Da blir det et par slike på meg til uka. Du burde forresten vært salgsmann, hehe. Nå har du fått 2stk til å kjøpe headphones
    Hehe, jobbet i hifiklubben tidligere. Det som fikk meg hekta på B&W

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    hmm? hvor finner jeg innstillinger på i tunes, må bruke kontroll panel på pc.

Decibel from sbooth.org er til mac? funka ikke, wind-7

40 å første pcn, hehe disse nye greiene..
    - Decibel, Audirvana, PureMusic, etc = OSX (Mac)
    - Foobar = Windows

Innstillingene for iTunes (ikke DAC som vist over i skjermbildet) finner du under valg i iTunes. Du skal ikke ha de tre valgene avkrysset, og du skal ha EQ av:

The Well-Tempered Computer

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt avgjørende å matche HeadAmp med HeadFi. Det er MYE å hente i lydopplevelsen med en god HeadAmp.
    Etter mange timers lytting - er det noe ved denne boksen fra beyerdynamic som har "det" ekstra....

Min favoritt-kombo så langt - blir som dette.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Head-fi anlegget vokser i størrelse, Flageborg.

A1 skal visstnok være for høyimpedante hodetelefoner (e.g. T1 med 600 ohm), mens B&W P5 er "kun" 26ohm. Men, dette er jo kun teknikaliteter. Spiller det flott, så spiller det flott.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God hodetelefonforsterker for høyimpadante hodetelefoner brukt sammen med lettdrevne hodetelefoner av middels kvalitet høres ut som en oppskrift på bløt og udefinert bass, litt som en høyttaler i et ordinært rom.

Jeg ville definitivt kostet på meg noen ordentlige 600 ohms hodetelefoner hvis jeg skulle brukt A1.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolige porta pro med creative zen som kilde her i gården.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,588
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    God hodetelefonforsterker for høyimpadante hodetelefoner brukt sammen med lettdrevne hodetelefoner av middels kvalitet høres ut som en oppskrift på bløt og udefinert bass, litt som en høyttaler i et ordinært rom.

Jeg ville definitivt kostet på meg noen ordentlige 600 ohms hodetelefoner hvis jeg skulle brukt A1.

Jeg forstår ikke helt hva du mener? Mener du at hodehøytalere som er veldig lettdrevne ikke tåler kraftigere forsterkere??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,588
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vel nå har jeg lest grundig, men jeg finner bare ut at det ikke er bra å bruke hodetelefoner som trenger mye kraft feks STAX mm ikke har godt av å bli kjørt av en svak forsterker, feks en Ipod i værste fall.

BW har laget sine øretelefoner til å være en kombo, dvs både kan drives av en Ipod, eller også en forsterker.

Jeg forstår ikke utifra dette at en sterk forsterker kan være dårlig for en lettdrevet hodetelefon. Skriften tyder jo på det motsatte.

Men jeg forstår at en hodetelefon som er kraftigere kan gi bedre lyd. Men jeg forstår ikke riktig issuet med en sterk forsterker og en lettdrevet høytaler.

Men jeg er helt fersk innen headfi, har kun en Koss porta og Mp3 spillere...
    Men jeg vet jo litt om høytalerimpedanse og watt og ohm...

Liker ikke engelske forklaringer..
    Google oversettelse:

Problemer med høy impedans hodetelefoner

1.Vanskelig å kjøre for hodetelefon forsterkere med lav utgangsspenning og lav gevinst. Mange hodetelefon forsterkere er laget for å sende ut en volt eller to inn i en lav impedans. For eksempel: en iPad eller en iPod.
    2.Mest høy impedans hodetelefoner trenger en forsterker med en høyere spenning vinning og høyere utgangsspenning (de fleste hodetelefonforsterkere er mer rettet mot høy utgangsstrømmen snarere enn høy effekt voltagevoltage. Dvs. lav impedans enn hi impedans)

Har høy impedans hodetelefoner høres bedre enn lav impedans dem?

Egentlig i hodetelefoner, "lydbilde" eller "luftighet" eller bare opplevelsen avhenger av følgende,

1.Frekvensrespons , viser curvy grafen at volumet minker eller øker med endring i frekvens dette er faktisk den komplekse magnetfelt trekke og dytte med ulik mengde kraft ved forskjellige frekvenser, påvirker impedans dette på komplekse måter, men for å gjøre livet enkelt, det gjør det mer noe "rett" eller lineær.
    2.Distortion , representerer mengden av "change" fra den faktiske signal til den virkelige signalet (inngangssignal til utgangssignalet) grunnen til dette er målt ved en firkantet bølge er fordi firkantbølger er vanskelig å kjøre som de har mange frekvens-komponenter.
    3.Bygg og design.

For å konkludere,

Høy impedans er bare en annen tilnærming i energi levering . I grunnleggende begreper sitt forhold til stedet hi energi (flere potensielle akselerasjon) elektroner (hi impedans) eller mer, men mindre energi elektroner (lav impedans) hvordan de effekt lyden er avhengig av magnetiske arkivert generert og membran konstruksjon (fysisk reaksjon av membranen).

Sitat slutt......

Altså jeg forstår at en hodetelefon som feks Stax som krever mer styrke kan lyde finere enn feks BW... og at en Stax kanskje ikke engang fungerer ordentlig med en Ipad.

Men jeg forstår ikke utifra teksten at det er noe problem lydmessig å koble en lettdrevet BW til en sterk forsterker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impedansen har ingenting med at "forsterkeren er sterk" å gjøre. Les det som går på "mye strøm" kontra "høy volt" fra forsterker opp mot lavimpedante og høyimpedante hodetelefoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg forstår ikke helt hva du mener? Mener du at hodehøytalere som er veldig lettdrevne ikke tåler kraftigere forsterkere??
    Snakker ikke om forsterkerkraft, snakker om impedansforhold.

En forsterker bør ha mye lavere utgangsimpedans enn hodetelefonenenes motstand. Med A1 som er konstruert for å drive 600 ohms hodetelefoner og har 120 ohms utgangsimpedans blir størrelsesforholdet helt feil sammen med B&W som er lavimpedante.

Side 28 av 45 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •