Hvilket headset har DU! - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 24 av 45 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 895
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har et litt annet fokus enn majoriteten her ser jeg, men skaffet meg nå beats pro sett som fungerer godt i kombinasjon med spotify på telefon samt med pc og til litt dj bruk.
    Ellers har jeg Sony Dj700, Koss PortaPro, Sennheiser CX 300-II Precision, Klipsch Custom 1, Grado SR60i, Shure SE115, Sony MDR-EX90LP, Argon EP4002, Sennheiser PX 200-II og diverse halveis ok som har fulgt med sony telefoner.

Kanskje lurt å huske på hvor mye forskjellig man har/hadde litt oftere og før man kjøper mer?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    ... Venter på et par Sennheiser HD800 som jeg regner med ankommer i morgen ...
    Og nå etter du har fått hørt på dem; skuffet / passe fornøyd / veldig fornøyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vi skal mase på deg. Vær du trygg.

Her går det i følgende kombinasjon foret fra V6.0 / Mac. Synergien er det som gjør at jeg trives med dette 4-delers oppsettet. Som i fullskala stereoverden, er matching vel så viktig når man får lyden så nær som med hodetelefoner.

Hvilket headset har DU!-hd800-nuforce7-jpg
    Det blir vel noget OT å skirve om det nylig ankommede Stax settet, men siden flere har meldt interesse vedr. inntrykk av hvordan systemet låter så deler jeg gjerne mine subjektive inntrykk så langt.

Først og fremst må jeg vel nesten si at servicen fra TAA Import (importøren) har vært upåklagelig. Gode og fortløpende oppdateringer vedr. forsendelse/bestilling - dette til tross for at det gjerne tok litt tid før jeg kom i dialog med dem. Dessverre hadde det også skjedd en feil ved avsendelse av forsendelse hit til Norge og min 727II SS driverenhet kom ikke med (http://www.stax.co.jp/Export/SRM727II.html). Dog fikk jeg låne deres nye mellomsjikt rørdriver, SRM-006ts (Driver unit for Earspeaker : SRM-006tS) av importøren fram til 727II er i hus, så det jeg nå lytter til er teknisk sett Stax sitt nye 4170 system.

Til tross for tilsynelatende traust utseende (utifra bilder) må jeg si at systemet oser litt kvalitet holdt i hendene - selv hodetlf'ene til tross for deres plastkonstruksjon. Komforten er etter min mening i absolutt toppklasse da det ikke blir klamt, tungt eller stramt på noen måte over tid. Som forventet er også driverenheten meget velbygd og stor. Rett og slett deilig!

Hva lyden angår er det ikke så veldig mye annet å si enn WOW! Ikke at det kommer som noen bombe...

Det er noe av det aller beste jeg har hørt noensinne enten det er snakk om sammenlikning med øvrige hodetlf jeg har hatt eller in-rom oppsett. Den fysiske biten kan dog naturligvis ikke erstattes i et hodetlf system - jeg snakker om oppfattet lydkvalitet og systemets evne til å formidle den minste nyanse/detalj i lydbildet. Homogenitet, ekstrem detaljeringsevne, ekstrem holografi, enorm dynamikk og naturtrohet er virkelig stikkordene her. Alt slipper fram på en særdeles forførende og "oppfattet korrekt" måte uten at noen form for lyttetretthet oppstår. Man blir bare sittende og "ete" seg gjennom album etter album etterhvert som man forelsker seg mer og mer i systemet. Opplevelsen er veldig vanskelig å beskrive, det bør virkelig prøves av hver enkelt slik at de selv får gjøre opp sin egen mening. Meget allsidig er de også da de etter min personlige mening spiller alle sjangre jeg har hevet på dem med bravur!

Ikveld kjørte jeg også en liten test mot Denon D7000 som jeg har liggende. Man blir dessverre meget godt vant med Stax'ene, og Denon'ene låt virkelig dårlig etter en lytteøkt med Stax-settet. Snevert, mumlende, lukket, slapt og uhomogent er adjektiv som falt meg under byttet....

Denon D7k skal dog ikke selges, jeg får bare være taktisk og starte med dem istedet for Stax-settet hvis jeg skal ha en lytteøkt med litt ulike formidlingssignaturer da D7k har sine styrker de også.

Alt i alt ekstremt fornøyd med Stax-settet. Det leverte over all forventning og jeg gleder meg som en unge til SS-driveren er i hus. Den skulle visstnok sendes innen en uke.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg leser mellom linjene så er du ganske fornøyd.

Grattis.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette ikke er rett sted og poste dette innlegget, men jeg prøver.
    Jeg ser etter et gaming headsett som bør ha bra surroundlyd. Har Logitech g35 nå, men disse er virkelig dårlige. Håper dere har noen erfaringer og komme med

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har for øyeblikket BD 770DT 80Ohm og Beats by Dr Dre (Studio). Samt en hel del hvite ørepropper fra Apple 8)

Snuser på AKG K701 eller HD650. Hadde ikke vært feil med en Hodeteleonforsterker heller. Vil ha en DAC også while i'm at it.

Er AKG K701 avhengig av forsterker? Vurderer et salg av Beats for å finanserie et kjøp av disse. Ser de selges for billig på multicom.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger
    Mulig dette ikke er rett sted og poste dette innlegget, men jeg prøver.
    Jeg ser etter et gaming headsett som bør ha bra surroundlyd. Har Logitech g35 nå, men disse er virkelig dårlige. Håper dere har noen erfaringer og komme med
    Om det er gaming Headsett du ser etter så kan kanskje Roccat sitt headsett være noko det har i tillegg surround som du ser etter:
    ROCCAT STUDIOS V3.0 - PRODUCTS » Gaming Sound » ROCCAT Kave 5.1 Har dog ikkje høyrt dei men har fått gode kritikker over heile fjøla
    Har da bestilt nytt headsett her i gården som du kan lese om i ein anna tråd her og valget er falt på Grados SR80I bestilt over damen og det sparte meg for nesten 1000 kr satser på at ein blir fornøyd
    Bilde:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ listen

AKG K701 er ikke avhengig av dedikert og separat hodetelefonforsterker, men de låter definitivt best med det. Fra en laptop så er det helt kurant til non-kritisk lytting. Dvs. en Mac. Har ikke hørt på dem med en Windowsbasert laptop.

Jeg vil tro at K701 vil skille seg ganske mye ut sammenlignet med de øvrige du nevner. Jeg sa ikke dårligere eller bedre. Bare skille seg ut. Lykke til med valget.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info Tiger. Jeg er litt lysten på å prøve noe som er anderledes dersom jeg først skal kjøpe noe nytt headset. BD 770 og Beats havner nok litt i samme kategori. Lukka og basstunge.

BD gir mest value, men Beats er ganske greie på farten, da de er veldig "lettdrevne" i den forstand at de har innebygged forsterker i form av 2xAAA batteri.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Har da bestilt nytt headsett her i gården som du kan lese om i ein anna tråd her og valget er falt på Grados SR80I bestilt over damen og det sparte meg for nesten 1000 kr satser på at ein blir fornøyd
    Hvor kjøpte du disse over dammen? Har snust litt på Grado, men finner ingen amerikanske forhandlere som vil sende grunnet policy til Grado.

Edit; Glem det, fant svaret i en av trådene dine.

Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Sennheiser HD 595, Beyerdynamic DT770 PRO 80 ohm og Hifiman Re-zero (importert fra USA, ta en titt!

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koss PortaPro, enkelt og greit.......!

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har følgende utstyr.

-Koss Porta Pro
    -Sennheiser HD 415
    -Beyerdynamic DT990 Pro (250 ohm)
    -Shanling PH 100

Beyerdynamic DT990 og Shanling PH 100 hodetelefonforsterker.
    Dette blir dessvere alt for lite brukt til prisen og vurderes solgt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Koss PortaPro, enkelt og greit.......!
    Håper du er fornøyd med de - og at de tilfredsstiller dine krav (hvilket de tydeligvis gjør for svært mange). Men, du verden - du/dere aner antakeligvis ikke hva du/dere går glipp av.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du disse over dammen? Har snust litt på Grado, men finner ingen amerikanske forhandlere som vil sende grunnet policy til Grado.

Da fant du sikkert ut at dem ikkje sender over dammen heller :S så måtte gå via jetcarrier men funker fett for det

Sitat Opprinnelig postet av erys
    Håper du er fornøyd med de - og at de tilfredsstiller dine krav (hvilket de tydeligvis gjør for svært mange). Men, du verden - du/dere aner antakeligvis ikke hva du/dere går glipp av.
    Har sjølv brukt koss portal pro og dem har danka ut skullcandy og mange andre kjente merke ivertfall i mine ørrer.. men så klart du får hva du betaler.. hugser eg betalte 700 kr for mine koss portal pro når dem kom ut som er nærmere 6\7 år siden.. dem funker den dag i dag like godt.. Men gud det skal bli artigt og prøve noko nytt.. hørte akg settet til ein kompis (proper usikker på hva) det var som natt og dag i forhold til koss.. men som sagt har du ikkje høyrt eller innteresse av og bruke dyre penger på dyre høytalere så fungerer jo koss "ok".

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble vist Grado Sr80i på meg også gitt, fikk ett knallgodt tilbud hos Stereofil.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD650. sikkert stikk tenkte Jeg. og det Er en god allrounder. Har testet direkte mot akg og Beyerdynamic og det er ingen tvil om hvem som kan lage mest for pengene i normal prisklasse. Men må nå ha meg en forsterker fra HD2'en, noen forslag/erfaringer med Disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå nevner du ingen prisklasse på forsterkeren. Synes Little Dot fungerer bra på disse, men du bør skifte ut originalrørene.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,328
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For et par år(?) siden kjøpte jeg mine SR60 fra www.elusivedisc.com uten problemer (tull&toll måtte betales selvfølgelig).

http://www.elusivedisc.com/prodinfo....ber=GRADOSR60I

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    For et par år(?) siden kjøpte jeg mine SR60 fra Elusive Disc - Hardware, Accessories, SACDs, Vinyl LPs, DVD-As and MORE! Call us (800)-782-3472 uten problemer (tull&toll måtte betales selvfølgelig).

GRADO SR60i PRESTIGE HEADPHONES - elusivedisc
    Jepp men dem sender ikkje til utlandet, det er resitriksjoner som Grados har hatt i alle år men som elusivedisc har oversett ddenne men har tydelig vis fått ein smekk på fingern så du må gå andre veier for å få takk i dem fra usa..

Side 24 av 45 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •