Hvilket headset har DU! - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 23 av 45 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 895
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nettopp oppgradert til Denon D7000 og Stax SR-407 i kombo med SRM-727II!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet!! Det må en kalle en oppgradering!

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket headset har DU!-dsc05268-jpg

AKG K 242HD
    Kanonlyd, holder på å spille de inn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Nettopp oppgradert til Denon D7000 og Stax SR-407 i kombo med SRM-727II!
    Veldig nyskjerrig på Stax'ene dine. Du får komme tilbake med lytteerfaringer og pris når du kan

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par stax liggende, men det er brudd i ledningen, og har ikke brukt dem på mange år. Egen hodetlf forstekrer fugte med med ballansert utgang. Ellers bruker jeg et par AKG 518 DJ til mobiltlf når man er på farta. Lukkete og greit nok, men god bass.
    Hvilket headset har DU!-akg-dj-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Sweet!! Det må en kalle en oppgradering!

Oh yes! Denon'ene er i hus og spilles inn mens STAX er på vei. Gleder meg som et barn!

Nå begynner jakten på skikkelige monitorer. Dynaudio og Adam er meget hete kandidater!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Veldig nyskjerrig på Stax'ene dine. Du får komme tilbake med lytteerfaringer og pris når du kan
    Javisst! De blir sendt med fly fra Japan 22/2. Hvis jeg er treg av meg får dere bare mase på meg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skal mase på deg. Vær du trygg.

Her går det i følgende kombinasjon foret fra V6.0 / Mac. Synergien er det som gjør at jeg trives med dette 4-delers oppsettet. Som i fullskala stereoverden, er matching vel så viktig når man får lyden så nær som med hodetelefoner.

Hvilket headset har DU!-hd800-nuforce7-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, matching er alfa omega. Meget spennende kombinasjon du har der! Har hørt mye bra om den NuForce'en og Abrahamsen. Hvordan synes du Abrahamsen påvirker lyden, drar den signaturen mot det mer varme?

Har ikke fått hørt på Sennheiser HD800 enda. Virker som meget spennende hodetelefoner. Hva synes du om de (litt OT)?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par AKG 601 som blir drevet av vekselsvis Beresford og Matrix Mini-I
    Tjener nok absolutt på og gå de noe annet enn Beresforden etterhvert.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ja, matching er alfa omega. Meget spennende kombinasjon du har der! Har hørt mye bra om den NuForce'en og Abrahamsen. Hvordan synes du Abrahamsen påvirker lyden, drar den signaturen mot det mer varme?

Har ikke fått hørt på Sennheiser HD800 enda. Virker som meget spennende hodetelefoner. Hva synes du om de (litt OT)?
    I fullskalaanlegget så foretrekker jeg NuForce HDP som ren DAC fremfor Abrahamsen V6.0 da det er litt mer "fart" i NuForcen, men i head-fi riggen så er det motsatt. V6.0 gir passende farget gjengivelse og til head-fi så er dette svært så innsmigrende.

Hva jeg synes om HD800? Jo nå skal du høre:

Det er en ting som slår meg oftere og oftere innen denne hobbyen, og det er hvor fort man egentlig tilvenner seg lydsignaturer fra ulike komponenter. Men, så snart man sitter og svitsjer mellom ulike komponenter så får man ett inntrykk av forskjellene, som noen ganger er marginale og andre ganger ikke. Det er ikke alltid forskjellene, store som små, er til det bedre. Oftest er de imidlertid heldigvis til det bedre.

Når jeg kjøpte AKG 271 mkII så var jeg kjempefornøyd. Nøytral lyd, og morsomme hodetelefoner og store nok til å føle man var innkapslet i godlyd. De ble brukt mange timer daglig.

Så kom turen til å snuse på en gammel kjenning; AKG K701, men i form av K702, som er langt mindre flashy med sin sorte farge. Disse har littegrann større klokker / pads enn 271mkII og komforten er prima. K702 har et åpnere lydbilde og plutselig låt ikke 271 mkIi så nøytrale likevel. De billigste har derimot mer opplevd bass, og det kler en god del musikk.

Omtrent samtidig bestilte jeg HD800. Etter ei drøy uke vsr de i hus og koblet opp. Nå etter en del timer så har jeg noen initielle inntrykk:

HD800 i hus, og jeg som trodde K702 var store. AKG-ene blir lilleputter i forhold. Ørene bader i stort rom inne i HD800. Men, i motsetning til AKG-ene ser det ikke ut som man har to boller på hvert øre, men et par store flate brødskiver. Nok matprat, over til lyden.

Lyden, mann! Lyden er ... er ... ikke mindre enn fantastisk!

Det skyldes at man kommer så nær musikken. Ikke nær på grunn av at den presenteres nært, men ene og alene fordi lydkvaliteten er så god som den er. Bassen er i en heeelt annen klasse en K702. Og, lydbildet er større.

I en god del tråder på ulike fora så hevdes det at K702 ikke mangler bass, men at øreklokkene er såpass nøytrale at K702 ikke legger til noe og at det er derfor bassgjengivelsen kan oppfattes som litt svak. Vel, nå anses ikke HD800 som mindre nøytrale, men bassen i HD800 er i en helt annen klasse. Ikke bare fordi bassen er artikkulert, men fordi her ER det mer av den gode bassen.

Nå synes ikke jeg at K702 spiller lyst i det hele tatt. HD800 synes jeg heller ikke spiller lyst. Det kan skyldes at HDP som hodetelefonforsterker, selv om den presenterer godt med detaljer, passer begge disse øreklokkene og ikke legger til noe i de øverste frekvensene. 6moons Srajan Ebaen nevnte dette i sin review av HDP.

Skal jeg ta en sviskebeskrivelse så er det rett og slett at 271mkII er som å høre et band på en lokal og trang pub. Av og til er det det man vil, og det kjennes godt. K702 gir samme band et akustisk bedre og større lokale å formidle musikken i. Bandets mest prestisjefulle konserter skjer i grandiose lokaler med nær sagt perfekte akustiske forhold og plass til mange fans. Over døra til det lokalet står det Sennheiser HD800.

Call off the search. Ikke fordi jeg liker Katie Meluas versjon noe spesielt godt, men jeg innser og tror at det å vurdere andre øreklokker enn HD800 blir litt unødvendig. Skal jeg lete så blir det sånn noenlunde innen samme lydgenre, og da er det muligens jakten på marginer. Steppet fra K702 til HD800 er, i mine ører, et kvantsprang i lydkvalitet fra den dypeste bassen via mellomtonen og vokalpresentasjonen og opp til lydbildets utbredelse. Musikken har aldri vært nærere med øreklokker enn nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har skjedd en del endringer hos meg, så får vel oppdatere listen litt:

Hjemme:
    Stello DA100S til Lehmann audio black cube linear til AKG K701.
    Venter på et par Sennheiser HD800 som jeg regner med ankommer i morgen.

Jobb:
    Cambridge DacMagic til Little Dot MkIII til Sennheiser HD650.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    I fullskalaanlegget så foretrekker jeg NuForce HDP som ren DAC fremfor Abrahamsen V6.0 da det er litt mer "fart" i NuForcen, men i head-fi riggen så er det motsatt. V6.0 gir passende farget gjengivelse og til head-fi så er dette svært så innsmigrende.

Hva jeg synes om HD800? Jo nå skal du høre:
    Nice Tiger! Takker og bukker for inntrykkene!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Sennheiser HD580, BD DT770 Pro 32 Ohm og et par BD DT990 Premium. Sennheiserne favoriserer stemmer på bekostning av andre ting, DT770 spiller for mye bass så de bruker jeg bare på Xperia og annet bærbart. DT990 spiller mest riktig sammenlignet med mine stue høyttalere/monitorer så de bruker jeg mest. Er fristet til å prøve noe annet også så lenge prisen ikke tar helt av. Ser etter en god headphone amp og det har vært mye interessant i denne tråden så langt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tyan
    Jeg har et par Sennheiser HD580, BD DT770 Pro 32 Ohm og et par BD DT990 Premium. Sennheiserne favoriserer stemmer på bekostning av andre ting, DT770 spiller for mye bass så de bruker jeg bare på Xperia og annet bærbart. DT990 spiller mest riktig sammenlignet med mine stue høyttalere/monitorer så de bruker jeg mest. Er fristet til å prøve noe annet også så lenge prisen ikke tar helt av. Ser etter en god headphone amp og det har vært mye interessant i denne tråden så langt.
    Dette må være beste head-amp kjøp på lenge. Er en klone av Lehmann Black Cube Linear (med butikkpris over 7000) til 2100 (inkl. frakt, mva og tollgebyr) ferdig montert. For de som er litt nevenyttige kan man komme enda billigere fra det med byggesett.

** Lovely Cube **

First Impressions: Lovely Cube semi-DIY Amp (Lehmann Black Cube Linear Clone) - Head-Fi.org Community

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mørk-blond med noe gråstenk er mitt "headset".

Spøk til revolver, jeg har ikke naboer og familien har gode sovehjerter

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her passer jeg nok dårlig inn, men jeg har SteelSeries 5H.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på tide å oppdatere nå, har nylig bestilt Beyerdynamic T1 så den blir et fint tilskudd til K701 og DT770 som jeg har nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Dette må være beste head-amp kjøp på lenge. Er en klone av Lehmann Black Cube Linear (med butikkpris over 7000) til 2100 (inkl. frakt, mva og tollgebyr) ferdig montert. For de som er litt nevenyttige kan man komme enda billigere fra det med byggesett.

** Lovely Cube **

First Impressions: Lovely Cube semi-DIY Amp (Lehmann Black Cube Linear Clone) - Head-Fi.org Community
    Takk for tipset! Sjekker det ut nå! Edit: Blir nok å skaffe en sånn!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen anbefalinger på trådløse headset?
    Kriterier:
    - lukkede, minst like godt isolert som Audio Technica ATH-M50
    - skal fungere uten hakking
    - behagelige og lette inkl vekten av batteri
    - oppladbare
    - god lyd ref Audio Technica
    - kan gjerne kjøpe fra utlandet
    - pris max 3000

???

Side 23 av 45 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •