Hvilket headset har DU! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 21 av 45 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 895
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I påvente av lyttetest (P5 må få noen timer), så kan jeg si noe kort om mitt førsteinntrykk og hvordan de ulike fremstår rent konstruksjonsmessig.

Innpakking, emballering, hva følger med osv.
    BD DT990PE.
    (Det samme gjelder for DT770 og DT880) De leveres i en pappeske, der du trekker ut en skumpolstret skaiboks m/bærehåndtak. Denne er ganske praktisk (om en litt stor) om du transporterer de mye. Det følger med en enkel produktinfo/garantibevis. Ca 3 meter kabel og skru-adapterjack til 6,3mm.

Sennheiser HD 650.
    Leveres i en stor skumpolstret pappboks. Denne er grei å oppbevare de i, men stor til evt. "daglig" transport. Ca 3 meter kabel. Ingen mini-jack adapter. Ingen oppbevarings/transportpose-

B&W P5.
    Bare esken gjør at man får lyst på disse Får umiddelbart assosiasjoner til Apples måte å emballere produkter på. MAO - fin eske. Når du tar av lokket så ligger de i et stofftrukket formstøpt rom. Når du løfter opp dette så finner du under et, kanskje i overkant lekkert oppbevaringsetui, med magnetlås. I etuiet finner du overgangsplugg, en ekstra kabel uten volum/telefon funksjon, og "bruksanvisning.
    P5 er det mest "mobile" alternativet av disse 3 (med kun ca. 1,5 m kabel), og B&W markedsfører jo også disse som "Mobile Hi-Fi Headphones > primært rettet mot I-Pod. Kanskje kommer det mer fra B&W...?!?

Konstruksjon - "følt" kvalitet.
    BD DT990PE.
    De er gode å ha på, med myk fløyel mot hodet. Passe stramme, og passe myk hodebøyle. Jeg får litt "billigplast" følelse av lokkene, som også er i litt "kjedelig" grå farge. Men her skiller BD seg fra "røkla". Om du vil, så kan du spesifisere de i en "haug" av ulike materialer, farger mm. Sjekk hjemmesiden til BD.

S HD650.
    Om jeg har disse eller DT990 på hodet, så blir det hippsomhapp. HD650 har også fløyelskant og sitter omtrent som DT990. Begge er around ear typer. Det er litt mindre "plastfølelse" hos HD650 - og de "ser/føles" litt mer påkostet enn DT990. De har også løs kabel, slik at man kan bytte denne til "bedre" alternativer.

B&W P5.
    Er en helt annen type hodetelefon enn de to andre. Konstruksjonen er en on-ear type, og det er helt annerledes å ha disse på. Ikke så ulike Bose OnEar, men P5 sitter bedre enn Bose. Jeg kan forstå at de med noe større "globus" enn meg (str. 58.) vil kunne føle de noe stramme. OBS! - se #400 mht "plassering" på øret.
    Lik som innpakningen, så "oser" det kvalitet av P5. De er jo lekre med skinn, rustfritt stål og greier. Unntaker er vel kablen, som er en tynn "puslete" øreproppkabel (men beregnet for mobilt bruk, så...).
    P5 tror jeg kommer til å bli en "kult-klassiker" i fremtiden. Den har liksom det som skal til i form av design, image og materialvalg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller på Grado RS-1i

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG k701 passer veldig godt på mitt hodet. Kona sitter minst like mye med dem og det er bare skryt og få Får også skryt for at alt er så klart og fint når hun ser på youtube.
    Skulle jeg valgt igjen så hadde det blitt det samme valget, lyden er også overrakende bra på Iphone.
    Kritikken om lite bass, er jeg ikke med på.
    Takk til forumet som har hjulpet meg til nok et godt valg.
    DR.Beats eller hva de het, hadde fristet til fest, men det er jo så kjedelig og feste alene8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har beyerdynamic DT770 pro 32 ohm varianten. Har ikke så veldig mye å sammenlikne med, men jeg synes de ikke virker så oppløst. Litt mye bass? De er veldig deilige å ha på hodet

En liten digresjon over på øreplugger, så er sennheiser cx 300 utrolig kvalitet for pengene. Hvis du trenger noen ikke for dyre propper til bærbar spiller ville jeg ha sjekket dem ut. Review fra what hifi: Sennheiser CX-300-II Headphone review - from the experts at whathifi.com

Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Sennheiser HD 595 som jeg bruker fast, men har også Beyerdynamic DT770 80 ohm som jeg ikke bruker så mye, de sitter stramt på hodet og gjør at jeg faktisk blir sliten i kjeven da de presser på kjevebeinet.

Newcomer Norwiz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikk for alle penga

Har hatt AKG K701 i 3 år nå og synes de bare låter bedre og bedre, særlig i kombinasjon med øretelefonforsterkeren Corda Opera, blir lytting til vinyl en utsøkt opplevelse. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De "seriøse" hodetelefonene mine er Stax Lambda Signature, Lambda Pro, Lambda (normal bias), og SR-X Mk3.
    Jeg driver disse fra stereoanlegget via Stax SRD energizere.

Ellers har jeg:
    Beyerdynamic DT-770/80 Pro (fra laptop, via en USB DAC)
    Technics RP-DJ1210 (fra DJ-mixeren)
    JVC HA-FX66B Aircushions og Koss PortaPro (på bussen, o.l.)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref mitt innlegg #401.
    Nå har BD990PE og B&W P5 fått 35-40 timer, og jeg har foretatt en lyttetest mellom disse og Sennh. HD650.
    Med forbehold at min Leben CS600 er rør-bestykket og kanskje legger til en litt varmere, kroppslig karakter i forhold til andre forsterkere, så kan jeg dele følgende korte inntrykk.

Jeg har sammenliknet de på følgende materiale:
    * Bremnes Månestein spor 1 (du har sett dem).
    * Deep Purple Perfect Strangers spor 1 (knocing...)
    * Brandi Carlile The Story spor 2 (The story)
    * Jo Bonemassa The ballad of.. spor 1 (the ballad of..)
    * Siri Svaleband Blackbird spor 3 (like that)

B&W P5.
    Generelt så deler jeg andres inntrykk av at B&W P5 er litt "lukket" og har lite holografi - sett opp mot de to andre. Kanskje trenger den ennå mer innspilling for å "løsne" helt. Men P5 er den mest linjære/nøytrale. Bytter man fra BD 990PE til P5 så føler man umiddelbart at nå ble "moroa" borte. Men lytter man litt til, så har den sine kvaliteter. Det er kanskje den av de tre med best oppløsning og fin-korning av detaljer - selvom man kan la seg "lure" av den noe mindre holografien. P5 er ikke aggresiv eller pågående på noen måte. Det går an å lytte lenge med denne, men den kan bli litt "tam" på dårlige innspillinger.

BD 990PE.
    Tung, dyp bass - uten å bli "romlete" (men helt på grensen). Den, av de 3 der man tydeligst hører kontrabassen på "like that" svinger "out of tune" på det dypeste anslaget. Litt tilbaketrukken øvre mellomtone og litt avrundet diskant (uten at den mangler detaljer i toppen). Ikke så detaljert og fin-kornet som P5. Absolutt best holografi av de 3. Nesten litt "hul" romfølelse. "Stor" og litt "pompøs" lyd. OBS! Lekker mye lyd.

HD650.
    Tørrere og ikke fullt så tung/dyp bass som BD 990PE. Litt mindre holografi, og en litt mer pågående øvre mellomtone. Detaljer og oppløsning på linje med BD 990PE, men kvinnevokal fremstår litt klarere, om enn også lysere enn for BD990PE.

Så, hva er min foreløpige "konklusjon"?
    Ut fra kun det lydmessige: Ja takk - alle 3! Selvom de er ulike, så er alle 3 bra hodetelefoner - og de har sine ulike pros & cons. Hvis jeg ble "truet" til å velge én, så tror jeg pr. nå at det hadde blitt BD 990PE, selvom også de 2 andre er fullt ut til å leve lenge med. Jeg må beholde alle 3 en god periode til, for så å "avhende" enten BD 990PE eller HD650. P5éne beholdes nok uansett utfra sitt mobilitetshenseende - til bruk på reiser osv. mot I-Pod og I-Phone. De 2 andre er for "digre" og lekker for mye til at de er egnet på buss, fly, tog mv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Akg K701 som jeg driver med en Stello DP200, fungerer meget godt og bruker de av og til for å ha en referanse når jeg ratter med DSP på høyttalerne (Audiolense)

På jobb bruker jeg Denon AH-D301 som har god bærekomfort og legger på litt i både bunn og topp. Gode klokker til bærbart bruk og de demper også støy fra omgivelsene brukbart.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Akg K701 som jeg driver med en Stello DP200, fungerer meget godt og bruker de av og til for å ha en referanse når jeg ratter med DSP på høyttalerne (Audiolense)

På jobb bruker jeg Denon AH-D301 som har god bærekomfort og legger på litt i både bunn og topp. Gode klokker til bærbart bruk og de demper også støy fra omgivelsene brukbart.

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjøpte i dag Denon AH-D2000, og eg hadde fra før av Asus Xonar Essence STX lydkort. Føler at AH-D2000 blir altfor lys og hisser (sssss) til tider. Har lest mange plasser at Xonar STX passer veldig bra til AH-D2000. Kan det være noke med instillinger på lydkortet? Innspeling av D2000? Rett og slett dårlig match?

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har WESC Maraca

Nå har ikke jeg anelse på headsets, men de låter ganske bra!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Eg kjøpte i dag Denon AH-D2000, og eg hadde fra før av Asus Xonar Essence STX lydkort. Føler at AH-D2000 blir altfor lys og hisser (sssss) til tider. Har lest mange plasser at Xonar STX passer veldig bra til AH-D2000. Kan det være noke med instillinger på lydkortet? Innspeling av D2000? Rett og slett dårlig match?
    Et utmerket valg, gratulerer!

Du kan ikke vente annet i starten. La Denon-ene spille seg inn så løsner de nok og lyden blir som den skal være. Diskanten kompenserer for fraværet i mellomtonen men det jevner seg ut når bassen trer tydeligere fram. Mellomtoneregistret er jo det som mangler i D2000, men det blir bedre etter *noen døgn*.

Denon AH-D2000 takler rør-drevne hodetlf.forsterkere bra. Rør skulle bryte av sibilantene og entuell ubehagelig diskant, avhengig av lydkilde. Little Dot L+ er f.eks. en rimelig og bra inngang til rør-teknologien, hybrid, bestilles direkte fra produsent, US$143. Bare et forslag, det finnes jo drøssevia med h.tlf.amper der ute, både i rene rør- og i hybridutgaver.

F.eks.

Hvilket headset har DU!-little-dot-jpg

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset zeezar! Ein anna ting som eg har merket er at om eg gnir kablene som går opp i kvar klokke mot kvarandre.. så hørrer eg lyden inni headsettet! Dette var svært merkelig syns eg!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Takk for tipset zeezar! Ein anna ting som eg har merket er at om eg gnir kablene som går opp i kvar klokke mot kvarandre.. så hørrer eg lyden inni headsettet! Dette var svært merkelig syns eg!
    Ja, D2000 isolerer ikke mye av lyder utenfra. Gnissing på kabelen forplanter seg uhyre lett inn i klokkene, nesten forsterket. Kabelen vil slites og bli glattere, smått om senn. Så alt er som det skal være!

En personlig erfaring/anke ved AH-D2000 er at Denons måte å servere lyd på blir litt, ...skal vi si, glatt og nesten kjedelig i lengden. Men det får hver & en gjøre seg opp meninger om. Det gjør seg å bryte denne "idyllen" med klokker med andre lydsignaturer av og til, mer analytiske kanskje. Skifter innimellom til Audio-Technica ATH-A900, der lydrommet er større og mer balansert. De er mer nøytrale men ikke fri for skrytefaktor, de heller.

Little Dot I+ har en lang og informativ tråd på head-fi.org. Man må svitsje jumpere ved skifte av rørklasser (EF95, EF92 og 408A). Ampen har også gainkontroll for svitsjing i forhold til impedansen på h.tlf. (tungt-/lettdrevne). Og så kan man bytte OP-amper for tuning av lyd til den store medalje. LT1364 og OPA2107 skal være mighty shit. Opprinnelig sitter det en MC33078 OP-amp i ved kjøp. Mer i tråden om ampen hos "de fortapte" på head-fi.org.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv:
    Koss porta pro black - Til utebruk
    ProDJuser SPL-127 mk2 - Til innebruk
    AKG IP2 - Til allmuligbruk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per tid benytter jeg Denon AH-D5000 til mer seriøs lytting. Til portabel bruk (les: jobb) benytter jeg Sony XB-700 sammen med Sony NWZ-X1050. Har også et gaming-headset (Razer Megalodon) liggende til sitt bruk.

Asus Xonar Essence STX driver D5000 med knusekontroll og er absolutt en lydformidler av høyere klasse enn min tidligere X-Can V8 jeg hadde tidligere. Anbefales på det varmeste.

Ellers har jeg hatt følgende hodetelefoner siste to årene:

- Sony XB-700
    - Denon AH-D2000
    - Beyerdynamic DT990 Pro (250ohm)
    - AKG K701
    - Grado SR325is
    - AKG 242HD
    - Sennheiser HD650
    - Denon AH-D50000

AV forsterkere har jeg hatt mitt nåværende lydkort og Musical Fidelity X-Can V8.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har grado GS1000 og vincent khv-111, spiller som en drøm

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    Har grado GS1000 og vincent khv-111, spiller som en drøm
    Yøye bananas! Vincent ampen du nevner er jevnt over prissatt veilledende til 2500 kroner her til lands. Og så finnes den til 1850, inkl. MVA på denne norske nettbutikken (johnsverden.no), uten at det nevnes noe om refurbishing, demovare ell. lign. Verdt å sjekke ut? Hadde jeg hatt penger...

På Amazon går den for US$500.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer SE-L 40, tungdreven vintage med noe utenom det vanlige design.
    En Argon HA-1 går rett i forvrengning på de uansett strømforsyning. :-P
    Grado SR60
    Koss porta pro

Side 21 av 45 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •