Hvilket headset har DU! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 20 av 45 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 895
    Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har Denon AH-D2000 som brukes med hodetelefonforsterker. Jeg har aldri opplevd bedre lyd enn i disse. Imidlertid er de litt upraktiske å ha "på farten" siden de er store og har veldig lang kabel. Derfor la jeg nettopp inn en bestilling på B&W's nye p5 nå. Veldig spent på hva disse har å by på..

Noen som har erfaringer med sistnevnte?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hørt dem i Apple-butikken i NY, men jeg kjøpte et par på HFKs jubileumssalg, får henta dem hos en kompis i kveld, kan gi deg inntrykket mitt senere.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Bare hørt dem i Apple-butikken i NY, men jeg kjøpte et par på HFKs jubileumssalg, får henta dem hos en kompis i kveld, kan gi deg inntrykket mitt senere.
    Flott! Enjoy! Jubileumssalg? Har jeg kanskje betalt unødvendig mye ved å bestille på nett?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Sendte e-mail til Beyerdynamic og spurte om sammenhengen. Utfordret de samtidig til å bekrefte at hele produksjonslinja ligger i Europa/Tyskland. Gjengir svar her.

Og svaret på spørsmålet om sammenhengen (jfr. post #367) lyder såhär:
    "Hello (----),

the story here is easy: This is another example of how Asian companies copy good products. No more and not less.

Our DT 770 is handmade in Germany, it is only produced here, and we sell it worldwide. And there is only one name for this product: DT 770.

Best regards

Wolfgang Leute

Beyerdynamic"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hello (----),

the story here is easy: This is another example of how Asian companies copy good products. No more and not less.

Our DT 770 is handmade in Germany, it is only produced here, and we sell it worldwide. And there is only one name for this product: DT 770.

Best regards

Wolfgang Leute

Beyerdynamic"

Klart svar.
    Er alltid imponert over alt som er håndlaget:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hello (----),

Best regards

Wolfgang Leute

Beyerdynamic"

Om man "studerer" bildene av kinakopien, så ser man noen visuelle ulikheter også.

Det som "forundrer" meg litt:???: ...er når jeg leser rundtomkring at forholdsvis mange velger/har valgt Beyerdynamic Pro-serie fremfor Premium Edition serie. Det være seg DT 770, DT 880 el. DT 990.
    Pro-serien er i utgangspunktet utviklet for "studio bruk", mens PE er "audio" serien.
    Jeg ser også at det i mange nettbutikker kun tilbys Pro-serien (uten at det alltid nevnes i produktbeskrivelsen), som forøvrig er litt rimeligere.
    Er dette et "bevisst" valg kjøperne har gjort, eller i uvitenhet og tro om at Pro er "grommere" - eller?
    Pro-serien har en mye mer "analytisk" lydkarakteristikk, og det tok meg +/- 15 sek. å avgjøre at det ikke var min "greie". Men.. det er jo smak/behag også.

Her fra BD´s hjemmeside:

The DT 880 PRO is designed for use in studio and on stage for professional use. It's headband has a more rugged construction (thicker material) and gives a more secure fit for the listener in comparison to the DT 880 (Edition 2005). This provides a better fit and causes also a more powerful compressed sound which is necessary for professional applications in studio, OB and FOH. The DT 880 (Edition 2005) therefore is designed for easy listening. The headband provides a long wearing comfort for hours, causing the DT 880 (Edition 2005) to have a more transparent and open sound in comparison to the DT 880 PRO.
    The differences of both headphones are not huge in mechanical design, but only that small change causes a big difference in sound and application.

The following headphones:
    DT 990 PRO - DT 990
    DT 770 PRO - DT 770
    have a very similar difference.

Jeg endte opp med DT 990PE, og nå har de fått omtrent 30 timer innspilling - så da skal de vel snart på hodet.
    Bilder viser PE til venstre og Pro til høyre.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nadali
    Jeg har Denon AH-D2000 som brukes med hodetelefonforsterker. Jeg har aldri opplevd bedre lyd enn i disse. Imidlertid er de litt upraktiske å ha "på farten" siden de er store og har veldig lang kabel. Derfor la jeg nettopp inn en bestilling på B&W's nye p5 nå. Veldig spent på hva disse har å by på..

Noen som har erfaringer med sistnevnte?
    Jeg fikk også tak i B&W P5 på HiFi-klubbens jubileumssalg, men dette tilbudet skulle etter sigende bare vare en dag (en eller annen torsdag for et par uker siden), så at du har betalt unødvendig mye ved å bestille på nett er vel nesten ikke noe å tenke på. Man måtte være på rett sted til rett tid for å få med seg det tilbudet, for å si det sånn

Uansett, hva hodetelefonene angår så er jeg veldig fornøyd. En av de viktigste grunnene til at jeg fattet interesse for disse var i første omgang utseende. Jeg ville ha velspillende hodetelefoner som likevel ikke lot deg bli seende ut som en eller annen figur fra Star Trek, og disse er faktisk nettopp så små og elegante som jeg ville ha dem. Etter en lyttetest på klubben så ble jeg overbevist nok hva lydkvalitet angår. Det er nok ikke et bassmonster eller på andre måter en brutal råtass, men jeg tror vel heller ikke det er det man er ute etter med denne. De spiller veldig pent, og selvsagt avhengig av dine egne lyttepreferanser tror jeg du vil bli godt fornøyd. Jeg opplever dem også som relativt lydtette både inn og ut. Det er helt sikkert hodetelefoner som yter bedre på flere områder i samme prissegment som disse, men i kombinasjon med størrelse, vekt og utseende så har de i alle fall gjort meg lykkelig

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Jeg synes det er helt greit at de ikke overfokuserer på ytterkantene i frekvensområdet. Regner med at de har lik signatur som B&W ellers og at vokaler og annet i mellomtoneregisteret kommer meget godt frem?
    Gleder meg uansett stort til å få testet de ut

Har lest et par plasser at de sitter litt for stramt over ørene og kan derfor være litt slitsomme å ha på over lang tid. Opplever du dette?

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Jeg synes det er helt greit at de ikke overfokuserer på ytterkantene i frekvensområdet. Regner med at de har lik signatur som B&W ellers og at vokaler og annet i mellomtoneregisteret kommer meget godt frem?
    Gleder meg uansett stort til å få testet de ut

Har lest et par plasser at de sitter litt for stramt over ørene og kan derfor være litt slitsomme å ha på over lang tid. Opplever du dette?
    Det er nok på mellomtoneregistrert at disse er spesielt gode, så jeg opplever nok at det er en grei konklusjon. At de er stramme har jeg ikke opplevd, og jeg er sånn passe tjukk i hue skal vite! De kan nok derimot være litt varme ved lang tids lytting, eller hvis man rett og slett er ute og beveger seg litt. Det skyldes nok naturlig at klokkene er kledd i ekte skinn, men det gjør nok at man gjerne vil ta seg en pause i ny og ne (spesielt ved bevegelse som sagt).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg blitt lykkelig eier av B&W P5

Har lyttet ca en time på de nå. Førsteinntrykket er at de er komfortable å ha på og man merker bare ved å ta på de at det er et kvalitetsprodukt. De sitter litt stramt på hodet, men det er vel kanskje greit når de skal brukes på farten. Litt spent på om dette vil bli slitsomt i lengden though.. Lyden er som jeg trodde veldig b&w - veldig korrekt. Er fra før vant til ikon-høyttalere og denon ah-d2000. I forhold til disse har p5 mindre fokus på de laveste og høyeste frekvensene, men føler ikke at noen detaljer går tapt.

Tror jeg kommer til å være fornøyd med disse i fortsettelsen også. Blir spennende å teste videre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haugesynsar skrev:
    For meg som ikke kan noe, men som bare hører på disse wodoo-prestene/selgerene/produsentene, hvor hørbar er forvrengningen på en PA-forsterker? Er det ingen gode grunner for og ha hifi?
    En PA forsterker er som oftest en MOSFET sak med plankekjøringskretser og moderne komponenter med lite fargning av lyden, og de har skyhøy effekt, noe som er svært viktig. De er hifi så det holder til brøkdelen av prisen for enkelte tulleprodukter, men for all del.

En annen sak er at dette er en tråd om headsett (my bad!) så.. Det jeg har hatt lyst til lenge er å prøve noe jeg har arkivert, et kryssmatningsnettverk for hodetelefoner som skal restituere stereoperspektivet, altså få bort den i-hue lyden de har, og få dem til å låte som mer som høyttalere hvor du har lyden foran deg.

I artikkelen skriver forfatteren:
    "The effect of switching the network into circuit will not be immediately obviuos as the effects are rather subtle.
    Choose sound sources with a good stereo separation, close your eyes and vizualise the direction of the source, and whilst operating the IN/OUT switch the effects are readily heard. Once you have used the network over a prolonged period, accidentally removing it produces a very odd sound!"

Dette hadde vært spennende å prøvd, og så testet forskjellige headsett etterpå.

For ordens skyld så bygger dette filteret på psykoakustisk forskning, ikke woodo.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg blitt lykkelig eier av B&W P5

Har lyttet ca en time på de nå. Førsteinntrykket er at de er komfortable å ha på og man merker bare ved å ta på de at det er et kvalitetsprodukt. De sitter litt stramt på hodet, men det er vel kanskje greit når de skal brukes på farten. Litt spent på om dette vil bli slitsomt i lengden though.. Lyden er som jeg trodde veldig b&w - veldig korrekt. Er fra før vant til ikon-høyttalere og denon ah-d2000. I forhold til disse har p5 mindre fokus på de laveste og høyeste frekvensene, men føler ikke at noen detaljer går tapt.

Tror jeg kommer til å være fornøyd med disse i fortsettelsen også. Blir spennende å teste videre
    Synes jeg kan lese et snev av skuffelse mellom linjene her. Men du hadde kanske skyhøye forventninger?

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Audio-Technica ATH-ANC7 som jeg bruker utelukkende til å høre på Dagsnytt18-, nyhetsmorgenpodkast og lydbøker på vei til og fra jobb.

At det er en lukket klokke med støykansellering gjør at jeg slipper å ha max volum for å få med meg hva som blir sagt, noe jeg måtte må porta pro.

Kostet vel 1500 kroner hos riff i Oslo.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Synes jeg kan lese et snev av skuffelse mellom linjene her. Men du hadde kanske skyhøye forventninger?
    Etter å ha sammenlignet med både portapro og denon ah-d2000 konstaterer jeg at p5 ligger en plass midt imellom kva lydkvalitet angår. Målet mitt var å erstatte koss portapro, men ikke denon-klokkene. Sistnevnte gjør det fremdeles noe bedre i mine ører enn P5. Er absolutt ikke skuffet. Er veldig glad i den tydelige og fremtredende diskanten i ah-d2000, men dette kan også være litt slitsomt i lengden med musikk med lyst fokus. Dette slipper jeg med p5. Samtidig får jeg med alle detaljene jeg mistet med kossene. Disse skal beholdes, helt klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nadali : Ikke glem å spille de inn før du gjør deg opp en endelig mening.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Nadali : Ikke glem å spille de inn før du gjør deg opp en endelig mening.
    Jobber hardt med det nå

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sammenlignet med både portapro og denon ah-d2000 konstaterer jeg at p5 ligger en plass midt imellom kva lydkvalitet angår.
    Med tanke på prisleiet håper jeg da de ikke ligger midt i melleom, men nærmere ah-d2000. Du har ikke tilfeldigvis en referanse til Beyerdynamic DT 770 Pro også? Altså hvordan p5 ligger i forhold til disse?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Med tanke på prisleiet håper jeg da de ikke ligger midt i melleom, men nærmere ah-d2000. Du har ikke tilfeldigvis en referanse til Beyerdynamic DT 770 Pro også? Altså hvordan p5 ligger i forhold til disse?
    Nei, dessverre. Ikke hørt disse.

Vedr portapro har ikke disse noe å stille opp med mot dyre og seriøse hodetelefoner. Allikevel tror jeg de slår det meste under7-800 kr. Det er iallefall erfaringen jeg har gjort, uten å ha testet alt for mange da.. Men du har nok rett i at lydkvaliteten på p5 er mye nærmere denon enn portapro, men lydsignaturen til p5 vil jeg kanskje plassere midt mellom de to. Denon har litt andre "prioriteringer" i lydbildet sitt enn p5, føler jeg. Men mener at begge får frem alle detaljene i musikken. Hvilken som er best blir jo en smaksak, men jeg holder en knapp på denon. Allikevel blir nok P5 mest brukt fremover, av praktiske årsaker. Veldig fornøyd med oppgraderingen og over å kunne pensjonere kossene mine (selv om de kanskje blir plukket frem ved husmaling etc).
    Uansett, når musikk virkelig skal nytes, uten å være på farten, uten forstyrrelser, gjerne med et glass med rødt, i godstolen, plugger jeg ah-d2000 i hodetelefonforsterkeren og setter meg til rette.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Denon har litt andre "prioriteringer" i lydbildet sitt enn p5, føler jeg. ...
    Nettopp! At en h.tlf ikke gjengir hele lydspekteret betyr ikke nødvendigvis at den ikke kan servere vellyd. Mine Audio Technica ATH-AD700 var (solgt nå) en sann fryd å høre på. Til tross for underdimensjonert bass var det som vel på engelsk kalles soundstage helt magisk. Oppløst, detaljert og transparent men vel og merke bare i øvre midtregister og diskant.

Med tid og stunder går jeg til anskaffelse av samme merke i AD900-utgaven, åpne de også. Den skal være mer kontrollert og ha mer bass i bunnen. Det sprudlende lydbildet til lillebroren ligger tross alt ikke i musikken men er noe h.tlf legger til.

Avstanden mellom Denon AH-D2000 og Beyer DT770 Pro er ikke så himla svær. Begge ligger nok på den mørke siden med Denon som mer detaljerte og med jevnere gjengivelse over et større toneregister vil jeg si. Denon har også flere detaljer i bassen uten at jeg har Beyerne framme for sammenligning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite (stort) OBS!!! til dere som har kjøpt, eller vurderer å kjøpe P5 - og ikke allerede ha funnet ut dette ved selvlytting, eller fått samme tipset.

Lyttet en del på de mot AH-D2000 på messa i går. Fikk etter litt lytting et "tips" fra han som kjøret demo om å plassere de litt lengre bak på øret/hodet enn der jeg, og tydeligvis flere rent intuitivt plasserer de. De må nesten så langt bak at de "glipper av" øret. Og - "wow" som de da endret karakter. Fra å fremstå som litt "kjedelige" - til å bli ganske så engasjerende. Du hører godt når/at du har plssert de rett.
    Tok rett og slett med meg et par jeg, da de var til messepris8)

AH-D2000 er litt "pompøse" synes jeg - og diskanten er i overkant "skarp" og de blir fort litt "slitsomme" og trettende. De har noe av samme signaturen som DT990PE - som ogå er litt "pompøse" med stort "rom", mens sistnevnte ikke er i nærheten så "skarp" og anmasende i toppen.

Så nå vil det bli sammenlikning her etterhvert. Med "god" referanse til hvordan P5 låter mot AH-D2000 (som jeg også har lyttet litt til tidligere), og med et sett BD DT990PE og et sett Sennh. HD650 her, så blir det interessant å se hvem som blir favoritten. Må bare la P5 få noen timer innspilling først.

Side 20 av 45 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •