Hvilket headset har DU! - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 19 av 45 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 895
    Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har Beats by dr dre.

God lyd og bra med bass. Passer fint om man hører på en del hiphop R&B techno trance. Beste finish jeg har hatt på et headsett. :smile: Bling bling faktor.

Noen som har lagt merke til hvor utrolig mange musikkvideoer dette headsettet er med i? Er ikke snakk om mer enn kanskje 2-3 sekunder, men det har faktisk sneket seg med i virkelig mange musikkvideoer jeg ser på tv.

Er mulig jeg på en måte har begynt å "lete" etter dem, siden jeg merker det såpass ofte

Passiv reklame..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morten2101
    Jeg har Beats by dr dre.

[snip]

Noen som har lagt merke til hvor utrolig mange musikkvideoer dette headsettet er med i? Er ikke snakk om mer enn kanskje 2-3 sekunder, men det har faktisk sneket seg med i virkelig mange musikkvideoer jeg ser på tv.

[snipp]

Passiv reklame..
    Det er i høyeste grad AKTIV reklame.

Product placement - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden heter:
    "Hvilket headset har du"
    Så slutt å skriv om hvilke hodetelefoner (headphones) dere har!!!

Headset består av hodetelefon og mikrofon!:

http://en.wikipedia.org/wiki/Headset_(equipment)

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine favoritter er Sony MDR-EX90LP, disse er lydmessig helt fantastisk, men det må noe lydnivå til for at de spiller, dette er hodetelefoner med propper,på godt og vont, det følger med 3 størrelser på pluggene, det er viktig å ikke velge for små propper for da forsvinner bassen.
    Ulempe de kan være ubehagelig å ha på i lengre tid, men er fine å bruke på joggeturer og på bussen, da de ikke sjenerer andre med støy, de er også ganske praktisk da de kan brukes på iphone etc , men er litt tungrdevet..
    Lydmessig syntes jeg de er endel bedre en Sennheiser HD595, som jeg bruker hjemme, disse er også gode lydmessig, men er kun til hjemmebruk..
    Redigert: Leste forige innlegg etter at jeg hadde postet min :-)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    Tråden heter:
    "Hvilket headset har du"
    Så slutt å skriv om hvilke hodetelefoner (headphones) dere har!!!

Headset består av hodetelefon og mikrofon!:

Headset (equipment) - Wikipedia, the free encyclopedia
    Du har rett i at headsett betyr hodetelefoner med mikrofon. Men allerede trådstarter har tatt feil av benevnelsene, for han skriver:
    "Jeg har i hvertfall Grado SR-125. (min utheving) "
    Og det bertyr nesten at også andre som heller ikke har hodetelefoner med mikrifon kan fortelle om sitt utstyr.

PS. Det finnes ikke større skrifttyper, Arial Black str. 7, bold

er størst.DS.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar

HD330 og HD660 er f.eks. kliss lik Beyerdynamic. (URL dersom linkene svikter: www.superlux.com.tw)

Til venstre: Superlux HD-681
    Midt i: Superlux HD-668B
    Til høyre: Superlux HD-330
    Nå produseres vel Beyerdynamics fortsatt i Tyskland (om de da ikke "juger" på hjemmesidene og på emballasje, brosjyre og papirer).
    Så det spørs om ikke "kinamann" har vært ute med "kopimaskinen" sin igjen :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får tro at opplysningene fra Beyerdynamic om produksjonsland stemmer. Da blir jo bare produktene til "Kinamannen" enda mer forbausende. Superlux har en serie de kaller HD660 som er en ekte kopi, såfremt kopier kan være ekte. Jeg har lest meg til at folk kjøper denne fra Superlux og modder inn originale drivere og andre originaldeler fra Beyerdynamic DT770. (Man får jo kjøpe deler til produktene deres.)

Under: Superlux HD660 og Beyerdynamic DT770.

Hvilket headset har DU!-superlux_hd660l-jpg
    Hvilket headset har DU!-bey-dt770m80_1-jpg

Newcomer codex sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Logitech G35 Knall bra, klar og god lyd. Og mye trykk om en vil ha det Primært for Gaming da.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt litt på Logitech G35 selv, men da også mye til film. Har du testet det og blir det bra surrond også der?

Hva er det forresten med forskjellen på bildet over? Putene på headsetet til venstre ser jo ut som om de har ligget fornærme peisen og smeltet. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Vi får tro at opplysningene fra Beyerdynamic om produksjonsland stemmer. Da blir jo bare produktene til "Kinamannen" enda mer forbausende. Superlux har en serie de kaller HD660 som er en ekte kopi, såfremt kopier kan være ekte. Jeg har lest meg til at folk kjøper denne fra Superlux og modder inn originale drivere og andre originaldeler fra Beyerdynamic DT770. (Man får jo kjøpe deler til produktene deres.)
    Ja, hadde jo egentlig vært interessant å sendt en mail til Beryerdynamics og spurt om "sammenhengen".

Har forøvrig fått i hus et sett DT 990 PE som er under innspilling.
    Av-veide mellom DT 880 PE og DT 990 PE. Det er forholdsvis stor lydforskjell på disse. 880 er nok mer klangnøytral og "riktig", men i skarpeste og tynneste laget for min del. 990 er nesten tvertimot. Basskraftig og litt tilbaketrukken mellomtone og "pus" diskant.
    Nå skal den visstnok gå seg til under innspilling (50t +) i form av å åpne seg oppover, samt bli noe mer definert i bunnen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte e-mail til Beyerdynamic og spurte om sammenhengen. Utfordret de samtidig til å bekrefte at hele produksjonslinja ligger i Europa/Tyskland. Gjengir svar her.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zeesar:
    ...Får jeg enda foreslå smør under og nypemarmelade oppå?
    Høres bra ut

B1aR:
    Hva er det som gjør en hi-fi forsterker drit? Og hvorfor er en PA forsterker så fantastisk?
    1) Fordi de (woodo-prestene) bruker så mye tid på å beskrive lyden på disse hi-fi forsterkerne.
    En forsterker konstruert av fagfolk har ingen egenlyd i seg selv som kan beskrives på den måten. Altså farger ofte hi-fi forsterkere lyden.

2)PA forsterkere har egenlyd under kontroll, de er solide og har god margin mot grensene, som klipping.
    De har lav forvrengning (egenlyd), lavt støynivå (egenlyd) og klipper ikke lett (egenlyd).

Husk at på musikk med stort dynamikkomfang, så kan gjennomsnittet ligge på 2x1W ut av forsterkeren din, mens toppene kan kreve 2x100W, derfor er PA forsterkere bra.

Du kan enkelt brokoble en PA forsterker til, si 4000W, og dermed er denne problematikken under kontroll på en helt annen måte enn med en trøtt hi-fi forsterker.

Ok, back on topic, Frekvensgangen i headsett er sinnsykt skeiv. De fleste av dem har topper og peaker på så mye som +15, -30db, noe som er helt ute i nypebuskene på trynet, så dette har ingenting med hi-fi å gjøre.

Som jeg sa, ofte artig, men hi-fi? Nope

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk nettopp til innkjøp av noen kraftig nedsatte Denon øreplugger fra Hifiklubben, som originalt kostet 1999, og var satt ned til 599,- De het Denon AH-C751, har ikke fått de enda, men de skulle visstnok være sykt gode, og det bør de vel til den prisen av originalt 2000. De var visstnok i ferd med å gå ut av produksjon, men sier likevel ikke neitakk til noen så gode øreplugger, blir jo ikke akkurat dårligere av den grunn

Noen som kjenner til Denon øreplugger/headset/hodetelefoner? Er de så gode som de virker, fikk sterk anbefaling av de hos HFK

Newcomer codex sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Har lurt litt på Logitech G35 selv, men da også mye til film. Har du testet det og blir det bra surrond også der?

Hva er det forresten med forskjellen på bildet over? Putene på headsetet til venstre ser jo ut som om de har ligget fornærme peisen og smeltet. :P
    Surround'en funker gull den Har hatt de i ca 5-6 mnd'er nå, storfornøyd.

Heh, vet ikke hvorfor de ser så anderledes ut, mine er mest lik den til høyre

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Jeg gikk nettopp til innkjøp av noen kraftig nedsatte Denon øreplugger fra Hifiklubben, som originalt kostet 1999, og var satt ned til 599,- De het Denon AH-C751, har ikke fått de enda, men de skulle visstnok være sykt gode, og det bør de vel til den prisen av originalt 2000. De var visstnok i ferd med å gå ut av produksjon, men sier likevel ikke neitakk til noen så gode øreplugger, blir jo ikke akkurat dårligere av den grunn

Noen som kjenner til Denon øreplugger/headset/hodetelefoner? Er de så gode som de virker, fikk sterk anbefaling av de hos HFK

Jeg slo til på det samme tilbudet og fikk mine i går. Har aldri vært særlig begeistret for plugger men WOW, med disse fikk jeg et helt nytt syn på det. Perfekt kompliment til mine ATH-AD700 på litt mer rocka musikk. Du har noe å glede deg til. Står masse om disse på nettet dersom du googler dem.

Mvh
    Peter

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mixtape
    zeesar:

Høres bra ut

B1aR:

1) Fordi de (woodo-prestene) bruker så mye tid på å beskrive lyden på disse hi-fi forsterkerne.
    En forsterker konstruert av fagfolk har ingen egenlyd i seg selv som kan beskrives på den måten. Altså farger ofte hi-fi forsterkere lyden.

2)PA forsterkere har egenlyd under kontroll, de er solide og har god margin mot grensene, som klipping.
    De har lav forvrengning (egenlyd), lavt støynivå (egenlyd) og klipper ikke lett (egenlyd).

Husk at på musikk med stort dynamikkomfang, så kan gjennomsnittet ligge på 2x1W ut av forsterkeren din, mens toppene kan kreve 2x100W, derfor er PA forsterkere bra.

Du kan enkelt brokoble en PA forsterker til, si 4000W, og dermed er denne problematikken under kontroll på en helt annen måte enn med en trøtt hi-fi forsterker.

Ok, back on topic, Frekvensgangen i headsett er sinnsykt skeiv. De fleste av dem har topper og peaker på så mye som +15, -30db, noe som er helt ute i nypebuskene på trynet, så dette har ingenting med hi-fi å gjøre.

Som jeg sa, ofte artig, men hi-fi? Nope
    For meg som ikke kan noe, men som bare hører på disse wodoo-prestene/selgerene/produsentene, hvor hørbar er forvrengningen på en PA-forsterker? Er det ingen gode grunner for og ha hifi?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Jeg slo til på det samme tilbudet og fikk mine i går. Har aldri vært særlig begeistret for plugger men WOW, med disse fikk jeg et helt nytt syn på det. Perfekt kompliment til mine ATH-AD700 på litt mer rocka musikk. Du har noe å glede deg til. Står masse om disse på nettet dersom du googler dem.

Mvh
    Peter
    Ja, jeg vet Men har aldri vært så veldig begeistret for tester, for de konkluderer alltid med ett eller annet, bruker det mest som pekepinn, og alle tester er subjektive, siden lyd og hvordan du liker den er subjektiv i høyeste grad. Har ikke lest så veldig mye på forumer om dem, men leste på techradar sin test av dem

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Ja, jeg vet Men har aldri vært så veldig begeistret for tester, for de konkluderer alltid med ett eller annet, bruker det mest som pekepinn, og alle tester er subjektive, siden lyd og hvordan du liker den er subjektiv i høyeste grad. Har ikke lest så veldig mye på forumer om dem, men leste på techradar sin test av dem

Enig i det du sier, tenkte i første omgang på at de får veldig mye skryt også på forskjellige forum. Dette ser jeg som viktigere en "proff testere"

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Enig i det du sier, tenkte i første omgang på at de får veldig mye skryt også på forskjellige forum. Dette ser jeg som viktigere en "proff testere"

Mvh
    Peter
    Ja, helt enig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobb:
    Beyerdynamic DT770Pro. Spiller fra Foobar via en Meier Audio Corda Aria amp/dac med crossfeed.

Hjemme:
    AKG 701. Spiller enten fra SB gjennom en Darkvoice rørsak (i stuen), eller gjennom cd/lp til RME ADI2. Sistnevnte løsning er klart å foretrekke.
    Belia

7.2/2.0
    Epson, Pioneer, Bladelius, Audio Physic, Adyton, NewClassD, RME, Well Tempered.

Side 19 av 45 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •