Hvilket headset har DU! - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 18 av 45 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 895
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Liker du lyden i AKG - så beholder du dem. Jeg har hatt 501 i 13 år før jeg gikk over på 702. Forsterkere kan man prøve litt fra eller til
    Good man8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    BWAH-AH-AH-HAAA! Om to uker har du skiftet mening likevel. Inntil da kan du jo vurdere noen alternativer til Burson HA-160 som koster $700 (i utlandet). Matrix M-Stage (2010 Version) - $270 på eBay. Hifiman EF5 - $400 fra head-direct.com. Begge to skal yte mye krefter. Frakt er hhv. gratis og $20. Ellers bedømmes (og berømmes) jo også Burson HA-160 hos Headfonia.

Ha en fruktbar tvil!
    Trodde jeg var prisbevisst jeg...:twisted:

Ha en god kveld, og takk for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut headsett-forsterkere som Fiio E3/E5 også. De koster ingenting på E-PayPal og virker bra.

Sjæl tester jeg ofte utstyret på hjemmesnekra mediaspiller-software basert på Microsofts gamle API:
    Multimedia Control Interface, MCI.

Innbiller meg at det låter bedre pga mindre ressursbruk, men er ikke sikker? Anyway, det gjelder å ha det litt morro med audio også..

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha skumlest denne tråden så tror jeg jaggu meg må kjøpe meg en slik: Bravo Hybrid Tube Amplifier | Headfonia

Billig og enkel Noen tips eller råd om annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha skumlest noe jævlig. Fiio e3/e5 er et alternativ.

Den forsterkern du linker til har et radiorør i signalveien, og det vil både øke støynivået,
    pluss låte mer og mer ræva etterhvert som glødetråden brenner mot rulleteksten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bowers & Wilkins P5 samt et par Sennheiser HD 595, førstnevnte er evig kos

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mixtape
    Sjekk ut headsett-forsterkere som Fiio E3/E5 også. De koster ingenting på E-PayPal og virker bra. ...
    Greit nok at i hvert fall FiiO E5 kan booste volumet til medgjørlige kanner på 32 Ohm som føyer seg pent etter lydkilden. Men den gjør lite med å tilføre kannene krefter. I tillegg snakker vi om AKG 701, stive som herda springfjærstål og føyelig deretter.
    Du må ha skumlest noe jævlig. Fiio e3/e5 er et alternativ.

Den forsterkern du linker til har et radiorør i signalveien, og det vil både øke støynivået,
    pluss låte mer og mer ræva etterhvert som glødetråden brenner mot rulleteksten.
    Og dette er noe du vet helt sikkert? Tror du bare er rør-hater som er fornøyd med Mp3 i 192 bits-oppløsning på Koss PortaPromp!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jeg bør skrive litt, siden jeg har mast på dere. Fikk AKG 701 i posten på fredag og har hørt på dem i ca.30 timer. Det er vel 10% av den tiden som jeg er blitt anbefalt som innspillingstid.

I det sekundet jeg tok AKG 701 på ørene så hørte jeg at disse var annerledes. Lytterommet var større. Og etter og ha prøvd litt frem og tilbake med AKG530 og 701 så er det forskjeller. En forskjell som jeg legger merke til er at jeg nå har en tendens til og høre på musikk som er av god kvalitet... Er redd dette er første fase i min hifi-idiot-forvandling

Jeg behersker ikke hifi-terminologien, men tror det gikk et lys opp for meg når det gjelder dynamikk. Yttrpunktene i musikken er lengre i fra hverandre og jeg opplever at jeg står i et større rom enn når jeg har på meg andre høreklokker.

Foreløpig kan jeg vel si at det nå er plass til instrumentene og at det fremdeles er plass til luft i mellom dem. Akg501 lyder bra i mine ører, men om jeg skal prøve meg på et eksempel; instumentene ligger på en skala mellom 1-50. Der 50 er lyseste punktet og 1 er det mørkeste. Bassen strekker seg opp til ca20.
    På AKG710 så er skalaen 1-100 siden her er det jo bedre plass til instrumentene, men her er bassen fremdeles rundt ca.20. Bassen slår dypere og jeg kan føle bassen.
    På AKG530 så er bassen raskere og mer kontant, men som dere ser på min hjemmelagede-skala så utgjør bassen en større del av lydbilde.

Kanskje det derfor er rett og si at FOKUSET på bassen er mindre, og oppleves som mindre på AKG701. Men er det mindre bass i 701? Eller er det bare så mye mer plass til alt det andre? Er egentlig fornøyd allerede med lyden på 701, men kjenner at jeg blit "grisk" siden lyden skal bli bedre etter noen hundre timer. Vi får se/høre og så skal jeg prøve og skrive noe like dumt8)

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine AKG 701 for noen uker siden. Veldig god lyd men tror ikke hodetelefonforsterkeren min, Pro-Ject Head Box II, har nok krutt. Den har fått gode tester men det lyder litt tamt når jeg setter på musikk type Metallica. Lurt på en litt kraftigere, f eks en rør-basert.

Oppdaget også i går kveld at den ene klokken har løsnet litt fra festet, litt over kuleleddet hvis det sier dere noe. Ikke noe stort men jeg ser at det er en glipe som det ikke er på den andre klokken.

Har hatt et portabelt AKG sett før, husker ikke benevneslen, som heller ikke hadde noen god byggekvalitet. Den ene klokken falt av etter en stund, dårlig limt til bøylen.... Synd at byggekvaliteten ikke står i stil til lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Fikk mine AKG 701 for noen uker siden. Veldig god lyd men tror ikke hodetelefonforsterkeren min, Pro-Ject Head Box II, har nok krutt. Den har fått gode tester men det lyder litt tamt når jeg setter på musikk type Metallica. Lurt på en litt kraftigere, f eks en rør-basert.

Oppdaget også i går kveld at den ene klokken har løsnet litt fra festet, litt over kuleleddet hvis det sier dere noe. Ikke noe stort men jeg ser at det er en glipe som det ikke er på den andre klokken.

Har hatt et portabelt AKG sett før, husker ikke benevneslen, som heller ikke hadde noen god byggekvalitet. Den ene klokken falt av etter en stund, dårlig limt til bøylen.... Synd at byggekvaliteten ikke står i stil til lyden.
    Når det gjelder krutt i forsterkeren så vil jeg bare nevne at jeg hadde min Beresford Caiman hooket opp til min bærbare og min stasjonære. Den stasjonære gav nesten dobbel styrke gjennom min caiman, selv om begge var koblet med usb
    Vi får håpe det løsner etter 300timer....

EDIT: Siden B1aR la igjen en link så legger jeg min her, også fra what hifi, ser også ut som den ligger på feil plass under cd?
    Beresford Caiman CD player review - from the experts at whathifi.com
    Nå vil ikke jeg anbefale denne over noen andre. Men jeg kan si at jeg kjøpte den som en DAC, men den har jo en klasse-A forsterker til hodetelefon. ;-)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har disse Philips HP1000 Headphones. Er vel knapt å få tak i i dag. Kjøpte dem for mange år siden. Ikke helt billige. Skal kunne gjengi frekvenser opp til 100000Hz. Da SACD ennå var på samlebåndet. De er meget detaljerte i lyden, men muligens noe over på den lyse siden. Syns de lydmessig passer bedre til min Yamaha 765 enn min Denon 4308. De fortjener garantert en egen hodetelefon forsterker med litt mørk lyd. Kansje rør er tingen
    Hvilket headset har DU!-philips-jpg

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par slike Philips HP1000 selv, kjøpte de på Expert for noen år siden. Jeg hadde en tusing igjen på en tilgodelapp og tenkte at et ok headset var jo alltids greit å ha. Ble veldig positivt overrasket over dette settet, spiller veldig bra!

Synes lydsignaturen er ganske lik AKG K701, detaljerte og heller litt mot det lyse. Var mye mindre forskjell mellom disse og AKGene enn jeg trodde, de mangler litt ro og rom i musikken eneste. Hva gjelder evnene til å få frem detaljene i musikken står de ikke mye tilbake for AKG.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips er vel for "straight" til å lage kanner som selger. Ikke første assosiasjon, hodetelefoner nei når man hører Philips-navnet. Sikkert slitesterk forbrukerelektronikk som resten av porteføljen deres, det HP1000-settet der.

Menigheten på head-fi.org sammenligner Philips HP1000 med Senneheiser HD580/650 og-hva-de-nå-heter-alle-sammen. Snakker om samme godlyd for en tredjedel av prisen som Sennheiserne går for. Kannene var visst nye rundt 2004 og er vel ikke mer å oppdrive. Ett par på Amazon for $75, eBay var tomt. Skal være glade i strøm, ha god gjengivelse i topp og mellomregister og kommer først til sin fulle rett med nok mating. Passer vel bra til akkustisk musikk og vokal da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zeezar skrev:
    Greit nok at i hvert fall FiiO E5 kan booste volumet til medgjørlige kanner på 32 Ohm som føyer seg pent etter lydkilden. Men den gjør lite med å tilføre kannene krefter.
    E3 er mer enn nok viser det seg. Fikk den idag. Med 70+70mW i 32 Ohm snakker vi om hørselsskader før du for sagt kake. I hvertfall med denne Solicen min så blir du lurt trill rundt. E3 er tyst i seg selv, og ørene + Solicen gir opp lenge før E3, så her er det krefter nok for noen tikroninger.

Og dette er noe du vet helt sikkert? Tror du bare er rør-hater som er fornøyd med Mp3 i 192 bits-oppløsning på Koss PortaPromp!
    Rør er konge på sitt vis, men for meg betyr resultatet mer enn midlene, for å si det slik.. Og, jeg har en gammel Koss HV/1A som står seg bra ennå. PortaPromp(?) har jeg dessverre ikke hørt noe særlig på.

Haugesynzar skrev:
    Det er vel 10% av den tiden som jeg er blitt anbefalt som innspillingstid.
    Det greiene her, med innspilling, er bare tull. De mekaniske egenskapene i dynamiske elementer i hodetelefoner og høyttalere er for alle praktiske formål konstante fra dag en.

Den eneste grunnen de (forhandlerne) snakker om dette er for å hjelpe deg over kneika ifall du synes nyerhvervelsen låter litt dårlig.

Etterhvert tilpasser hørselssystemet ditt seg feilene i produktet, ikke noe annet. Det har ikke noe med innspilling å gjøre. Det er bare tåkeprat.

Så, er du ikke fornøyd med lyden etter noen timers sjekk, så returner produktet og kjøp noe annet.

En annen ting når vi snakker headsett.. Ekte stereogjengivelse krever at hvert av ørene dine mottar et direkte signal, pluss et fra motsatt side fra samme kilde med en tidsforsinkelse og en modifisert frekvensgang pga formen på 'trynet' ditt og på ørene dine.

Et headsett kan ikke oppfylle dette kravet, så ikke snakk for mye om headsett og hi-fi i samme setning.

Spar på 'blomster-språket' til andre anledninger.

Newcomer kanztad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Ok, leste fort om disse og de er jo selfølgelig bedre enn mine AKG530 som de selger enda på CDON.no for 499kr. Ble litt skeptisk til linken din8) når jeg ser at Soundgarden vil ha nesten 1200Nkr for mine AKG530
    Men takk for tipset, skal lese mer om de, og kanskje til og med stikke ned på Soundgarden og høre de. Har alltid kjøpt usett/uhørt fra Lsound og Emotiva.
    jeg er vertfall veldig fornøyd med beats studio fra dr. dre
    de er virkelig og anbefale

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zeezar skrev:

E3 er mer enn nok viser det seg. Fikk den idag. Med 70+70mW i 32 Ohm snakker vi om hørselsskader før du for sagt kake. I hvertfall med denne Solicen min så blir du lurt trill rundt. E3 er tyst i seg selv, og ørene + Solicen gir opp lenge før E3, så her er det krefter nok for noen tikroninger.

Rør er konge på sitt vis, men for meg betyr resultatet mer enn midlene, for å si det slik.. Og, jeg har en gammel Koss HV/1A som står seg bra ennå. PortaPromp(?) har jeg dessverre ikke hørt noe særlig på.

Haugesynzar skrev:

Det greiene her, med innspilling, er bare tull. De mekaniske egenskapene i dynamiske elementer i hodetelefoner og høyttalere er for alle praktiske formål konstante fra dag en.

Den eneste grunnen de (forhandlerne) snakker om dette er for å hjelpe deg over kneika ifall du synes nyerhvervelsen låter litt dårlig.

Etterhvert tilpasser hørselssystemet ditt seg feilene i produktet, ikke noe annet. Det har ikke noe med innspilling å gjøre. Det er bare tåkeprat.

Så, er du ikke fornøyd med lyden etter noen timers sjekk, så returner produktet og kjøp noe annet.

En annen ting når vi snakker headsett.. Ekte stereogjengivelse krever at hvert av ørene dine mottar et direkte signal, pluss et fra motsatt side fra samme kilde med en tidsforsinkelse og en modifisert frekvensgang pga formen på 'trynet' ditt og på ørene dine.

Et headsett kan ikke oppfylle dette kravet, så ikke snakk for mye om headsett og hi-fi i samme setning.

Veldig fundamentalistisk vi skulle være her nå da?

Først blander du begrepene volum og lydprosessering.

Og når du sier at nytten av innspilling ikke er annet enn aktiv salgshypnose velsigna av mumble-fumble-ord, må du nesten være enig i at litt mental bearbeidelse av lyden kan gi illusjon av rom. Eller som andre i blind utstyrshysteri og naiv lytterglede over denne "lydhallusinasjonen" kaller rom og perspektiv og annet "blomsterspråk".

Du tøver fælt dersom du skulle mene at lydsignalet er det samme i begge hørelurene. Eller misforsto jeg?

Og, ... bruker du noe under brunosten?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haugesynzar skrev:

Klart svar i hvert fall:-D
    Når det gjelder Solic-tipset ditt, så vil jeg si at av de tre klokkene jeg nå har, så er det AKG530 som helt klart gir mest for pengene 500kr cdon.
    Solicen er elendige på hodet, det teller jo det også. Med din innstilling så tror jeg faktisk du vil bli fornøyd med AKG530
    Jeg har jo tenkt noen av dine tanker jeg også, men det er ikke mer en synsing, før du kommer med litt "backup". Jeg har forresten svart belte i synsing8)
    Når det gjelder blomsterspråk så behersker jeg nok ikke det nei
    Litt filosofisk så er jo ikke språk noe annet enn tanker videreformidlet på en stakato-upresis-ufullstendig måte. Men noen er bedre en andre, ja.
    Hadde jeg tatt meg selv mer høytidelig så hadde jeg brukt mer tid på skrivingen...Jeg er vel ikke den eneste som har sett min egen post og tenkt at dette kan forstås på mer enn en måte

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hællæ, Haugesynsar. Håper du koser deg med headsettene dine.

Poenget mitt med posten over denne er bare å si at hele audio-scenen er infisert av idiot-prek, som koster musikkelskere alt for mye penger.

Fokuser på det som gir mest igjen for pengene, og ikke bruk ei krone på tull:

ALtså, headsett = ikke Hi-FI.

Kjøp et par paneler fra Magnepan, de dyreste du har råd til + to suber laget for musikk, ikke hjemmekino.

Bruk timer på plassering, time inn og time ut med plassering pluss innstilling av delefiltrene.

Neste trinn, en moderne PA-forsterker (ikke noe Hi-Fi drit!) + en alminnelig god forforsterker (med tonekontroller) fra en velrennomert, normal produsent.

PA forsterkere er konstruert av kompetente ingeniører som vet hva som må gjøres for at ting skal låte bra. Det koster penger, det duger så det holder i årevis, og utstyret er ikke infisert av dyre tullekomponenter.

Kjøp en på 2x800W eller noe sånnt.

Mellom PA-forsterkeren og høyttalerne bruker du minimum 4kvmm kabler. All annen kabling må være av god kvalitet, men ikke kast bort pengene i woodo segmentet.

Etter det, en CD-spiller. CD er et genialt medium, og du finner skiver overalt til gi-bort pris, og lyden er totalt konge.

VInyl? Lenco med mellomhjul, eller Technics. MC pickup så slipper du interface problemene med korrekt kapasitans/resistans osv. Vinyl er artig, men ikke helt bra (eller korrekt) lydmessig.

Må du på liv og død ha et headsett, så er dyre Stax klokker det som er nærmest. De ser mer ut som et par høyttalere limt fast i trynet ditt, men lyder bra, og de fixer problemet jeg pekte på over på en ok måte.

Sjæl har jeg ikke råd til de, så det må bli Solic på meg. Artigere enn det meste, men ikke Hi-Fi.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker innstillinga di, mixtape. Belønninga med å gå utradisjonelle veier, er bl.a. at man risikerer å komme fram til resultater basert på erfaring. Pluss gleden ved å oppdage noe nytt, kanskje til og med for en billig penge.

Spis brunosten din med konduite og andakt. Får jeg enda foreslå smør under og nypemarmelade oppå?

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hællæ, Haugesynsar. Håper du koser deg med headsettene dine.

Poenget mitt med posten over denne er bare å si at hele audio-scenen er infisert av idiot-prek, som koster musikkelskere alt for mye penger.

Fokuser på det som gir mest igjen for pengene, og ikke bruk ei krone på tull:

ALtså, headsett = ikke Hi-FI.

Kjøp et par paneler fra Magnepan, de dyreste du har råd til + to suber laget for musikk, ikke hjemmekino.

Bruk timer på plassering, time inn og time ut med plassering pluss innstilling av delefiltrene.

Neste trinn, en moderne PA-forsterker (ikke noe Hi-Fi drit!) + en alminnelig god forforsterker (med tonekontroller) fra en velrennomert, normal produsent.

PA forsterkere er konstruert av kompetente ingeniører som vet hva som må gjøres for at ting skal låte bra. Det koster penger, det duger så det holder i årevis, og utstyret er ikke infisert av dyre tullekomponenter.

Kjøp en på 2x800W eller noe sånnt.

Mellom PA-forsterkeren og høyttalerne bruker du minimum 4kvmm kabler. All annen kabling må være av god kvalitet, men ikke kast bort pengene i woodo segmentet.

Etter det, en CD-spiller. CD er et genialt medium, og du finner skiver overalt til gi-bort pris, og lyden er totalt konge.

VInyl? Lenco med mellomhjul, eller Technics. MC pickup så slipper du interface problemene med korrekt kapasitans/resistans osv. Vinyl er artig, men ikke helt bra (eller korrekt) lydmessig.

Må du på liv og død ha et headsett, så er dyre Stax klokker det som er nærmest. De ser mer ut som et par høyttalere limt fast i trynet ditt, men lyder bra, og de fixer problemet jeg pekte på over på en ok måte.

Sjæl har jeg ikke råd til de, så det må bli Solic på meg. Artigere enn det meste, men ikke Hi-Fi.
    Fantasktisk at forumet endelig har fått et medlem som har alle svarene og kan alt! :roll:
    Liker også det at alt som du ikke er enig i er idiotisk.... Skal sies at jeg er enig i at det er mye voodo innen hi-fi, som gjør at mange kjøper unødvendig dyrt ekstrautstyr, les= dyre eksotiske HDMI kabler f eks.

Hva er det som gjør en hi-fi forsterker drit? Og hvorfor er en PA forsterker så fantastisk? De har generelt sett høyere forvrenging og er ikke laget for hjemmebruk.

Side 18 av 45 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •