Hvilket headset har DU! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 17 av 45 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 895
    Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Koss Porta Pro på jobb til hverdagslytting.
    Technics RP-DJ1200 på jobb for å stenge ute alle rundt meg når jeg har ekstra mye å gjøre på.
    AKG K940 hjemme når eldstegutten sin Xbox360 er i gang i stuen (trådløst).
    AKG K701 på JohnBlue Hydra for kvalitetslytting.
    Bilder finnes på min hifi-profil. Inntrykk i min tråd på diskusjonsforum (linker under).

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Haugesynsar: Den Beresford Caiman-en der er vel først og fremst en DAC. Hvordan den lyder, har jeg ikke satt meg inn men ser den funker bra som DAC. Skal du/dere ha dedikert hodtlf.amp finnes det jo en vidunderlig jungel der ute å velge i dersom $$$ ikke er problemet..

Å tenke at "det ene utjevner det andre" i signalveien er jo en måte å se det på og spiller vel inn til en viss grad. Lys klangkarakter paret med "mørk lyd" i h.tlf., demping av diskantregistret i ampen mot agressivitet i øvre register i h.tlf. osv. Viktig er det uansett at ampen leverer nok. Dersom Caiman-en ikke er særlig strømsterk, blir det kanskje ikke nok til AKG 701. mteinum vet en hel del om akkurat den hodetelefonen.

En fordel med rør-forsterkning er at man - i tillegg til gain-bryter som i hvert fall mange rør-h.tlf.amper har - også kan stille om lyden ved bytte av rør. Imidlertid har solid state-amper som regel mer krefter å øse ut og yter "bedre" i bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg noen Klipsch Image S4 til touchen min, og de må jeg bare si at jeg er veldig fornøyd med!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Takk skal du ha for tipset, ser forresten at du har Beyerdynamic DT 770 Pro 32 ohm. Liker når man ikke alltid anbefaler det man har selv. Men ok, har man det beste, så må man jo det8)

Edit : Leste nå om AKGk701 på what-hifi der de får skryt for det meste men ikke for "fluidity". Men dette var faktisk et av de positive trekkene med min Beresford Caiman. Er vel en ok match da?
    Lurer faktisk på dette med matching; alt er vel kansje litt subjektivt, men burde man gå for komponenter som har de samme kvalitetene slik at de virker synenergisk? DVS at de utnytter hverandres fordeler/kvaliteter? 1+1=3?
    Eller burde man gå for komponenter som jevner over hverandres svakheter?
    Tingen er at jeg hadde AKG 701 før, å derfor kan anbefale de på det varmeste. Drev de med en litt for svak rørforsterker, men du verden for en ren og klar lyd ! Så mye detaljer for så lite penger skal du jaggu lete lenge etter.

Sitter på beyerne nå for å ha et litt rimeligere og mer robust oppsett til laptopen. Snuser på nytt kremoppsett utenom, men får bare se hva det blir til.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har et bedre "tilbud" enn AKG k701 til 1900kr?
    De scorer jo glimrende på testene jeg har lest og da er jo prisen ofte fra 2500-4500kr!!
    Edit: Mener ikke bare AKG men også andre. Kjøper senere i dag, så jeg holder på triggeren;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg skaffet meg Sennheiser HD800 for ikke så lenge siden. I de siste årene har jeg hatt AKG 701 som jeg har hatt mye glede av. Inntil jeg fikk HD800 så var 701 de mest detaljerte og luftige hodetelefonene jeg hadde hørt. 701 på sin side erstattet Sennheiser HD650 med Cardas-kabelen (kabelen bidro til å løfte litt på "sløret" til HD650). HD650 er den Sennheiser-hodetelefonen som jeg har vært mest fornøyd med (selv om HD600 bare var markant dårligere).

Grunnen til at jeg skaffet meg HD800 var at jeg ønsket en erstatter til AKG 701. Selv om de låt veldig bra så kunne de være ukomfortable i lengden på grunn av hodebøylen. Erstatteren måtte være minst like oppløst, luftig og detaljert som 701. Jeg hadde hørt mye positivt om HD800 og den fanget min oppmerksomhet siden den ofte ble sammenlignet med 701. Mange hevdet at den hadde samme karakter som 701 (noe som var av stor betydning for meg), bortsett fra at den var bedre på alle områder. HD800 kom også best ut i direkte sammenligninger mot HD650.

Jeg er svært fornøyd med HD800: De overgår 701 på luftighet, detaljeringsnivå, perspektiv og romfølelse. Dette anser jeg som en liten prestasjon i seg selv, ettersom jeg aldri tidligere har hørt hodetelefoner som er i nærheten av 701 på disse områdene. HD800 har også litt bedre bass (strammere og renere). Men jeg vil ikke si at forskjellen er som natt og dag. 701 er dessuten langt rimeligere og slik sett representerer den bedre valuta for pengene.

HD800 er helt klart de mest komfortable hodetelefonene jeg har hatt. Det er litt uvant å ha dem på i starten, fordi øreklokkene er såpass store at de ikke rører ørene mine. Det føles som om det ikke er noe som dekker ørene i det hele tatt. Hodebøylen er dessuten veldig komfortabel og fordeler vekten mye bedre enn 701. Øreklokkene er dekt av et spesielt stoff som føles veldig behagelig mot huden. Jeg liker også at HD800 er konstruert på en slik måte at deler lettere kan byttes ut for vedlikehold eller kabeloppgraderinger. På bøylen står serienummeret og på mitt eksemplar hadde det passert 6000 (jeg har bedt om å få tilsendt frekvensresponsen for mitt eksemplar).

I de siste årene har jeg brukt Musical Fidelity X-Can V3 som hodetelefonforsterker. Lyden kan karakteriseres som behagelig og delikat. Den er også fullstendig støyfri (jeg kan skru volumet opp til 0 desibel -- hvilket er ekstremt høyt -- og allikevel hører jeg ikke noe støy eller sus). Når det er stille partier i musikken er bakgrunnen helt kullsort, for å bruke en billedlig metafor. Jeg har imidlertid bestilt X-Can V8 etter å ha lest noen meget positive omtaler.

EDIT: Valget falt til slutt på Lehmann Black Cube Linear istedet. Det er denne hodetelefonforsterkeren som Sennheiser brukte under demoen da de introduserte HD800 ifjor. Det sies også at BCL ble brukt under utviklingen av HD800. BCL bør dermed passe veldig bra til HD800.

Før jeg skaffet meg HD800 hadde jeg Denon AH-D5000 i en uke. Den kunne ikke måle seg med 701 når det gjaldt oppløsning og åpenhet. 701 var dessuten litt mer fremoverlent og direkte, med en mer åpen diskant. Denon hadde derimot mer bass og tyngde i bunnen, men noen ganger ble bassen litt i meste laget. Hvis man elsker mye bass så vil nok D5000 være en bra kandidat, men jeg foretrekker et litt mer "nøytralt" lydbilde. D5000 var allikevel ganske engasjerende å lytte på, og de minnet meg litt om Grado SR-125 som jeg hadde for mange år tilbake. Jeg vil karakterisere D5000 som delikat og litt varmere i klangen enn 701.

Denon AH-D1001 brukes når jeg er på farten. Jeg har brukt Koss Porta Pro i mange år og var ganske fornøyd med dem. Problemet var at de ble fort ubehagelige å ha på. Jeg prøvde først noen hodetelefoner i 700-kroners klassen, og selv om de låt bedre var de minst like ukomfortable. Jeg innså at jeg da måtte kjøpe hodetelefoner som ikke hvilte direkte på ørene. Valget falt derfor på D1001, som også låt veldig bra prisen tatt i betraktning. For sengelytting bruker jeg Argon HA-1, en ganske kurant og portabel hodetelefonforsterker.

Jeg har lagt ved noen bilder av Sennheiser HD800, AKG 701 og X-Can V3 (sammen med noen av mine favorittplater).
    Sennheiser HD800 hørtes ut som noe jeg ville ha....til jeg så prisen Takk for ett godt innlegg! Jeg går for AKG701.
    Takk til de som har hjulpet meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solic 923050, Kinesisk på sitt beste. Jula, kr.179.-
    Bare for å forklare den her.

Jeg har en Zoom Q3 som jeg bruker med dette headsettet.

Med en Q3 så kan du (blandt annet) sammenligne lyden i headsettet
    ditt med lyden av verden rundt deg.

Koble til, skru opp/ ned med +/-, og dette headsettet leverer helt
    konge.

Skru sakte opp med Solicen + Q3, og du bare forstørrer virkeiligheten skru ned, og du er tilbake i gamlelandet.

For meg er dette syretesten deluxe, og denne kjipe Solicen fra Kina
    er vinnærn deluxe. 8)

PO
    ointet er at dette kjipe headsettet er så jævlig bra at bare idioter overser det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mixtape

konge.

Skru sakte opp med Solicen + Q3, og du bare forstørrer virkeiligheten skru ned, og du er tilbake i gamlelandet.

er vinnærn deluxe. 8)

PO
    ointet er at dette kjipe headsettet er så jævlig bra at bare idioter overser det.
    Neste gang jeg er på Jula så skal jeg være snill og kjøpe dette. Jeg vil jo ikke være en idiot:-|
    Når du skriver syretest så er vel fleinsesongen like om hjørnet:twisted:
    Da får man et annet lydbilde, ganske så 3-4-dimensjonalt:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mixtape

konge.

er vinnærn deluxe. 8)

PO
    Jeg ville jo ikke være idiot så jeg har nå vært og kjøpt SOLIC 923050
    Spec: magnet diameter 50mm, mikrofon-58db, IMP 32ohm, følsomhet 105db, frekvens 20-20000hz.

Er imponert av lyden, ja! AKG 701 er jo over 10 ganger dyrere, de er sikkert ikke dobbelt så bra engang.....Blir spennende når jeg får de fra cdon.com. Disse er tiltenkt jentungen men disse skal jo også spilles inn.
    Innerst inne håper jeg jo at disse ikke skal bli bedre og at det heller skal lønne seg med AKG701. (Litt idiot, ja) Time will show.

Nå må jeg prøve og koble de til Caimannen. :roll:
    Edit: en ting er i hvert fall sikkert og det er at jeg kan spille mye høyere med de kinesiske, og jeg er enig at lyden er god. Takk for tipset jentungen ble glad, jeg ble i godt humør. Hadde det faktisk litt gøy på Jula også. Fortalte jo at jeg ikke ville være idiot, men det syntes vel kanskje Jula-damen som hørte jeg brukte 2000kr på et par øreklokker.

SuperEdit: Jeg og kona sitter og bytter litt mellom Solic og AKG 530. Finere lyd i AKG og dama ville absolutt ha AKG nu for talen var mye bedre. Åpnere og penere lyd i AKG men mer bass i Solic, om ikke like pen...Men Solic er jo heller ikke spilt inn...he-he
    God trøkk på bassen og kan spille høyere, sikkert mange unge fra MP3-generasjonen som går for disse....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens du er inne i lavprissegmentet `synsar, kunne du jo prøve ut Superlux HD-681 eller Superlux HD-668B. Det ellers så edruelige nettstedet Headfonia roser jo sistnevnte opp i skyene. Etter all den positive omtalen har prisen gått opp fra $30 til nærmere $50 på eBay (oi!). HD-681 ser ut til å være referanse-h.tlf. hos mekkerne på Rock Grotto audio Forum. Prisen på HD-681 (eBay) er ca. lik som for HD-668B.

Begge ligner jo mistenkelig på AKG og Audio-Technica, visstnok også med samme drivere som langt dyrere AKG-modeller. Hjemmesiden (NB: laster langsomt) til Superlux med specs og beskrivelser av flere kloner av mer kjente merker (må jo produsere for disse, eller?). HD330 og HD660 er f.eks. kliss lik Beyerdynamic. (URL dersom linkene svikter: www.superlux.com.tw)

Til venstre: Superlux HD-681
    Midt i: Superlux HD-668B
    Til høyre: Superlux HD-330

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått "Kina-produksjon", så skjer det rett som det er at et respektabelt firma bestiller 10 000produkter med god kvalitet, fabrikken produserer 20 000 og selger 10 000 "kloner" til lavpris.

Eller bare lager noe som ligner, i plast. God kvalitet som varer til det er pakket opp...

Edit; Hva tror du om disse hodetelefonene da zeezar?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerdynamic DT770 til Laptopen på hybelen i utlandet og Koss Porta Pro til og fra jobb

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått "Kina-produksjon", så skjer det rett som det er at et respektabelt firma bestiller 10 000produkter med god kvalitet, fabrikken produserer 20 000 og selger 10 000 "kloner" til lavpris.

Eller bare lager noe som ligner, i plast. God kvalitet som varer til det er pakket opp...

Edit; Hva tror du om disse hodetelefonene da zeezar?
    Eller at fabrikken som produserer for dyrere merker i Vesten har forhandla seg til særavtale om disturibusjon og/eller patentfritak på "sin side" av kloden. Nei, jeg har ikke prøvd ut assortimentet fra Superlux. Men tror nok det ligger "noe" i den positive omtalen av utvalgte produkter fra Superlux rundt om på diverse hodetlf.fora. Selvfølgelig vurdert opp mot den lave prisen. Om man dernest utvikler begeistring og kjærlig eierglede til plast og ultralette kanner bygget i kjipt, tynt materiale, er nå en annen sak.

Kan kanskje sitte og høre i mørket med lodder festet til bøylene? Neida, men av økonomiske grunner eller bare for å prøve ut billige alternativer så duger det sikkert bingo.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    HD-681 ser ut til å være referanse-h.tlf. hos mekkerne på Rock Grotto audio Forum. Prisen på HD-681 (eBay) er ca. lik som for HD-668B.

Begge ligner jo mistenkelig på AKG og Audio-Technica, visstnok også med samme drivere som langt dyrere AKG-modeller.
    Ble litt redd for at noen skulle ligne på AKG 701 , sitter enda og leser litt om de. HD-681 var vist en favoritt, men de rock grotto gutta hadde jo moddet/mekket og det kan jeg ikke.:neutral:

Ser forresten at CDON er midlertidig utsolgt, håper dette er etter de har pakket min. Når jeg får den så må 701 være "ca.1500kr bedre" enn AKG530 eller så sender jeg de tilbake. Valgte de siden de hadde omvente kvaliteter i forhold til mine SVS-MTS-01, og SVSPC12-NSD. Synes jeg får nok bass i min lille microkino på 3.5mX2m8) Synes lyden i AKG530 er deilig, men er jo langt i fra en ekspert! Men musikk er jo subjektiv, så mine ører, hjerne, hjelper meg litt

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du blir fornøyd med AKG 701 når du får dem

Hadde selv AKG450 eller hva de nå het, kosta 800 spenn husker jeg, de spilte dårligere enn mine koss porta pro til 129 på claser`n Aboslutt dårligste kjøpet jeg har gjort på lenge.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk bare på at AKG 701/702 krever menger av kraftreserver for å låte bra. Rett ut fra pc -> nope. iPod -> nope, her er det en solid amp som må til.

Jeg har til nå prøvd John Blue Hydra, Benchmark DAC1 og Burson HA-160

Den kraftigste av disse er Burson ampen og dette er en svært god match. Benchmarken har også bra med trøkk, men from og tilbake mellom denne og Burson så er det mye som savnes på lydkvaliteten - spesielt oppover i frekvensområdet. Hydraen er heller ikke gal, men den har ikke råskapen som Burson har.

[YOUTUBE]3LbsQRaQD6A[/YOUTUBE]

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Husk bare på at AKG 701/702 krever menger av kraftreserver for å låte bra. Rett ut fra pc -> nope. iPod -> nope, her er det en solid amp som må til.

Jeg har til nå prøvd John Blue Hydra, Benchmark DAC1 og Burson HA-160

Den kraftigste av disse er Burson ampen og dette er en svært god match. Benchmarken har også bra med trøkk, men from og tilbake mellom denne og Burson så er det mye som savnes på lydkvaliteten - spesielt oppover i frekvensområdet. Hydraen er heller ikke gal, men den har ikke råskapen som Burson har.

[YOUTUBE]3LbsQRaQD6A[/YOUTUBE]
    Ble vel annbefalt og snakke med deg lenger bak i tråden, litt sent nå men jeg har jo angreretten.
    Jeg kjøper ikke ny forsterker/Dac da bytter jeg heller hodetelefon.
    Her er en link til Caimannen min, den har en klasse -A forsterker husker jeg. Hvor sterk den er vet jeg ikke men den gir meg en god del bedre lyd en fra PCen. Max power consuption 50watt, står det bak på den.
    EDIT; kremt...Beresford Caiman CD player review - from the experts at whathifi.com

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettpris på støyreduserende h.tlf.: SilverCrest KH 2347 (Kilde: rockgrotto.proboards.com). Disse føres av Lidl til under 20 euro(!). Det ligger et-par eks. til $30 ute på eBay, fraktpris rundt $10. En teori hos `grotto-folka går på at dette er en re-branding av et dyrere merke for en større produsent, JVC, Sony, AKG eller noe sånt. Et litt høyt støygulv kan iflg. teorien være årsak til re-brandingen. Mulig det, høy byggekvalitet og god lyd kan tilsi noe sånt, menes det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Jeg kjøper ikke ny forsterker/Dac da bytter jeg heller hodetelefon. ...
    BWAH-AH-AH-HAAA! Om to uker har du skiftet mening likevel. Inntil da kan du jo vurdere noen alternativer til Burson HA-160 som koster $700 (i utlandet). Matrix M-Stage (2010 Version) - $270 på eBay. Hifiman EF5 - $400 fra head-direct.com. Begge to skal yte mye krefter. Frakt er hhv. gratis og $20. Ellers bedømmes (og berømmes) jo også Burson HA-160 hos Headfonia.

Ha en fruktbar tvil!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker du lyden i AKG - så beholder du dem. Jeg har hatt 501 i 13 år før jeg gikk over på 702. Forsterkere kan man prøve litt fra eller til

Side 17 av 45 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •