Hvilket headset har DU! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 16 av 45 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 895
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Jeg har Sennheiser HD201, Bose QC2, Sennheiser HD465, Sennheiser HD555, BeyerDynamic DT770PRO og Denon AH-D2000. (listet etter lydkvalitet).
    Sennheiser HD201 og HD555 er gitt bort siden sist. Nå består samlingen av Bose QC2, Sennheiser HD465, CAL!, Beyerdynamic DT770Pro, Audio Technica ATH-M50 og Denon AH-D2000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau leste etterpå at det var USB signal input.

Jeg mener;
    > aux in/out > pc-høytalere
    pc > toslink eller usb > ibasso
    > headsett-utgangen > d2000

da slipper en jo også støy på pc-høytalerne

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    Jau leste etterpå at det var USB signal input.

Jeg mener;
    > aux in/out > pc-høytalere
    pc > toslink eller usb > ibasso
    > headsett-utgangen > d2000

da slipper en jo også støy på pc-høytalerne
    Klarer ikke å følge deg her. Trodde du mente harddisk (PC)/evt. annen lydkilde>iBasso>forforsterker/integrert forsterker>høytalere. Spørsmålet er vel om DACen intergreres ved bruk av AUX-out?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble litt feil den forrige posten. Ikke så viktig heller egentlig. Spørsmålet er bare da, skal he na D10 eller D2+ :/

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akg

Har AKG K 701. Venter på Dac med klasse-A hodetelefon forsterker så eg får teste dei skikkelig, men var veldig fornøyd med detaljene i lyden uten klasse-A forsterkeren. Meget fornøyd! 701 er forøvrig mitt første seriøse headset, så skal bli spennende å utforske head-fi verdenen litt.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,199
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    herremin, zeezar - de audio-technica blir jo bare bedre og bedre.......

At ikke en eller annen kjede tar disse inn til landet, det er jo helt tragisk....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    ble litt feil den forrige posten. Ikke så viktig heller egentlig. Spørsmålet er bare da, skal he na D10 eller D2+ :/
    Du skal selvfølgelig ha iBasso D10 m/opamp-settet til $25! Åpne litt høyt og bare øke etter hvert, vett`u.

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    herremin, zeezar - de audio-technica blir jo bare bedre og bedre.......
    At ikke en eller annen kjede tar disse inn til landet, det er jo helt tragisk....
    Den som eier salgsapparatet, ... osv. Markedslederne innafor hodetelefoni har vel flere bein å stå på og et bredere salgsnett. Ikke for å lage en ny Music Angel-tråd, men Audio-Technica har sjel! Et nettsted som tar for seg h.tlf. og tilbehør og vurderer hardwaren ganske nøytralt(?), Headfonia.com, stemte M-50 som bestevalg blant 9 populære modeller innafor nogenlunde samme kvalitetssjikt.
    Ultrasone DJ1Pro
    Shure SRH-840
    Audio Technica M-50
    Shure SRJ750DJ
    AKG K181DJ
    Monster Beats Studio
    Audio Technica ESW-9
    Sennheiser HD25-1 II
    Beyerdynamic T50p
    Har under et anfall av kontrollert raseri knust restene av mine A-T ATH-ES7 og solgt A-T ATH-AD700-ene under et ukontrollert anfall av pengemangel. Nå sliter jeg med de sminkede Denon AH-D2000-horene som får all musikk til å låte bra, -sukk-. I desperasjon er defor A-T ATH-A900-ene igjen kommet i aktiv bruk, mer ærlige om enn "mer grå" i lyden. Når Hamar kaller skal jeg ha meg et sett i Audio-Technica forteføljen, av de litt lenger oppe i treet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må finne ut om iBasso leverer slik at en slipper å bidra til samfunnet først ;p
    270USD ble litt mer enn det jeg hadde tenkt. Planen var ca 1000 nemlig. Men når man først banger til med D2000 så må det vell få verdig elektronikk å jobbe på.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg igjen h.tlf. for mobil bruk. Heeerlig! Audio Technica ATH-SJ5, bestilt fra selger jithk på eBay. Nydelige USD 60 inkl. frakt (USD 11) og merket som gave, enda uten at jeg ba selger om det.

A-T`s umiskjennelige musikalitet fornekter seg heller ikke her. I tillegg til å være lette, er de passe pene/røffe og lar seg legge sammen både flatt og foldet. Lydmessig kan dette foreløpig gå alle veier, har bare hørt gjennom de en times tid. Foreløpig inntrykk er som forventet, ingen WOW-faktor med holografi og superadskilt lydbilde (hva får man ellers for NOK 300). Av utseende ligner de på Creative HQ-1700 som jeg hadde, men ATH-SJ5 har større fylde og sammenheng fra diskant - som slett ikke er plagsom - til ned i bassen. Dyptonene har som forventet ikke "stålkontroll" men er likevel så absolutt til stede. Regner med dette kommer mer på plass ved innkjøring. Dette blir bra! (Bare de ikke ender som ATH-ES7, mellom slegga og betongen etter mislykket lodding [les: sviing]).

Newcomer Chris Ihao sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerdynamic DT-770 (2005 edition, 250 ohms).

Har headset amp på breakout lydkort og to forskjellige fiio hodetlf. forsterkere til annet bruk.

Kjøpt primært til musikergenet mitt (mitt mini hjemmestudio), men DT-770'ene er nydelige å lytte til musikk med også. Happy med kjøpet, så ser ikke noen grunn til å bytte med det første

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått kjørt seg inn noen dager, Audio Technice ATH-SJ5-kannen mine. Og visst hjalp det på. Nedre lydregister har fått bedre definisjon, bassen er der den skal være - mer kontant og med fin bunn i lydbildet. ATH-SJ5 overrasker med sin åpne lyd og gode sammenheng mellom topp og bunn. Til å være såpass små, og mtp. den lave prisen, er romfølelsen i musikken upåklagelig.

--------

Vurdert både på rock og elektronica med dyp bass og raske taktskifter og på roligere, akkustisk gitarbasert musikk. Her er de absolutt "bra nok" til bærbar bruk. Til klassisk (f.eks. Brahms`symfonier + Hungarian dances) avslører jo mangelen på definisjon seg, særlig i midtre og øvre register, mer forventes heller ikke. To kompixer som prøvde kannene ble også positivt overrasket og bemerket lydkvaliteten (uten at det nødvendigvis er noen garanti).

--------

I omtaler på head-fi.org sammenlignes disse ofte med AKG K81DJ, men scorer høyere. Ikke minst er de fleksible løsningene med vendbarhet i alle retninger med på å kunne finne rett stilling, uansett hodeform. Halvåpne men slipper fint lite lyd ut, heller ikke allverden inn i ikke altfor støyende miljøer. Ligger oppå ørene uten å klemme og de akkurat passe myke putene er trukket med behagelig kunstskinn. Absolutt verdt sine USD60 (inkl. USD10 i frakt).

--------

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Beresford Caiman til hodetelefonforsterker koblet til PCèn pluss en AKG530. Dette er kjøpt til kona siden jeg er kinosjef på min minikino8)
    Caiman og AKG530 ble begge kjøpt etter anbefalinger her på avforum.

Jeg er meget fornøyd med begge deler men vet jo av erfaring at man går ikke tilbake på kvalitet når det gjelder lyd og bilde
    Penger er alltid den viktigste faktoren sammen med kvalitet, frem til jeg blir lotto-millionær:-D Derfor må dere annbefale meg et hodesett som jeg skal putte i min klasse-A forsterker; pris under ca.2500kr.
    Jeg er rett og slett på jakt etter den som gir mest for pengene.

Er veldig glad for alle svar og spesielt fra folk som har hørt litt mer enn kun ett hodesett. (Slik som meg som jo selvfølgelig vil annbefale mine AKG530 til 500kr for jeg har jo ikke hørt andre... )

Newcomer kanztad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beats studio by Dr. dre svart goe hodetelefoner
    Beats Studio by Dr.Dre Hodetelefon | Soundgarden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanztad
    beats studio by Dr. dre svart goe hodetelefoner
    Beats Studio by Dr.Dre Hodetelefon | Soundgarden
    Ok, leste fort om disse og de er jo selfølgelig bedre enn mine AKG530 som de selger enda på CDON.no for 499kr. Ble litt skeptisk til linken din8) når jeg ser at Soundgarden vil ha nesten 1200Nkr for mine AKG530
    Men takk for tipset, skal lese mer om de, og kanskje til og med stikke ned på Soundgarden og høre de. Har alltid kjøpt usett/uhørt fra Lsound og Emotiva.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solic 923050, Kinesisk på sitt beste. Jula, kr.179.-

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    ... Er veldig glad for alle svar og spesielt fra folk som har hørt litt mer enn kun ett hodesett. ...
    Jeg har ingen erfaring med Caiman DAC-en men har hørt jo og eier noen kanner, uten å ville skryte på meg ekspertise. Har i tillegg sans for rør-forsterkning. Det går kanskje på bekostning av den kontante basslyden, men betaler seg andre steder i lydbildet, synes jeg. Som med høytalere, er det noen sider ved anskaffelsen av hodetlf. som det er greit å ha klarert før anskaffelse. Ikke minst gjør det utvalget mindre og valget lettere.

Foretrukket musikktype?
    Åpne eller lukkede hodetlf?
    Matching hodetlf-amp?
    Solid State eller rør-forsterkning?
    Lett- eller tungdrevne kanner?
    Impedans?

De to siste punktene er ikke nødvendigvis samme sak. Noen kanner trenger strøm for å yte bedre og komme til sin rett selv om hovedregelen er at høy motstand (Ohm) krever strøm. Lav-ohmige kanner kan også behøve forsterkerkraft pga. konstruksjon og byggematerialer.

Nå sier du jo at anlegget vil være stasjonært og at prissjiktet ligger på opptil 2,5K. Da er du jo langt på vei. Vit bare at prisen på kanner er kunstig høyt her hjemme. Jeg ville kikke i kassene på eBay. Vil ikke gi noen allmenne råd siden jeg allerede er fortapt i Audio Technica-merket og som sagt foretrekker rør-amping.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Har en Beresford Caiman til hodetelefonforsterker koblet til PCèn pluss en AKG530. Dette er kjøpt til kona siden jeg er kinosjef på min minikino8)
    Caiman og AKG530 ble begge kjøpt etter anbefalinger her på avforum.

Jeg er meget fornøyd med begge deler men vet jo av erfaring at man går ikke tilbake på kvalitet når det gjelder lyd og bilde
    Penger er alltid den viktigste faktoren sammen med kvalitet, frem til jeg blir lotto-millionær:-D Derfor må dere annbefale meg et hodesett som jeg skal putte i min klasse-A forsterker; pris under ca.2500kr.
    Jeg er rett og slett på jakt etter den som gir mest for pengene.

Er veldig glad for alle svar og spesielt fra folk som har hørt litt mer enn kun ett hodesett. (Slik som meg som jo selvfølgelig vil annbefale mine AKG530 til 500kr for jeg har jo ikke hørt andre... )

Tror det beste kjøpet her på berget som jeg ser det er AKG K701 hoss cdon.com om du skal ha best mulig lyd for lite penger. Til den prisen er de et røverkjøp !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Jeg har ingen erfaring med Caiman DAC-en men har hørt jo og eier noen kanner, uten å ville skryte på meg ekspertise. Har i tillegg sans for rør-forsterkning. Det går kanskje på bekostning av den kontante basslyden, men betaler seg andre steder i lydbildet, synes jeg. Som med høytalere, er det noen sider ved anskaffelsen av hodetlf. som det er greit å ha klarert før anskaffelse. Ikke minst gjør det utvalget mindre og valget lettere.

Foretrukket musikktype?
    Åpne eller lukkede hodetlf?
    Matching hodetlf-amp?
    Solid State eller rør-forsterkning?
    Lett- eller tungdrevne kanner?
    Impedans?

De to siste punktene er ikke nødvendigvis samme sak. Noen kanner trenger strøm for å yte bedre og komme til sin rett selv om hovedregelen er at høy motstand (Ohm) krever strøm. Lav-ohmige kanner kan også behøve forsterkerkraft pga. konstruksjon og byggematerialer.

Nå sier du jo at anlegget vil være stasjonært og at prissjiktet ligger på opptil 2,5K. Da er du jo langt på vei. Vit bare at prisen på kanner er kunstig høyt her hjemme. Jeg ville kikke i kassene på eBay. Vil ikke gi noen allmenne råd siden jeg allerede er fortapt i Audio Technica-merket og som sagt foretrekker rør-amping.
    Begynte med og lese litt tester i går. Jeg er typen som ikke er redd for og bruke penger på det jeg vil ha(har jo kredittkort; navn "Goldenboy"), men jeg hater og måtte inrømme i ettertid at mitt kjøp var forhastet. Dvs. at for ca. samme summen med penger så kunne jeg hatt noe bedre. Jeg tar godt vare på tingene mine og har de derfor lenge8) Da er målet mitt at jeg flere ganger i uken kan skryte til kona at her fikk vi det aller beste på det gitte tidspunkt:twisted: :-D :-D

Så at "CRIS lenger oppe på siden" hadde Beyerdynamic DT-770 (2005 edition, 250 ohms), og når jeg så sjekket så hadde vist disse også vært laget i 80ohm. Et hinder som måtte leses om, men som du jo har svart litt på. Jeg tror Caimanen min er en A-forsterker på ca 50watt, det står i hvert fall at den bruker max 50w....Prøvde og lese meg opp på den men fant ikke watt styrken, men masse om lyden.

Jeg har ikke hatt det samme utgangspunktet som mange andre seriøse hodetelefonbrukere. Det som gjorde at jeg gikk for denne DACèn var at jeg leste litt om DACèr og hvordan dette kunne forbedre lyden i forhold til en reciever. Når jeg fikk den så fant jeg fort ut at dette ville bli for mye av det gode på min lille kino, og at den derfor passet til kona som satt og hørte på Spotify fra en billig, bærbar Toshiba. Jeg gikk altså for AKG530 siden disse var såpass billige og vips så ble både jeg og spesielt kona overveldet av den fine lyden. Nå kunne jo Kona også guffe skikkelig på, noe som ikke var mulig med lydkortet til PCèn.

Vi ente altså opp med en hodetelefon-forsterke og ok hodetelefoner, og for oss var dette en ny verden! Det morsomme nå er at når jeg leser om Caiman så sier f.eks What-Hifi at Caiman mangler trøkk og energi, men det var jo dette jeg og kona var så fornøyd med Caimanen får 5stjerner og de beste egenskapene skal viss nok være den åpne, detaljerte tredimensjonale lyden. :-D

Når jeg så er på jakt etter hodetelefoner så må det vel være ett par som er lette og drive, siden dypbass og energi ikke er Caimans beste sider?
    Vel det er jo her dere kommer inn som kan gi meg noen kvalifiserte velmenende råd!

Ett par spm til slutt: Vi har brukt USB-utgangen og dette er vel 16bits lyd? Er dette fy-fy og noe jeg vil kunne høre? Og videre, er det vært pengene og "investere" i Spotify Premium siden man da får bedre overføring/lyd?
    Er det vært pengene?

Takk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Tror det beste kjøpet her på berget som jeg ser det er AKG K701 hoss cdon.com om du skal ha best mulig lyd for lite penger. Til den prisen er de et røverkjøp !
    Takk skal du ha for tipset, ser forresten at du har Beyerdynamic DT 770 Pro 32 ohm. Liker når man ikke alltid anbefaler det man har selv. Men ok, har man det beste, så må man jo det8)

Edit : Leste nå om AKGk701 på what-hifi der de får skryt for det meste men ikke for "fluidity". Men dette var faktisk et av de positive trekkene med min Beresford Caiman. Er vel en ok match da?
    Lurer faktisk på dette med matching; alt er vel kansje litt subjektivt, men burde man gå for komponenter som har de samme kvalitetene slik at de virker synenergisk? DVS at de utnytter hverandres fordeler/kvaliteter? 1+1=3?
    Eller burde man gå for komponenter som jevner over hverandres svakheter?

Side 16 av 45 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •