Hvilket headset har DU! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 15 av 45 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 895
    Newcomer Norman sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grei opplisting fra billig til dyr

Hei.
    Denne opplistingen bør gi brukbare tips til mange potensielle kjøpere:

Top 10 Best Headphones - 2010 Gear Guide | HeadRoom Audio

vh Norman

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nevnt det før, men denne er også informativ og til å bli klok på; forholdsvis billige klokker til bruk på bærbart utstyr. Mye info i post #1 og 2. Tabell på slutten av post #2.

HeadRoom Audio har jo også en tjeneste der man kan bygge grafer over div. verdier for sammenligning. Nyttig den óg.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Aurvana Live! Kom greit ut på den lista du oppga zeezar, så vil tro at jeg ikke har gjort noe dårlig kjøp iallefall :-) Jeg er iallefall veldig fornøyd med dypden i lydbildet i disse. :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Ser at Aurvana Live! Kom greit ut på den lista du oppga zeezar, så vil tro at jeg ikke har gjort noe dårlig kjøp iallefall :-) Jeg er iallefall veldig fornøyd med dypden i lydbildet i disse. :-)
    CAL er veldig bra til prisen, < 600,-.
    Transduceren (elementet) og rommet i klokken er identisk med Denon D-1001.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Transduceren (elementet) og rommet i klokken er identisk med Denon D-1001.
    Dette visste jeg faktisk ikke. Tøft! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snadder her, må jeg si.

Har selv Grado GS1000, drevet av en MAD HD250 forsterker og en mhdt Havana DAC.

På bussen gjør Etymotic ER4p seg godt.

Bilder?

Newcomer johante sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akg K701

AKG K701 <3

Fantastisk lyd, spesielt midttone og diskant, samt presis bass og dynamikk, for ikke å snakke om fantastisk komfort. Solid byggekvalitet også :P

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gått til innkjøp av AKG K 701. Vet at disse trenger en head-amp for å blomstre. Har enda ikke kjøpt meg head-ampen, og lurer derfor på om jeg kan spille telefonene inn uten amp? Spille de inn med f.eks en iPod?
    Øystein

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Beyerdynamic DT770-Pro. Veldig fornøyd!

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Jeg må nesten spørre igjen

Er ikke dette kortet et godt alternativ til egen hodetelefon forsterker?

Komplett.no - ASUS Xonar Essence STX

...

Men jeg vil gjerne vite om noen på forumet her har erfaring med dette lydkortet med egen hodetelefon forstkerker, og kanskje har sammenlignet med dedikertere hodetelefon forstkerkere
    Bruker selv dette kortet uten amp for tiden på et par Sennheiser HD 595 og det låter veldig bra det. Men for å få ut den ekstra lille guffen bør du nok kjøre på med en egen amp også, for det høres litt anstrengt ut når man spiller litt høyt.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir ikke voldsomme sakke i forhold til det dere har, men i forhold til at det kun er til å bruke i blant når je rett og slett ikke orker å sette mei ved anlegget, eller er på tur så fungerer mine Pioneer SE-MJ5 meget bra for mei

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,291
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tips fra alltid hyggelige zeezar ble det handlet på ebay og i dag kom denne pakken:

Pakken med mva-registrering - ikke ublu avgift, kr 217,-

Out of the box

Og her er innholdet.
    Det første jeg la merke til er den profesjonelle løsningen med spiral-metall der kabel føres inn i jackpluggen. Slikt ser man også på profesjonelt utstyr.
    Og den hendige bag'en som man pakker ned headsetet når man er på reise.

Solid jack

Og også en bra mini-jack gjenget på jack'en

Lyden:
    her er ikke annet å si enn at dette er bang-for-bucks så det holder.
    Skålene isolerer veldig godt, noe som var veldig viktig i valg av merke/type. Lekkasje ut/inn er nærmest fraværende.
    Og ATH-M50 gir et nydelig lydbilde.

Frekvensrespons:

De går dypt. Dypbass (om man kan kalle det slikt på klokker) legger man godt merke til på Avratz (Infected Mushroom), Planet Dada Flamboyant (Yello) og Also sprach Zarathustra (OST fra 2001: A Space Odyssey).
    Bass forøvrig er flott; passe tight. Mellomtonen er behagelig tilstede og diskantområde er ikke masete.

"The M50's excellent clarity, rich musical detail, and clean extension both high & low will surprise when comparing to others in the category at similar price points.", nettopp - det er slik de er.

Komfort: de er tette! Med kunststoff (skai?) blir det noe klamt, men ikke verre enn at det kun er merkbart etter lengre lyddetid.

Byggekvalitet:
    denne er solid. Det er kvalitet hele veien; fra klokker, via kabel til jack. Kabelen er coiled på disse, men de finnes også som straight. Coiled er en fordel om man skal bruke klokkene til en mobil enhet.

Holografien og kanalseparasjonen er fantastisk. Testlåt Private Investigations med Dire Straits. Denne detaljerte låta presenteres på en fenomenal måte. Man får følelsen av å være i studio med Dire Straits. En klarhet og åpenhet jeg ikke har hørt i klokker før. Dynamikken er påfallende uten at de sterke partiene blir ubehagelig å høre på.

Testmateriale ble spilt på PC > FLAC filer > USB > Beresford DAC TC-7520
    (fruen hadde TV på like ved siden av lytteplassen uten at det ene eller det andre var sjenerende for noen av oss)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åj, takk for ros, Supertramp. Og gratulerer med et sett ultraflotte hodetelefoner! A-T ATH-M50 står som et alternativ ved kommende kjøp, selv om kontoen er skrapa etter mange, lange studieår.

Jeg måtte sågar selge A-T ATH A700-ene mine. De gikk til en god venn og prisen var akseptabel - heller er de ikke vanskelig å erstatte, så jeg ser på avhendingen bare som et påskudd for en nyanskaffelse, da gjerne et-par trinn opp i kvalitet og pris. Og så må jeg få lodda A-T ATH ES-7 til bærbarbruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat bestilt meg Denon AH-D2000. Planen er å bruke de på PC og muligens på en Cowon D2+.

Har sett litt på iBasso D10 og D2+, noen som har synspunkter på hvordan dette vil gå? Trenger en DAC til PC, helst med USB, og det har ikke Argon sin.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD 215, ikke noe godlyd for å si det sånt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye lekkert som passer Denon D2000. Lav impedans (28 Ohm) og rik lyd.

Av DAC amps ser jo iBasso D10 ut til å være en referanseDAC-amp i audiofile kretser. I tillegg får du et D10 opamp kit til $25. iBasso har flere DAC-amps; P3+ og D4 Mamba. Dybdesøk på Head-fi.org skulle bringe mer klarhet i hva forskjeller og likheter går ut på. Generelt er iBasso kjent for kvalitet og vennlig prisede produkter.

Andre DAC-amps jeg kommer på i farta: NuForce Mobile (bare $99, litt bassfattig sies det).
    Practical Devices XM5. Tilbehør/valgfritt: OP-amps og chips, $245.
    HeadAmp PICO har også et dyrere alternativ, $499 ($349 uten DAC).
    RSA Predator er vel også en verdig utfordrer, - oi, $475!.
    Eller går bare lista i det uendelige..., men TTVJ Portable slim må kanskje nevnes, $449 (349 u/DAC).

Nyttig tråd (Head-fi.org).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så vil jeg helst ha med USB og volumknappen på framsida slik som D2+ og D10 har. D2+ holder sikkert, men sikkert kjekt ned optisk inngang og mer batteritid med D10. Hva er opamp? Hvor bestiller man helst iBasso egentlig?

Har et par Creative Gigaworks T20 PC-høytalere som egentlig fungerer veldig bra til prisen. Spørsmålet er om man skal plukke de vekk og bare bruke D2000 fra nå av De tar jo så innsides med plass :O

Har lurt litt på Nuforces uDAC-2 også da den er ut til å være enda mindre enn iBasso D2+/D10. Men etter det jeg har lest er den mer en DAC enn amp? Om den er portabel (har batteri) er egentlig ett fett, har UE SuperFi3 Pro til det

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva en OPamp er? Tja, det blir som å spørre om hva innholdet i pølser er. Jeg vet ikke, men de funker og smaker godt. Imidlertid vet jeg godt at OP-amp står for Operational amplifier (no: operasjonsforsterker 1, 2) og lar en tweake og stille om på lydsignatur og gain. Her er det forresten en som stiller samme spørsmål og Head-fi.org er full av stoff om emnet. Gakk dit. Lange diskusjoner også om hvilke OPamper som passer hver enkelt amp.

iBasso bestilles raskt og rederlig via hjemmesiden deres. Bestilte i sin tid, mens merket holdt på å innarbeide seg på det globale nett-markedet, en P2 derfra og det gikk bare greit, det. Vær OBS på at søstermerket Mini-Audio iBasso via f.eks. eBay og audiophilechina.com er samme vare men ikke ment for eksport (lavere kvalitet?). Dekkes derfor heller ikke av garntien fra iBasso.

NuForce uDAC-2 er ikke portabel, nei. Har headphone ut men visstnok ikke kvalitet som er en Denon D2000 verdig. Spør du meg, ser jeg på iBasso D10 som en sikker investering. Men frihet er å velge. God Løk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om iBasso-ene tar lyd fra USB, eller bare strøm? Vil nødig bruke 3,5mm fra PC liksom.

Om den tar lyd også via USB så tror jeg at det blir en D2+, tar den ikke lyd må det bli en D10.

Ser det står den har både 3,5 inn og ut, vil det si at jeg kan kjøre 3,5mm ut fra iBasso og inn i PC-høytalerne mine? (pc>usb>dac>minijack>høytalere) Vil den da gi lyd både til høytalerne og headsett-utgangen samtidig?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da fanden viiite, men hjemmesida presenterer iBasso D2+ Boa med bl.a. "USB signal input". I tillegg er der jo en AUX in/out, men om "in" og "out" går på samme krets, vites ikke. Ved bruk av "out" må vel signalet gå via 3,5 mm mini-jack>forforsterker (evt.tilsvarende linjetrinn som fordeler/splitter signalet)>høytalere?

Noen som har erfaringer her?

Side 15 av 45 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •