Hvilket headset har DU! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 14 av 45 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 895
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Har noen funnet noen spesifikasjoner på denne? Finner ikke ett pip. Føler det er litt russisk rulett å kjøpe en boks man ikke aner hva inneholder.
    Er jo tilbud på en masse Abrahamsen-stæsj.. Det meste er visstnok på tilbud, så....

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nesten spørre igjen

Er ikke dette kortet et godt alternativ til egen hodetelefon forsterker?

Komplett.no - ASUS Xonar Essence STX

Har lest mye om det på nett, og sant å si har jeg vel ikke vært borti mange produkter som har fått så mye positive omtale fra både ekspert tester og vanlige brukere.

Men jeg vil gjerne vite om noen på forumet her har erfaring med dette lydkortet med egen hodetelefon forstkerker, og kanskje har sammenlignet med dedikertere hodetelefon forstkerkere

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koss porta pro

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    BD spilleren er en Pioneer BDF 51. Jeg har ikke peiling om den har bedre eller dårligere dac enn 905n.
    Den analoge stereolyden på Pioneeren er visstnok ganske bra (hvis en sammenligner med andre BD-spillere i samme prisklasse), så det skulle ikke forbause meg om den låt litt bedre enn receiveren din. Men dette kan du jo lett finne ut av selv ved å koble spilleren analogt til receiveren i analog bypass-modus

Men det er jo mest praktisk for meg å koble en egen forsterker til receiveren da alle mine komponenter er koblet til den
    I utgangspunktet vil jeg ikke anbefale å koble hodetelefonforsterkeren til receiveren, ettersom du da forlenger signalveien. Men du kan jo forsøke å koble hodetelefonforsterkeren til pre-out eller en av linjeutgangene dersom du synes en slik løsning er mer praktisk.

Alternativet er å fokusere på den beste lydkilden din (for aktiv musikklytting) og koble opp denne direkte til hodetelefonforsterkeren (Pioneeren kan naturligvis være tilkoblet receiveren og hodetelefonforsterkeren samtidig). Det er jo ikke sikkert det er like kritisk for deg at lydkvaliteten fra f.eks. spill går igjennom hodetelefonforsterkeren, spesielt dersom receiverens hodetelefonutgang gir grei lyd.

Lurer også på om ikke dette lydkortet er et godt alternativ til hodetelefon forsterker?. Det får ihvertfall lysende kritikk med high end hodetelefoner på nett
    Hvor stort budsjett har du? Har lest litt om dette lydkortet selv, men har ingen personlige erfaringer med det. Hodetelefondelen virker bra til prisen og ifølge de tekniske spesifikasjonene så skal det ikke ha noen problemer med å drive mer tungdrevne hodetelefoner. På den annen side så er ikke høy lyd nødvendigvis det samme som god lyd. Dersom budsjettet ditt strekker seg lenger enn til 1200 kr, så ville jeg nok vurdert en dedikert hodetelefonforsterker. Spørsmålet er jo hvor mye du er villig til å gi for å få bedre lydkvalitet (eller sagt på en annen måte: Gitt at det er en forskjell i lydkvaliteten; hvor mye er du villig til å betale for denne forskjellen?).

Jeg er heller ikke sikker på om du nevner dette lydkortet fordi du primært er ute etter et bra lydkort, eller om du egentlig er ute etter en forholdsvis rimelig hodetelefonforsterker. Kjøper du lydkortet hos Komplett (via nettbutikken) så har du jo mulighet til å returnere det, dersom du ikke er fornøyd. Du kan jo bestille det og prøve det ut.

Er du fornøyd med 4810?, og hva hadde du før?. Hadde jeg bare hatt råd så skulle jeg bytta ut Onkyoen til en 4810 selv....har svært lyst på den
    Ja, jeg er veldig fornøyd med 4810, spesielt i kombinasjon med effektforsterkeren fra Lyngdorf. Bra lyd til både film og musikk, bred støtte og masse funksjonalitet. Jeg har forøvrig skrevet litt om mine inntrykk omkring 4810 i Denon-tråden.

EDIT: Glemte å nevne at jeg tidligere hadde en Denon AVC-A11XV (veiledende pris var vel rundt 30.000 kr den gangen, altså litt mer påkostet enn 4810). Den låt faktisk bedre i stereo enn 4810 på grunn av sin mer audiofile konstruksjon (dette var dessuten en ren hjemmekinoforsterker, uten noen receiverdel), men etter at jeg kjøpte en separat effektforsterker til 4810 så ble lyden enda bedre enn på A11.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koss ur40 fra den tiden jeg spilte cs. er snart 7 år siden jeg slutta å spille. hehe

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen funnet noen spesifikasjoner på denne? Finner ikke ett pip. Føler det er litt russisk rulett å kjøpe en boks man ikke aner hva inneholder.
    Jeg tror deler av innmaten er hentet fra Abrahamsens CD-spillere (skulle ikke forundre meg om DAC'en kom fra samme produsent f.eks.).

Vet ikke om dette hjelper deg så mye, men DAC'en ble omtalt nylig i Hjemmekino. Den ble "slått" av Hegel HD10. Poengmessig kom den heller ikke like bra ut sammenlignet med Cambridge DacMagic.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    technophile

Takker for svar igjen

Når det gjelder budsjett(eller mangel på et), er det helt bunnskrapt, så jeg tenkte at dette lydkortet som jo må sies å være en billig løsnig i forhold til dedikerte HP fosterkere kanskje kunne være noe å ihvertfall begynne med.

Jeg syns ikke HP utgangen fra receiveren er helt topp, men så har jeg jo heller ikke noe erfaringsgrunnlag hverken i form av hodetelefoner eller dedikerte forsterkere. Har aldri eid hodetelefoner før så lydmessig er fronthøytalerne mine eneste referanse, og der når hverken HD650 eller D5000 opp....ennå, men det håper jeg jo kan forandre seg med en egen HP forsterker i en elller annen form.

Har selv hatt Pionner AX10i til 30K og kan ikke si at 905n gjør en dårligere jobb hverken med surround eller stereo, men verden går selvfølgelig fremover.

Var inne på tanken om å kjøpe en AVC-A1HD,men er å i ettertid glad jeg ikke gjorde det, og kommer heller aldri til å kjøpe i en slik prisklasse.

Har ikke turt å regne på hvor mye penger jeg har brukt på lyd å elektronikk, men er sikker på at det hadde blitt en ganske så bra nybil

Hadde spart mye penger hvis man la hjemmekino hobbyen på hylla og kun satstet på hodetelefoner fremover, for ikke å snakke om all spagetti rotet dette medfører.

Og skal man ha 3D må alle enheter byttes ut for min del, så føler jeg at grensa er nådd for min del angående oppgraderings hysteri, men som sagt receivern din liker jeg svært godt

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen ikke lett! Du har enda den bittersøte luksus å kunne velge i et hav av glitrende DAC/hodetlf.amper dersom du går for ekstern løsning i forh. til PC-lydkort. DAC/hodetlf.amper finns det jo fler og fler av, noen også med forforsterker i.

Blandt disse igjen finns det også hybride løsninger med SS og rør, der rørdelen ligger i utgangstrinnet etter hva jeg har lest meg til. Uansett må du ha noe å drive HD650, så SS i inngangstrinnet og tilstrekkelig med forsterkning blir et must. Solid state tvers igjennom vil kanskje være den mest naturlige løsninga, og med mest å velge i. Fordelen med rør-del er at man kan tune lyden med rørbytte. Dét synes jeg er noe av showet.

HiFiMan EF2A tilbyr i så måte en skikkelig fin pakke med både SS og rør. (Til ditt bruk blir den imidl. for svak, utgang 30-300 Ohm). HFM EF2A har også en middels god DAC og mulighet for innput kun via analog inngang, noe som går utenom DACen. DACen er i bruk gjennom USB mot PC. Fin pris, USD190 inkl. frakt fra Head-Direct og DACen er slett ikke dårlig.

Ikke skyt, nevnte denne bare for å vise at om man tenker litt på tvers, kan billigere løsninger finnes.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Jammen ikke lett! Du har enda den bittersøte luksus å kunne velge i et hav av glitrende DAC/hodetlf.amper dersom du går for ekstern løsning i forh. til PC-lydkort. DAC/hodetlf.amper finns det jo fler og fler av, noen også med forforsterker i.

Blandt disse igjen finns det også hybride løsninger med SS og rør, der rørdelen ligger i utgangstrinnet etter hva jeg har lest meg til. Uansett må du ha noe å drive HD650, så SS i inngangstrinnet og tilstrekkelig med forsterkning blir et must. Solid state tvers igjennom vil kanskje være den mest naturlige løsninga, og med mest å velge i. Fordelen med rør-del er at man kan tune lyden med rørbytte. Dét synes jeg er noe av showet.

HiFiMan EF2A tilbyr i så måte en skikkelig fin pakke med både SS og rør. (Til ditt bruk blir den imidl. for svak, utgang 30-300 Ohm). HFM EF2A har også en middels god DAC og mulighet for innput kun via analog inngang, noe som går utenom DACen. DACen er i bruk gjennom USB mot PC. Fin pris, USD190 inkl. frakt fra Head-Direct og DACen er slett ikke dårlig.

Ikke skyt, nevnte denne bare for å vise at om man tenker litt på tvers, kan billigere løsninger finnes.

Takker for svar

Alltid godt å ha eksperter å lene seg til når man vil prøve noe nytt!.

Mange gode råd du kommer med her, men nå er jeg så lysten på dette lydkortet etter å ha lest så utrolig mange positive kommentarer på det, og da spesielt sammen med HD650 og Denon AHD, at jeg faktisk tror jeg går for det.
    Blir det helt feil kan jeg alltids sende det inn igjen.

Sendte inn D5000 igår i bytte med D7000, men føler ikke helt om det var riktig av meg. Spørs om jeg hører noen forskjell da jeg ikke på noen måte har "gullører", og ikke på noen som helst måte regner meg som audiofil

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke HP utgangen fra receiveren er helt topp, men så har jeg jo heller ikke noe erfaringsgrunnlag hverken i form av hodetelefoner eller dedikerte forsterkere.
    Hvis du vil høre hvor bra HD650 eller D5000 kan låte så kan du jo ta de med deg til nærmeste seriøse Hi-Fi butikk og be dem sette opp en demo med en av de beste CD/SACD-spillerne de har som kilde (her kommer nok Pioneer'en din til kort som kilde i sammenligning). Husk å ta med musikk som du selv er godt kjent med. Koble så til en matchende hodetelefonforsterker. Selv om du ikke har råd til å kjøpe utstyret, så får du ihvertfall en indikasjon på potensialet til kannene dine. Jeg tror du vil bli positivt overrasket, spesielt med tanke på at du ikke er helt fornøyd med hodetelefonutgangen på receivere din (men lommeboken din vil kanskje ikke være like begeistret?)

Har aldri eid hodetelefoner før så lydmessig er fronthøytalerne mine eneste referanse, og der når hverken HD650 eller D5000 opp....ennå
    Nå vet jeg ikke hvilke høyttalere du har, men en generell 'tommelfingereregel' er at du må betale vesentlig mer for et høyttaleranlegg for å få tilsvarende kvalitet som du får fra en god hodetelefon (forutsetter da at både hodetelefonene og høyttalerne blir drevet av forsterkere som yter dem en viss rettferdighet). Bra hodetelefoner og en kanneforsterker kan være en forholdsvis billig vei til high-end lyd.

Og skal man ha 3D må alle enheter byttes ut for min del, så føler jeg at grensa er nådd for min del angående oppgraderings hysteri, men som sagt receivern din liker jeg svært godt
    Onkyo'en er vel heller ingen sinke såvidt jeg har skjønt

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode råd du kommer med her, men nå er jeg så lysten på dette lydkortet etter å ha lest så utrolig mange positive kommentarer på det, og da spesielt sammen med HD650 og Denon AHD, at jeg faktisk tror jeg går for det. Blir det helt feil kan jeg alltids sende det inn igjen.
    Bare pass på å ta godt vare på esken og posene, slik at du kan pakke alt pent inn igjen dersom du ønsker å returnere varen. Da skal det ikke være noe problem å heve kjøpet. Men jeg blir overrasket dersom Xonar-kortet ikke forbedrer kannelyden din, særlig med tanke på at du ikke er helt fornøyd med kannelyden fra receiveren din.

Jeg vil forøvrig anbefale følgende omtale av STX her, hvor hodetelefondelen beskrives i mer teknisk detalj:

Two in One: Asus Xonar Essence STX Sound Card Review (page 3) - X-bit labs

Tekniske data for hodetelefonforsterkeren (den koster litt over $2):

Audio Amplifiers - Headphone Amplifiers - TPA6120A2 - TI.com

Sendte inn D5000 igår i bytte med D7000, men føler ikke helt om det var riktig av meg.
    Jeg har ikke hørt D7000 selv, men jeg ville nok ikke kjøpt D7000 uhørt. Jeg antar at du har prøvelyttet på D7000 først? (eller at du har mulighet til å heve kjøpet) Ellers risikerer du å bruke flere tusen kroner på en kvalitetsforskjell som kanskje er minimal på ditt oppsett eller at D7000 har en annen klang som du ikke er like fornøyd med.

Som nevnt tidligere så mener jeg at det ville vært lurt å vurdere kjøp av en dedikert hodetelefonforsterker istedet. Prisforskjellen mellom D5000 og D7000 pluss lydkortet utgjør jo over 4000 kr. For den summen kan du få en meget bra rørforsterker, som f.eks. Musical Fidelity X-Can V8 (det finnes mange andre gode forsterkere der ute til en lavere pris også).

Men jeg ser at du har tatt en avgjørelse, så jeg skal ikke mase mer om dette

Spørs om jeg hører noen forskjell da jeg ikke på noen måte har "gullører", og ikke på noen som helst måte regner meg som audiofil
    Men hva skal du med D7000 dersom du ikke betrakter deg selv som audiofil?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NOen som har forslag til ss-amp for lav-impedans hodetelefoner?
    Uten å måtte begynne å rane noen..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    NOen som har forslag til ss-amp for lav-impedans hodetelefoner?
    Uten å måtte begynne å rane noen..
    Jeg kom over et "proletært" audioforum med navn Rockgrotto. Politikken der ser ut til å være: få mer ut av det man betaler for enn det er mulig. Her snakkes det om modding og hemmelige tweak på grensen til selvpåførte hjernekirurgiske angrep, men også mange nyttige tips til besparelser. Her fikk Aune DAC/ampen full pott fra sidemoderatoren som forresten er litt av en skrue, men ellers "tilregnelig". Flere andre hodetlf.amper omtales også under fanen Equipment discussion.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8) jeg har nettopp annskaffet et sett -Grado GS1000-. de er bare latterlig bra, og utrolig gode å ha på hodet. kunne sikkert sittet døgnet rundt uten å plages av dem. jeg bruker dem på en -G&W- hodetelefon forsterker. veldig god match.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    w-o-w!!

Flotte hodetelefoner, men hvilken amp er G&W?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G&W er en amp bygget på Tsinghua University i Kina. Det er ikke noe skjennete greier men lyden er topp klasse!!

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har prøvd B&Ws nye P5 ennå?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun sett bilder av de - og liker retrostilen :-D

B&W P5 (Bowers & Wilkins P5) headphone - a set on Flickr

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg Creative Aurvana Live i dag. Fattern kjøpte slike i fjord, og da måtte jeg ha et sett også. Syntes disse spiller veldig bra. Har ikke veldig mye greie på headsett men disse er jeg svært fornøyd med, da disse kosta 399 på Rema i Hunndalen. Disse koster vel over 1000 kroner andre plasser mener jeg fattern sa, så dette må jo være et kupp?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun sett bilder av de - og liker retrostilen :-D

B&W P5 (Bowers & Wilkins P5) headphone - a set on Flickr
    Flotte linjer ja, Art Deco. Dommen er vel at de låter mørkt og innestengt og mangler holografi. Stive byggematerialer?

Ser komplett.no har Creative Aurvana Live! til 499 kr.

Side 14 av 45 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •