Hvilket headset har DU! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 13 av 45 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 895
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du tok den med musikkpreferanse og kvalitetsvurdering, ja? Bra! Det var også det jeg antyda med at høresettet (usj, der var sarkasten frempå igjen) kunne være "for bra".

Avpassa utstyr til utvalgt/foretrukket musikk, det har jeg også funnet ut er lurt. I forhold til hodefonparken min passer kannene musikksmaken jeg har beholdt og bygd ut siden jeg var 15 (første melodien jeg husker jeg "fikk på hjernen" var f.eks. Itchycoo Park).

Har forsåvidt utstyret som skal til for å ha utbytte av fuzzgitarbasert rock som en stor del av samlinga består av. Men sett nå at jeg ville trenge kanner for akkustisk gitarlyd, perkusjonsinstrumenter, treblåsere..., ville noe fra Sennheiser-serien passe tror du - 595, 600 og deromkring? Maks pris netto (før frakt og moms) USD250-300 importert. Noen, der ute?

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til tidligere nevnte 'phones kjøpte jeg i går Koss Porta Pro (159,-) mest for å prøve de, aldri testa de før.. Kommer til å bli brukt på jobben

Jeg velger også å nedgradere fra Sennheiser CX500 til CX300II pga volumkontrollen 500 har.. Har mage + jobber ved en pult = ufrivillge volumendringer litt for ofte :P

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Har forsåvidt utstyret som skal til for å ha utbytte av fuzzgitarbasert rock som en stor del av samlinga består av. Men sett nå at jeg ville trenge kanner for akkustisk gitarlyd, perkusjonsinstrumenter, treblåsere..., ville noe fra Sennheiser-serien passe tror du - 595, 600 og deromkring? Maks pris netto (før frakt og moms) USD250-300 importert. Noen, der ute?
    HD 600 eller 650 passer bra til jazz, akustisk og orkestral musikk. Jeg hadde disse selv i noen år og var meget fornøyd. Komforten er også veldig bra. Det finnes kabler (fra f.eks. Cardas) som fjerner litt av sløret til 6X0.

HD650 koster litt i overkant av $300, men det kan hende du finner butikker som har disse til salgs til en vesentlig lavere pris.

AKG K701 faller også innenfor ditt budsjett. Disse kannene er enda mer detaljerte og fremoverlente enn HD6X0, men de er også litt slankere i lyden. K701 passer veldig bra til akustisk og klassisk musikk synes jeg.

EDIT: Glemte å nevne at enkelte typer hodetelefonforsterkere naturligvis passer bedre til disse hodetelefonene enn andre. Musical Fidelity X-Can passet veldig bra sammen med både Sennheiserne og K701 (X-Can blir ofte anbefalt sammen med Sennheiser). Andre vil kanskje foretrekke solid-state forsterkere som f.eks. Lehmann Black Cube Linear. Sennheiser har selv brukt denne forsterkeren på messer og demoer i flere år nå.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for erfaringene. Jo, jeg har også en anelse om at Sennheiser kunne passe når forgubbinga setter inn, man må putte mer gain i diskanten og biorytmen forlanger ambiente toner. Studiestatus hindrer økonoiske risikoprosjekt, men en Audio-Technica ATH-A2000X frister også. Denne skal låte som en åpen hodetlf., til tross for lukket konstruksjon. Men så var det dette med lydsignatur. Man kan jo bli lei av stek hver dag også. Dessuten sprudler enda ATH-AD700 kannene synes jeg.

Her må det tenkes!

EDIT: Solid state har ikke vært seriøst vurdert. Dersom SS-amp anskaffes ville flere sider ved kannene jeg allerede har komme fram. På sett & vis ville det også lønne seg, om en har sans for molbologikken i regnestykket.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med HD650 og Denon AH-D5000, men skal også prøve AH-D7000 før jeg bestemmer meg helt.

Bruker min Onkyo 905 receiver, da jeg ikke har egen hodetelefonforsterker. Hva kan jeg forvente meg av løft i lyden hvis jeg går til anskaffelse av egen forsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Bruker min Onkyo 905 receiver, da jeg ikke har egen hodetelefonforsterker. Hva kan jeg forvente meg av løft i lyden hvis jeg går til anskaffelse av egen forsterker?

Egentlig minimal, da receivere flest har kraft nok til HS.
    Når man bare går via receiver, så vil man tjene mer på egen EQ istedet, for å finjustere lyden.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Egentlig minimal, da receivere flest har kraft nok til HS.
    Når man bare går via receiver, så vil man tjene mer på egen EQ istedet, for å finjustere lyden.

Takker for raskt svar

Hadde jo vært perfekt å spare de pengene ja, men alle "ekspertene" sier at receivere er dårlige greier for hodetelefoner. Jeg er helt blodfersk på hodetelefonområdet og hadde aldri hørt om en hodetelefonforsterker for 3 uker siden. Jeg skal innrømme at det hadde vært moro å prøve en egen forsterker for å høre om det overhodet er noen forskjell.

Det skal også sies at jeg ikke har dedikert CD spiller men bruker PC, PS3,360 og BD spiller koblet opp mot receiver

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med HD650 og Denon AH-D5000, men skal også prøve AH-D7000 før jeg bestemmer meg helt.

Dette kanskje:

Allerede før eventuell oppgradering sitter du jo med high grade utstyr her. Kan fort bli bomkjøp å investere videre før de mange mulighetene som dedikert amp, SS og/eller rør, med/uten DAC vil kunne tilføre det allerede topp utstyret. Prøv deg fram, ta f.eks. kannene med på en runde i HiFi-sjappene rundt omkring.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studiestatus hindrer økonoiske risikoprosjekt, men en Audio-Technica ATH-A2000X frister også. Denne skal låte som en åpen hodetlf., til tross for lukket konstruksjon. Men så var det dette med lydsignatur. Man kan jo bli lei av stek hver dag også. Dessuten sprudler enda ATH-AD700 kannene synes jeg.
    Kan jeg lese mellom linjene at du kanskje ikke er så fornøyd med ATH-AD700 som du hadde håpet du skulle bli? Siden du allerede vurderer oppgradering, mener jeg.
    Jeg bare lurer siden jeg vurderer ATH-AD700 selv, men ikke har funnet noen steder å prøvelytte disse. Har ikke lyst til å kjøpe dem usett (uhørt..)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kanskje:

Allerede før eventuell oppgradering sitter du jo med high grade utstyr her. Kan fort bli bomkjøp å investere videre før de mange mulighetene som dedikert amp, SS og/eller rør, med/uten DAC vil kunne tilføre det allerede topp utstyret. Prøv deg fram, ta f.eks. kannene med på en runde i HiFi-sjappene rundt omkring.

Hehe, ventet vel at et sånt svar ville kime inn ja. Som sagt sier de fleste det samme som deg, men som sagt de lærde strides. Saken er den at det er 40 mil til nærmeste hifi sjappe. Men jeg har bestemt meg for å låne en forsterker fra Stereolab.no - Startside som heter Graham slee novo...så får vi se

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OleM: Synes slett ikke AD700 er noen dårlig hodetlf. Den er åpen, lett, godt bygget litt plastikkfølelse til tross, kjempekomfortabel, musikalsk, har et åpent og holografisk lydbilde. Også til prisen står den seg godt.

Da er det heller meg det er "noe galt med". Jeg vil ha mer av det gode, fordi jeg vet det fins, selv om det koster $$. Om jeg skulle toppe denne, ville jeg vurdere ATH-A2000X (lukket, men låter som åpen) eller Audio-Technica ATH-AD2000 (åpen), hhv. <USD600 og USD500. Hvordan det er å kjøpe fra smartimports.net vet jeg ingenting om, men bytikken virker da rimelig trustworthy og har lav fraktpris. Har ikke hørt dritt om de.

A700 ga jeg rundt USD80 for på Amazon gjennon Beach Camera, som jeg nå ser har de til USD160 men de fås klart langt billigere rundt om. Risky å gå på eBay hvis man ikke kjenner folka bak.

Kan forsøke med å oppsummere slik: Det kommer an på hvor mye bass det er i musikken mer enn hvor tydelig jeg vil at bassen skal være framtredende i lydbildet. AD700 gjengir/framhever midttone og diskant på bekostning av den bassen som er i musikken. Om du hører mest akkustisk og ikke behøver frekvensene og punchen i rock n`roll, techno, electronica, fuzz n`fight ..., er Audio-Technica ATH-AD700 kannene for DEG. Mye godlyd for penga.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo vært perfekt å spare de pengene ja, men alle "ekspertene" sier at receivere er dårlige greier for hodetelefoner.
    De er ikke nødvendigvis dårlige, men du får ikke utnyttet potensialet i hodetelefonene dine. For å være helt ærlig synes jeg det er litt rart at du har betalt flere tusen kroner for gode hodetelefoner for så å tvile på om du trenger en hodetelefonforsterker Du vurderer å kjøpe D7000 som koster nærmere 8.000 kr men ikke en hodetelefonforsterker?! Da synes jeg det er mer fornuftig å beholde D5000 og heller bruke litt av pengene du sparer på en bra hodetelefonforsterker

Jeg kan ta min egen Denon 4810 som eksempel: Den gir helt grei lyd via hodetelefonutgangene og det fungerer helt utmerket til passiv lytting og spilling (lyden er ren og klar. Lydkvaliteten fra hodetelefonutgangen er noe av det beste jeg har hørt fra en AV-forsterker/receiver). Men for mer kritisk og aktiv lytting på hodetelefoner av høy kvalitet som HD650 og D5000 så vil du trenge en egen hodetelefonforsterker for å dra større nytte av potensialet til disse kannene. Jeg har selv eid og testet D5000 og HD650 med og uten hodetelefonforsterkere og forskjellen er klart hørbar (D5000 testet jeg med både Argon HA1 og X-Can V3, men selv den rimeligere HA1 forbedret lyden merkbart). Nå er riktignok HD650 relativt tungdreven mens D5000 har lav sensitivitet (noe som betyr at disse trives best med gode hodetelefonforsterkere), men selv om dette ikke hadde vært tilfelle så kan det allikevel være gevinster å hente med en god forsterker.

Nå finnes det slike forsterkere i mange ulike prisklasser og med forskjellig lydkvalitet (har vært borti billige forsterkere som låter dårligere enn receiveren min!), men generelt sett bør du nok sikte deg inn på gode forsterkere i mellomklassen (disse koster generelt sett fra noen tusen kroner og oppover) som kan yte HD650/D5000 rettferdighet. Slike forsterkere vil bl.a. bidra til å åpne opp lydbildet og gi mer dynamikk, fyldighet og tyngde i lyden. Hodetelefonutgangene på forsterkere har dessuten som regel en litt hard klang sammenlignet med dedikerte hodetelefonforsterkere (blir fortere rammet av lyttetretthet). Dersom hodetelefonutgangen på receiveren din er mindre bra, så vil du også merke at lyden blir klarere og mer fokusert med en kurant hodetelefonforsterker.

Jeg skal innrømme at det hadde vært moro å prøve en egen forsterker for å høre om det overhodet er noen forskjell.
    Det finnes da gode muligheter til hjemlån i flere butikker som selger Hi-Fi utstyr. Argon HA1 er et eksempel på en relativt rimelig forsterker som jeg er ganske sikker på vil heve lyden noen hakk sammenlignet med Onkyo-receiveren du bruker nå. Du kan jo låne den med hjem og teste selv (for sikkerhets skyld). Dersom du ønsker enda bedre lyd finnes det naturligvis mange andre, dyrere og bedre alternativer på markedet. Men siden du er litt usikker så vil jeg nok anbefale at du starter i den litt rimeligere enden av skalaen.

Det skal også sies at jeg ikke har dedikert CD spiller men bruker PC, PS3,360 og BD spiller koblet opp mot receiver
    Selv om spillkonsoller ofte ikke regnes som audiofile komponenter, så vil du høre forskjell med en bra hodetelefonforsterker uansett. Jeg vil da anbefale en DAC som du kan koble hodetelefonforsterkeren til (eller forsterker med innebygd DAC), men det kommer naturligvis an på hvor mye du ønsker å legge i det. Du kan jo starte med hodetelefonforsterkeren og ta en ting av gangen

EDIT: Glemte å nevne at dersom BD-spilleren din har stereoutganger så kan du naturligvis koble hodetelefonforsterkeren direkte til spilleren. Men dersom BD-spillerens DAC'er og analogdel er betydelig dårligere sammenlignet med receiveren din, så risikerer du å miste litt kvalitet her (derfor kan en DAC være løsningen i slike tilfeller). Såvidt jeg husker har ikke 360 stereoutganger (PS3 har ihvertfall ikke det).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studiestatus hindrer økonoiske risikoprosjekt, men en Audio-Technica ATH-A2000X frister også. Denne skal låte som en åpen hodetlf., til tross for lukket konstruksjon. Men så var det dette med lydsignatur. Man kan jo bli lei av stek hver dag også. Dessuten sprudler enda ATH-AD700 kannene synes jeg.
    Jeg har ingen personlig erfaring med AT-kanner, men mitt inntrykk (basert på tilbakemeldinger fra andre) er at de lydmessig ligner litt på Sennheiser. Men de er kanskje lettere å drive enn HD6X0.

EDIT: Solid state har ikke vært seriøst vurdert. Dersom SS-amp anskaffes ville flere sider ved kannene jeg allerede har komme fram.
    Skjønner. Men enkelte SS-forsterkere har en ganske analog klang. Jeg synes f.eks. at Lehmann-forsterkeren har en behagelig 'analog' klang, men samtidig har den det lille ekstra punchet, dybden og fokuset som jeg ofte forbinder med SS kontra rør.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    De er ikke nødvendigvis dårlige, men du får ikke utnyttet potensialet i hodetelefonene dine. For å være helt ærlig synes jeg det er litt rart at du har betalt flere tusen kroner for gode hodetelefoner for så å tvile på om du trenger en hodetelefonforsterker Du vurderer å kjøpe D7000 som koster nærmere 8.000 kr men ikke en hodetelefonforsterker?! Da synes jeg det er mer fornuftig å beholde D5000 og heller bruke litt av pengene du sparer på en bra hodetelefonforsterker

Jeg kan ta min egen Denon 4810 som eksempel: Den gir helt grei lyd via hodetelefonutgangene og det fungerer helt utmerket til passiv lytting og spilling (lyden er ren og klar. Lydkvaliteten fra hodetelefonutgangen er noe av det beste jeg har hørt fra en AV-forsterker/receiver). Men for mer kritisk og aktiv lytting på hodetelefoner av høy kvalitet som HD650 og D5000 så vil du trenge en egen hodetelefonforsterker for å dra større nytte av potensialet til disse kannene. Jeg har selv eid og testet D5000 og HD650 med og uten hodetelefonforsterkere og forskjellen er klart hørbar (D5000 testet jeg med både Argon HA1 og X-Can V3, men selv den rimeligere HA1 forbedret lyden merkbart). Nå er riktignok HD650 relativt tungdreven mens D5000 har lav sensitivitet (noe som betyr at disse trives best med gode hodetelefonforsterkere), men selv om dette ikke hadde vært tilfelle så kan det allikevel være gevinster å hente med en god forsterker.

Nå finnes det slike forsterkere i mange ulike prisklasser og med forskjellig lydkvalitet (har vært borti billige forsterkere som låter dårligere enn receiveren min!), men generelt sett bør du nok sikte deg inn på gode forsterkere i mellomklassen (disse koster generelt sett fra noen tusen kroner og oppover) som kan yte HD650/D5000 rettferdighet. Slike forsterkere vil bl.a. bidra til å åpne opp lydbildet og gi mer dynamikk, fyldighet og tyngde i lyden. Hodetelefonutgangene på forsterkere har dessuten som regel en litt hard klang sammenlignet med dedikerte hodetelefonforsterkere (blir fortere rammet av lyttetretthet). Dersom hodetelefonutgangen på receiveren din er mindre bra, så vil du også merke at lyden blir klarere og mer fokusert med en kurant hodetelefonforsterker.

Det finnes da gode muligheter til hjemlån i flere butikker som selger Hi-Fi utstyr. Argon HA1 er et eksempel på en relativt rimelig forsterker som jeg er ganske sikker på vil heve lyden noen hakk sammenlignet med Onkyo-receiveren du bruker nå. Du kan jo låne den med hjem og teste selv (for sikkerhets skyld). Dersom du ønsker enda bedre lyd finnes det naturligvis mange andre, dyrere og bedre alternativer på markedet. Men siden du er litt usikker så vil jeg nok anbefale at du starter i den litt rimeligere enden av skalaen.

Selv om spillkonsoller ofte ikke regnes som audiofile komponenter, så vil du høre forskjell med en bra hodetelefonforsterker uansett. Jeg vil da anbefale en DAC som du kan koble hodetelefonforsterkeren til (eller forsterker med innebygd DAC), men det kommer naturligvis an på hvor mye du ønsker å legge i det. Du kan jo starte med hodetelefonforsterkeren og ta en ting av gangen

EDIT: Glemte å nevne at dersom BD-spilleren din har stereoutganger så kan du naturligvis koble hodetelefonforsterkeren direkte til spilleren. Men dersom BD-spillerens DAC'er og analogdel er betydelig dårligere sammenlignet med receiveren din, så risikerer du å miste litt kvalitet her (derfor kan en DAC være løsningen i slike tilfeller). Såvidt jeg husker har ikke 360 stereoutganger (PS3 har ihvertfall ikke det).

Takker for et godt å meeeget informativt svar

BD spilleren er en Pioneer BDF 51. Jeg har ikke peiling om den har bedre eller dårligere dac enn 905n.

Men det er jo mest praktisk for meg å koble en egen forsterker til receiveren da alle mine komponenter er koblet til den

Lurer også på om ikke dette lydkortet er et godt alternativ til hodetelefon forsterker?. Det får ihvertfall lysende kritikk med high end hodetelefoner på nett

Komplett.no - ASUS Xonar Essence STX

Er du fornøyd med 4810?, og hva hadde du før?. Hadde jeg bare hatt råd så skulle jeg bytta ut Onkyoen til en 4810 selv....har svært lyst på den

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du hører mest akkustisk og ikke behøver frekvensene og punchen i rock n`roll, techno, electronica, fuzz n`fight ..., er Audio-Technica ATH-AD700 kannene for DEG.
    Ok, takk for fin oppsummering!
    Men da stryker jeg nok AT fra lista. Jeg hører svært lite klassisk musikk. Det går aller mest i tung elektrisk musikk.
    Takk for nyttig innspill!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD spilleren er en Pioneer BDF 51. Jeg har ikke peiling om den har bedre eller dårligere dac enn 905n. ... Er du fornøyd med 4810?, og hva hadde du før?. Hadde jeg bare hatt råd så skulle jeg bytta ut Onkyoen til en 4810 selv....har svært lyst på den
    Jeg skal svare på innlegget ditt senere idag (ikveld). Rekker ikke svare nå

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har lyst til å forhåndsbestille nye usb dac'en til abrahamsen, så har elkjøp den på helgesalg til 1395,- denne helgen....

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    For de som har lyst til å forhåndsbestille nye usb dac'en til abrahamsen, så har elkjøp den på helgesalg til 1395,- denne helgen....
    Har noen funnet noen spesifikasjoner på denne? Finner ikke ett pip. Føler det er litt russisk rulett å kjøpe en boks man ikke aner hva inneholder.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Fortell meg nå heller poenget med å henge høytalere på hodet?

Hadde det vært den ultimate lyden så hadde det vel neppe blitt produsert høytalere som står på gulvet..
    Vel, nå er det som er greit med dem at man slipper å konsntrere seg om sweetspot... Dessuten så er det sykt mye lettere å får Head-fi til å låte bra i forhold til Hi-fi.

Har nesten samme luksus som deg. Bare min består av noen tykke betongvegger, så har enda tilgode å få klager fra naboene
    Savner okkesom Grado SR325i som jag hadde i ett halvt år før jeg måtte finansiering av berging av bla. DAC og ST70.
    Utrolig lyd!! Får jeg råd og mulighet vil de komme tilbake igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke russisk rulett med elkjøp og nettkjøp, 14dagers returrett
    Nå fikk jeg installert med min nye dac i dag, en gamma 2 fra amb, så jeg skal ikke bruke noe mere penger på head-fi i år. ..... ...... tror jeg.

Side 13 av 45 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •