Hvilket headset har DU! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 11 av 45 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 895
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Du mener ikke ATH-AD700 vel?
    Tenkte på disse da jeg likte desginet:

Audio-Technica - Products - Headphones - Hi-Fi - ATH-A700

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både designet og komforten er helt schmækers hos Audio-Technica. Og når jeg først har innrømma fan boy-status, kan det jo legge til: og lyden likeså. Vær imidl. obs på at produktene deres har en tendens til å forskjønnes kraftig på bilder. Tror at det A700-paret er litt mindre glossy i virkeligheten. AD700-fonene framsto mer macho og massive på bilder, med er i virkeligheta temmelig femi og uhyre lette. Det siste ser jeg bare fordeler ved.

Siste bilde er kopiert fra ei side på Head-Fi, første bilde er "det offisielle" fra produsent/forhandler.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips SBC 890 (?) og Koss porta pro.

Philipsene er _store og tunge_ og har laber byggekvalitet og lyd :P Men de går __vesentlig__ bypere enn porta pro i bassen.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har:
    Audio-Technica ATH-AD700 (åpen, lekker som fy men for et lydbilde)

Sennheiser HD215 (lukket, brukes når fruen også sitter i stuen)

og Audio-Technica ATH-FC700 (til portabelt bruk, disse er virkelig prisverde)

Zeezar: Jeg har også blitt litt "solgt" på Audio-Technica:-D

Mvh
    Peter

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da som bare..........

AKG lekker som ei sil
    ATH lekker som ei sil....

Er det ingen som klarer å holde på lyden uten at de skal ha noise cancelling system.........

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD555 låter krystallklart, men litt slank bass8)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Sennheiser HD555 låter krystallklart, men litt slank bass8)
    og den holder tett?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, HD555 og HD595 har riktignok veldig god og luftig lyd i seg, men de lekker endel lyd til omgivelsene. Er også såpass store at de ikke egner seg på farten men de er jo også designet for hjemmebruk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det var da som bare..........

AKG lekker som ei sil
    ATH lekker som ei sil....

Er det ingen som klarer å holde på lyden uten at de skal ha noise cancelling system.........
    Ha, HA, HA. Artig, artig! Jøkke no`at AIR-modeller lekker som siler, de SKAL jo det. Meninga er vel at det ikke skal være 1.grads resonnans innafor koppene. Og derfor er ikke koppene tette. De lekker som, øh... dørslag.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hei,

Jeg fikk øye på denne tråden og kom på at jeg hadde et par gamle i skapet som sikkert har vært urørt siden 80-tallet. De må da være fra godt ned på 70-tallet?

Noen som kjenner til dem? PS! Har ikke testet dem, må få gjort det.
    Det står VOE på metallet under perforeringen inni den venstre klokka. Ellers mangler det skum (demping?) i den ene som ligger som en tynn ring i den andre.

Pioneer SE-30.
    Tar meg den frihet å sitere min egen post. Er det noen som kjenner til disse?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar meg den frihet å sitere min egen post. Er det noen som kjenner til disse?
    Hvis du søker på Google finner du en del informasjon om disse. De har til og med en egen side på Wikiphonia. Den er i 2009 verdsatt til $186.

Bare et lite vennlig råd: Vennligst ikke post slike store bilder inline (det er dessuten helt unødvendig å sitere HELE din opprinnelige post. Dette anses som dårlig netikette. Det hadde holdt med å linke til den eller sitere deler av den uten de store bildene) Jeg vet ikke hva forumreglene her sier om dette, men personlig synes jeg det er dumt at folk poster store bilder i trådene. Det at man ikke bør eller skal poste store bilder inline er også en generell nettvett-regel som gjelder på mange forum. Grunnen til dette er at store bilder øker minstebredden, slik at teksten ikke kan formateres dynamisk og tilpasses ulike skjermoppløsninger. Større bilder pleier også å ta lengre tid å laste ned. Da er det bedre at man linker til disse bildene eksternt (da kan du bruke så store bilder du vil) og bruker mindre bilder i selve tråden.

Lasse H's post er et godt eksempel på hvordan man bør poste store bilder (mindre bilder med linker til de store originalbildene):

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1413144

Bildet i Mteinums innlegg er også av grei størrelse synes jeg, siden bredden er begrenset til 500 piksler.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Hvis du søker på Google finner du en del informasjon om disse. De har til og med en egen side på Wikiphonia. Den er i 2009 verdsatt til $186.

Bare et lite vennlig råd: Vennligst ikke post slike store bilder inline
    Takk for info.

Når det gjelder store bilder er jeg selvsagt helt enig med deg og jeg er nøye med det selv og irriterer meg over slikt. Jeg siterte uten å tenke meg om. Bildene jeg tidligere har lagt ut er formatert før jeg begynte å komprimere.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info.

Når det gjelder store bilder er jeg selvsagt helt enig med deg og jeg er nøye med det selv og irriterer meg over slikt. Jeg siterte uten å tenke meg om. Bildene jeg tidligere har lagt ut er formatert før jeg begynte å komprimere.
    Fint at du ikke tok det ille opp, siden var godt ment Håper du fant informasjonen du var ute etter.

Her er forøvrig en direktelink til Wikiphonia (denne siden kan kanskje være av interesse for andre også, siden den inneholder en del generell informasjon om hodetelefoner):

Pioneer SE-30 - Wikiphonia

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite vennlig råd: Vennligst ikke post slike store bilder inline (det er dessuten helt unødvendig å sitere HELE din opprinnelige post.
    Det er ikke uvanlig med store bilder på AVforum. Se "messe" trådene, f.eks.

Om det er galt eller ikke, er det sikkert mange meninger om.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm - jeg tok frem mine Sony MDR-XD200 og plugget i Beresford DAC'en....
    Det var da som bare ...... tross plastik preget og den noe merkelige "music/movie" valg bryteren, er det svært god lyd i disse sakene....

Og jeg er visst ikke alene om oppfattelsen:
    Sony MDR-XD200 Reviews

Sony MDR XD200 - headphones Headphone reviews - CNET Reviews

Sony MDR-XD200 Reviews :: Headphone Reviews

Men de AKG'ene (K242) som ble omtalt i siste Hjemmekino (3/2010) er nok en stor oppgradering........

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg har sett at det er flere som poster store bilder og feilsiterer her, men det betyr ikke at det er en grei ting å gjøre

Dersom forumreglene her ikke sier noe om det, så er det vel strengt tatt ikke "forbudt" (dersom ikke forumet opererer med visse uskrevne regler).

Men som jeg har nevnt tidligere så er posting av store bilder i full størrelse generelt sett ikke anbefalt. Det er f.eks. en god grunn til at billedservere (som f.eks. Imageshack) automatisk genererer mindre bilder som du kan poste på forum (det minsker også mengden med data som må overføres når tråden lastes ned). Det er heller ingen tilfeldighet at dersom du legger ved bilder på dette forumet (som attachments), så vises bildene i miniatyrstørrelse. Du må klikke på bildene for å se dem i full størrelse.

Mange forum har dessuten retningslinjer som gjør det klart at man må linke til store bilder (eller de forbyr posting av inline bilder: Kun linker til bilder godtas). Spørsmålet er hva man vil betegne som "store" bilder. Selv anser jeg bilder med bredde over 800 piksler og/eller filstørrelser på over 300 KB som store.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg slenger meg på her, er innehaver av en Argon HA-1 og Denon AH-D1000 hodetelefoner. I løpet av våren kommer nok AH-D2000 inn, og da blir AH-D1000 degradert til iPod-bruk. Må vel muligens se litt etter en ny hodetelefonforsterker og, men det blir vel til at jeg tester AH-D2000 på HA-1 før jeg eventuelt gjør noe.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Jeg tror jeg slenger meg på her, er innehaver av en Argon HA-1 og Denon AH-D1000 hodetelefoner.
    Du mener vel Denon AH-D1001? Jeg bruker selv 1001 som portabel hodetelefon og jeg synes de låter veldig bra til prisen (et betydelig løft fra de imponerende Koss Porta Pro, men prisen er riktignok mye høyere). På sengen eller jobben bruker jeg Argon HA-1 som hodetelefonforsterker. Men 1001 låter bra selv uten forsterker.

Jeg bruker Sennheiser HD800 hjemme sammen med Musical Fidelity X-Can v3. Jeg kan skrive litt mer om denne hodetelefonen imorgen.

I løpet av våren kommer nok AH-D2000 inn, og da blir AH-D1000 degradert til iPod-bruk. Må vel muligens se litt etter en ny hodetelefonforsterker og, men det blir vel til at jeg tester AH-D2000 på HA-1 før jeg eventuelt gjør noe.
    Jeg lyttet på D5000 sammen med HA-1 (med Classe CDP-102 som kilde) før jeg kjøpte dem (men kvittet meg med D5000 senere da jeg skaffet meg HD800). Jeg synes det låt ganske bra. AH-1 bør ikke ha noen problemer med D2000.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare et lite vennlig råd: Vennligst ikke post slike store bilder inline (det er dessuten helt unødvendig å sitere HELE din opprinnelige post. Dette anses som dårlig netikette. Det hadde holdt med å linke til den eller sitere deler av den uten de store bildene) Jeg vet ikke hva forumreglene her sier om dette, men personlig synes jeg det er dumt at folk poster store bilder i trådene. Det at man ikke bør eller skal poste store bilder inline er også en generell nettvett-regel som gjelder på mange forum. Grunnen til dette er at store bilder øker minstebredden, slik at teksten ikke kan formateres dynamisk og tilpasses ulike skjermoppløsninger. Større bilder pleier også å ta lengre tid å laste ned. Da er det bedre at man linker til disse bildene eksternt (da kan du bruke så store bilder du vil) og bruker mindre bilder i selve tråden.

Lasse H's post er et godt eksempel på hvordan man bør poste store bilder (mindre bilder med linker til de store originalbildene):

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1413144

Bildet i Mteinums innlegg er også av grei størrelse synes jeg, siden bredden er begrenset til 500 piksler.
    og
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av CavaleraRules
    Takk for info.

Fint at du ikke tok det ille opp, siden var godt ment :smile: Håper du fant informasjonen du var ute etter.

Her er forøvrig en direktelink til Wikiphonia (denne siden kan kanskje være av interesse for andre også, siden den inneholder en del generell informasjon om hodetelefoner):

Pioneer SE-30 - Wikiphonia
    og
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av asvaberg

Jeg har sett at det er flere som poster store bilder og feilsiterer her, men det betyr ikke at det er en grei ting å gjøre :smile:

Sitat:

Dersom forumreglene her ikke sier noe om det, så er det vel strengt tatt ikke "forbudt" (dersom ikke forumet opererer med visse uskrevne regler).

Men som jeg har nevnt tidligere så er posting av store bilder i full størrelse generelt sett ikke anbefalt. Det er f.eks. en god grunn til at billedservere (som f.eks. Imageshack) automatisk genererer mindre bilder som du kan poste på forum (det minsker også mengden med data som må overføres når tråden lastes ned). Det er heller ingen tilfeldighet at dersom du legger ved bilder på dette forumet (som attachments), så vises bildene i miniatyrstørrelse. Du må klikke på bildene for å se dem i full størrelse.

Mange forum har dessuten retningslinjer som gjør det klart at man må linke til store bilder (eller de forbyr posting av inline bilder: Kun linker til bilder godtas). Spørsmålet er hva man vil betegne som "store" bilder. Selv anser jeg bilder med bredde over 800 piksler og/eller filstørrelser på over 300 KB som store.
    og
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av tugron
    Jeg tror jeg slenger meg på her, er innehaver av en Argon HA-1 og Denon AH-D1000 hodetelefoner.

Du mener vel Denon AH-D1001? Jeg bruker selv 1001 som portabel hodetelefon og jeg synes de låter veldig bra til prisen (et betydelig løft fra de imponerende Koss Porta Pro, men prisen er riktignok mye høyere). På sengen eller jobben bruker jeg Argon HA-1 som hodetelefonforsterker. Men 1001 låter bra selv uten forsterker.

Jeg bruker Sennheiser HD800 hjemme sammen med Musical Fidelity X-Can v3. Jeg kan skrive litt mer om denne hodetelefonen imorgen.

Sitat:
    I løpet av våren kommer nok AH-D2000 inn, og da blir AH-D1000 degradert til iPod-bruk. Må vel muligens se litt etter en ny hodetelefonforsterker og, men det blir vel til at jeg tester AH-D2000 på HA-1 før jeg eventuelt gjør noe.:smile:

Jeg lyttet på D5000 sammen med HA-1 (med Classe CDP-102 som kilde) før jeg kjøpte dem (men kvittet meg med D5000 senere da jeg skaffet meg HD800). Jeg synes det låt ganske bra. AH-1 bør ikke ha noen problemer med D2000.
    technophile, hvis du er så jævla hypp på å diskutere båndbredde og pixelmengde her i en hodetelefontråd, kan du da ikke heller på det allerhelvedesvennligste gjøre det i tråder som dette, dette, her, her og her?

Og etikk og netikette sa de på Fretex at man etablerer sansen for ettersom tiden legger år til levealder. Ellers så mister man panten.

Denon kommer forresten både i 1000- og 1001-utgave.

Doktor lydøre

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Headset

Jeg bruker Koss SB45 til musikk og gaming, fordi det gir bra musikk i tillegg til god oversikt i gaming.

Side 11 av 45 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •