Hvilket headset har DU! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 10 av 45 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 895
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum

Disse er langt fra lydtette bare så det er sagt.
    "lekker" de like mye inn/ut som Grado da.....

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke hørt grado, men at det er mye lyd ut; ja.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Nå har ikke hørt grado, men at det er mye lyd ut; ja.
    auda - "ctrl+alt+delete" for min del da

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at yngstemann stakk av med mine Grado SR-225 for et par år siden - da han etablerte seg i egen leilighet at han plutselig fant ut at det var noe som het husordensregler - har jeg spilt litt sporadisk på et gamle Denon AH-D750 fra 1996. Inntil i dag - da mine flunkende nye Denon AH-D2000 kom i posten - kjøpt (u)brukt av en av våre venner her på AV-Forum.

Er allerede i gang med å prøvespille litt - bruker en av Benchmark DAC'ene mine som hodetelefonforsterker - og kan ikke si annet enn at dette var et betydelig løft. Foruten det lydmessige, noterer jeg meg at de nye Denon hodetelefonene er adskillig mer behagelige å bruke. De klemmer ikke på ørene, slik de gamle gjorde. Verden går fremover.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe Denon AH-D2000, men er litt usikker på om å bruke de på en Nad 372 er en bra match?
    Har idag Goldring dr 150 men syns de er litt slanke i bassen.
    Trenger jeg egen amp til de?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har rør-amp vært vurdert? Denon AH-D2000 er nydelig på både Little Dot MKIII og HiFiMAN EF2A, begge to rørhodetelefonforsterkere. Sistnevnte en hybrid med rør i utgangen, attpåtil med DAC (som riktignok ikke er topp, men adskillig bedre enn f.eks. et susende, knitrende internt laptop-lydkort, selvfølgelig). Fint å kunne tweake lyd med rør med ulik lydsignatur.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var i utgangspunktet kun tenkt å bruke Naden, evt Argon sin amp.
    Men er litt usikker, ingen vitts å kjøpe så dyrt headset for å ikke få fullt utbytte av de.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    var i utgangspunktet kun tenkt å bruke Naden, evt Argon sin amp.
    Men er litt usikker, ingen vitts å kjøpe så dyrt headset for å ikke få fullt utbytte av de.
    Ikke noe stress, de er veldig lettdrevne, funker faktisk ok på iphone faktisk!
    Så effekt har du nok av, men detaljer og mindre forvrengning har men altid noe å på... Bruker selv argon ampen, veldig fornøyd den!
    Og ja, det blir nok en bra match! =)

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er eier av mange headsett etter å ha jobbet som DJ i over ti år, men som hifi-sett bruker jeg SENNHEISER HD650

Pr idag leter jeg etter en god hodetelefonforsterker/DAC til de... Mulig jeg tar jomfrudommen min på en eller annen rørforsterker til dem, men vet ikke enda...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Vurderer å kjøpe Denon AH-D2000, men er litt usikker på om å bruke de på en Nad 372 er en bra match?
    Har idag Goldring dr 150 men syns de er litt slanke i bassen.
    Trenger jeg egen amp til de?
    vart et par slike i første omgang SENNHEISER RS170 Hodetelefon - Hodetelefon - Tilbehør | Hi-Fi Klubben

lytta til Denon AH-D2000 og det spillte nydelig, muligens kjøp seinare.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sennheiser HD201, Bose QC2, Sennheiser HD465, Sennheiser HD555, BeyerDynamic DT770PRO og Denon AH-D2000. (listet etter lydkvalitet).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal plukke opp Audio Tecnica ATH-M50 på posten i dag, gleder meg veldig til å prøve de etter å ha lest meget gode reviews av dem.

Audio-Technica ATH-M50 Reviews :: Headphone Reviews

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xist
    Skal plukke opp Audio Tecnica ATH-M50 på posten i dag, gleder meg veldig til å prøve de etter å ha lest meget gode reviews av dem.

Audio-Technica ATH-M50 Reviews :: Headphone Reviews
    Grattis! Trur du har gjort et knallkjøp der. Hvis A-T`s ellers så livlige lydgjengivelse paret med behagelig bass og et ellers musikalsk lydbilde finnes også her er disse et verdig alternativ til f.eks. Beats by doktoren. De er riktignok ikke så styla men utseendet gir absolutt uttrykk for SERIØSITET.

bhphotovideo.com har de til $115, det er billig, og de sender til Norge. $ 50 i frakt, synd det. Hvor mye ga du? Gi uttrykk for inntrykk når de har gått noen runder.

Tilføyd:/ Fant de til $130 (inkl. frakt) på eBay fra en selger ved navn hotdigital (tilnærmere 100 positiv tilbakemelding på nesten 140 000 salg). Det er billig, det. /Tilføyd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Grattis! Trur du har gjort et knallkjøp der. Hvis A-T`s ellers så livlige lydgjengivelse paret med behagelig bass og et ellers musikalsk lydbilde finnes også her er disse et verdig alternativ til f.eks. Beats by doktoren. De er riktignok ikke så styla men utseendet gir absolutt uttrykk for SERIØSITET.

bhphotovideo.com har de til $115, det er billig, og de sender til Norge. $ 50 i frakt, synd det. Hvor mye ga du? Gi uttrykk for inntrykk når de har gått noen runder.

Tilføyd:/ Fant de til $130 (inkl. frakt) på eBay fra en selger ved navn hotdigital (tilnærmere 100 positiv tilbakemelding på nesten 140 000 salg). Det er billig, det. /Tilføyd
    Har bare fått hørt en time ca nå, hører forskjell nå fra de første låtene jeg hørte. Men det er uten tvil det beste headsettet jeg har hatt så langt lydmessig. Skal vel ikke allverdens til. Hatt noen headset fra mellomsjiktet til Sennheiser tidligere, selvfølgelig 6-7 Porta Pro headset(livstidsgaranti) og ett Sony headset. Dette utklasserer alt lydmessig, veldig åpen og fin lyd, nøytral om jeg skal kalle den noe, "farger" ikke musikken i det hele tatt. alt kommer fint frem i musikken, bassen er ikke for pressende, men dyp og fin allikevel.

Behaglige å ha på også, selv om de er større enn de ser ut på bildet. Men absolutt ikke noe jeg vegrer meg for å gå rundt med.

Kjøpte de for 105 tror jeg, på ebay, med 32 dollar frakt, og 200kr i MVA.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pr. idag ikke headsett men ørepropper. Klipsch Custom 3 . er svært fornøyd selv om de er kresne. Har testet beats by dr.dre og nye Bose og er ikke verdt og legge inn pengene der for min del. AKG 701 er de mye bedre en dr.dre eller de dyrere bose ? vil ha oppgradering. men har ikke hørt mye på headsett eller andre propper desverre.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål:
    hvordan er lydlekkasjen inn/ut på disse Audio-Technica ATH-M50 ?

Og 99dB sensitivitet er vel litt "tungrodd" til headset å være?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Kjapt spørsmål:
    hvordan er lydlekkasjen inn/ut på disse Audio-Technica ATH-M50 ?

Og 99dB sensitivitet er vel litt "tungrodd" til headset å være?
    De er lukkede med stor L, så de skjermer relativt godt utenifra med tanke på at det ikke er noe lyddemping i de.
    Lydlekasje ut er ikke så galt som jeg hadde fryktet. Du skal spille ganske høyt for at det skal bli sjenerende mye.

Ikke arrester meg på hifi-lingo her.

Alt jeg kan si er at så langt er jeg meget fornøyd, og ettersom jeg har hørt de krever en del innspilling så håper jeg at jeg har flere gode overaskelser i vente.

Sitter i skrivende stund å hører på Chopin og de takler klassisk bra så vidt mine ører kan skjønne.

Massive Attack var også en fryd å høre på!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xist
    De er lukkede med stor L, så de skjermer relativt godt utenifra med tanke på at det ikke er noe lyddemping i de.
    Lydlekasje ut er ikke så galt som jeg hadde fryktet. Du skal spille ganske høyt for at det skal bli sjenerende mye.

Ikke arrester meg på hifi-lingo her.

Alt jeg kan si er at så langt er jeg meget fornøyd, og ettersom jeg har hørt de krever en del innspilling så håper jeg at jeg har flere gode overaskelser i vente.

Sitter i skrivende stund å hører på Chopin og de takler klassisk bra så vidt mine ører kan skjønne.

Massive Attack var også en fryd å høre på!
    Flott - det finnes nemlig også "audiophile" modeller fra samme produsent
    ATH-A700 f.eks.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATH-A700 f.eks.....
    Jeg har nok ikke veltrente ører til å finne det økonomisk korrekt å investere så mye penger i ett headset dessverre. Derfor gikk jeg for M50'en etter å ha lest en del lovende anmeldelser.

Fikk inntrykk av at den dyttet litt over sin egen vekt for å si det på den måten. Kan heller ikke si at jeg angrer på investeringen!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATH-A700 f.eks.....
    Du mener ikke ATH-AD700 vel? Nå har jeg ikke hørt ATH-A700 men AD-serien er jo de åpne fra A-T med et lettere (og kanskje mer "audiophilt") lydbilde enn A-serien som er lukka. Mine ATH-A900 er gode til rock og tyngere musikk med rytme og bass. Jeg trodde A700 var noe av det samme.

ATH-AD700 `fonene er derimot valget til akkustisk og vokal hos meg og jeg vil tro AD900 i samme serie er enda bedre, veldig musikalske. Rart Audio-Technica ikke føres her til lands forresten.

Bildet: Sammenlignende frekvensgraf mellom Denon AH-D7000, A-T ATH A700, A-T ATH-A700 og A-T ATH M50.

Side 10 av 45 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •