Beyerdynamics DT770 32ohm, flere forskjellige versjoner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beyerdynamics DT770 32ohm, flere forskjellige versjoner?

Jeg har fra tidligere Beyerdynamics DT770 80ohm, og er svært fornøyd med lyden i disse øretelefonene. De har dessverre fått så stor medfart gjennom årene at jeg nå må kjøpe nye, siden jeg er såpass fornøyd så vurderer jeg faktisk å kjøpe de samme! Men siden jeg stort sett kobler de direkte inn i pc eller mobil, så har jeg tenkt at jeg mest sannsynligvis vil får mer ut av 32ohm versjonen.

Når jeg ser rundt nå hos div forhandlere så viser det seg at 32ohm versjonen har andre øreputer, noe jeg ikke akkurat ble heltent på. Etter litt mer titting så fant jeg ut at de også tilsynelatende finnes med de orginale øreputene, men da med et helt annet design.
    Bruker de feil bilde eller er det en annen versjon av øretelefonene? I så fall, er det annen kvalitet på lyden?

orginalt design, men med "nye" dumme øreputer: https://www.mpx.no/beyerdynamic-hode...-pro-32/499135.
    anderledes design, men tilsynelatende de gode deilige orginale øreputene: Beyerdynamic DT-770 Pro 32 Ohm Lukket HI-FI Hodetelefon - Digital Impuls AS

Som sagt så er spørsmålet om noen her kjenner til om det finnes flere forskjellige versjoner av 32ohm, og hva som i så fall er forskjellen på dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er at de hovedsakelig (mtp design) finnes i 2 utgaver: Pro og Premium. Pro-utgaven er sorte med en brakett på midten av klokkene hvor det står "dt770 pro 32 ohm", mens Premium-utgaven er grå med skriften "dt770" nederst på klokkene. "Premium"-teksten benyttes ikke ofte, som regel hvis det ikke står pro, så er de premium. Forskjellen er hovedsakelig at Pro trykker litt hardere mot hodet og har litt dypere bass og mer lukket lydbilde, mens Premium føles litt mer "åpen".

Pro utgaven finnes med puter i både velour og skinn, og det virker nesten tilfeldig hvilke butikker som selger hva. Det finnes forøvrig en nyere "limited edition", jeg vet fint lite om disse.

Her har du lesestoff:
    [GUIDE] Sonic Differences Between DT770-DT990 Models & More

Digitalimpuls bruker forøvrig feil bilde, de som er avbildet er Premium mens teksten indikerer Pro.
    Sist endret av lihaug; 06-13-2015 kl 12:08

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT770 Premium og/eller Consumer Edition har gått ut av produksjon for lenge siden og er erstattet av den dyrere T70 (p).
    DT770 Pro 32 leveres vanligvis med (kunst)skinn øreputer. Jeg ville spurt nettbutikken hvilke øreputer som følger med... Mulig Digital Impuls bruker feil produktbilde.
    Ble også laget en "88 år jubileums" modell som heter DT 770 Pro 32 Limited Edition 88. Var i salg i 2012, 2013 og deler av 2014. LE 88 ble bare levert med (kunst)skinn øreputer.

Velour øreputene fra DT770 Pro 80 og 250 fåes i løs vekt for ca. 300,-

Lyd er stort sett samme som 80 ohm versjonen men litt mindre bass gir mer "nøytral" lyd.
    Sist endret av Bar1; 06-13-2015 kl 17:13

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for 2 gode poster, skal innrømme at jeg er litt usikker på om jeg har lyst på 32 ohm versjonen nå som jeg har blitt så glad i 80ohm bassen. Av de gamle DT modellene så virker DT990 svært interessant, dessverre så er jeg nødt til å ha lukkede headphones. Sitter å leser rundt T70 nå, og vurderer kanskje å kjøpe dem i stedenfor DT770. Er det noen her som har erfaring med både DT770 og T70(p) som kan gi sine meninger rundt disse to hodetelefonene? Og hva er egentlig forskjellen mellom T70 og T70p?

Edit: leste dette reviewet av T70 (200ohm) (jeg skulle hatt 32ohm versjonen), da mistet jeg plutsellig lysten på de hodetelefonene. Virker som folk er en del uenig (som alltid), den gav et nokså annet bilde en det jeg leste på linken til lihaug. Nesten så man begynner å lure på om det har blitt sendt ut noen hodetelefoner med produksjonsfeil.
    Sist endret av Archheretic; 06-13-2015 kl 21:04

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt T70p og synes ikke lyd og byggekvalitet forsvarer prisforskjellen fra utgåtte DT770 Premium.
    T70(p) er mer "korrekte" eller "nøytrale" enn DT770Pro (spesielt i forhold til DT770 Pro 80), men diskanten på T70p ble noen hakk for fremtredende for min del.
    Typisk nevnt i tester av T70p er frasen: "Sound signature may be too bright for some".
    Jeg solgte T70p og beholdt DT770 Premium og Pro.

Lignende tråder

1. DT770 PRO 32ohm eller ATH-M50?
    By Marlo in forum Head-Fi
    Svar: 5
    Siste melding: 11-17-2011, 21:37
  2. Nuforce udac2 til Beyerdynamic dt770 32ohm?
    By e_berrefjord in forum Head-Fi
    Svar: 5
    Siste melding: 11-04-2011, 16:00
  3. Flere versjoner av Onkyo "607"?
    By Cottonhead in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 06-07-2010, 16:07
  4. beyerdynamics dt770 pro
    By nvanrekurb in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 8
    Siste melding: 12-20-2008, 00:24
  5. Beyerdynamic dt770-80 vs dt770-32