Valg av nytt headset

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av nytt headset

Jeg tenker å kjøpe nytt headset, men valget er vanskelig. Jeg har for tiden B&W P5 gen. 1 og Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm. Er veldig fornøyd med begge, men har nå lyst på et nytt et. DT770 er ikke så pene å se på, samt alt for lang ledning. Jeg har sett litt på trådløse med støykansellering. Har sett en god del på Sennheiser Momentum Wireless og M2, men klarer ikke helt å bestemme meg. Har sett på andre kandidater og, men det er en av de to som frister. Trådløst og støykansellering er et pluss, men ikke et krav. Tenkte maks 4000,- og over-ear.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Momentum Wireless er bra men den med kabel låter hakket bedre. Har noen få dropouts med Wireless når jeg er ute på farten. Ellers kan NAD Viso HP50 anbefales selv om designet er litt spesiellt så er lyden topp.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B Vis post
    Momentum Wireless er bra men den med kabel låter hakket bedre. Har noen få dropouts med Wireless når jeg er ute på farten. Ellers kan NAD Viso HP50 anbefales selv om designet er litt spesiellt så er lyden topp.
    De er jo også en kandidat. Så du mener Momentum M2 er bedre enn Wireless?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Har ikke testet sjøl men ser folk på Head-fi.org sier det. Hadde første versjonen av Momentum over ear og mener også den var litt bedre enn Wireless. Innerfidelity mener NAD Viso HP50 er bedre enn Momentum:

Sennheiser Momentum ($349.95)
    This headphone was retired from the "Wall of Fame" due to the release of the NAD VISO HP50, which is less expensive, more comfortable, with somewhat better sound.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Momentum wireless kan vel brukes med kabel, og etter hva jeg har sett av tester er den da nesten lik lydmessig med den kablete med tillegg og ha støy kanselering etc.

Jeg har selv nad hp50 og lydkvaliten på dette er absolutt og anbefale kanskje noe nøytral lyd men det er akkurat slikt jeg foretrekker, jeg har dog litt komfort problemer, men nå har jeg hode som et gresskar og ører som en vingmutter.
    Siden det sånn sett er veldig digg med trådløst når man er på farten har jeg etter annen anbefalning her på forumet kjøpt et par sony MDR-ZX750BN lydmessig er de jo ikke så avslørende eller detaljerte som nad settet men helt greit når man er på farten, eller spessielt når jeg pusler rundt med husarbeid.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Momentum wireless kan vel brukes med kabel, og etter hva jeg har sett av tester er den da nesten lik lydmessig med den kablete med tillegg og ha støy kanselering etc.

Jeg har selv nad hp50 og lydkvaliten på dette er absolutt og anbefale kanskje noe nøytral lyd men det er akkurat slikt jeg foretrekker, jeg har dog litt komfort problemer, men nå har jeg hode som et gresskar og ører som en vingmutter.
    Siden det sånn sett er veldig digg med trådløst når man er på farten har jeg etter annen anbefalning her på forumet kjøpt et par sony MDR-ZX750BN lydmessig er de jo ikke så avslørende eller detaljerte som nad settet men helt greit når man er på farten, eller spessielt når jeg pusler rundt med husarbeid.
    4000,- er jo mye for et par hodetelefoner som visstnok låter "mid-fi" med kabel, og litt dårligere uten kabel. Får gjøre en liten vurdering. Den kablede versjonen vurderes sterkt, hvis ikke det blir HP50. Har sett litt på PSB M4U 2 og, disse har innebygd forsterker og støykansellering. Får lese litt rundt Bose er uaktuelt, prøvd QC15 og likte ikke lydsignaturen i disse.

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett valg med så mye å velge mellom
    Kanskje se vekk fra de som kommer med innpakning som står for 40% av kost og heller gå for god lyd
    Her er et par sider med valgmuligheter:
    Hodetelefoner - Evenstad Musikk-Distribusjon AS
    Sound1.com - Headset
    Jeg for min del klarer meg lenge med dette utvalget (såpass gammel at lytteverktøyet har degradert nok til at jeg ikke trenger noe dyrere som lover nirvana, holografi eller å få sitte ved siden av lydguden):
    https://www.hifiklubben.no/hodetelef...--hodetelefon/
    Bose QuietComfort 25 hodetelefon med støyreduksjon - Sort - Hodetelefon med støyreduksjon - Hodetelefon
    Pioneer SE-305 Manual - Stereo Headphones - HiFi Engine
    Pioneersettet er fra ca 1978 og fungerer perfekt etter å ha vært "glemt" i 20år
    Valg av nytt headset-wp_20150515_08_21_56_pro-jpg
    Sist endret av Vessel56; 05-16-2015 kl 23:44
    Alt for mye vintage og moderne

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som går for Sony? MDR-1A koster bare 1 495. Jeg har MDR-1R (mindre kontrollert bass) som merkelig nok koster 300 kroner mer i samme nettbutikk. Mer behagelig hodetelefon finnes knapt. 1A har får mye bedre omtale og skal være like behagelige. Har stor tro på at 1A er et godt kjøp.

Audio Technica ATH-MSR7 og Sony MDR-1A og 1R ligner utseendemessig hverandre på grensa til plagiat. Audio Technica ATH-MSR7 går for 2 290 på billigste nettbutikk her hjemme. Fra AccessoryJack fås de for 1 620 kroner. Mener å huske at frakta var på 20 dollar, men ingen importavgift. Nesten like komfortable som Sony sine. Klar og oppløst mellomtone og diskant uten at bassen er borte, men så er AT også kjent for å ha klar lyd og ikke være spesielt basstunge. Anbefaler disse.

Alle disse er lukkede.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeppfi Vis post
    4000,- er jo mye for et par hodetelefoner som visstnok låter "mid-fi" med kabel, og litt dårligere uten kabel. Får gjøre en liten vurdering. Den kablede versjonen vurderes sterkt, hvis ikke det blir HP50. Har sett litt på PSB M4U 2 og, disse har innebygd forsterker og støykansellering. Får lese litt rundt Bose er uaktuelt, prøvd QC15 og likte ikke lydsignaturen i disse.
    Har ikke brukt Momentum Wireless så mye men har fått kjørt en del flere timer på de nå. Synes lyden har blitt bedre i det siste og det er nesten så jeg liker de bedre enn HP50 nå når jeg bruker kabel. Har litt dropouts av og til med Bluetooth. Dette er et kjent problem med Wireless utgaven, såpass stort at de visstnok har stoppet produksjonene til de finner en løsning. Sennheiser Momentum Wireless Found to Have Problems | InnerFidelity

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan gladelig innrømme og være med på at hp50 kan ha en litt vel klinisk bass, så om man liker litt ekstra skyv i bånn så er nok ikke disse særlig aktuelle.
    Personlig synes jeg diskant og detaljene/åpenheten som ligger utveier for dette, mange heassett blir fort grøtete i forhold, men kunne sikkert hatt en par ekstra db i bånn

Men nå fikk jeg mine hp50 som demovare til nesten 1500kr så da var det vel egentlig ikke noe å lure på hehe.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B Vis post
    Har ikke brukt Momentum Wireless så mye men har fått kjørt en del flere timer på de nå. Synes lyden har blitt bedre i det siste og det er nesten så jeg liker de bedre enn HP50 nå når jeg bruker kabel. Har litt dropouts av og til med Bluetooth. Dette er et kjent problem med Wireless utgaven, såpass stort at de visstnok har stoppet produksjonene til de finner en løsning. Sennheiser Momentum Wireless Found to Have Problems | InnerFidelity
    Synes du lyden forsvarer prisen på 4000,-? Støykansellering og trådløst hadde vært veldig kjekt, pluss at jeg kjøper bittelitt etter design. Hvis ikke får jeg vurdere HP50.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Momentum 2.0 og HP50 er nok bedre kjøp hvis du ikke absolutt trenger trådløst. HP50 er mere nøytral enn Wireless utgaven som er litt mere "bass-tung". Jeg ga 3000 på tilbud hos Platekompaniet og det synes jeg var en ok pris.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg funnet noen mulige kandidater:

Sennheiser Momentum M2
    B&W P7
    Sony MDR-1A
    Audio-Technica ATH-MSR7

Hører på ganske variert musikk, men går i rock, metall, noe rap og en del jazz. Er vel ganske vanskelig å finne et headset som passer for alle sjangerne, men tenker at jeg heller bør gå for et detaljert et, istedet for et basstungt et.

Edit: Har litt lyst på trådløst med ANC fortsatt, hva tror dere om disse: https://www.hifiklubben.no/hodetelef...s-hodetelefon/

Definitive Technology Symphony 1 Hodetelefoner (Etter å ha lest litt om disse, så frister de veldig. Litt bulkete, men lyden virker veldig bra)

Får ikke prøvd alle produktene, så må bare høre på hva dere har å si.
    Sist endret av jeppfi; 05-18-2015 kl 21:29

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeppfi Vis post
    Nå har jeg funnet noen mulige kandidater:

Sennheiser Momentum M2
    B&W P7
    Sony MDR-1A
    Audio-Technica ATH-MSR7

Hører på ganske variert musikk, men går i rock, metall, noe rap og en del jazz. Er vel ganske vanskelig å finne et headset som passer for alle sjangerne, men tenker at jeg heller bør gå for et detaljert et, istedet for et basstungt et.

Edit: Har litt lyst på trådløst med ANC fortsatt, hva tror dere om disse: https://www.hifiklubben.no/hodetelef...s-hodetelefon/

Definitive Technology Symphony 1 Hodetelefoner (Etter å ha lest litt om disse, så frister de veldig. Litt bulkete, men lyden virker veldig bra)

Får ikke prøvd alle produktene, så må bare høre på hva dere har å si.
    B&W P7 gir deg helt sikkert ekstremt gode lydopplevelser (både i forhold til pris og i forhold til flere dyrere ørevarmere), noe trang/hard for ørene, men er ørene under 35år gamle så har de neppe vokst seg store nok til å lage trøbbel - så jeg kan absolutt anbefale dem
    Alt for mye vintage og moderne

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vessel56 Vis post
    B&W P7 gir deg helt sikkert ekstremt gode lydopplevelser (både i forhold til pris og i forhold til flere dyrere ørevarmere), noe trang/hard for ørene, men er ørene under 35år gamle så har de neppe vokst seg store nok til å lage trøbbel - så jeg kan absolutt anbefale dem
    Ørene er 21 år gamle, så de har ikke vokst seg for store. Prishoppet opp til Symphony er 200,-, så med mindre Symphony leverer betraktelig dårligere lyd, så er B&W P7 meget aktuell, da jeg liker lyden i P5 mark I godt.

Edit: Bestilte DefTech Symphony 1 nå, får bruke returretten hvis jeg ikke blir fornøyd.
    Sist endret av jeppfi; 05-19-2015 kl 22:26

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Symphony 1 idag, og har fått prøvd de litt. De skuffer ikke. Lydkanselleringen er helt ok, men lyden er veldig åpen og detaljert. Liker lydsignaturen i disse veldig godt.

Lignende tråder

1. Nytt headset til ca 700-1000,-
    By rakfisk in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 09-19-2010, 19:32
  2. Nytt Headset
    By exenpipp in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 08-18-2010, 01:38
  3. Nytt hifi headset
    By raven007 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 16