Wireless headphones med lignende lyd som DT 770 PRO

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wireless headphones med lignende lyd som DT 770 PRO

Mine trofaste Beyerdynamic DT 770 Pro (80ohm, ikke brukt DAC), har nå endelig blitt såpass ødelagte at jeg anser det som på tide å kjøpe nye.
    De har blitt ødelagt av at jeg gjennom mange år har klart å rive dem ned i gulvet ved å hekte enten meg eller kontorstolen fast i ledningen på headphonesene for så å rive dem ned i gulvet.

Jeg har vent meg til å bli veldig glad i lyden i DT 770, så jeg vurderer å bare kjøpe de samme en gang til. Jeg har også tenkt litt på at det hadde vært nice å oppgradert til noen enda litt bedre headphones (DT 880?), men som deler de samme kvalitetene som DT 770 har.

Etter litt nøyere ettertanke så har jeg funnet ut at det faktisk hadde vært utrolig nice med noen trådløse headphones. Problemer er jo bare det at DT 770 ikke kommer i trådløs versjon!

Siden dette tross alt er ett forum med folk med litt over middels interesse for lyd, så tenkte jeg at det kanskje var lurt å spørre her etter råd.
    Er det noen som vet om noen trådløse headphones med "lignende lyd" Beyerdynamic DT 770 Pro?

Edit: Glemte å nevne at jeg er på leting etter lukkede headphones, og at det må ihvertfall ikke ha høyere impedanse enn 80 ohm, jeg er ikke så interessert i å kjøpe en forsterker!
    Sist endret av Archheretic; 03-03-2015 kl 20:48

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør prøve BT varianten av Sennheiser Momentum. Eneste trådløse jeg har hørt som ikke er helt ulik DT770Pro.
    DT880 har en annen lydsignatur og er (semi)åpne; mindre bass og større lydscene.

Hva med DT770Pro32? Den har kortere ledning og mindre sjanse for at du eller stolen hekter dere i ledningen.
    Sist endret av Bar1; 03-04-2015 kl 00:29

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har BT sin egen variant av Sennheiser Momentum, i så fall hva er modelnavnet? Eller var det så at Momentum høres litt likt ut som BT?
    Skulle likt å prøvd DT880, har blitt veldig glad i bassen til DT770, men merker at det er noe som kunne vært utbedret, men det at DT 770 er lukket er et stort pluss for meg.

80 ohm er egentlig litt for høy iforhold til at jeg ikke bruke en DAC. Så 32 Ohm versjonen er definitivt på vurderingslisten, visste ikke at den hadde kortere ledning, så det kan jo være ett pluss, såfremt den da ikke føles for kort

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BT=bluetooth=trådløst. Momentum med BT er helt nye og fåes i på-øret og over-øret varianter. Helt ok lyd men prisnivået er alt for høyt.
    Ledningen på DT770Pro32 er 1,6 meter. Akkurat passelig hvis du sitter foran pc eller tilkoblet en mobil/pad/pod.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1 Vis post
    BT=bluetooth=trådløst. Momentum med BT er helt nye og fåes i på-øret og over-øret varianter. Helt ok lyd men prisnivået er alt for høyt.
    Ledningen på DT770Pro32 er 1,6 meter. Akkurat passelig hvis du sitter foran pc eller tilkoblet en mobil/pad/pod.
    Aha det forklarte litt. Har lyst på trådløst, men det er jo som du sier ganske dyrt. Har ikke lyst til å bruke masse penger for så å miste både lydkvalitet og komfort. Får prøve å ta turen innom noen hifi butikker mot slutten av uka, hadde vært greit å få testet før man kjøper.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet den der trådløse toppmodellen til Sennheiser, men den første feilet, og den andre hadde bare lyd til ett øre, og etter det ble jeg lei av å være forsøkskanin, og fikk pengene tilbake. Jeg har likt Beyerdynamic siden første gang jeg testet de, kjøpte en dyr modell i Torggata i en butikk jeg ikke lenger kan huske hva heter, men ble solgt på den dynamiske og klare lyden, og hadde de på ørene til paddene datt av. Testet mye annet siden da, blant annet Stax Lamda Pro Signature (tror jeg de hette), og mener det var med rørforsterker. Steindyre, fin klar lyd, men savnet litt dynamikk i de lavere frekvenser. Så gikk det mange år der jeg bodde slik at jeg kunne bruke høttalerne med godt volum, og savnet derfor ikke øreklaffene. Nå bor jeg i leilighet igjen, og head-fi har igjen prioritet. Jeg har DT 770, og elsker de. Men Argon boksen til 1500 kroner gir kun støy når jeg skrur opp...men er ellers et godt kjøp for de som ikke har behov for å gi bengen og skru litt opp til tider. Så nå tar jeg den helt ut, og håper på å ha Oppo HA-1 hodetelefonforsterker i hus før helgen. Så trenger jeg aldri mer lure på forsterkning, men kan konse om headsettet.

Lignende tråder

1. Nye headphones... Pioneer?
    By ohny in forum Head-Fi
    Svar: 4
    Siste melding: 07-08-2012, 19:19
  2. Headphones med surroundlyd!
    By stapedius in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 02-01-2009, 02:51
  3. trådløse headphones
    By Dark in forum Høyttalere
    Svar: 0