Velodyne V-pulse i Norge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velodyne V-pulse i Norge?

Hei tenker å kjøpe noen enkle/billige ørepropper til å erstatte Klipsch S4i proppene jeg har hatt siden 2011. De ble dessverre stjelt fra meg. Likte lyd-signaturen veldig godt men ønsker en oppgradering så klart.

Lener meg på Velodyne V-pulse, altså fra den legendariske sub-woofer produsenten Velodyne... De skal visst være bass tunge og de har fått kraftig prisreduksjon de siste årene.

Så litt på Ebay at de koster $40 cirka i rosa og rundt det dobbelte i svart/blå. Syns de var faktisk veldig kule i rosa så om eneste grunnen til at de er halvpris er en kundegruppe som ikke er trygg på seksualiteten sin så ønsker jeg rosa

Skulle akkurat til å kjøpe de med tanke på den nye loven om importskatten, at toll grensen har nå gått fra 200,- kr til 350,- selv med utrolig svak kronekurs er ~ $40 bare litt over 300 kroner MEN den nye regelen er helt på trynet! Leste mer om den og nå er tollgrensen 350,- MINUS frakt kontra 200,- inkl. frakt? Det betyr at i de fleste tilfeller er det nå VERRE enn før. frakten kommer på cirka 150 kroner og dermed porto/avgift så totalt vil disse 300 kroners proppene koste meg rundt 700 kroner.. Fysj!

Finnes det noe sted man kan kjøpe de i Norge? 700 kroner er ikke akkurat mye penger men føler ikke at jeg har lyst til å betale over det dobbelte bare fordi jeg bor i et oljeland.

Eller foreslår dere noen alternativer? Klipsch er no-go da jeg liker å benytte muligheter som det her til å prøve andre produkter. Jeg hører på mye dubstep, hip-hop, Rnb, rap og generelt elektronikk sjangere og pop sanger. Bassen skal være på plass (ergo Hifiman RE-modellene kan du glemme)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Hei tenker å kjøpe noen enkle/billige ørepropper til å erstatte Klipsch S4i proppene jeg har hatt siden 2011. De ble dessverre stjelt fra meg. Likte lyd-signaturen veldig godt men ønsker en oppgradering så klart.

Lener meg på Velodyne V-pulse, altså fra den legendariske sub-woofer produsenten Velodyne... De skal visst være bass tunge og de har fått kraftig prisreduksjon de siste årene.

Så litt på Ebay at de koster $40 cirka i rosa og rundt det dobbelte i svart/blå. Syns de var faktisk veldig kule i rosa så om eneste grunnen til at de er halvpris er en kundegruppe som ikke er trygg på seksualiteten sin så ønsker jeg rosa

Skulle akkurat til å kjøpe de med tanke på den nye loven om importskatten, at toll grensen har nå gått fra 200,- kr til 350,- selv med utrolig svak kronekurs er ~ $40 bare litt over 300 kroner MEN den nye regelen er helt på trynet! Leste mer om den og nå er tollgrensen 350,- MINUS frakt kontra 200,- inkl. frakt? Det betyr at i de fleste tilfeller er det nå VERRE enn før. frakten kommer på cirka 150 kroner og dermed porto/avgift så totalt vil disse 300 kroners proppene koste meg rundt 700 kroner.. Fysj!

Finnes det noe sted man kan kjøpe de i Norge? 700 kroner er ikke akkurat mye penger men føler ikke at jeg har lyst til å betale over det dobbelte bare fordi jeg bor i et oljeland.

Eller foreslår dere noen alternativer? Klipsch er no-go da jeg liker å benytte muligheter som det her til å prøve andre produkter. Jeg hører på mye dubstep, hip-hop, Rnb, rap og generelt elektronikk sjangere og pop sanger. Bassen skal være på plass (ergo Hifiman RE-modellene kan du glemme)

Selv om toll og kronekurs er endret så kan man fremdeles spør selger om å jukse m verdi..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Selv om toll og kronekurs er endret så kan man fremdeles spør selger om å jukse m verdi..

Kan du utdype denne påstanden? Skjønner ikke helt hva du mener

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Kan du utdype denne påstanden? Skjønner ikke helt hva du mener

Du sender en mail/message til selge og spør om han/hun kan redusere verdi oppgitt på pakken til en sum som er tilpasset det til en hver tid gjeldende norske avgiftsystem..

Jeg slipper helst helt, men betaler heller moms av feks 1000 enn av 4000 kr dersom situasjonen krever det..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Du sender en mail/message til selge og spør om han/hun kan redusere verdi oppgitt på pakken til en sum som er tilpasset det til en hver tid gjeldende norske avgiftsystem..

Jeg slipper helst helt, men betaler heller moms av feks 1000 enn av 4000 kr dersom situasjonen krever det..

Men ettersom nye tollgrensen er 350kroner INKL. frakt så er vel det eneste jeg kan gjøre for å slippe toll er å prute?

Kan selvfølgelig funke det... Men herregud så jævlig dumt at staten har gjort det sånn. Er det så vanskelig å ha tollgrense på 350 kroner uten frakt? kjipt når noen skal ha 150-200 kroner til å frakte til Norge, det går halve grensa allerede.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh sjekket nå.. skal ha $31 eller rundt 250 kroner for å frakte til Norge og det går ikke ann å kontakte selgeren. Ouch.

For en latterlig lovendring!!!

Lignende tråder

1. Velodyne SPL-1000 series ii x2 VS Velodyne DD12
    By goldeneagle in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 01-09-2012, 09:14
  2. Svar: 19
    Siste melding: 10-07-2010, 23:02
  3. pulse bilhøyttalere
    By petter76 in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 0
    Siste melding: 08-06-2009, 05:07
  4. Hvor kan velodyne SC-1250 kjøpes i Norge?
    By capy in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 05-15-2007, 17:10
  5. Pulse DVD kun 448 kpbs funker..
    By yank in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 04-14-2007, 22:46

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg