Høretelefoner til spill og film

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høretelefoner til spill og film

Hei,
    Driver og prøver å kjøpe meg et headset til bruk via en xbox one, men er jo et hav av muligheter.
    Er på jakt etter et som er god til å bruke med virtuell surround.

Prisklasse sånn ca opp til 2000 +- noen hundelapper.. Mic på er ikke et must.

Noen som har noen forslag til hva man bør se etter?

Angående tilkobling, jeg kjører lyden normalt igjennom en pioneer forsterer, og det enkleste hadde selvfølgelig vært å koblet det direte til forstereren og bruk "phones surround" funksjonen til pioneer istede for å styre med en mixamp eller optisk fra xboxen... noen som vet om phones surround saen til pioneer er på høyde med dolby headphones? eller er sist nevnte , eventuelt den nye dts x det man burde gå for?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf Vis post
    Hei,
    Driver og prøver å kjøpe meg et headset til bruk via en xbox one, men er jo et hav av muligheter.
    Er på jakt etter et som er god til å bruke med virtuell surround.

Prisklasse sånn ca opp til 2000 +- noen hundelapper.. Mic på er ikke et must.

Noen som har noen forslag til hva man bør se etter?

Angående tilkobling, jeg kjører lyden normalt igjennom en pioneer forsterer, og det enkleste hadde selvfølgelig vært å koblet det direte til forstereren og bruk "phones surround" funksjonen til pioneer istede for å styre med en mixamp eller optisk fra xboxen... noen som vet om phones surround saen til pioneer er på høyde med dolby headphones? eller er sist nevnte , eventuelt den nye dts x det man burde gå for?
    Kan anbefale Turtle beach XO seven. Fikk mine rett før jul og er kanon fornøyd med de. De har virtual surround og er trådløse og miccen kan du ta av vist du vil. Turtle Beach Ear Force Xo Seven | Teknikmagasinet.no
    Lg55lm860w - Denon AVR X4100 - Dali zensor 5 5.0 - Dali Sub E-12F - Xbox one

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mkentoe Vis post
    Kan anbefale Turtle beach XO seven. Fikk mine rett før jul og er kanon fornøyd med de. De har virtual surround og er trådløse og miccen kan du ta av vist du vil. Turtle Beach Ear Force Xo Seven | Teknikmagasinet.no

Hei, ja Turtle Beach XO seven har jeg testet, og fine de, men de har desverre ikke virtual surround som du sier (selvom jeg vet elkjøp og lefdal blandt annet hevder dette).. men ref turtle beach så er de altså kun stereo (noe alle andre er også som man kjører igjennom xbox sin adapter).

Eneste måten å få virtual surround på disse er ved å bruke en dss2 eller mixamp i tilegg så man får tatt lyden fra den optiske utgangen på xboxen... men dss2 ligger vel på 700 kr hvis man skal kjøpe den løs og mixampen til astro ligger på rundt 1200 løs.

Jeg kan legge til at jeg har turtle beach x42 i dag som man kobler til den trådløse senderen til optisk ut osv så man får fått dolby headphone lyd ut av de, men de suger batteri og får ikke micen til å funke så sant jeg ikke tar i bruk adapteren til microsoft eller kjøper en mixamp / dss2... så da tente jeg at jeg like greit kunne se etter par nye.

Tanken bak forum posten var om det kansje var bedre å kjøpe noen som ikke er beregnet for gaming i utgangspuntet for å få bedre lyd for penga da jeg vet de rene gaming headsettene fort blir prisa litt i overant.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf Vis post
    Hei, ja Turtle Beach XO seven har jeg testet, og fine de, men de har desverre ikke virtual surround som du sier (selvom jeg vet elkjøp og lefdal blandt annet hevder dette).. men ref turtle beach så er de altså kun stereo (noe alle andre er også som man kjører igjennom xbox sin adapter).

Eneste måten å få virtual surround på disse er ved å bruke en dss2 eller mixamp i tilegg så man får tatt lyden fra den optiske utgangen på xboxen... men dss2 ligger vel på 700 kr hvis man skal kjøpe den løs og mixampen til astro ligger på rundt 1200 løs.

Jeg kan legge til at jeg har turtle beach x42 i dag som man kobler til den trådløse senderen til optisk ut osv så man får fått dolby headphone lyd ut av de, men de suger batteri og får ikke micen til å funke så sant jeg ikke tar i bruk adapteren til microsoft eller kjøper en mixamp / dss2... så da tente jeg at jeg like greit kunne se etter par nye.

Tanken bak forum posten var om det kansje var bedre å kjøpe noen som ikke er beregnet for gaming i utgangspuntet for å få bedre lyd for penga da jeg vet de rene gaming headsettene fort blir prisa litt i overant.
    Du har helt rett. Har lest litt om det no. De var vist opprinnelig merket med dolby surround, merkingen ble fjernet da det viste seg at adaptern til xbox one ikke støtter Virtual surround(mulig den blir og støtte det i fjern framtid). Har bare hatt de originale xbox headsette og fikk XO seven no nylig, det var jo natt og dag. Syntes jeg hørte lyder overalt, både bak og på sidene med de Ear Force Stealth 500X - Turtle Beach, Inc. De her skal vist være ganske grei de også, men vet ikke om de er overpriset i forhold til noen som ikke er beregnet på gaming. Kan ikke huske og ha sett noen hodetelfoner som har virtuell surround som ikke var beregnet for spilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kommer nok ved en senere annledning, burde det!!

Du har rett i at de som blir annonsert med virtual surround er gaming sett, så hvis jeg ender opp med et Audio sett er jeg nødt til å kjøpe turtle beach sin dss2 eller astro sin mixamp i tilegg for å få dette til, de gjør om alle headset til virtual surround. (Skal sies at de som blir markedsført som dolby phones får med en dss2 eller mixamp i pakken eller har fått det bygget inn.

Og når sant skal sies så har jeg så liten erfaring med headsets i praksis at jeg faktisk ikke vet om hvor stor forskjell det blir eller om det kun er placebo effekten som kicker inn hehe, selvom folk påstår det er "natt og dag" på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trudde jeg hadde virtuell surround helt til du skrev at de ikke var det og var kjempe fornøyd med lyden både før og etter jeg ble opplyst Er bare og kjøpe headsettet på elkjøp eller lignende butikk som har åpent kjøp, så får du prøvd ut. Har forsåvidt bare prøvd XO seven på Gta V og destiny.

Lignende tråder

1. Ny tv til 20k min 55" for film og spill
    By ITW in forum TV-apparater
    Svar: 7
    Siste melding: 09-12-2011, 08:56
  2. Beste LCD/LED (spill og film)?
    By jul1anr1k in forum TV-apparater
    Svar: 8
    Siste melding: 08-23-2011, 01:37
  3. Prosjektor til spill/film.
    By Xes ray in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1