Hvilke hodetelefoner med støyreduksjon er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke hodetelefoner med støyreduksjon er best?

Jeg vil kjøpe nye hodetelefoner men er veldig usikker på hvilke jeg skal velge. Kan noen hjelpe meg og komme med anbefalinger?

Jeg har lenge tenk på Bose QuietComfort 15, fordi jeg ønsker å kunne stenge resten av verden ute spesielt på lange flyturer, men har egentlig ikke fått testet disse veldig godt selv.
    Samtidig som jeg ønsker hodetelefoner med støyreduksjon, ønsker jeg også at de skal ha en veldig god lyd for å spille musikk. Jeg har tidligere prøvd B&W P5 som jeg synes var meget bra, men disse har jo ikke støyreduksjon.

Kan noen hjelpe meg med litt råd og erfaringer?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har de Bosene, og kona bruker de as we speak på båten til Bergen. Hun var på samme tur for to uker siden, og hadde uttalt like før at vi brukte de så sjelden at vi burde selge de. Da fikk jeg MMS med bilde og beskjed om at disse ikke skulle selges. Brukte de selv på toget tur/retur Otta-Oslo i fjor på vei til Bonamassa-konsert, og kan ikke huske at jeg reagerte negativt på lyden. Hjalp deg sikkert ikke så mye, men det er min moderate erfaring.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose QuietComfort 15 er et must når jeg reiser med fly! De er de absolutt beste støyreduksjonsheadsettene jeg har prøvd. Det er også behagelige å bruke, og bruker dem selv uten lyd når man skal sove på fly.

Når det er sagt er jeg ikke helt fornøyd med lyden i dem hvis man hører på dem med "HiFi-ører". Det låter helt greit, men det er noe ullent med bassen. Litt pløsete kanskje. Men lydbildet er godt tilpasset bruk i f.eks. fly, slik at man blir ikke sliten av å høre på musikk eller se på film med disse på langtur. Det er et kjempepluss på reiser.

Som et obligatorisk reiserekvisita: Løp og kjøp. Som et HiFi headset: Helt greit, men ikke fantastisk.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Haugesund
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også lyden i QuietComfort 15 er noe tyn. Støyreduksjonen er de kanskje de aller beste av det som er på markedet men de burde hatt kapasitet for bedre lyd og mer punch. Så mener jeg at i dag burde bluetooth også være et must for hodetelfoner i denne klassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qc 15 er ok de, har hatt 2 sett i mange år. Et på jobb og et hjemme, men nå er de gårdagens modell, Qc25 er kommet nå og de er bedre på alle områder, mindre etui, bedre støydemping, bedre komfort og ikke minst bedre lydkvalitet. https://www.komplett.no/bose-quietco...telefon/823822
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er spent på QC25.Blir spennende å høre hvilke forbedringer det er i lyden på de (eller om Bose forsatt er låst fast på sin definisjon av god lyd)
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Takker for mange gode svar.
    Jeg ender nok opp med ett av Bose sine, skal få prøve å teste ut både QC15 og QC25 først.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IDG har testet QC25: http://www.idg.no/pcworld/article293035.ece

Det samme har Dinside.no: http://www.dinside.no/930748/test-bose-quietcomfort-25

Jeg syns testen til IDG var bedre, og sammenlignet med andre hodetelefoner også.

Syns konklusjonen til IDG oppsummerer ganske godt:
    "Bose har virkelig fått til dette med å dempe plagsom flystøy – og annen støy. Og det har ikke blitt dårligere med nykommeren Quiet Comfort 25. Komforten er meget god, samtidig som QC25 og etuiet den er pakket i tar liten plass i pc-veska. Støydempingen er fortsatt i toppklasse. På toppen av det, har lydkvaliteten blitt bedre, og er nå faktisk ganske så god. Det er det ikke ofte vi kan si om aktivt støydempende hodetelefoner. Ok, joda, men god, ikke så ofte.

For all del, det er fortsatt et stykke opp til vanlige hodetelefoner i samme prisklasse, og for så vidt også litt rimeligere hodetelefoner. For eksempel får du en god del bedre lyd i Sennheiser Momentum, som koster rundt 300 kroner mindre, men samtidig langt dårligere støydemping.

Er du av dem som reiser mye, om det nå er med fly eller med tog, eller som sitter i åpent landskap på jobben og er lei av støyen, bør Bose Quiet Comfort nok kanskje være førstevalget neste gang du skal ha nye hodetelefoner. Er det ikke så farlig med støydempingen, men desto viktigere med maksimal lydkvalitet for pengene, kan det være greit å lete videre – selv om Bose QC25 gjør en godkjent jobb også der."

Tror nok jeg kommer til å gå til innkjøp. Sitter i åpent landskap på jobb, er merker det er slitsomt i lengden.

Mvh Faller

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle bør prøve Parrot Zik 2.
    Den har såååå my bedre lyd enn bose.
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay Vis post
    alle bør prøve Parrot Zik 2.
    Den har såååå my bedre lyd enn bose.
    Ja, lyden er fin. Støyreduskjonen er ok og de er jo superfleksible med bluetooth.
    Dessverre er de litt tunge og ikke så gode å ha på som f.eks Bose QC25

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig i det du sier Supertramp.
    merkbar forskjell med støyreduksjon uten musik på. De er tungere uten tvil ja, men lyd er i en anen league.
    Bose har kabel og er så flat og kjedelig.
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB M4U-2 låter nok også helt klart bedre enn Bose. Støyreduksjonen er derimot noe dårligere, men kanskje god nok?
    PSB M4U-2 Noise Cancelling Headphones - INTERCONNECT

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    PSB M4U-2 låter nok også helt klart bedre enn Bose. Støyreduksjonen er derimot noe dårligere, men kanskje god nok?
    PSB M4U-2 Noise Cancelling Headphones - INTERCONNECT
    Bra tips, orso.

Og så har vi alltids Audio Technica sine:
    Audio-Technica Corporation

Lignende tråder

1. Hvilke trådløse hodetelefoner???
    By mr mustang in forum Head-Fi
    Svar: 1
    Siste melding: 11-02-2011, 10:37
  2. Hvilke hodetelefoner er dette?
    By kingu in forum Head-Fi
    Svar: 8
    Siste melding: 09-02-2011, 20:37
  3. Nye hodetelefoner, hvilke?
    By Lolas in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 17
    Siste melding: 05-06-2011, 14:12
  4. Hodetelefoner som høres OG ser bra ut, hvilke da??
    By Perminator in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 12-02-2007, 13:45
  5. Hodetelefoner med Støyreduksjon
    By skullis in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 0
    Siste melding: 06-17-2007, 12:35

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg