Anbefaling av DAC/Amp til hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av DAC/Amp til hodetelefoner

Jeg er på utkikk etter en ny og rimelig DAC og amp til hodetelefoner (Philips Fidelio X1). Den skal kun kobles mot stasjær pc så eneste nødvendige input er asynkron USB. Pris er max 3000kr.

I dag har jeg en Beresford TC-7520 (ikke Caiman) som forsåvidt er grei nok, men skulle gjerne hatt litt mer luft og detaljer. Har testet en DacMagic XS som jeg likte veldig godt med mindre plugger, men den klarer ikke å drive X1 på noen god måte.

Alternativer jeg har vurdert er HRT MicroStreamer og AudioQuest Dragonfly, men frykter at de vil ha samme problem med å drive store klokker. Noen formening om dette?

Et annet fristende alternativ er Henry Audio DAC 128, men da trengs det en amp i tillegg. I riktig prisklasse har jeg funnet Agon HA1 (som jeg har hatt tidligere og ikke likte, og Pro-Ject Head Box S som jeg ikke kjenner til).

Alle tips mottas med takk! En stor fordel om det er mulig å kjøre i norsk (nett)butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Audio-gd hos Digital Impuls i Oslo
    http://digitalimpuls.no/PC-komponent.../Audio-GD.aspx

Sitat Opprinnelig postet av koveraasen Vis post
    Jeg er på utkikk etter en ny og rimelig DAC og amp til hodetelefoner (Philips Fidelio X1). Den skal kun kobles mot stasjær pc så eneste nødvendige input er asynkron USB. Pris er max 3000kr.

I dag har jeg en Beresford TC-7520 (ikke Caiman) som forsåvidt er grei nok, men skulle gjerne hatt litt mer luft og detaljer. Har testet en DacMagic XS som jeg likte veldig godt med mindre plugger, men den klarer ikke å drive X1 på noen god måte.

Alternativer jeg har vurdert er HRT MicroStreamer og AudioQuest Dragonfly, men frykter at de vil ha samme problem med å drive store klokker. Noen formening om dette?

Et annet fristende alternativ er Henry Audio DAC 128, men da trengs det en amp i tillegg. I riktig prisklasse har jeg funnet Agon HA1 (som jeg har hatt tidligere og ikke likte, og Pro-Ject Head Box S som jeg ikke kjenner til).

Alle tips mottas med takk! En stor fordel om det er mulig å kjøre i norsk (nett)butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Må innrømme at dette innlegget så mer ut som reklame enn en anbefaling(?). Googlet litt på disse, men ble ikke så veldig mye klokere. Størrelsen og utseende var heller ikke noen innertier desverre, men mulig jeg stikker innom butikken og ser nærmere.

Noen som har erfaring med Matrix M-Stage HPA-2 med USB og vet om den selges i Norge? Den ser interessant ut, og prisen (på ebay) er ok.

Sitat Opprinnelig postet av Ghettorat Vis post
    Sjekk ut Audio-gd hos Digital Impuls i Oslo
    http://digitalimpuls.no/PC-komponent.../Audio-GD.aspx

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio GD er bra men klarer Digital Impuls å levere ? Prisene er bra men forsøkte å handle en HT forsterker DAC der en gang som var bestillingsvare. Etter 2 mnd ga jeg opp.

Forsøk heller Mala Audio. Prisen er litt høyere ja, men så får du og prøve den gratis og de levere !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio GD var utsolgt for f.eks. NFB-11 og NFB 15 i nesten et halvt år så det er sikkert grunnen.

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Audio GD er bra men klarer Digital Impuls å levere ? Prisene er bra men forsøkte å handle en HT forsterker DAC der en gang som var bestillingsvare. Etter 2 mnd ga jeg opp.

Forsøk heller Mala Audio. Prisen er litt høyere ja, men så får du og prøve den gratis og de levere !

Lignende tråder

1. Anbefaling av hodetelefoner til Burson HA160
    By vetting in forum Head-Fi
    Svar: 5
    Siste melding: 06-14-2014, 18:40
  2. Anbefaling av hodetelefoner
    By Lars N in forum Head-Fi
    Svar: 29
    Siste melding: 01-21-2012, 04:29
  3. anbefaling av hodetelefoner
    By AndersT2 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 29