Bærbar hodetelefonforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar hodetelefonforsterker

Hei jeg har et par Grado RS2i hodetelefoner og ønsker meg en bærbar hodetelefonforsterker men vet ikke helt hvilken. Jeg har sett på denne: http://www.finn.no/finn/torget/annon...efonforsterker
    Hva synes dere?

Kom også med forslag!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan den være noe bra når den er så billig? Jeg ville tro Gradoene dine fortjener noe bedre enn dette. Ikke det at jeg har voldsom stor erfaring med slike. Men jeg har en Fiio Andes som jeg bruker sammen med Shure SE535 plugger og en A&K spiller. Jeg er meget godt fornøyd med Fiio'en.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15 Vis post
    Hei jeg har et par Grado RS2i hodetelefoner og ønsker meg en bærbar hodetelefonforsterker men vet ikke helt hvilken. Jeg har sett på denne: http://www.finn.no/finn/torget/annon...efonforsterker
    Hva synes dere?

Kom også med forslag!
    Foreslår en C&C BH v.2. Kompakt liten kraftkar til USD99$ med utskiftbart batteri. Har sjøl versjon 1 og selv der varer batteriet i dagevis.

-skjermbilde-png

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra ut skal se nærmere på den.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har jeg heller ikke angra kjøp av, iBasso D-Zero til 109 am-dollar. Pluss tjue i frakt, husker jeg rett.

Kjemper for tiden på vikende front mot besettelsen til å skaffe DX90 fra samme produsent, iBasso, en kombinert DAP-AMP. Har DX50 fra før og trenger egentlig ikke nyanskaffelsen. Får se...

-1-jpg

-ibasso_dzero_03-jpg

-ibasso_dzero_02-jpg

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket ut iBasso. Jeg må bare si at DX 100 er drømmen. Kan selvsagt ikke bruke så mange penger på en hodetelefonforsterker men den var rimelig kul. Men hva kan du si om iBasso? Jeg har aldri hørt om de.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett på en stasjonær forsterker som jeg også kanskje hadde tenkt me i tillegg: http://www.finn.no/finn/torget/annon...fon+forsterker

Den er selvkonstruert og ser veldig lovende ut. Eller hva sier dere?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket ut iBasso. Jeg må bare si at DX 100 er drømmen. Kan selvsagt ikke bruke så mange penger på en hodetelefonforsterker men den var rimelig kul. Men hva kan du si om iBasso? Jeg har aldri hørt om de.
    Å si om iBasso Audio er at det er et lite kinesisk selskap som siden 2006 har bygd seg opp til å levere portable DAPer og AMPer av god kvalitet for en rimelig penge. Servicen er upåklagelig og du får raskt svar på epost om du lurer på noe.
    Noen kinesiske nettbutikker fører merket "Mini-Audio" og utgir det for å være rene iBasso-produkter. Og greia er at iBasso Audio også produserer Mini-Audio, men merket er ment for markedet i Østen og ikke like høyt kvalitetssikret som varer ment for Vesten. Sånn har veff jeg hørt det. iBasso advarer selv på hjemmesiden mot merket.

Personlig ville jeg betenkt meg for å anskaffe DX90. Som første DAP (Digital Audio Player) produsert av iBasso, inneholdt programvaren en del bugs. FWen er fornyet åtte ganger. FWen til DX50 er forandret like mange og jeg har oppdatert siden v. 1.2.5, i alt tre ganger. Det er små "knirk" og funksjoner som modifiseres til "det sitter". Oppdateringene kommer raskt (tilgjengelig på nettsida deres under "Download"). DX90 ble sluppet tidlig i mars og jeg vil tro produsenten blir klokere for hvert produkt som slippes. På www.head-fi.org sies det at DX90 låter 20% bedre enn forgjengeren DX50 og det sier en del "i mine ører" veff. I tillegg finnes der diskusjoner på doktorgradsnivå i egne tråder om produktene. Les sjøl, mye å hente av innsikt!

Inni DX90 og DX50:
    -kretser-jpg

Atrox V100 på FINN tror jeg blir kvass i lyden på Grado RS2i. Har den erfaringa med AUNE X1 DAC/HTamp (SS-amp) og HTer som er høyt stilt i diskanten. Ville ha prøvd rør eller en SS-amp med ikke så grusom høy utgangseffekt/kvass lyd. Grado RS2i har vel ikke mer enn 32 Ohm? Personlig favoritt her i gården er merket Little Dot, billig og bra. Har Little Dot MK III (ren rør-amp) og Little Dot I+ (hybrid SS i inngangstrinnet og rør i utgangen) til HT-bruk. Erfaringer med sistnevnte er at den har mye krefter, strammere bass og avrundet lyd i toppen. MK III er mykere i lyden over hele registret og ikke like stram i bassen, men leverer den gode rør-lyden.

Uansett, lykke til med anskaffelsen(e). Halve moroa er å prøve nye merker og komponenter, synes nå jeg.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar. Jeg tenkte kanskje litt på iBasso Sidewinder. Men er forsterkerene i DAP-ene gode nok til å ikke trenge en ekstern forsterker? For da er det kanskje ikke så dumt å skaffe seg en slik en.
    RS2i er 32 ohm ja.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar. Jeg tenkte kanskje litt på iBasso Sidewinder. Men er forsterkerene i DAP-ene gode nok til å ikke trenge en ekstern forsterker? For da er det kanskje ikke så dumt å skaffe seg en slik en.
    RS2i er 32 ohm ja.
    Råder deg til å lese inntrykkene i trådene om iBasso DX50 og ditto 90 på head-fi.org.
    Sjøl bruker jeg DX50 med både Practical Devices XM4, iBasso D-Zero og C&C BH for større kontroll og mer gain og "omph". Det kommer an på hvor lette hodetlf. er å drive.

Om du skal pare DAP og amp er forresten selvklebende velcro dots supre å bruke.

-kgrhqv-qcfhrnk5tg1br1jvhe7ig-60_12-jpg

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett mer på iBasso å tenkte jeg kunne strekke meg til Anaconda-en D12 siden jeg ikke kommer til å kjøpe Atroxen. Den har jo innebygget DAC og greier.
    Et spørsmål: må jeg bruke USB inngangen på D12-en for å bruke DAC-en, eller funker jack-en også?

Jeg har en Ipod 4th gen slengene som jeg kan bypasse DAC-en på med en LOD-USB kabel eller LOD-Jack kabel.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Et spørsmål: må jeg bruke USB inngangen på D12-en for å bruke DAC-en, eller funker jack-en også?...
    Vetikke. Men ville vel tro-oo USB må til siden det ikke er bryter for DAC-funksjonen. Noen med erfaring her inne? Ellers finnes det sikkert svar i tråden om amp-dac'en på head-fi.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, jeg fant utstyr til å ordne dette.
    LOD til USB: http://www.ebay.co.uk/itm/Black-Long...item54013d5f39
    USB til Mini USB: http://www.ebay.co.uk/itm/USB-2-0-Fe...item2333c1bdf4

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere løsninger:

En slankere USB-hunn til miniUSB-hann. Og en OTG (on-the-go) dongel med plass for micro-SDkort.

-utstyr-jpg

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om de kan skrive 90 £ på pakken å sende det som en "gave"? Det hadde vore greit å slippe å betale avgifter å slikt tull.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes dere?

Kom også med forslag!
    Tror faktisk det er en kar her inne på forumet som driver å lager di der
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om de kan skrive 90 £ på pakken å sende det som en "gave"? Det hadde vore greit å slippe å betale avgifter å slikt tull.
    Trenges ikke å angi verdien hvis den merkes gave, tror jeg. Kineserne er flinke til å skrive 'gave' og ingen verdi på pakkene.

Her er en til billiggreie: Topping NX1. Står mer om den her. Billig som spiker, bare litt over tohundre NoK. Skal etter sigende være bedre enn FiiO i samme prisklasse.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Topping NX1 på vei. Bør være her hvem dag som helst. Kan sammenligne den med FiiO E11 og E12 når jeg får den dersom det er interessant.

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123 Vis post
    Jeg har en Topping NX1 på vei. Bør være her hvem dag som helst. Kan sammenligne den med FiiO E11 og E12 når jeg får den dersom det er interessant.

Mvh
    Peter
    Kom endelig med en vurdering av ampen! Det naturlige blir vel å sammenligne den med C&C BH som har prikk samme karosseri, men med ulik beknapning.
    Bestilte en, jeg også. Og for liksom å feire nyanskaffelsen, la jeg inn bestilling på en NAD Viso HP50, phrøm-phrøm.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kommer til å kjøpe Anaconda-en.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. DAC med hodetelefonforsterker?
    By xnn3882 in forum Head-Fi
    Svar: 3
    Siste melding: 08-26-2011, 22:24
  2. USB DAC & hodetelefonforsterker
    By bircoff in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 06-29-2011, 09:05
  3. Hodetelefonforsterker
    By jansebjørn in forum Receivere/forsterkere