Kjøpe skikkelige øreplugger - valgets kvaler...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe skikkelige øreplugger - valgets kvaler...

Hei!

Har nå rett og slett gått lei av å sitte med et digert headsett og hodetelefonforsterker med ledninger over alt... Lyden på dette er ikke så fryktelig bra allikevel, så derfor vurderer jeg å kvitte meg med det. Er snakk om Beyerdynamic dt770 og Fiio E17...

Tenkte da at jeg kunne skaffe meg noen skikkelige øreplugger istedenfor, da jeg regner med dette vil gi generelt bedre lyd! Jeg har sett litt på Philips Fidelio S2, og disse virker jo å være et greit kjøp... Men samtidig så har jeg gått lenge og siklet på Monster Cable Turbine Pro Copper. Disse ser jo helt awsome ut!

Har noen vært borti disse proppene og kan skrive litt om inntrykket? Er også åpen for andre forslag! Angående prisklasse, så ligger Turbine Pro på 2500...

På forhånd takk!
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klinte til og kjøpte Shure SE535. I begynnelsen var jeg faktisk ganske skuffa. Jeg syntes ikke disse låt spesielt mye bedre enn proppene jeg hadde fra før. Men dette har endra seg drastisk. Det er helt tydelig at slike propper må spilles inn/mykes opp. Jeg er nå strålende fornøyd med Shure-proppene. De spiller helt fantastisk. Jeg bruker en Fiio Andes (E07K) til å drive dem. En annen ting som er veldig bra med Shure er at de er av "proff"-typen hvor ledningen går over og bak øret. Dette gjør at proppene sitter utrolig godt. De gir bortimot total lydisolasjon. Også litt rimeligere Shure-propper får jo veldig god kritikk og kan være et alternativ om SE535 er noe dyre. Jeg fikk mine SE535 til 2700 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM Vis post
    Jeg klinte til og kjøpte Shure SE535. I begynnelsen var jeg faktisk ganske skuffa. Jeg syntes ikke disse låt spesielt mye bedre enn proppene jeg hadde fra før. Men dette har endra seg drastisk. Det er helt tydelig at slike propper må spilles inn/mykes opp. Jeg er nå strålende fornøyd med Shure-proppene. De spiller helt fantastisk. Jeg bruker en Fiio Andes (E07K) til å drive dem. En annen ting som er veldig bra med Shure er at de er av "proff"-typen hvor ledningen går over og bak øret. Dette gjør at proppene sitter utrolig godt. De gir bortimot total lydisolasjon. Også litt rimeligere Shure-propper får jo veldig god kritikk og kan være et alternativ om SE535 er noe dyre. Jeg fikk mine SE535 til 2700 kr.
    Hmmm, for all del! Kanskje de blir litt vel dyre, men skal sjekke de ut. Du sier at du bruker Fiio på disse og. Er det fordi det er nødvendig, eller klarer du deg også med å plugge de rett inn i kilden? Dersom jeg kobler Beyerdynamic´en rett i Mac´en, så er det knapt antydning til bass. Jeg MÅ ha høretelefonforsterker bare for å få litt bass, og det er bare dette den tilfører... Så lyden er ikke allverdens. Jeg vet at Beyerdynamic´ene jeg har er i stand til å bokstavelig talt slå meg rett av stolen med tanke på lydkvalitet, men da må jeg ha forsterker til 6-7000, og det er ikke aktuelt for øyeblikket...

EDIT: Ser nå at de to faktisk ligger tilnærmet på samme pris! Men noen mener diskanten på Shure gjerne er litt vel skarp til tider. Kjenner du deg igjen på det?
    Sist endret av Olimaen; 10-24-2013 kl 11:55

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olimaen Vis post
    Hmmm, for all del! Kanskje de blir litt vel dyre, men skal sjekke de ut. Du sier at du bruker Fiio på disse og. Er det fordi det er nødvendig, eller klarer du deg også med å plugge de rett inn i kilden? Dersom jeg kobler Beyerdynamic´en rett i Mac´en, så er det knapt antydning til bass. Jeg MÅ ha høretelefonforsterker bare for å få litt bass, og det er bare dette den tilfører... Så lyden er ikke allverdens. Jeg vet at Beyerdynamic´ene jeg har er i stand til å bokstavelig talt slå meg rett av stolen med tanke på lydkvalitet, men da må jeg ha forsterker til 6-7000, og det er ikke aktuelt for øyeblikket...

EDIT: Ser nå at de to faktisk ligger tilnærmet på samme pris! Men noen mener diskanten på Shure gjerne er litt vel skarp til tider. Kjenner du deg igjen på det?
    Her har du også en lykkelig eier av shure se535! Se535 har etter min mening god bass på både kvalitet og mengde og er ikke tungdreven så man trenger ikke en forsterker hvis lydkilden er grei nok fra før.
    Begynte med se215 og oppgraderte til se535 og vil si meg godt fornøyd! Kjører dem fra sony xperia s og udac 2 som har litt bakgrunnstøy, som man hører, men ikke mye.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier at du bruker Fiio på disse og. Er det fordi det er nødvendig, eller klarer du deg også med å plugge de rett inn i kilden?
    Det er absolutt ikke nødvendig. Selv ipod nano driver disse helt greit. Men Fiio'en gir litt mer punch og helt klart et løft i lyden.

Men noen mener diskanten på Shure gjerne er litt vel skarp til tider. Kjenner du deg igjen på det?
    Ja, den har kanskje noe skarpere diskant en enkelte andre. Men jeg synes overhode ikke det er plagsomt skarpt.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra målinger så skal ikke shure ha noe spesielt skarp diskant, men ser at noen type propper kan øke diskanten litt.
    http://en.goldenears.net/3381

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden har vært inaktiv en stund, men tenkte allikevel at jeg kunne skrive en oppdatering. Jeg endte til slutt opp med Philips Fidelio S2... Var ikke akkurat det som var planen, men jeg angrer absolutt ikke på kjøpet! Veldig god og oppløst lyd, samt god og stram bass. Disse fungerer utmerket til å plugge i bærbart utstyr, så disse vil bli brukt til i-farta-plugger. Tenkte det var like greit å gjøre det slik istedet for å kjøpe plugger som ikke kan drives skikkelig når jeg er ute.

Kan også legge til at Musical Fidelity M1 HPA er kjøpt inn til å brukes med Beyerdynamic´ene! Utrolig herlig å få tilbake dypbassen i klokkene igjen! Er bare helt fantastisk lyd i denne forsterkeren. Så nå er det godgang foran maskinen!

Lignende tråder

1. Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler.
    By a|ex in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 2074
    Siste melding: 05-11-2013, 16:27
  2. Svar: 1
    Siste melding: 08-30-2010, 22:50
  3. Valgets kvaler
    By kan in forum Digitale projektorer
    Svar: 4
    Siste melding: 12-31-2005, 19:41
  4. Valgets Kvaler
    By Martyrium in forum Digitale projektorer
    Svar: 17