DAC for å komplentere Violectric V200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC for å komplentere Violectric V200

Hei!

Nå klør det skikkelig i kjøpefingrene. Og det som står for tur nå er ny DAC.

Sikler på Violectric V800 DAC, og har lest noen tester som sier at det er en veldig fin kombinasjon. Men den koster jo flesk!

Finnes det bedre DACer i samme prissegment som overgår V800? (Eller er de bare "anderledes"?)
    Vil en Musical Fidelity M1 DAC eller en annen i dette prissegmentet gjøre jobben like bra?

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisan,

Hadde en Abrahamsen DAC før jeg byttet til Violectric'en, og det var faktisk en enorm forskjell i lyd og lydbilde. Siden jeg bruker den i en midlertidig leilighet i oslo så bruker jeg kun Spotify Premium til kilde så observasjonene mine er farget av det faktumet.

Føler nesten det blir urettferdig å sammenligne Abrahamsen og Violectric, men det var et enormt løft. I tillegg så er lydsignaturen til Violectric'en, i mitt anlegg og mitt utstyr og mitt hode selvfølgelig, mye mer oppløst og analytisk. Dersom du er glad i varm "koselyd" fra anlegget ville jeg ikke kjøpt denne DAC'en uhørt og uprøvd sammen med resten av anlegget. Men at kvaliteten og ekte naturlig "hifi-lyd" er av øvre klasse er jeg ikke i tvil om ihvertfall.

Når jeg i ettertid ser hva jeg har skrevet er det vel mer forvirring enn hjelp, men men, man kan ikke vinne hver gang

Du får ha lykke til med anskaffelse av DAC ihvertfall :-D
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •