Heisann! Lenge siden sist. De siste åra har jeg egentlig vært perlefornøyd med begge audiooppsettene mine, og andre kostbare hobbyer har tatt en del tid. Det er sånn som skjer. Men nå er det omstillinger, ny jobb og straks ny leilighet, og da må man jo selvsagt ha lyd. Siden jeg ikke er helt oppdatert lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg litt med lydoppsett til kontoret. Planen er å kjøpe amp/headsett først og så utvide med høyttalere etterhvert, da jeg ikke får eget kontor før om noen måneder. Det jeg er på utkikk etter er altså:

1. Amp

Funksjoner står i høysetet her. Det som må til er

1. USB-inngang til drift fra PC
  2. Analoginngang til drift fra Iphone
  3. Høyttalerterminaler
  4. Hodetelefonutgang

Jeg bryr meg ikke nevneverdig om det er digitalt eller rør eller hva det måtte være, det er ikke lytteopplevelsen som står i sentrum her, det er praktiske hensyn. vil helst ikke bruke stort mer enn 2k på denne, og gjerne under, men er fleksibel.

2. Hodetelefoner

Må ha ålreit lyd, og viktigst av alt ikke lekke mye lyd. Må også være behagelig, og ikke klamt. Klokker kan jeg fint lite om, så her er jeg helt åpen for alle forslag.

3. Høyttalere

Disse må selvsagt være små, og gli sånn passe inn i et kontormiljø. Jeg er litt forelska i JohnBlue JB3, men har også sett på B&W M-1 og andre småspeakers. Er åpen for det meste.

Så, der har vi det. Alle innspill og all hjelp mottas med stor takk! Digg å være tilbake på avforum.