Trenger nye high-end hodetelefoner, soundstage? HD800 + LCD-2 Kjøpt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger nye high-end hodetelefoner, soundstage? HD800 + LCD-2 Kjøpt!

Er på jakt etter nye hodetelefoner. Finnes det noen hodetelefoner der ute som klarer å tegne opp soundstage på samme måte som et par gode høyttalere klarer? Dvs, skaper et bredt lydbildet foran meg og ikke slik jeg har opplevd hodetelefoner frem til nå med lyd i hvert øre.

Det jeg har av neveverdig headfi i dag er Shure SE535 og BeyerDynamic DT770 Pro. Liker lyden i begge disse men det finnes ikke noe "soundstage" på samme måte som når jeg sitter foran et par høyttalere. Mulig dette ikke lar seg gjøre med hodetelefoner...

Kandidater jeg har sett på et Sennheiser HD800 og Ultrasone Edition 12, budsjett er ca 10k men kan fint leve med noe billigere. Ønsker over øre telefoner som er komfortable. Tar også imot tips til egnet hodetelefonforsterker/dac da min Xonar er moden for oppdatering.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stax hodehøyttalere har så og si en uendelig stor soundstage.

Export products

Tror det fortsatt er lyric haifai som styrer med de her til lands;

Lyric hifi & bilstereo as

/sidenote

googla kjapt stax og fikk et treff hos lyd&bilde

Stax SRS-4170 | Lyd & Bilde

Nå har ikke jeg hørt akkurat den komboen av høyttalere og forsterker(men 3030 systemet, a la i dag SRS3170), men regner med de også har plenty med headroom som de tidligere modellene hadde. Dvs de lett kan draes på til skadelige nivåer, helt uforvrengt. Hvordan Geir Nordby synes det var et "begrenset lydnivå" i disse virker veldig merkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du bør doble budsjettet ditt for å ha matchende forsterker til et par HD-800.

Det er forøvrig test av HD-800 på en HDVD800 forsterker i nyeste watt. Pakkepris 24k, full score !

HiFiMAN skulle vel ha rimeligere saker som er mye i vinden om dagen etter hva jeg leser.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Tror du bør doble budsjettet ditt for å ha matchende forsterker til et par HD-800.

Det er forøvrig test av HD-800 på en HDVD800 forsterker i nyeste watt. Pakkepris 24k, full score !

HiFiMAN skulle vel ha rimeligere saker som er mye i vinden om dagen etter hva jeg leser.
    Har egentlig ikke vurdert Stax, må lese meg litt opp på disse. Var for å prøvelytte Ultrasone i dag hos Procom (flott butikk by the way). Edition 8 var utsolgt og Edition 12 hadde ikke kommet i butikken enda... Nedtur.

Kan legge litt i hodetelefonforsterker men må nesten bestemme meg for klokker før jeg kjøper forsterker. Hvor kan man evt lytte på HDV800 sammen med HD-800?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil har HD800 til 8695 kr, men det kan hende du kan få mer avslag. De har ikke HDV800 på hjemmesiden, men det går jo an å ringe/maile eller dra innom og se om de har det i butikken, eller om de får det inn snart.

Eldre test fra Hjemmekino av HD800
    http://www.stereofil.no/produkter/im...hd800_test.pdf

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Stereofil har HD800 til 8695 kr, men det kan hende du kan få mer avslag. De har ikke HDV800 på hjemmesiden, men det går jo an å ringe/maile eller dra innom og se om de har det i butikken, eller om de får det inn snart.

Eldre test fra Hjemmekino av HD800
    http://www.stereofil.no/produkter/im...hd800_test.pdf
    Har lest øye stort og vått siste døgnet. Tror jeg nok lander på HD800. Ser det ikke er så mange som selger disse eller er jeg bare veldig dårlig til å lete? Billigste jeg har sett så langt er stereofil. Prolyd selger de også men de oppgir ikke pris, får ringe de i morgen.

Angående HDV800, er denne egentlig sluppet i markedet enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk på Oslo Hifisenter, der selger de både Sennheiser, Beyerdynamics og Grado i alle prisklasser, og de har de inne for demo også. For min del så havna jeg på Grado PS1000 istedet for GS1000, PS1000 er tyngre men bedre lyd, GS1000 er lette og komfortable og de er et hakk bedre enn Sennheiser sine HD800 i mine øyne og det er en liten tusenlapp i forskjell på de to. Lukkede klokker ble uaktuelt for min del, lyden ble rett og slett ikke bra nok.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Har lest øye stort og vått siste døgnet. Tror jeg nok lander på HD800. Ser det ikke er så mange som selger disse eller er jeg bare veldig dårlig til å lete? Billigste jeg har sett så langt er stereofil. Prolyd selger de også men de oppgir ikke pris, får ringe de i morgen.

Angående HDV800, er denne egentlig sluppet i markedet enda?
    HD800 sammen med forsterker HDVD800 er testet i siste Watt. De får meget bra kritikker og nevnes som det beste du kan få i dag sammen med Stax, men kan de være for nøytrale ? Jeg ville i alle fall kostet på meg å teste noen typer før jeg bruker så mye penger på HT.

Og så må du ha en meget bra HT forsterker som passe og klarer å drive de skikkelig - regner med at du har tenkt på det ?

Til sist, selv har jeg AKG701 - meget bra, men det er ikke lenge jeg orker å bruke de av gangen. Enten så liker du å sitte plugga fast i anlegget, eller så liker du det ikke 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale HIFIMAN HE-500. Litt tunge, men bedre enn HD-800. Stax er i en klasse for seg.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, Oslo Hifisenter. Tenkte ikke på de i det heletatt. Må svinge innom og lytte. Sist jeg var hos B&H testa jeg litt ymse Grado. Liker ikke helt utseende på de og var egentlig ikke veldig imponert av lyden. Nå skal det sies at jeg den gang hørte på midrange modellene.

@Ingeniør'n, test i Watt sier du. Kanskje jeg må krype til korset å kjøpe et Hifi-blad. Ja, speider etter en forsterker også men først må jeg finne ut hva jeg skal kjøpe av klokker. Har i dag Xonar STX som er grei nok men jeg bør nok komplimentere et par top of the line klokker med en litt bedre forsterker.

Angående AKG 701, hørte litt på disse når jeg var innom ProCom her om dagen. Hørte for lite til å kunne få noe særlig inntrykk men er ganske skeptisk til hodebåndet. Skal bruke oppsette sammen på kontor/gaming pcn så det kan bli ganske lange lytterunder. Hodetelefonene MÅ være komfortable selv etter timesvis med bruk.

@Tronic, har aldri hørt Hifiman lurene. De er vel også planar magnetic. Er litt nysgjerrig på LCD-2 men må si jeg blir litt skremt når jeg ser frekvensresponsen til LCD-2.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Og så må du ha en meget bra HT forsterker som passe og klarer å drive de skikkelig - regner med at du har tenkt på det ?

Til sist, selv har jeg AKG701 - meget bra, men det er ikke lenge jeg orker å bruke de av gangen. Enten så liker du å sitte plugga fast i anlegget, eller så liker du det ikke 8)
    Finnes det trådløse alternativer i denne kategorien? MTP bruk av egen forsterker etc, så skal det vel vansklig gjøre å lage noe bærbart, ennå...?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Stax er i en klasse for seg.

De er hakket over selv de beste dynamiske hodetelefonene

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender

@Tronic, har aldri hørt Hifiman lurene. De er vel også planar magnetic. Er litt nysgjerrig på LCD-2 men må si jeg blir litt skremt når jeg ser frekvensresponsen til LCD-2.
    Bare husk at om HIFIMAN er svintunge, så er LCD-2 enda tyngre! Du bør ha et godt hode å henge de på!

Selv har jeg begynt å venne meg til vekten på HE-500, men skulle gjerne ha fått byttet ut den stive kabelen. Og så er det de bilaterale minicoaxene da..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ebay finnes stax å få kjøpt fra Japan.

Synd det er vanskelig med lyttemuligheter på Stax, men hvis selv rimelige elektrostat hodetelefoner er bedre en selv gode dynamiske hodetelefoner så kan det være verd å prøve.

Stax SRS 2170 til ca 4000kr, legg til mva

Stax SRS 4170 til ca 10000kr, legg til mva.

Dette er innafor budsjettet. Eneste minus med å handle fra Japan er at du må ordne med 12v strøm, men det bør være en kurant sak å fikse.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av permagne

Eneste minus med å handle fra Japan er at du må ordne med 12v strøm
    Et annet minus kan være tungvinthet med garanti og service.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Bare husk at om HIFIMAN er svintunge, så er LCD-2 enda tyngre! Du bør ha et godt hode å henge de på!

Selv har jeg begynt å venne meg til vekten på HE-500, men skulle gjerne ha fått byttet ut den stive kabelen. Og så er det de bilaterale minicoaxene da..
    Ser at enkelte av klokkene er ganske tunge ja. Bør vel gå greit da de kun skal brukes sittende i stol.

Snakket med audionorge på tlf i dag. De har HD800, Hifiman HE-6 og LCD-2 til demo så det blir forhåpentligvis lyttetur til Oslo i helga. Tenkte å få hørt disse sammen med Schiit Lyr og Mjolnir. Hadde faktisk HDV800 ampen også. Tror det kan bli en bra tur så håper en av kandidatene faller i smak! Har som sagt ikke hørt noen av de enda, gleder meg

Skal se om jeg kan få hørt på noe Stax klokker også men er dessverre ikke så mange som fører Stax. Er heller ikke så veldig gira på å legge 10k-20k uhørt. Er jo også noen helt klare fordeler med å kjøpe av norsk forhandler kontra importere selv hvis prisen ikke er helt på tryne i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan helt klart anbefale deg å sjekke ut HD-800. De har et voldsomt lydbilde. Om det er like heftig som et par gode høytalere kan jeg vanskelig svare på - livet i leilighet i mange år har gjort at jeg omtrent ikke har hørt et par heftige høytalere på 10 år.

Hva jeg kan si deg er at du kommer til å trenge en grei forsterker til å puffe HD-800 i riktig retning. Jeg bruker per nå Schiit Mjolnir, som fungerer overraskende bra sammen med HD-800. Optimalt? Neppe, men ettersom den driver mine LCD-3 så pokkers bra så er det helt greit at ikke HD-800 blir perfekte (noe jeg antar, ikke noe jeg vet med sikkerhet - burde testet Sennheisers amp selv, jeg ...)

Uansett - for lydbilde er det Sennheiser eller Stax. For mer fylde og dybde ville jeg sett mot Audeze eller Hifiman. LCD-2 er for eksempel utrolig gode hodetelefoner. Kan ikke uttale meg om Hifiman, har faktisk ikke prøvd noen av dem.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple

Kan ikke uttale meg om Hifiman, har faktisk ikke prøvd noen av dem.
    Jeg kan uttale meg om HIFIMAN, og går abslolutt god for HE-500, som jeg har.
    Men det er noen skikkelig tunge ørevarmere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er prislisten jeg mottok fra TAA import i går.

Går sikkert an å be om et tilbud.

Jeg har skjeldent hatt bruk for garanti egentlig, men nå har jeg ikke så mye high end komponenter heller. Går vel en 13-14 Koss porta pro på dusinet, så det er greiere å kjøpe nytt enn å klage på det gamle. Ellers er vel kvalitetskontroll noe japsene er gode på.

SRS-2170 frister meg i alle fall.

Har spurt om det finnes demoplasser, melder tilbake and dette...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •