Trenger nye high-end hodetelefoner, soundstage? HD800 + LCD-2 Kjøpt! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var valget tatt, kjøpte HD800 i dag

Det ble Oslotur i dag i stedet for i morgen. Hadde en god time med prøvelytting mellom HD800 og LCD-2 hos Audio Norge. Sitter med HD800 på hode nå men disse er rimelig ubesudla så de må nok få noen timer før jeg sier noe den ene eller andre veien.

Kort observasjon/sammenligning fra butikken i dag (hadde egentlig tenkt å høre skikkelig på HE-6 og HE-500 men konsentrerte meg om de to overnevnt i stedet).

Det som gjorde at jeg valgte HD-800 fremfor LCD-2 var totalt sett bedre lyd i mine ører og bedre soundstage og en faaantastisk bærekomfor på hode. Syntes LCD-2 låt feiende flott bare ikke like bra. De var også litt påtrengende/ubehagelige å ha på hode, HD800 er som å ha luft rundt hode Sennheiser må virkelig få skryt for en fantastisk lett og behagelig hodetelefon.

Veldig kort om hva jeg hørte på av utstyr og et veldig kort inntrykk.

Oppsett 1: Ipod + Schiit Lyr
    - HD 800 låt lys i toppen med mye sibilanter (dette kunne vært en deal breaker) ellers egentlig bra bass og mellomtone
    - LCD-2 noe mørkere i lyden men ikke utpreget vil jeg si, har hørt mørkere.

Oppsett 2: CD-spiller (husker ikke merke) + Auralic ARK MX DAC + Auralic Taurus amp
    - HD800 Flott i toppen, mye detaljer, ingen sibilanter lenger, deilig mellomtone og stram og fin bass
    - LCD-2 Fin mellomtone og diskant men noe tyngre i bunnen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal du gjøre det med forsterker/Dac?
    Ta med HD800 på tur og teste forkjellige i butikk?
    Hvorfor bestemte du deg for å utelukke HE-6 og HE-500 fra testingen?

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildeeeeeer?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Hvordan skal du gjøre det med forsterker/Dac?
    Ta med HD800 på tur og teste forkjellige i butikk?
    Hvorfor bestemte du deg for å utelukke HE-6 og HE-500 fra testingen?
    For å si det med en gang, her jeg sitter og lytter nå kjører jeg HD800 fra Asus Xonar STX. Høres på ingen måte dårlig ut men det bor sikkert mer i HD800 enn hva Xonar leverer. I første omgang tenkte jeg å fortsette å bruke Xonar som DAC men gå til anskaffelse av en separat amp. Tar gjerne imot tips.

De jeg har under lupen i skrivende stund er (åpen for forslag):

- SPL Pointer
    - Schiit Mjolnir evt Lyr
    - Auralic Taurus
    - HDV800

Det var akkurat det jeg tenkte å gjøre. Litt greiere å teste elektronikk til head-fi når jeg tenker meg om. Man kan jo bare ta med sine egen "høyttalere" til butikken

Hvorfor ikke HE-6/HE-500? Tja, hadde 2m med top of the line hodetelefoner foran nesa mi i butikken og en time til rådighet. Kunne sikkert vært der hele dagen og testet alt men da hadde jeg nok ikke kjøpt noe mistenker jeg. Det er nok ikke umulig det dukker opp noen Hifiman evt Audeze klokker også. Misforstå meg rett men selv om prisen er høy til hodetelefoner å være så er allikevel ikke prisen på denne typer utstyr så avskrekkende syntes jeg enn at man kan rettferdiggjøre å eie mer enn ett sett. Syntes HD800 gjør jobben mer enn tilfredsstillende til det jeg i utgangspunktet kikket etter. Kanskje noen mer basstunge klokker i runde 2.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Bildeeeeeer?
    Kan ta noen bilder i løpet av dagen, litt for tidlig enda *slurper kaffe og myser mot skjermen*.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye lurer da !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innerFidelity hadde ikke veldig mye negativt å si om HD800. Den alternative kabelen han var inne på hørtes interessant ut. Skulle gjerne hatt en slik til HE-500.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildeeeeeer?
    Da kommer det et par bilder.

-hd800_small-jpg

-hd800_small2-jpg

Nå har jeg hørt på disse store deler av dagen og her er noen korte betraktninger så langt (litt sammenligning med dt-770pro da HD800 erstatter disse):

Jeg kan skjønne at HD800 ikke faller i smak hos alle og en hver. De er ekstremt detaljerte og brutalt ærlige. Shit in shit out! Mulig at Xonar STX kan ha noe av skylden men enkelte spotify låter ble nesten ikke brukanes. 192/24 musikk via Foobar2000 låter derimot skammelig bra! Bayerdynamic dt770pro som jeg til nå har brukt hatt på "gjemme"kontoret er ganske alt spisende og tilgivende til sammenligning, HD800 er mer "take no prisoners"!

Hva bass angår savner jeg ikke den mørkere signaturen i dt-770 da jeg syntes den slørte til mellomtone. HD800 har god respons godt under 20Hz (kjørte sveip) men noen partybump er det nok ikke. HD800 har en krystallklar mellomtone og Kari B har aldri hørt bedre ut! Til sammenligning minner bassen i HD800 mer om Shure se535 for de som kjenner disse.

Kan også si at etter 8+ timer lytting i dag er det ikke antydning til klemming eller plagsomt å ha disse på hode, utrolig komfortable.

På den negative siden så er HD800 "heite" i det øvre frekvensområdet. Opplever på enkelte låter (spotify) at man kan bli lyttetrett. Merket dette spes på elektronica som hadde mye hihat og middelmådige innspillinger. Dette kan ha noe med kilde+dac+amp. Når jeg AB testet på ipod+ lyr amp vs cd+ Taurus dac + Taurus amp i butikk ble den hissige diskanten borte på den dyrere elektronikken med bedre kilde.

Så langt er jeg veldig fornøyd Jakten på ny amp er i gang...

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ender]
    -hd800_small-jpg

-hd800_small2-jpg

Utrolig fine hodetelefoner. Garatulerer

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utrolig fine hodetelefoner. Garatulerer
    Takk for det. Må innrømme at jeg til å begynne med syntes HD800 klokkene så ut som noe man kunne finne på broen til Star Ship Enterprise men de har vokst på meg. Store deler av de er av metall og de ser bedre ut i virkeligheten. Audeze sine LCD-2/3 syntes jeg derimot ser råkule ut men de er mer som å ha Star Ship Enterpise på hode

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje rør kan roe toppen noe ?

Utrolig flotte hodetelefoner du har fått deg.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Kanskje rør kan roe toppen noe ?

Utrolig flotte hodetelefoner du har fått deg.
    Tusen takk. Har sett på ulike amper, kan ikke så mye om amper til hodetelefoner men leser at det er flere som bruker rør på disse for å få de litt varmere og snillere i toppen. Leser også at det finnes solid state amper som har rør lignende signatur. Har egentlig litt lyst på rør da jeg aldri har hatt en rørforsterker før. Er derimot litt skeptisk da jeg mener å ha lest at man gjerne får litt mer forvrengning, høyere støygulv og mindre dempningsfaktor. Vet ikke hvor riktig dette er.

Det som jeg vet med meg selv er at jeg ikke kan ha noe elektronikk som har noen form for hørbar støy, blir smårar av det. Ble vannkjøling på CPUen i dag og det blir Noktua vifter rund baut i morgen da skrittet fra lukkede klokker til åpne gjør at jeg hører viftestøy fra PCn...

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enter the dark side Har aldri vært god til å velge....

-wp_20130819_021-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0